Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua ! laihdutus

17.02.2016 |

Viime talvi oli minulle henkisesti erittäin raskas ja syömishäiriö oireili sen johdosta, kuten myös masennus.
olen nyt tullut siihen tilanteeseen, että paino on 80kg. Ja pituutta vain 156.
nyt tarvitsisi saada laihdutus nopeasti käyntiin.
ajattelin aloittaa kävelemällä n. Puolitoista tuntia päivässä reipasta kävelyä.
aloitin tämän kävelyrutiinin kaksi päivää sitten kunnolla.
lisäksi minulla on kolmen kilon käsipainot kotona niillä voisi jotain keksiä.
kysynkin siis onko siitä mitään hyötyä jos tosiaan päivittäin kävelee vaikka sen puolitoista tuntia reipasta kävelyä?
sillä aion tehdä sen päivittäin oli se aika sitten mistä tahansa pois.
muita vinkkejä kaivataan kuinka saisi painon pudotuksen käyntiin

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakee ny hei

Vierailija
6/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä pistät suuhusi, liiku enemmän ja nuku tarpeeksi.

7/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turruta kroppaa liian samanlaisella liikunnalla. Tee välillä hidastempoinen vaikka 2 tunnin kävely. Välillä todella reipas tunnin/lyhyempi lenkki.

Kannattaa myös hyödyntää kaikki arkiliikunta, esim. käytä hissin sijasta rappuja. Ja lepää ainakin kerran viikossa. Kroppa tarvitsee aikaa palautumiseenkin. Lisänä puhdas ja tasapainoinen ruokavalio niin varmasti alkaa vararengas kutistua.

Tsemppiä!

Vierailija
8/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ideoita sulla on ja kuitenkin sitä energiaakin on. Älä ahnehdi liikkumisenkaan kanssa tai jätä syömättä kunnon aterioita. 

OTA hoikentumisen kanssa iisisti. Sä et voi painotaakkaa vähentää yhdessä yössä, etkä parissa kuukaudessa. Nopeesti se läski tuli ja hemmetin hitaasti se lähtee!

Puolitoista tuntia kuulostaa aika rankalta noin ykskaks, vai oletko tottunut kävelijä? Puolituntia tai tunti tassuttelua alkuun.... Alussa sekin olisi parempi tehdä joka toinen päivä. 

Mitä syöt? Ota se hetki sille sapuskalle ja mieti mitä haluat syödä. Seuraavaksi miten teet siitä kevyemmän. 

Seuraava askel on sitten, että syö pienemmältä lautaselta. Ei liian pieneltä, mutta samasta astiasarjasta seuraavalta tai lasten lautaselta. Mulle auttoi se hahmottamaan oikeasti tarvitsemani määrän peruskotiruokaa. < ainahan paasataan lautasmallista, muttei lautasen koosta!

Jos olet herkuttelija, niin salli se itsellesi. Syö rivisuklaata kahvin/teen kanssa. Alkuun siinä kyllä nauttii muutamia muitakin rivejä, mutta pääasia, ettei enää koko levyä. Jos se on suolaista, niin salli se pieni sipsipussi viikonloppuna. Parempi, että teet itse popcornit ja niitä ja kasviksia dippaat oma maustamaan kermaviiliin. 

Pikkuhiljaa ne muutokset tulee. Oikeesti mä olen elävä esimerkki siitä -30 kiloa ja kaksi vuotta!!! Ja tietenkin pakota itsesi syömään pelkkiä hedelmiä, vihanneksi iltapalaksi. Se tekee oikeasti gutaa.

Mulle se joka viikko vaa´alla ramppaaminen teki vaan huonoa. Siirsin vaakapäivän torstaihin, eli viikonloput sai rellestää ja alkuviikon laihalla liemellä. 

Sitten vaihdoin kalorilaskentaan, sama juttu. Kalorit meni jo viikonloppuna ja laihaa lientä monta päivää. Eikä silloin jaksa liikkua.

Sitten menin terveysasemalle kysymään apua. Sain oman terveydenhoitajan ja hänelle kävin tilittämässä kolmen kuukauden välein syömiseni ja vaa´alla.  Se oli autuus tähän elämäntapamuutokseen.

Nykyään käyn terkalla kahdesti vuodessa ja kolme kertaa paino on pysynyt samana. Hän jo puheli, että kaupunki meinaa leikata tätä jatkumoa... Maaliskuussa on käynti, että sittenhän sen näkee.

Eihän mullekaan kaikki tapahtunut yhdessä yössä, vaikka asia olisi ollut ok! Laihtumiseen tarvitaan helvetisti malttia ja oivallusta, mikä tapa kullekin sopii. Itse ymmärsin asian elämäntapamuutoksena.

Vierailija
9/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin täysin loistava liikunta laihduttamiseen. Sitten, kun laihdutus ohi, voit alkaa nostaa kuntoa monipuolisemmalla ja rajummalla liikunnalka, jos haluat.

Vierailija
10/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei laihduta. Laihtuminen on syömisistä kiinni.

Vierailija
11/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lautasen pienentäminen ei välttämättä ole ratkaisu. Ruokaa vähentämällä ei laihdu terveellisesti. Lautaselle vaan tarvii oikeasti laittaa se puolet lautasesta kasviksia ja lisäksi perus kotiruokaa. Eli määrällisesti syöt paljon, mutta näin pysyt kylläisenä aina seuraavaan ruokaan asti 3-4h päähän etkä napostele välissä kaikkee mitä kaapista löytyy.

Vierailija
12/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kanssa läskit levähti käsiin parin vuoden sisällä ihan kunnolla.

Lopputulos oli painoa 86 kiloa jolloin heräsin siihen pahaan oloon ja paskaan fiilikseen sekä rumaan ulkomuotoon nähtyäni joulun kuvat.

Tammikuussa aloitin ruoka ja liikuntarempan, itsellä kuitenkin selkäsairaus estää liikkumista jonkin verran, joten liikuntamyuoto on itselläni pelkkä kävely ja pallojumppa kotona silloin kun selkä ja kivut antaa myöten.

Aloitin ensin pelkällä syömisten tarkkailulla ja kävelylenkeillä, aloin pikkuhiljaa karsia hiilareita ja herkkuja ruokavaliosta, vähentää alkoholia ja kaikkia ylimääräisiä kaloreita: esim leipää, mehuja, saunakaljoja yms sellaista.

Ensimmäisen kahden viikon aikana laihduin tuolla kaksi kiloa.

Seuraavaksi aloitin easydietin, kesto 12 pv, vatsa meni sekaisin ja olo oli kaamea, vedin sen kuitenkin kunnualla loppuun ja tulos oli tämän jälkeen n. 80 kiloa.

Pussidieetin jälkeen söin taas muutaman viikon vapaasti, mutten herkkuja ja vähensin hiilareita ja keskityin lihaan sekä kasviksiin ja aloin treenailemaan jumppapallolla vatsoja ja käsiä. Viikonloppuisin hörpin viiniä ja pähkinöitä. Viikolla paino laski hieman, parhaimmillaan 78 kiloon ja viikonloppuisin nousi hieman.

Vuosipäivän aikana en noudattanut dieettiä sillä seurauksella että paino nousi kaksi kiloa, olin siis taas siinä 80 kilossa maanantaina.

Maanantaina aloitinkin sitten rasvanpolttodieetin, eli kaalikeitolla mennään, mahtavaa ruokaa, paljon parempaa kuin mitkään nutriletit tai muut kököt. Maanantaista ollaan nyt sitten palattu tuohon 78 kiloon.

Painon pudotus nyt siis 8 kg tammikuusta.

Vielä sama 8 kg pitäisi saada pois. Nyt ensi viikonloppuna taas juhlia tiedosa, joten kaalisoppakuuri jatkuu viikonlopun jälkeen. Sen jälkeen palaan taas normaaliruokaan. Hitaampaa joo, mutta ehkä turvallisempaa.

Jostain syystä tarvitsen rutosti väliin näitä pikadieettibuusteja johtuen ihan siitä että mulla ei kestä mielenkiinto jos mitään ei tapadu. Luovutan ja kohta ollaan taas levitty. Itsellä ravinto on pääasiassa tässä aina, ylimääräinen liikkuminen on tuon selkäsairauden vuoksi usein mahdotonta.

Laihdutuksen myötä varmaan nuo kivutkin lievenee ja liikkuvuuskin palaa varmaan paremmaksi.

Tälläinen setti mulla jos tästä olis jotain apua.

Vierailija
13/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sopiva määrä energiaa kunnes olet tavoitepainossasi.

Liikuntaa voipi harrastaa, etenkin vastusharjoittelua jos haluat, että poistuva on ihraa eikä lihasta.

Simppeli homma.

Vierailija
14/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on oleellinen osa ihmisen elämää, kohottaa/pitää yllä kuntoa ja kuluttaa kaloreita. Saa hivenen armollisemmin valita syömisiään, jos liikkuu. Liikunta myös aktivoi ja pitää pollan kuosissa. Jos sulla on koppa kunnossa, pystyt kenties pitämään paremmin  järjestystä syömisissä, etenkin laihduttajana. Ja liikkuessa pysyy senkin ajan poissa ruuan alkulähteiltä ja voi miettiä muutakin kuin syömistä, mikä taitaa olla syöpölle aika ominaista.

Ja kyllä liikunta laihduttaa. Jos ahmii himoissaan kääretorttupalasen, saa sen vielä katuvana pois liikkumalla. Sortumisia kun tapahtuu.

Vierailija
15/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään hemmetin kävelylenkeillä ei läskit sula. Voi se paino tietty jonkun sata grammaisen laskea, mutta ei ylipainoa sillä ratkaista. Todennäköisesti liikunta ulkoilmassa vielä kasvattaa ruokahalua, jolloin hyöty on +-0. Ruokailu ja oikein syöminen on 90% paketista. Laihdutus vaatii vaivaa. Vähimmäisvaatimus on, että hankkii tietoa aiheesta ja tekee huolella suunnitelman. Se vaatii myös sokerikoukusta ja muun sonnan syömisen lopettamista, samoin kuin ongelmanratkaisumallien muuttamista terveemmiksi.

Vierailija
16/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville kirjoitti:

Millään hemmetin kävelylenkeillä ei läskit sula. Voi se paino tietty jonkun sata grammaisen laskea, mutta ei ylipainoa sillä ratkaista. Todennäköisesti liikunta ulkoilmassa vielä kasvattaa ruokahalua, jolloin hyöty on +-0. Ruokailu ja oikein syöminen on 90% paketista. Laihdutus vaatii vaivaa. Vähimmäisvaatimus on, että hankkii tietoa aiheesta ja tekee huolella suunnitelman. Se vaatii myös sokerikoukusta ja muun sonnan syömisen lopettamista, samoin kuin ongelmanratkaisumallien muuttamista terveemmiksi.

Mulla ainakin liikunta poistaa ruokahalun täysin.

Vierailija
17/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti laihduttaminen parasta, sitä koitan itsekin. Vasta 5 kg tippunut, mutta sanoisin että melkein kuin itsestään kun en ole mielestäni luopunut oikein mistään. Paitsi ehkä siitä, että sitä suklaata ei mässytetä joka päivä vaan noin kerran viikossa. Liikuntaa olen lisännyt, nimenomaan kävelylenkit ja kotona jumppaaminen.

Olen selkävaivainen, ja meille se jumppa itseasiassa on elinehto jos ei halua selän kipenevän lisää. Pitää olla korsetti kunnossa tukemassa sitä kipeää selkää. Mulla on nivelrikko sekä välilevyongelmia selässä. Teen mm. kyykkyjä ja lankkua. Ilman painoja noita, koska omaa painoa tarpeeksi. Käsitreeniä teen painojen kanssa kotona. 

Vierailija
18/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on oleellinen osa ihmisen elämää, kohottaa/pitää yllä kuntoa ja kuluttaa kaloreita. Saa hivenen armollisemmin valita syömisiään, jos liikkuu. Liikunta myös aktivoi ja pitää pollan kuosissa. Jos sulla on koppa kunnossa, pystyt kenties pitämään paremmin  järjestystä syömisissä, etenkin laihduttajana. Ja liikkuessa pysyy senkin ajan poissa ruuan alkulähteiltä ja voi miettiä muutakin kuin syömistä, mikä taitaa olla syöpölle aika ominaista.

Ja kyllä liikunta laihduttaa. Jos ahmii himoissaan kääretorttupalasen, saa sen vielä katuvana pois liikkumalla. Sortumisia kun tapahtuu.

Tottakai liikunta on osa elämää ja terveydelle hyödyllistä. Jokaisen kannattaa liikkua itselle sopivalla tavalla.

Lahtumiseen sillä ei kuitenkaan ole vaikutusta. Et kääretorttupalaa saa liikkumalla syömättömäksi.

Vierailija
19/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta vapauttaa endorfiineja ja itselläni se vaikutti positiivisesti iltanapostelujen lopettamiseen, koska ne mielihyvät sain muualta kuin itsensä syömisestä onnelliseksi.

Vierailija
20/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lautasen pienentäminen ei välttämättä ole ratkaisu. Ruokaa vähentämällä ei laihdu terveellisesti. Lautaselle vaan tarvii oikeasti laittaa se puolet lautasesta kasviksia ja lisäksi perus kotiruokaa. Eli määrällisesti syöt paljon, mutta näin pysyt kylläisenä aina seuraavaan ruokaan asti 3-4h päähän etkä napostele välissä kaikkee mitä kaapista löytyy.

Jos söisin tuolla tavoin, lihoisin muodottomaksi. Nykyään syön sen puolilautasellista kasviksia + toinen puoli kotiruokaa kuuden tunnin välein, ja pysyn joten kuten kuosissa. Ja en todellakaan napostele väliaikoina.

Kumma luulo tuo, ettei kotiruoalla voisi lihoa, tai että kasvikset laihduttaisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän