Auttakaa ja kannustakaa ahmijaa!
Olen laihduttanut melkein mormaalipainoon, mutta nyt olen viikon syönyt ja syönyt. Masentaa, vetäisin kaksi roiskeläppää pakastimesta, paha olo.
Teki niin mieli! Miksi ostinkaan niitä hätävaraksi, yleensä syön terveellisesti. Pullaa on mennyt. Johtuu varmaan siitä, että join viikonloppuna viiniä kahtena päivänä, enkä ihan vähää.
Masentaa ja on paha olo. Kannustakaa ja ahmijat, löytyykö vertaistukea? Olen viisikymppinen.
Kommentit (33)
Ei elämä syömisen lopettamalla parane. Jos siitä nauttii niin miksei? Minäkin ostin tänään 3 runenbergintorttua vaikka se päivä meni jo. On ne vaan niiiin hyviä! Ja huomenna sipsejä tai suolatikkuja. Jäätelöä on myös pakkasessa jälkkäriksi, kunhan olen syönyt kunnon kulhollisen kanansiipiä, njams! Roiskeläpätkin ovat hyviä -ja helppoja! Miksi siis niitä kammoksua? Pirkka salami-rasiatkin ovat älyttömän hyvää napsittavaa vaikka siiderin seurassa...illalla leffaa katsoessa vaikka. Mmmm täytyy kai käydä kaupassa hakemassa noita.
Älä siis pelkää syömistä, sillä syömiseen ei kuole mutta ayömättömyyteen kuolee! Elämme vain kerran, ja munkki sille!
Aah.. joku brie juusto ja punaviini. Taivaallista. Juuri sopiva iltapala ottaa yksi brie paketti ja pullo chiantia sen kanssa!
Patonkia, tuorejuustoa ja viiniä. Voin nauttia vaikka joka päivä. Mutta ei arkisin viitsi juoda liikaa alkoholia, joten syön vaikka enemmän hampurilaisia, kanavartaita, kebabia, paahdettua possua, munkkeja, ...
Alkoi tehdä kauheasti mieli voisarvia, ne on niin kevyitä että niitä voi syödä hyvin vaikka 4-5.
Vierailija kirjoitti:
Ei elämä syömisen lopettamalla parane. Jos siitä nauttii niin miksei? Minäkin ostin tänään 3 runenbergintorttua vaikka se päivä meni jo. On ne vaan niiiin hyviä! Ja huomenna sipsejä tai suolatikkuja. Jäätelöä on myös pakkasessa jälkkäriksi, kunhan olen syönyt kunnon kulhollisen kanansiipiä, njams! Roiskeläpätkin ovat hyviä -ja helppoja! Miksi siis niitä kammoksua? Pirkka salami-rasiatkin ovat älyttömän hyvää napsittavaa vaikka siiderin seurassa...illalla leffaa katsoessa vaikka. Mmmm täytyy kai käydä kaupassa hakemassa noita.
Älä siis pelkää syömistä, sillä syömiseen ei kuole mutta ayömättömyyteen kuolee! Elämme vain kerran, ja munkki sille!
Mistä sait vielä runebergintorttuja? Itselle maistuisi vielä laskiaispullat jos vain jostain saisi. Itse suosin pakastepizzoja ja teen myös pizzaa pizzapohjille. Roiskeläpät kuraa. Salami menee pizzassa ja patongeissa, ei pelkkänä. Limu ja jäätee ovat parhaita, siideri yök. Itse luen aina mielenkiintoisia asioita netistä tai kirjoja herkutellessani.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut melkein mormaalipainoon, mutta nyt olen viikon syönyt ja syönyt. Masentaa, vetäisin kaksi roiskeläppää pakastimesta, paha olo.
Teki niin mieli! Miksi ostinkaan niitä hätävaraksi, yleensä syön terveellisesti. Pullaa on mennyt. Johtuu varmaan siitä, että join viikonloppuna viiniä kahtena päivänä, enkä ihan vähää.
Masentaa ja on paha olo. Kannustakaa ja ahmijat, löytyykö vertaistukea? Olen viisikymppinen.
Entinen anorektikko ja ahmija vastaa:
Kokemuksesta tiedän, ettet usko tai halua uskoa tätä, mutta pääset tuosta kierteestä vasta, kun alat syödä säännöllisesti, viisi ateriaa päivässä. Piilotat puntarin, heität vaikka roskiin ja alat syödä PALJON. Ei haittaa, vaikka sinun samalla tekisi mieli herkutellakin, herkuttele, mutta älä silti jätä aterioita välistä. Pikkuhiljaa huomaat, ettei sinun vaan tee enää niin paljon mieli herkkuja ja alat joko laihtua itsekseen tai sitten voit lisätä vähän liikuntaa, ja kokeilla, alatko laihtua siten.
Sitä ennen sinun tulisi kuitenkin vaan unohtaa laihduttaminen, hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet. Lakata yrittämästä miellyttää muita ja nauttia elämästäsi.
Minä välttelin parantumisprosessia pitkään, ajattelin, että kyllä minä voin laihduttaa syömällä vähän, vaikka joku anneli-anorektikko ei pystyisi.
Raskausaika taisi lopulta parantaa minut. En halunnut laihduttaa vauvan terveyden kustannuksella, joten lihosin 30kg. Lakkasin välittämästä. Söin paljon herkkuja, mutta aloin lisäksi syömään paljon ruokaa. Yhtäkkiö huomasin, ettei minun teekään enää niin paljoa mieli herkkuja. Ihanaa, kun voi nauttia maukkaista kotiruoista. Kymmenen raskauskiloa on vielä jäljellä. En ole vielä valmis, mutta yritän parhaani opetella miellyttämästä muita ja sen sijaan nauttia tästä ainokaisesta elämästäni.
Tällä hetkellä olen onnellinen. Paljon onnellisempi kuin silloin, kun olin kovalla työllä laihduttanut itseni 20kg hoikemmaksi, minkä jälkeen ahmiminen alkoi. Pehmeä ja onnellinen :)
hyvä pystyt siihen, vielä menee pari pitsaa ja muutama pulla :)
Vierailija kirjoitti:
Heitä ahmimista aiheuttavat ruoat pois!!! Heti!
Käy vaa'assa pikimmiten niin tiedät paljonko tuli painoa lisää.
Älä juo viiniä vähään aikaan.
Olet jo melkein normaalipainoinen, jatka hieno matka loppuun asti!
Onnistut kyllä!
T: 10 vuotta nuorempi kohtalotoveri
Ainoa viisas kommentti täällä. Te jotka puhuitte niistä tortuista, hävetkää. Eikö kukaan tunne riippuvuuden käsitettä? Halvennatte kommenteillanne ap:tä, jolla riittävästi ongelmia ilman teidän mässäilynne kuvailuilla.
Poistu täältä, ap.
Muilta sivuilta voit saada oikeasti vertaistukea eikä tällaista älyvapaata pullanmussutuspotaskaa. 😍 Tsemppiä sulle!
Ahminta on munkin ongelma. Tosin ahmi ihan vaikka kasvissosekeittoa. Yritän tehdä kevyitä ruokia sen vuoksi. Karkkia en onneksi ahmi.
Zemppii syömiseen. Älä juo paljon, se täyttää vatsaa ja vaikeuttaa ahmimista.
Hankkiudu eroon kaikista ruuista, joiden tiedät olevan sulle ongelma. Jos syöt ahmimishimon tullessa mitä tahansa käsiisi saat, niin siinä tapauksessa tyhjennä kämppä kaikesta ruuaksi kelpaavasta. Heitä roskiin ja suihkuta vielä pesuainetta päälle. Tai vie esim. autotalliin, jos mieluummin jätät ahmimatta kuin lähdet sieltä hakemaan. Jatkossa osta vain päivän ruuat kerralla. Nää on mun taktiikoita, jotka oon todennut toimivaksi. Tosin asun yksin, en tiedä onnistuuko jos olet perheellinen.
Alkoi tehdä mieli kunnon hodaria...
Ap
Ap:n melkein normaalipaino = 90kg, 165cm... osuiko lähelle?
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. En kyllä ole noin pitkä, mutta painan vaan 85 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi tehdä mieli kunnon hodaria...
Ap
Joku nauttii tuollaisestakin pelleilystä.
T. Oikea ap.
Ja joku nauttii berliininmunkeista (ap).
Vierailija kirjoitti:
Hankkiudu eroon kaikista ruuista, joiden tiedät olevan sulle ongelma. Jos syöt ahmimishimon tullessa mitä tahansa käsiisi saat, niin siinä tapauksessa tyhjennä kämppä kaikesta ruuaksi kelpaavasta. Heitä roskiin ja suihkuta vielä pesuainetta päälle. Tai vie esim. autotalliin, jos mieluummin jätät ahmimatta kuin lähdet sieltä hakemaan. Jatkossa osta vain päivän ruuat kerralla. Nää on mun taktiikoita, jotka oon todennut toimivaksi. Tosin asun yksin, en tiedä onnistuuko jos olet perheellinen.
Kaksi sanaa: ei näin!
Oikeasti: onko se tervettä ja terveellistä ruokasuhdetta, että himoja aiheuttavat ruoat, tai vaihtoehtoisesti kaikki ruoat tuhotaan parhaimmillaan jollakin pesuaineella?
Suosittelen sinua käymään keskimääräiset ruokatottumuksesi läpi. Syötkö laihduttaessasi liian vähän, tai liian suppeasti? Syötkö liian harvoin? Liikutko paljon? Minusta ehdottomasti paras ratkaisu olisi syödä säännöllisesti, vaikkapa se viisi kertaa päivässä, ja kunnollisia, monipuolisia aterioita. Tuollaiset ahmimishimot kertovat ennemminkin liian askeettisesta syömisestä kuin siitä, että itsekurisi olisi liian heikko (kenellä tahansa on, kun on tarpeeksi kova nälkä!).
Omakohtainen kokemus: minun ahmimishimoni katosi parhaiten nimenomaan säännöllisellä syömisellä, ja myös kevyellä herkuttelulla pari kertaa viikossa. Jos yritin puristaa syömisiäni liian vähäkalorisiksi tai söin väkisin lähinnä kasvissosekeittoja ja salaatteja, vaikka olisi ollut tarve jollekin ruokaisammalle, oli jatkuvasti kauheat mieliteot. Kokeilin myös yhtä herkkupäivää, jolloin kaikki oli sallittua (muulloin elin melko kurinalaisesti). Tuohon herkkupäivään kasautui niin isot mieliteot, että meni kirjaimellisesti ihan läskiksi. Nyt, kun herkuttelen pari kertaa viikossa muun terveellisen ruoan ohessa, ei mielitekoja ole, ja paino putoaa tasaisesti. :)
Mä olen ikuinen ahmija. Painon pidin kurissa paastoilla. Sitten iski kilpirauhasen vajaatoiminta eikä paino enää laskenutkaan. Ei vaikka mitä tein. Sain jotenkin itseäni niskasta kiinni ja mulle laadittiin ruokavalio. 5 krt päivässä pitää syödä ja vielä aika paljon. Paino ei laskenut viikkokausiin eikä mittanauhakaan antanut positiivisia tuloksia. Nyt mulla on tippunut kiloja 3, sen pudotin ennen viikossa tai vajaassa. Olen myös huomannut vartalossani muutoksia parnepaa suuntaan ja kaikista parasta tässä on se, että ei ole mielitekoja! Kun syön säännöllisesti ja tarpeeksi, niin herkut eivät vie mennessään.
Suosittelen sulle samaa. Mullakin kaikki vasta alussa, toivon koko sydämestäni etten palaa vanhoihin tapoihin. Toki herkuttelen jotain 3 viikon välein, silloin syön siis ihan mitä mieli tekee, mutta muuten pysyn ruodussa.
Kokeile säkin! Alkuun se syöminen on tuskaista, kun tuntuu, että syö ihan liikaa, mutta kyllä se siitä sitten alkaa tuntumaan kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. En kyllä ole noin pitkä, mutta painan vaan 85 kiloa.
Tosi rasittavaa, miksi teette tätä?
Olen 160/66.
T. Ap (se oikea aloittaja)
Heitä ahmimista aiheuttavat ruoat pois!!! Heti!
Käy vaa'assa pikimmiten niin tiedät paljonko tuli painoa lisää.
Älä juo viiniä vähään aikaan.
Olet jo melkein normaalipainoinen, jatka hieno matka loppuun asti!
Onnistut kyllä!
T: 10 vuotta nuorempi kohtalotoveri