Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko usein palstaillessa helpotusta siitä, ettei teillä ole lapsia?

Vierailija
16.02.2016 |

Koska itselleni ainakin tulee. Olisi todella kamalaa, jos olisi sattunut syntymään aikana, jolloin ei olisi saanut päättää lastenhankinnasta suhteellisen vapaasti.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina muutenkin, joka päivä :)

Vierailija
2/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, palstailu on helpompaa, kun mukulat ei pyöri jaloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ihania mutta kyllä tosissaan tässä aikuinen ihminen tuntee olonsa välillä hiukan tyhmäksi kun joutuu joka suuntaan selittelemään miksi haluaa lapsia!!Ihan kummaa!

Vierailija
4/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata liikaa antaa painoarvoa niille kauhujutuille. Niitä on kuitenkin vanhemmuudesta vain pieni osa.

Vierailija
5/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää välillä palstailla, mutta toisaalta: räältä saa vertaistukea lapsiiin liittyviin tilanteisiin.

Mikä on syy palstailuun jos lapsia ei ole? Sairas tirkistelynhalu? Kompleksit omiin vanhempiin liittyen? Kertokaa ihmeessä!

Vierailija
6/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on ihania mutta kyllä tosissaan tässä aikuinen ihminen tuntee olonsa välillä hiukan tyhmäksi kun joutuu joka suuntaan selittelemään miksi haluaa lapsia!!Ihan kummaa!

Tuossahan on mahdollisuus todella opettavaiseen ja antoisaan kokemukseen. Kaikille tekee hyvää kokea, minkälaista on olla ihmineen, jonka omat elämänvalinnat herättävät kummastusta ja närkästystäkin. Siten osaa olla tyytyväinen myös sellaisiin itsestäänselvyyksinä pitämiinsä asioihin kuin mahdollisuuteen saada yhteisöltään tukea ja hyväksyntää. -ap

Vierailija
7/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Haluaisin lapsia.

Tällä palstalla joka tapauksessa kärjistyvät tietynlaiset jutut. Minulla on nytkin kaveri, joka sai vauvan ja elää ihan rauhallista ja tasaista vauva-arkea, vauva nukkuu yöt aika hyvin.

Vierailija
8/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mä palstaillessa tunnen helpotusta siitä, etten ole tyhmä ja huonossa suhteessa. Kyllä mä tajuan että ne kauhujutut täällä lapsista on vain yksi osa sitä lapsiperhemeininkiä, enkä koe siitä mitään erityistä tyydytystä. Itse olen valinnut lapsettomuuden, ei mua haittaa lukea niitä kivojakaan juttuja lapsiperheiden elämästä. Harvemmin tosin täällä palstalla sellaisi tulee vastaan.

Vierailija
9/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata liikaa antaa painoarvoa niille kauhujutuille. Niitä on kuitenkin vanhemmuudesta vain pieni osa.

En ajatellut nyt erityisesti mitään kauhujuttuja kuten niskaan paskomista tai sitä, kun lapsi saboti kaikki uudet seurustelusuhteet. Minulle tulee tuollainen helpotuksen tunne myös lukiessani juttuja, joita vanhemmat eivät todellakaan pitäisi kauhistuttavina kuten siitä, miten ärsyttää pukea lasta ulos lähdettäessä tai mitä kivoja tuliaisia veisi lapsen kaverisynttäreille. -ap

Vierailija
10/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, päivittäin!

Vierailija
11/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aina kovaa helpotusta myös siitä etten ole naimisissa. Onhan ne lapset ihan kivoja, ainakin välillä, mutta saan hoitaa sukulaisten ja kavereitten lapsia ihan tarpeeksi, en tarvitse omia.

Vierailija
12/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nytkin kaveri, joka sai vauvan ja elää ihan rauhallista ja tasaista vauva-arkea, vauva nukkuu yöt aika hyvin.

Aika moni on tyytyväinen, ettei ole minkäänlaista vauvaa, hyvin nukkuvaa tai muunlaistakaan. On helpottavaa, ettei tarvitse elää sen paremmin tasaista kuin myrskyisääkään vauva-arkea. -ap

Vierailija
13/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen helpotusta päätöksestäni olla erakko ja vältellä ihmisiä. Lapset alkaa olla melko pieni paha kun näitä juttuja lukee.

Vierailija
14/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaverina pari yh-äitiä.

Olen usein heiltä saanut kuulla kuinka raskasta arki lapsen kanssa on.

Tavallaan ei käy yhtään kateeksi heidän elämää koska lapsi rajoittaa aika paljon elämää varsinkin jos ei saa .

hoitajaa. Olen ilta/yöihminen ja jos minulla olisi lapsi täytyisi joka aamu herätä aikaisin lapsen takia.

t: Vela

Vierailija
15/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo keski-ikäinen joten lapseni ovat jo aikuisia. Lapset ovat pieniä kuitenkin vain hetken, se aika menee nopeasti. Enemmänkin tunnen helpotusta (lukiessani juttuja täältä) siitä, että avioliittoni on aina ollut hyvä.

Vierailija
16/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla harvoin luen lapsiin liittyviä keskusteluja. Kaupungilla liikkuessa sen sijaan tulee joka päivä onnellinen olo siitä, ettei ole lapsia.

Vierailija
17/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen. Lapset on ihan kivoja, kunhan eivät ole omia.

Vierailija
18/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaverina pari yh-äitiä.

Olen usein heiltä saanut kuulla kuinka raskasta arki lapsen kanssa on.

Tavallaan ei käy yhtään kateeksi heidän elämää koska lapsi rajoittaa aika paljon elämää varsinkin jos ei saa .

hoitajaa. Olen ilta/yöihminen ja jos minulla olisi lapsi täytyisi joka aamu herätä aikaisin lapsen takia.

t: Vela

Tämä on erittäin hyvä esimerkki. Olen myös iltaihminen ja nukun aamulla jokaisen minuutin, jonka saan. -ap

Vierailija
19/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo keski-ikäinen joten lapseni ovat jo aikuisia. Lapset ovat pieniä kuitenkin vain hetken, se aika menee nopeasti.

Pahoinpitelytuomiokin on vain pari hassua vuotta. Ei se ole mikään syy olla menemättä vankilaan.

Vierailija
20/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja esim kaupassa joka viikko, varsinkin silloin kun joku lapsi järjestää itkupotkuraivarit julkisella paikalla. Sama kyllä koskee myös aikuisia jotka järjestävät "kohtauksia".