Älkää hyvät ihmiset käyttäkö shapoota joka kerta
Hiukset menevät kauhean näköisiksi. Suosikaa vesipesua ja hoitoainetta. Luonnollisen ja terveen näköiset tulevat helposti.
Ei tarvitse käyttää sitten turhia öljyjä ja aineita siihen kuivan hiuksen kosteuttamiseen jonka itse ensin aiheuttat. "Koska aina on tehty näin".
Shampoota max 3krt viikko.
Kaupallista soopaa nuot erityisshampoot yms.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Hiukset menevät kauhean näköisiksi. Suosikaa vesipesua ja hoitoainetta. Luonnollisen ja terveen näköiset tulevat helposti.
Ei tarvitse käyttää sitten turhia öljyjä ja aineita siihen kuivan hiuksen kosteuttamiseen jonka itse ensin aiheuttat. "Koska aina on tehty näin".
Shampoota max 3krt viikko.
Kaupallista soopaa nuot erityisshampoot yms.
Pesen hiukseni shampoolla joka päivä eikä kuluta hiuksia. Älähän yleistä.
Pakko pestä kun pää hikoo pipo päässä.
Täh? Mitäs jos ihmiset käyttääkin shapoota niin paljon kuin lystäävät, pilaavat hiuksensa ja kadehtivat sinun kauniita kutrejasi?
Sitä paitsi sillä shampoolla ei ole tarkoituskaan pestä koko hiusta, vaan päänahka ja hiusten tyvi. Latvat käsitellään hoitoaineella. Kuivat latvat käsitellään hoitoaineella ennen kuin aletaan pestä.
Mutta kukin tyylillään.
Ei ole mitään soopaa, jos ostat kunnon shampoon ja hoitoaineen, jotka sopivat omiin hiuksiin ja hiuspohjaan.
Voiko tuolla syyllä sitten olla töistä poissa? Jos pesen tukan pelkällä vedellä, näyttää se seuraavana päivänä siltä että olisi voideltu margariinilla. Lisäksi kutisee hillittömästi. Eikä auta sinnitellä pidempään, tilanne ei siitä muutu. En voi tehdä töitäni likaisen näköisenä päätä raapien.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mitäs jos ihmiset käyttääkin shapoota niin paljon kuin lystäävät, pilaavat hiuksensa ja kadehtivat sinun kauniita kutrejasi?
Sitä paitsi sillä shampoolla ei ole tarkoituskaan pestä koko hiusta, vaan päänahka ja hiusten tyvi. Latvat käsitellään hoitoaineella. Kuivat latvat käsitellään hoitoaineella ennen kuin aletaan pestä.
Mutta kukin tyylillään.
Tyypillinen markkinoiden uhri.
Mullakin lyhyt tukka, niin jos en päivään pese niin johan on rasvasen näkönen tukka. Näin asiakaspalvelijana en todellakaan halua näyttää miltään rasvapäältä tai epähygieniseltä töissä. Tukka ei oo kyllä kärsinyt ollenkaan. Annan olla pesemättä vapailla, kun silloin olen yleensä vaan kotosalla :)
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuolla syyllä sitten olla töistä poissa? Jos pesen tukan pelkällä vedellä, näyttää se seuraavana päivänä siltä että olisi voideltu margariinilla. Lisäksi kutisee hillittömästi. Eikä auta sinnitellä pidempään, tilanne ei siitä muutu. En voi tehdä töitäni likaisen näköisenä päätä raapien.
Luultavasti käytät hoitoainetta ja sen sellaisia tököttejä tukkaasi. Siinä menee aikansa ennen kuin hius tottuu luonnolliseen olotilaansa.
Shampoista ja muista syntyy ns kierre.
Kerrotko vielä miten saa navetanhajun pois pelkällä vedellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti käytät hoitoainetta ja sen sellaisia tököttejä tukkaasi. Siinä menee aikansa ennen kuin hius tottuu luonnolliseen olotilaansa.
*hoitoainetta=muotovaahtoja
Vähän sama kun keskusteltaisiin kumpi on terveellisempää voi vai margariini.
Samaa mieltä että hiukset kärsivät kemikaaleista sika paljon.
Mä en käytä lainkaan hoitoainetta, mutta mun on pakko pestä hiukset päivittäin shampoolla että kehtaan poistua ovesta. Lisäksi pesemättömyys aiheuttaa päänahkaani hilsettä. Mun hiukset on paksut ja terveennäköiset. Isälläni on samanlainen hiustyyppi, ja vanhaa kansaa kun on, käy kerran viikossa saunassa peseytymässä (juu, yök..) hänen hiukset ovat jo seuraavan päivän iltana kuin margariinissa uitetut. Ei ole ilmeisesti 70-vuoden vähempiin pesuihin totuttaminen vähentänyt rasvoittuvuutta, heh..
Olen jo pilannut tukan hiusvärillä, niin pakko sitä on hoitaa värjätyille hiuksille tarkoitetuilla aineilla että väri pysyy nättinä eikä hiukset kuivu. Ja ennemmin toimin näin kuin olen pikkuinen maantienharmaa hiirulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän hoitoainetta vain latvoihin. Mulla on hiukset puoleen selkään ja hoitoainetta menee ehkä 5-10 sentille, eikä se hoitoaine sieltä hyppää itsestään ylemmäs. Muotoilutuotteita en käytä ollenkaan. Pieleen meni arvauksesi.
Tein joskus noin, työkaverin suosituksesta, että pesin hiukset pelkällä hoitoaineella. Tyhmä kun olin, niin tein sen aamulla ennen töihinlähtöä. Sitä saikin sitten itseään hävetä koko päivän, kun hiukset oli kuin olis voipurkissa uitettu.
Saman logiikan mukaan voisi kyseenalaistaa puhdistusmaidon, saippuan tai suihkugeelinkin käytön. Mihin niitä sitten tarvitaan, jos ei shampootakaan?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kukin tyylillään.
Shampoota ei saisi laittaa päänahkaan, vaan nopea pesu, että pelkät hiukset peseytyy. Ei latvoja, vaan se huuhteleva vesi pesee ne samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kukin tyylillään.
Shampoota ei saisi laittaa päänahkaan, vaan nopea pesu, että pelkät hiukset peseytyy. Ei latvoja, vaan se huuhteleva vesi pesee ne samalla.
No voi huh huh. Shampoolla pestään nimenomaan päänahka. Toisin sanoen, sormilla siis hierotaan sitä päänahkaa eikä itse hiuksia, jotka peseentyvät vaahdosta muutenkin.
Mitä ihmeen pöllöjä täällä taas on liikkeellä?
Joopa joo..
Itselläni on paksuhkot, puoleen selkään ylettyvät hiukset ja todellakin pesen shampoolla joka päivä! Hoitoaineen pistän pituuksiin enkä tarvitse sitä edes joka kerta. On ihanaa kun on puhtaat ja hyväntuoksuiset hiukset. Kyllä päänahka alkaa haista talille jo seuraavana päivänä, ainakin minulla.
Tästä samasta asiasta on ollut jo miljoona avausta! Ihan hassua että vielä tälläkin vuosituhannella on ihmisiä jotka ei huolehdi hygieniastaan päivittäin ja vielä hehkuttaa sitä muille? Ei pelkkä vesi riitä puhdistamaan kun korkeintaan pikkuvauvoja eikä kyllä aina niitäkään.
Nyy vähän ot mutta menkääpä haistamaan villieläinten turkkeja, ne pesee pelkästään vedellä ;)
*shampoo