Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikallani on n. 30 toimihenkilöä ja vain viidellä ei ole puhelinetua

Vierailija
17.02.2016 |

Mä olen yksi viidestä. Pitäisköhän vaatia puhelinetu, olishan se säästöä sekin vähä. Vaatisitko sinä? Puhelinetuja on jaettu siis ihan randomisti, ei työtehtävään perustuen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaatisin. Meillä puhelinetu on automaatio kaikille.

Vierailija
2/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin näkyy olevan uusille automaatio. Perkele!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti.

Vierailija
4/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla paitsi kahdella, minulla ja yhdellä työkaverilla. Ja me kaksi emme halunneet sitä.

Olisi tullut puhelimet ja liittymät, mutta se olisi toki sitten edellyttänyt että työpuhelut yms olisi myös sillä luurilla pitänyt hoitaa, ja myös toki asiakkaat olisi siihen soittaneet. Ei kuulostanut hyvältä, koska haluan pitää työn ja vapaa-ajan tiukasti erillään.

Nyt on sitten oma puhelin ja oma lasku, ja töissä sellainen kännykkä, jota en mukana kuljeta, ja jolla hoidetaan vain ja ainoastaan työasiat. Parempi näin, koska kun työpuhelinta aamuisin vilkaisee, tasaisin väliajoin on tullut puheluita vaikkapa klo 20, ja olen kyllä ihan sellaisella alalla, että virastoajat pätee, ja kellään ei VOI olla minulle sellaista asiaa mitä ei voisi toimistotuntien puitteissa toimittaa.

Vierailija
5/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinetu on verollinen etu, mikä tarkoittaa että maksat edusta 20€ x sun henk.koht veroprosentti per kk. Eli todennäköisesti jotain 5 euroa lähtee sitten palkasta enemmän veroa per kk jos sinulla on puhelinetu.

Vierailija
6/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä haluaisi. Mulla on työpuhelin ja oma puhelin. Työpuhelin jää työhön, ei tarvi vastailla työpuheluihin vapaalla tai lukea meilejä. Edellisessä työpaikassa oli puhelinetu, joten kokemusta molemmista.

Niin ja haluan itse valita oman henkilökohtaisen puhelimeni ja siihen just sopivan liittymän. Kokisin epämiellyttävänä ajatuksena, että niinkin henkilökohtainen asia olisi työnantajan omaisuutta.

Vierailija
7/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinedusta taloudellinen hyöty on kyllä olematon, kun liittymät ovat edullisia.

Ja olet aina työnantajan ja usein myös asiakkaiden tavoittavissa, oli viikonloppu tai loma.

Minulla on puhelinetu, mutta sen lisäksi oma liittymä.

Puhelinedun verotusarvo 20€/kk, enkä tosiaan näe siinä mitään taloudellista etua, jos verotus on korkea.

Vierailija
8/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinedusta taloudellinen hyöty on kyllä olematon, kun liittymät ovat edullisia.

Ja olet aina työnantajan ja usein myös asiakkaiden tavoittavissa, oli viikonloppu tai loma.

Puhelinedun verotusarvo 20€/kk, enkä tosiaan näe siinä mitään taloudellista etua, jos verotus on korkea.

Etsippä mulle liittymä joka maksaa 8€ kuussa, johon sisältyy ilmaiset puhelut ja tekstiviestit kaikkialla maailmassa, rajaton 4G data 150mb/s ilman datakattoa ja pakettiin kuuluu myös 650€ puhelin. Heti otan jos löytyy.

Vierailija
9/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielummin otan työnantajan maksaman 900€ puhelinen, kun maksaisin sen omalla rahalla tai hankkisin jonkun halvan rimpulan.

Vierailija
10/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä veroseuraamukset :D. Olen palkanlaskija. Mulle tulee päivässä puheluita max muutama, joskus ei yhtään. Kuuluuhan puhelinetuun myös se puhelin, joka tulee näin "ilmaiseksi". Kerryttäähän etuus myös eläkettä. Meillä ei tarvitse olla lomilla tavoitettavissa, käännöt tehdään kyllä vaihteeseen yritysnumerosta

-ap

Vierailija
11/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsippä mulle liittymä joka maksaa 8€ kuussa, johon sisältyy ilmaiset puhelut ja tekstiviestit kaikkialla maailmassa, rajaton 4G data 150mb/s ilman datakattoa ja pakettiin kuuluu myös 650€ puhelin. Heti otan jos löytyy.

Useimmissa paikoissa ei myöskään saa rajattomasti käyttää puhelinta ulkomaanpuheluihin, jos ne eivät ole työtehtäviin liittyviä, jolloin ne eivät mitenkään hyödytä puhelinetua. 

Vierailija
12/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyin puhelinedusta, koska työpaikan puhelimet ovat kaikki jotain muutaman kympin Samsungeja. Haluan valita iPhoneni itse, olen ollut merkin vankkumaton kannattaja jo vuosia. Muutenkin haluan pitää työn ja vapaa-ajan tiukasti erillään. Työpuhelin pysyy aina työpaikalla.

Vierailija
13/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mielummin otan työnantajan maksaman 900€ puhelinen, kun maksaisin sen omalla rahalla tai hankkisin jonkun halvan rimpulan.

No tuokin nyt vähän riippuu. Minulle 900€ ei ole mikään ongelma, tosin en valitse puhelinta hinnan, vaan ominaisuuksien ja tarpeen mukaan. Jos se maksaa 900€, niin sitten maksaa. Nykyinen maksoi noin 600€. 

Puhelinetua en ota tässä ketjussakin jo mainituista syistä: rahallinen hyöty on nimellinen, enkä todellakaan halua, että työ- ja siviililiittymäni on sama. Minun työaikani loppuu, kun poistun työpaikalta.

Vierailija
14/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä puhelin on halvin Windows-puhelin, liittymässä tosi hidas, datakatollinen tiedonsiirto (ei riitä edes työtehtäviin), ulkomaan puhelut ja viestit estetty jne jne... Eli ihan joka paikassa ei ole noin kuten teillä. Mä en siis todellakaan ottanut puhelinetua.

Vierailija
15/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun työnantaja on maksanut semmosia 100-350 euron hintaisia puhelimia, mikä taitaa olla aika tavallista ja nuo 900 euron puhelimet useimmille päiväunia. Ja ai niin hei, mähän olen itseni työnantaja. 

Vierailija
16/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuokin nyt vähän riippuu. Minulle 900€ ei ole mikään ongelma, tosin en valitse puhelinta hinnan, vaan ominaisuuksien ja tarpeen mukaan. Jos se maksaa 900€, niin sitten maksaa. Nykyinen maksoi noin 600€. 

Puhelinetua en ota tässä ketjussakin jo mainituista syistä: rahallinen hyöty on nimellinen, enkä todellakaan halua, että työ- ja siviililiittymäni on sama. Minun työaikani loppuu, kun poistun työpaikalta.

Ja minä pistän aina tunnin työaikapankkiin jos töistä soitetaan vapaa-aikana. Siinä sai kerättyä kivasti vapaata vastaamalla että "soita aamulla kun olen konttorilla". Meillä tämä yleistä eikä tule kuin oikeasti tärkeitä puheluita iltaisin. Tosin nykyään tuo tuntikerääminen vähän turhaa, kun ei kukaan soittele iltaisin :)

Vierailija
17/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä puhelin on halvin Windows-puhelin, liittymässä tosi hidas, datakatollinen tiedonsiirto (ei riitä edes työtehtäviin), ulkomaan puhelut ja viestit estetty jne jne... Eli ihan joka paikassa ei ole noin kuten teillä. Mä en siis todellakaan ottanut puhelinetua.

Meillä puhelin on työkalu, eikä sitä, sen ominaisuuksia, liittymää tai käyttöä ole mitenkään rajattu.

Miten tuommoisella pystyy/jaksaa/viitsii tehdä työtään?

Vierailija
18/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäydyin puhelinedusta, koska työpaikan puhelimet ovat kaikki jotain muutaman kympin Samsungeja. Haluan valita iPhoneni itse, olen ollut merkin vankkumaton kannattaja jo vuosia. Muutenkin haluan pitää työn ja vapaa-ajan tiukasti erillään. Työpuhelin pysyy aina työpaikalla.

Mulla se työluuri on herätyskellona kotona ja käytän omaani, johon itse hommasin sen mikrosimin. Työnantajan liittymä siis kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä