kerrostalo hiljaisuus klo 22..
Kuitenkin jatkuvaa äänekästä elämää ennen sitä ja sen jälkeenkin välillä. Onko odotettava aina siihen asti että hiljaisuus alkaa, että voi huomauttaa, vai voiko odottaa jonkun asteista hiljentymistä jo ennen sitä. Ei kai huonekalujen siirtely/kokoaminen/tavaroiden paiskominen/hyppely.. yms ole ihan normaalia myöhäisillan toimintaa?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihanan hiljainen talo. Naapurit eivät metelöi. Entinen seinänaapuri, yksin asuva nainen, siirteli usein (päivittäin!) huonekaluja ja se oli kyllä ärsyttävää.
mitä nää huonekalujen siirtelijät tällä toiminnalaan viestivät? jonkinlainen siivoushullu ja pölykammo?
Vierailija kirjoitti:
No vuokraatko minulle maalta asunnon? :) Kuten sanoin, ei valitettavasti ole mahdollista tällä hetkellä vaihtaa asumismuotoa. Jos onkin asuntoja tarjolla, ovat nimenomaan kerrostalossa ja omaa ei voi tällä hetkellä ostaa.
T: ap
Mistäs sulle rahaa keksittäisiin, että voisit muuttaa muualle, hmm. Mutta mitäpä jos kysyisit juhalta omakotitaloa. Perustele, että kun sulla on nyt sellainen tilanne, että tarvitset hiljaisen ympäristön klo 20-06, kun heräätkin aikaisin. Lumiauraukset täytyy kieltää tuona aikana ja Aamulehden jakajalle vaadit huopatossuja. Ei saa kuulua mitään. Voit vaatia, että hälytysajoneuvojenkin pitää pistää pillit pois talosi lähellä, paitsi tietysti silloin varmaan saa olla päällä, kun sinulla on hätä.
En pyytänytkään ketään makselemaan mun vuokraa? :D tarkoitin vaan sitä kun kaikki ehdottavat muuttoa, että ei ole mahdollista, ei löydy järkevän hintaista asuntoa/kiinteistöä joka ei olisi kerrostalo. Ja ei todella ole äänet mun pään sisällä, en asu yksin ja niin edelleen. Aiempana ketjussa kerroin olevani päivätöissä ja vuorojen pituudet vaihtelee, iltaisin vietän paljon aikaa kotona rankan työn vastapainoksi. En kyttää mitenkään, päätelmiä teen sen perusteella mitä korvat kuulee ja silmät näkee. Tokihan näen naapureita parkkipaikalla ja pihalla muutenkin. Voi luoja taas, kiitos mielenterveysongelmaisen diagnoosista.
Vierailija kirjoitti:
13, onpa ikävää.. se on harmi että päivisin on lähestulkoon luvallista tehdä "ihan mitä vaan". Nykyään kuitenkin vuorotyö tuo lisähaasteita ja itse entisenä yötyöläisenä kummastelen että päivisin saa puuhata tunti tolkulla mitä lystää. Tässä tilanteessa yötyö olisi varmaan ihanteellisinta.. Nykyään päivävuorossa ja joka päivä iltaan asti järjetön meteli. Meilläkin ennen hiljaista 22-07, nykyään ei todellakaan ja omaa nukkumaankäyntiä on vaikea valmistella kun sydän kurkussa säikkyy naapurista kuuluvia tömähdyksiä vielä myöhäänkin. T: ap
Auttaisko joku rauhoittava, jos sillä sydän laskeutuisi paikoilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vuokraatko minulle maalta asunnon? :) Kuten sanoin, ei valitettavasti ole mahdollista tällä hetkellä vaihtaa asumismuotoa. Jos onkin asuntoja tarjolla, ovat nimenomaan kerrostalossa ja omaa ei voi tällä hetkellä ostaa.
T: apMistäs sulle rahaa keksittäisiin, että voisit muuttaa muualle, hmm. Mutta mitäpä jos kysyisit juhalta omakotitaloa. Perustele, että kun sulla on nyt sellainen tilanne, että tarvitset hiljaisen ympäristön klo 20-06, kun heräätkin aikaisin. Lumiauraukset täytyy kieltää tuona aikana ja Aamulehden jakajalle vaadit huopatossuja. Ei saa kuulua mitään. Voit vaatia, että hälytysajoneuvojenkin pitää pistää pillit pois talosi lähellä, paitsi tietysti silloin varmaan saa olla päällä, kun sinulla on hätä.
Voi kuule, eipä tosiaan haittaa postit ja lumiaurat sun muut, mikä sun pyllyä nyt kutittaa tässä? :)
Tämä yksi kommentoija taitaa olla itse häiriköivä naapuri..
Minä en ainakaan ole häiriköivä naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: apMistäs sulle rahaa keksittäisiin, että voisit muuttaa muualle, hmm. Mutta mitäpä jos kysyisit juhalta omakotitaloa. Perustele, että kun sulla on nyt sellainen tilanne, että tarvitset hiljaisen ympäristön klo 20-06, kun heräätkin aikaisin. Lumiauraukset täytyy kieltää tuona aikana ja Aamulehden jakajalle vaadit huopatossuja. Ei saa kuulua mitään. Voit vaatia, että hälytysajoneuvojenkin pitää pistää pillit pois talosi lähellä, paitsi tietysti silloin varmaan saa olla päällä, kun sinulla on hätä.
Voi kuule, eipä tosiaan haittaa postit ja lumiaurat sun muut, mikä sun pyllyä nyt kutittaa tässä? :)
Voi kuule, kyllä nyt kuule jäi levy päälle. Kuule.
Korvatulpat on keksitty, maksaa vähemmän kuin omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Naapureita on tosiaan joka lähtöön. Meillä alakerran naapuri tuli soittamaan ovikelloa noin kahden aikaan yöllä kun katseltiin leffaa lähes äänettömällä- ei avattu ovea kun ei tiedetty kuka hullu siellä on. Sama naapuri tuli parin päivän päästä illalla taas ovelle, tehtiin palapeliä eikä edes puhuttu, hän marisi että meiltä on kuulunut jo pitkän aikaa outoja ääniä ihan kun joku pomputtas palloa kokoajan ja on häirinnyt häntä jo pitkän aikaa. No meiltä ei mitään sellaista voi kuulua ja sanoinkin miehelle että varmaan pään sisällä joku pomputtaa. Seuraavaksi kävi hänen vuokranantaja kyselemässä meiltä että kuuluu kuulemma ääniä - no ei edelleenkään kuulu ja hän kyllä uskoi. Vuokralainen muutti pian pois eikä kukaan ole sen jälkeen valittanut "pallon pompotuksesta" :D jotkut ne kuulee aivan omiaan ja on oman pään sisällä palloja pomppimassa. En väitä että ap on sellainen, kerroin vaan esimerkin :D
Olitteko lattialla tekemässä palapeliä? Siitä voi lähteä melkoisen raskas tumina alakertaan, kun polvet tumahtelee ja ja sentoa vaihdellaan lattiaa vasten.
Mites nuo naimisen äänet? Jos muija huutaa nautinnosta niin eihän sille mitään voi.
Asun 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa ja äänieristys tosiaan on aika olematon. Kuuntelen musiikkia, harrastan seksiä (välillä äänekkäästikkin) ja käyn suihkussa silloin kun huvittaa. Tahallani en silti melua. Eiköhän jokainen, joka asuu vanhemmassa kerrostalossa tiedä, että äänet kuuluu seinien läpi.
Mua itseasiassa vähän pelottaa, että milläköhän tavalla omat elämisen äänet kuuluu naapuriin. Asun kerrostalossa ensimmäistä kertaa. En kyllä mitenkään erityisen äänekkäästi elele mutta hyvin vaikea arvioida mikä nyt sitten kuuluu ja mikä ei.
Ei hyvää päivää millaisia ihmisiä elelee kerrostaloissa. Kuulkaa elämästä tulee ääniä ja niiden kanssa eletään. Ei kenenkään tarvitse alkaa huopatossuilla astumaan kymmeneltä. Hankkisitte elämän niin ei tarvitse naapureiden ääniin reagoida. Itse en edes noteeraa niitä miksikään kunhan ei kiviporaa oteta keskellä yötä käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapureita on tosiaan joka lähtöön. Meillä alakerran naapuri tuli soittamaan ovikelloa noin kahden aikaan yöllä kun katseltiin leffaa lähes äänettömällä- ei avattu ovea kun ei tiedetty kuka hullu siellä on. Sama naapuri tuli parin päivän päästä illalla taas ovelle, tehtiin palapeliä eikä edes puhuttu, hän marisi että meiltä on kuulunut jo pitkän aikaa outoja ääniä ihan kun joku pomputtas palloa kokoajan ja on häirinnyt häntä jo pitkän aikaa. No meiltä ei mitään sellaista voi kuulua ja sanoinkin miehelle että varmaan pään sisällä joku pomputtaa. Seuraavaksi kävi hänen vuokranantaja kyselemässä meiltä että kuuluu kuulemma ääniä - no ei edelleenkään kuulu ja hän kyllä uskoi. Vuokralainen muutti pian pois eikä kukaan ole sen jälkeen valittanut "pallon pompotuksesta" :D jotkut ne kuulee aivan omiaan ja on oman pään sisällä palloja pomppimassa. En väitä että ap on sellainen, kerroin vaan esimerkin :D
Olitteko lattialla tekemässä palapeliä? Siitä voi lähteä melkoisen raskas tumina alakertaan, kun polvet tumahtelee ja ja sentoa vaihdellaan lattiaa vasten.
Palapelin tekeminen pitäisi kieltää, tai olisi sallittua vain seisaaltaan. Paljain jaloin kävely pitää kieltää, villasukat jalassa saa kävellä kotonaan ja tuplasukilla, jos painaa yli 80 kg. Keuhkokuumetta tulee välttää, jatkuva yskiminen pitää kieltää. Kaikille uudet sängyt, jotka ei narise, kun asentoa vaihtaa öisin. Hetekat on kielletty, samoin levitettävät vuodesohvat. Kaikille isommat asunnot, missä mahtuu voimistelemaan ilman huonekalujen siirtelyä.
Töminä on pahinta. Se jytisee luissa ja ytimissä, kun itse on hiljaa ja paikallaan. Ei mikään kiva tunne, jos on vähääkään hermot kireällä ja väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat on keksitty, maksaa vähemmän kuin omakotitalo.
Totta. Mutta ne toimii vain työttömillä - töihinkin olisi aamulla herättävä.
Vierailija kirjoitti:
Asutaan omakotitalossa, eikä mielestämme metelöidä mitenkään erityisesti. Meillä EI siirrellä huonekaluja iltaisin eikä paiskota ovia eikä muutenkaan riehuta ja huudeta. Pesukone ja tiskikone saattavat käydä vaikka keskellä yötä, mutta eipähän ole naapureita seinän takana. Onko niin, että kaikkein kovimmat meluajat asuvatkin sitten kerrostaloissa?
Ei vaan ok-talossa koska ei osta olla hissuksiin, kun ei ole niitä seinänaapureita. Rivi ja kerrostalossa ei kuule edes ne koneet voi pauhata öisin.
Vierailija kirjoitti:
Töminä on pahinta. Se jytisee luissa ja ytimissä, kun itse on hiljaa ja paikallaan. Ei mikään kiva tunne, jos on vähääkään hermot kireällä ja väsynyt.
Toi on kyllä paha, jos hermot on kireällä, ei saisi olla hiljaa paikallaan.
Voi kuule, en maksele sinulle vuokra-asuntoa.:D Jos itselläni olisi varaa, ostaisin isomman asunnon alueelta, jossa ei olisi meluavaa liikennettä talon vieressä. Nyt tyydyn siihen, mihin minulla on varaa, eli pienessä kerrostaloasunnossa elelen tyytyväisenä hyvässä naapurisovussa niin talon nuorison kuin muidenkin kanssa. Täällä on bileitä joskus iltamyöhään, kuuluu jostain kops ja kaps, joku soittaa instrumenttia, hissi ravaa eestaas aamusta yöhön, koirat haukkuilee joskus, jossain tapellaan, jossain pannaan jne. Sellaista normaalia elämää, ihmisyyttä.