Onko nainen parempi vuokralainen kuin mies?
Kertokaa oma näkemyksenne miksi nainen on yleisesti parempi/halutumpi vuokralainen kuin mies?
Siisteys? Luotettavuus? Tunnollisuus? Elintavat?
Monessa ilmoituksessa usein lukee että "vuokrataan vain naiselle" (huom! soluasunnot eri juttu)
Kommentit (11)
Omien kokemusten perusteella ei voi sanoa sukupuolen mukaan mitään ainakaan asunnon puhtaudesta sopimuksen päättyessä.
On ollut nuorehko mies, jonka jäljiltä asunto oli aivan puhtaaksi hangattu.
Pariskunta, jonka jäljiltä sain siivota kohtuullisen reilusti.
Nuori mies, jonka jäljiltä asunto oli ihan OK-kunnossa.
Kaikki nämä ovat hoitaneet velvoitteensa (vuokranmaksun) hyvin eikä valituksia ole kuulunut. Tärkeintä on varmasti valita "luotettava vuokralainen". Mutta mistäs senkin tietää. Luottotiedot kunnossa, työpaikka olisi hyvä olla, edellisen vuokranantajan suosittelu. Onhan näitä, mutta ilmeisesti mikään ei ole takaa tai merkitse sitä, että kaikki menisi hyvin/huonosti.
Tottakai on. Miehet on saastaisia sikoja jotka eivät siivoa koskaan, kotitöistä eivät ole kuulleetkaan ja ryyppäämisellään pilaavat naapurienkin elämän.
Tuon sukupuolen suosiminen suoraan ilmoituksessa ei tietääkseen ole laitonta , mutta ei se mikään hyvä malliesimerkki ilmoituksesta ole. Hyvä vuokralainen ei ole sukupuolisidonnainen.
Ei. Myöskään työssäkäyvä ei automaattisesti ole parempi vuokralainen kuin työtön tai opiskelija eikä lemmikitön vuokralainen parempi kuin lemmikin omistaja.
Ei niissä ole eroja. Riippuu yksilöstä. Mua kyllä ihmetyttää tää naisten suosimisväite. Olen joutunut muutamaan otteeseen etsimään kämppää Helsingissä, enkä kertaakaan ole törmännyt sellaiseen ilmoitukseen, soluja ja kimppakämppiä lukuunottamatta. Ja kyllä asunnonhakija aika monta ilmoitusta joutuu koluamaan läpi.
Mulla ja miespuolisella työkaverilla oli sattumalta samaan aikaan lehdessä asunnonhakuilmoitus ja kyllä se vaan niin oli että mulle (naiselle) tuli tuplasti tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei niissä ole eroja. Riippuu yksilöstä. Mua kyllä ihmetyttää tää naisten suosimisväite. Olen joutunut muutamaan otteeseen etsimään kämppää Helsingissä, enkä kertaakaan ole törmännyt sellaiseen ilmoitukseen, soluja ja kimppakämppiä lukuunottamatta. Ja kyllä asunnonhakija aika monta ilmoitusta joutuu koluamaan läpi.
No ei siitä ilmoituksessa mainita tietenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei siitä ilmoituksessa mainita tietenkään
Vai niin. No kuinkas ajattelit sitten todistaa tämän väitteen?
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas on menny monta hyvältä vaikuttavaa asuntoa ohi koska ilmoituksessa lukee "vain naiselle" tai "naisvuokralainen etusijalla". Yleensä vuokraaja on nimen perusteella itsekin ollut nainen. Mitään syytähän ei itse ilmoituksessa lue. Olisi vain mukava tietää ovatko nämä vuokranantajat oman kokemuksen takia vuokraamassa ainoastaan naisille vai onko kenties joku toinen syy.
Minun mielestäni kysymys on ihan yksilöstä. Vanhanaikainen käsitys on se, että naiset ovat siistejä, hiljaisia ja luotettavia, ja miehet metelöiviä sikoja, jotka eivät maksa vuokraansa ainakaan ajallaan. Tunnen kyllä naisia, jotka ensi töikseen maalaisivat muutaman seinän tosi räväkäksi, polttaisivat sisällä ja parvekkeella ja huudattaisivat poppia yökaudet, ja miehiä, jotka eivät sotke edestyöpaikkansa vessassa. Ja toisin päin.
Olen miettinyt helsinkiläiskaksioni antamista vuokralle vuodeksi, mutta taidan jättää tämän tyhjilleen. Vuokralaisesta ei voi päätellä mitään varmaa ulkonäön, ammatin tai edes suositusten perusteella, joten kysymys on ihan lottoamisesta.