Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kerrostalo hiljaisuus klo 22..

Vierailija
16.02.2016 |

Kuitenkin jatkuvaa äänekästä elämää ennen sitä ja sen jälkeenkin välillä. Onko odotettava aina siihen asti että hiljaisuus alkaa, että voi huomauttaa, vai voiko odottaa jonkun asteista hiljentymistä jo ennen sitä. Ei kai huonekalujen siirtely/kokoaminen/tavaroiden paiskominen/hyppely.. yms ole ihan normaalia myöhäisillan toimintaa?

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin arvelisin että talo, jossa asut on surkeasti eristetty. Olen asunut kerros- ja rivitaloissa, joissa osasta naapurista ei koskaan kuulunut pihaustakaan, mutta osassa naapureista kuului kaikki kännykän värinästä ja kusenlorinasta lähtien. Kärsin näissä mölytaloissa suunnattomasti-tulin ihan allergiseksi kaiken maailman töminöille. Hetkeksikään ei unohtanut että täällä eletään kuin sillit purkissa.

Olemme asuneet nyt hieman alle vuoden omassa omakotitalossa ja nautin täysillä joka hetkestä täällä rauhassa. Tämä on taivas:) jos mitenkään mahdollista, suosittelen myös aplle asumismuodon vaihtamista. Elämänlaatu nousee uskomattoman paljon. Minua ei vaivaa

Lainat, ei maksut tai lumityöt kunhan saa olla rauhassa!!:)

Vierailija
62/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaapa huvikseen 80-luvulla rakennettuun opiskelijakerrostaloon. Saan aikuisten oikeasti päänsärkyä ja ahdistusta yläkerran askeleiden töminästä. Sellainen matala kumina tunkee kallon sisälle ja tekee mieli huutaa, etenkin jos yrittää nukkua ja herää juuri nukahtamisvaiheessa siihen, kun yläkerran naapuri vihdoin jaksaa nostaa perseensä sohvalta ja alkaa vauhdikkaisiin iltapuuhiinsa, jotka sisältävät juoksemista huoneesta toiseen ainakin tunnin verran.

Korvatulppia suosittelen. Eristää kivasti huonekalujen hinaamiset, ovien paiskomiset, töminän, musiikin jumputuksen jne.

Mulla ei korvatulpat auta, kuuluu silti läpi kun naapuri paiskoo ovea ja availee jatkuvasti jotain ulvovaa kaapin ovea. Ja hirveältä töminällä sekin kiinni. Vittu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaapa huvikseen 80-luvulla rakennettuun opiskelijakerrostaloon. Saan aikuisten oikeasti päänsärkyä ja ahdistusta yläkerran askeleiden töminästä. Sellainen matala kumina tunkee kallon sisälle ja tekee mieli huutaa, etenkin jos yrittää nukkua ja herää juuri nukahtamisvaiheessa siihen, kun yläkerran naapuri vihdoin jaksaa nostaa perseensä sohvalta ja alkaa vauhdikkaisiin iltapuuhiinsa, jotka sisältävät juoksemista huoneesta toiseen ainakin tunnin verran.

Korvatulppia suosittelen. Eristää kivasti huonekalujen hinaamiset, ovien paiskomiset, töminän, musiikin jumputuksen jne.

Niin no, tuollaistapa meilllä onkin. Ja tiedän nuo fyysiset tunteet kropassa, tosi väsyttävää. Voi kunpa olisi mahdollista vaihtaa asumismuotoa, mutta tulot ei yksinkertaisesti riitä rivariin/omakotitaloon täällä päin..

Vierailija
64/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitan aina stereoita ns. livevoimakkuudella klo 23 asti. En koskaan sen jälkeen.

Vierailija
65/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei korvatulpat auta, kuuluu silti läpi kun naapuri paiskoo ovea ja availee jatkuvasti jotain ulvovaa kaapin ovea. Ja hirveältä töminällä sekin kiinni. Vittu

Ala paukutella yhtä kovaa. Kaikki ei tajua että äänet kuuluu seinien läpi jos toisella puolelal elää hiiriä.

Vierailija
66/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa asunto-osakeyhtiössä asumisessa on puolensa ja puolensa. Tavallisia elämään liittyviä ääniä täytyy sietää. Toisilla ne äänet tosiaan ovat kovempia kuin toisilla. Ymmärrän kyllä yskän. Olen itse rauhallisena ihmisenä häiriitynyt herkästi opiskelijanaapureista. Mutta toisaalta olen sen lisäksi asunut asunnossa, jossa naapuri soitti poliisit ovelle, jos kävin vetämässä yöllä vessan.

Vierailija
67/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala paukutella yhtä kovaa. Kaikki ei tajua että äänet kuuluu seinien läpi jos toisella puolelal elää hiiriä.

Voi kuule monesti olen paukutellut putkia ja laittanut viestiäkin mutta ei auta

Vierailija
68/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinun pitää vain adaptoitua tai muuttaa takaisin maalle.

Vierailija
69/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hakkaan patteria käsipainolla aina kun yläkerran naapuri kolisee. On aina kolinat loppunut.

Vierailija
70/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka siirtelee huonekaluja koko ajan? Teillä joku päättämätön sisustusfanaatikko naapurissa?

Vaikuttaa bloggaajalta, joka netissä saamiensa ohjeitten mukaan vaihtelee huonekalujen paikkaa tämän tästä.  Semmoinen, jolta elämä puuttuu.

Vierailija
71/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinun pitää vain adaptoitua tai muuttaa takaisin maalle.

En ole koskaan maalla asunutkaan. Naapuri voisi päästä pakkoneuroosistaan eroon. Mä kyllä osaan elää kerrostalossa. Olis sullakin vitsit vähissä jos joutuisit käydä läpi samaa mitä minä :))

Vierailija
72/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välillä mietin, häiritsenkö naapureitani yöllisillä puuhailuillani. Kärsin enemmän tai vähemmän jatkuvasta unettomuudesta, enkä yksinkertaisesti jaksa aina vain maata sängyssä läpi yön, jos en saa unta. Yritän välttää turhaa meluamista, mutta esim. mikroa tulee joskus käytettyä keskellä yötä. Saatan myös "siirrellä huonekaluja", jos esim. keittiötuolin siirtäminen istumista varten on sitä. Musiikkia voin kuunnella hiljaisimmalla volyymilla ja silloinkin jotain rauhallista, ei mtn bassojytkettä. Tai katsoa telkkaria. Mieluiten kuitenkin nukkuisin :/

Vierailija
73/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, nyt kyllä hieman hermostuttaa. Jossain vaiheessa muutto kerrostaloon edessä omakotitalosta ja olen aikamoinen kantapää-astuja, töminää kuuluu. Olen yrittänyt pehmentää askeleita, mutta jalat kipeytyy. Täytyy toivoa, että uusi koti löytyy ekasta kerroksesta niin ei naapurit häiriinny ja koiraakin täytyy hieman kouluttaa, ei ole tottunut minkäänlaisiin ääniin.

Vierailija
74/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minäkin hermoja raastava naapuri? Tiskikone pyörii keskellä yötä, mutta en kyllä kuule sitä itsekkään, vaikea kuvitella että muut kuulisivat. Telkkaria ja musiikkia kuuntelen yöllä myös, mutta maltillisella volyymillä. Kokkaan ja leivon, mutten mitään mihin tarvisi vatkaimia tms äänekkäitä laitteita. Suihkussa käyn myös joskus.

Ei kukaan ole ainakaan vielä valittanut, en ole ainoa joka täällä öisin on hereillä. Yritän silti olla pitämättä järjetöntä meteliä koska tiedän että naapurissa asuu lapsiperhe.

Vierailija
75/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, nyt kyllä hieman hermostuttaa. Jossain vaiheessa muutto kerrostaloon edessä omakotitalosta ja olen aikamoinen kantapää-astuja, töminää kuuluu. Olen yrittänyt pehmentää askeleita, mutta jalat kipeytyy. Täytyy toivoa, että uusi koti löytyy ekasta kerroksesta niin ei naapurit häiriinny ja koiraakin täytyy hieman kouluttaa, ei ole tottunut minkäänlaisiin ääniin.

Itseasiassa alimmasta kämpästä saattaa kuulua helposti äänet putkia pitkin yläasuntoon. Näin itselläni.

Vierailija
76/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas alkaa iltajuoksut ja tömistelyt. Asiat vaihtaa paikkaa kun jotain taas raahataan edes takas ja välillä koputellaan.. kello on toki VASTA 20, mutta jos kotona ollaan pitkin päivää ja päivällä hiljaista niin MIKSI nämä meteliä tuottavat asiat säästetään illaksi? En ole vielä käynyt juttelemassa, mutta pitäisi kyllä, aamulla nimittäin ennen kuutta siellä oltiin jo hereillä. Tavaroita vietiin lattiaa pitkin silloinkin edes taas äänistä päätellen ja kaapinovet laulaa.. En ymmärrä miten nukkuvat vai nukkuvatko sitten päivällä kun on hiljaisempaa.. t: väsynyt Ap

Vierailija
77/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa et voi naapureitasi valita, mutta asuinpaikkasi voit valita. Maalla on hiljaista, kerrostalossa ei.

Vierailija
78/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vuokraatko minulle maalta asunnon? :) Kuten sanoin, ei valitettavasti ole mahdollista tällä hetkellä vaihtaa asumismuotoa. Jos onkin asuntoja tarjolla, ovat nimenomaan kerrostalossa ja omaa ei voi tällä hetkellä ostaa.

T: ap

Vierailija
79/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt taas alkaa iltajuoksut ja tömistelyt. Asiat vaihtaa paikkaa kun jotain taas raahataan edes takas ja välillä koputellaan.. kello on toki VASTA 20, mutta jos kotona ollaan pitkin päivää ja päivällä hiljaista niin MIKSI nämä meteliä tuottavat asiat säästetään illaksi? En ole vielä käynyt juttelemassa, mutta pitäisi kyllä, aamulla nimittäin ennen kuutta siellä oltiin jo hereillä. Tavaroita vietiin lattiaa pitkin silloinkin edes taas äänistä päätellen ja kaapinovet laulaa.. En ymmärrä miten nukkuvat vai nukkuvatko sitten päivällä kun on hiljaisempaa.. t: väsynyt Ap

Tai sitten ne on töissä eikä ole muulloin aikaa elää kotona. Miten sulla on aikaa kytätä toisten ääniä noin tiheästi? Entäs jos noi äänet on sun päässä?

Vierailija
80/131 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihanan hiljainen talo. Naapurit eivät metelöi. Entinen seinänaapuri, yksin asuva nainen, siirteli usein (päivittäin!) huonekaluja ja se oli kyllä ärsyttävää.