Älkää hyvät ihmiset käyttäkö shapoota joka kerta
Hiukset menevät kauhean näköisiksi. Suosikaa vesipesua ja hoitoainetta. Luonnollisen ja terveen näköiset tulevat helposti.
Ei tarvitse käyttää sitten turhia öljyjä ja aineita siihen kuivan hiuksen kosteuttamiseen jonka itse ensin aiheuttat. "Koska aina on tehty näin".
Shampoota max 3krt viikko.
Kaupallista soopaa nuot erityisshampoot yms.
Kommentit (77)
Ihmiset ovat yksilöllisiä tässäkin asiassa, mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.
No onhan sitä luonnollisiakin shampoita olemassa. Itse siirryin niihin ja pesevät aivan yhtä hyvin kuin nuo sulfaattisössötkin, mutta hiukset ovat paljon pehmeämmät ja kuohkeammat.
Itselläni on seborraalinen keratoosi ja sen hoito on päivittäiset pesut. Heti, jos pesukertoja puuttuu alkaa päänahka kutiseen, punoittaan ja tulee näppylöitä. Tämä on aika tavallinen vaiva :) Itselleni toimii parhaiten mahdollisimman perus shampoo tai jopa saippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mitäs jos ihmiset käyttääkin shapoota niin paljon kuin lystäävät, pilaavat hiuksensa ja kadehtivat sinun kauniita kutrejasi?
Sitä paitsi sillä shampoolla ei ole tarkoituskaan pestä koko hiusta, vaan päänahka ja hiusten tyvi. Latvat käsitellään hoitoaineella. Kuivat latvat käsitellään hoitoaineella ennen kuin aletaan pestä.
Mutta kukin tyylillään.
Shampoota ei saisi laittaa päänahkaan, vaan nopea pesu, että pelkät hiukset peseytyy. Ei latvoja, vaan se huuhteleva vesi pesee ne samalla.
No voi huh huh. Shampoolla pestään nimenomaan päänahka. Toisin sanoen, sormilla siis hierotaan sitä päänahkaa eikä itse hiuksia, jotka peseentyvät vaahdosta muutenkin.
Mitä ihmeen pöllöjä täällä taas on liikkeellä?
No peskää, mutta älkää ihmetelkö kutisevaa ja rasvoittuvaa päänahkaanne.
Ei mulla ainakaan päänahka kutise tai rasvoitu. Mutta varmaan kutiaisi, jos en pesisi sitä. No, tässä 49 vuoden iässä osaan hoitaa hygienian ilman palstan "neuvojakin".
Samassa iässä mennään, joten ei se ikää katso. Onhan se nyt loogistakin, kun miettii, ettei ihmistä ole tarkoitettu käyttämään mitään kemikaaleja.
Niin, ennenvanhaan, kun ei pesty hiuksia eikä hampaita jne., kuoltiinkin "luonnolliseen" ikään, eli siinä neljänkympin pintaan viimeistään. Ennenvanhaan elettiin luonnollisemmin ja kaikki oli hyvin. Nelikymppiset olivat jo vanhoja mummoja ja taattoja, jotka istuivat tuvannurkassa puulusikka kädessä ja söivät velliä, kun sitä ei tarvinnut ikenillä pureskella. Ihanan luonnollista!
Ennenvanhaan ei ihoa/kehoa pommitettu ilmansaasteilla/kasvintorjunta-aineilla/antibiooteilla/jne.. elettiin puhtaammassa ympäristössä.
Voi tätä ymmärtävyyttä. Vai ei ennen käytetty kasvintorjunta-aineita ja muira myrkkyjä. Ihan oikeasti niitä käytettiin surutta ja nykyisin ne on kieletty. Shampoot ja saippuat tehtiin itse, eikä niiden laadusta ollut aina kehumista.
Mitäs torjuntamyrkkyjä käytettiin 1500-1700-luvulla jotka nyt ovat kiellettyjä? Ja muut saasteet? Voi tätä ymmärtämättömyyttä, ennenvanhaan voi tarkoittaa kauempaakin aikaa kuin 70-lukua.
Silloin laitettiin vähän belladonnaa silmiin ja lyijyä huulipunaan ja kauneimmatkin naiset vei syöpä ja muut tappavat myrkytykset jo ennen keski-ikää! Joku tolkku nyt tähän. Aidosti "ennen vanhaan" vedettiin vaikka mitä aineita eikä ollut tiedettä eikä tutkimuksia - ne eivät kuule ole pahasta vaan päinvastoin.
On tämä jännää: sellaisilla tekopyhillä pelleilijöillä, jotka eniten toitottaa että "älkää peskö hiuksianne" ei taatusti ole rasvoittuvia hiuksia, koska muutenhan he tajuaisivat olla hiljaa. Joskus kauan sitten nuorempana pesin hiukset kaksi kertaa viikossa, kun ei maalla päässyt pesulle useammin: hyvissä ajoin ennen seuraavaa pesua päässä oli kutiseva, HAISEVA kasa rasvaa. Onko teillä mitään käsitystä, miten pesemättömät rasvaiset hiukset LÖYHKÄÄVÄT? Tällaisen ihmisen haistaa esim. bussissa tai kaupassa jo kaukaa. Nam nam, tosi luonnollista! Toisilla hiukset rasvoittuvat, kiitos perimän, sille ei voi yhtään mitään vaikka olisi kuukauden niitä pesemättä. Että oikeasti vielä nykyaikana jotkut kuivahiuksiset jeesustelijat kuvittelevat jonkun 60-luvun luulojen perusteella, että hiusten rasvoittuminen johtuu niiden pesemisestä!
pesen hiukseni joka toinen päivä ja siloin shampoolla ja kerran viikossa hilseshampoolla. Nämä shampoon käyttöohjeet tai käyttämättömyys ohjeet joita jaellaan voi kukin ottaa huomioon jos huvittaa testata omassa päässään. Kyllä jokainen itse huomaa mikä shampoo sopii ja miten usein käytettynä. Parasta on kun käyttää sellaisia shampoita, jossa on vähiten säilöntäaineita jotka voi allergisoida. http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/05/08/kosmetiikan-sailontaaineissa-iso-allergiariski tai https://en.wikipedia.org/wiki/Methylisothiazolinone tai http://www.teknokemia.fi/fin/kosmetiikka/kosmetiikan_puheenaiheita/sailontaaine_mit_n_kayttaminen_kosmetiikassa/ Tätä ainetta löysin esim head and shoulders hilseshampoosta. Lensi roskikseen, en halua altistaa itseäni allergialle.
Kummallisen henkilökohtaisesti ihmiset tämänkin ketjun ottaa.
Jep. Valitettavasti sen ilman shampoota "pestyn" tukan tai päänahan haistaa aika ikävästi, kun joku osuu sisätiloissa tarpeeksi lähelle. Tänään viimeksi kauppakeskuksen hississä. Hyi olkoon. Itsehän haisuliini ei omia hajujaan haista. Jos haistaisi, niin ehkä se shampoo olisi edes pari kertaa viikossa käytössä...
Kuka mä oon kirjoitti:
On tämä jännää: sellaisilla tekopyhillä pelleilijöillä, jotka eniten toitottaa että "älkää peskö hiuksianne" ei taatusti ole rasvoittuvia hiuksia, koska muutenhan he tajuaisivat olla hiljaa. Joskus kauan sitten nuorempana pesin hiukset kaksi kertaa viikossa, kun ei maalla päässyt pesulle useammin: hyvissä ajoin ennen seuraavaa pesua päässä oli kutiseva, HAISEVA kasa rasvaa. Onko teillä mitään käsitystä, miten pesemättömät rasvaiset hiukset LÖYHKÄÄVÄT? Tällaisen ihmisen haistaa esim. bussissa tai kaupassa jo kaukaa. Nam nam, tosi luonnollista! Toisilla hiukset rasvoittuvat, kiitos perimän, sille ei voi yhtään mitään vaikka olisi kuukauden niitä pesemättä. Että oikeasti vielä nykyaikana jotkut kuivahiuksiset jeesustelijat kuvittelevat jonkun 60-luvun luulojen perusteella, että hiusten rasvoittuminen johtuu niiden pesemisestä!
En ole tähän keskusteluun vielä aiemmin osallistunut, mutta mulla itse asiassa oli rasvoittuva ja hilseilevä päänahka, kunnes lakkasin pesemästä hiuksia shampoolla. Meni noin 4vk niin, että hiukset rasvoittui todella voimakkaasti, mutta sen jälkeen kaikki vaivat loppuivat. On ainakin itselläni ollut sen arvoista.
Mulla on paksu, puoleen selkään ulottuva luonnonkihara tukka. Shampoolla pesen sen n. kolme kertaa viikossa, kaksikin kertaa riittäisi, ellen kävisi uimassa yleensä kolmesti viikossa, ja ne kloorijämät on vain pakko pestä tukasta.
Olen tänään käynyt salilla, ja vaikka kävin suihkussa, hiukset pesen vasta huomisaamuna. Eli edes hikoilu ei aiheuta pakonomaista tarvetta pestä tukkaa. Toki sen pesen jos on tarpeen, nyt kukaan ei mun paksusta tukasta näe, että se olisi likainen, eikä edes tunnu likaiselta. On siis pesty maanantai-aamuna.
Kärsin seborreasta joten pakko pestä hiukset joka päivä. Yritin joskus pidentää hiustenpesuväliä, rasvoittuminen ei todellakaan vähentynyt ja hiuksia lähti tavallista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mitäs jos ihmiset käyttääkin shapoota niin paljon kuin lystäävät, pilaavat hiuksensa ja kadehtivat sinun kauniita kutrejasi?
Sitä paitsi sillä shampoolla ei ole tarkoituskaan pestä koko hiusta, vaan päänahka ja hiusten tyvi. Latvat käsitellään hoitoaineella. Kuivat latvat käsitellään hoitoaineella ennen kuin aletaan pestä.
Mutta kukin tyylillään.
Shampoota ei saisi laittaa päänahkaan, vaan nopea pesu, että pelkät hiukset peseytyy. Ei latvoja, vaan se huuhteleva vesi pesee ne samalla.
No voi huh huh. Shampoolla pestään nimenomaan päänahka. Toisin sanoen, sormilla siis hierotaan sitä päänahkaa eikä itse hiuksia, jotka peseentyvät vaahdosta muutenkin.
Ei mulla ainakaan päänahka kutise tai rasvoitu. Mutta varmaan kutiaisi, jos en pesisi sitä. No, tässä 49 vuoden iässä osaan hoitaa hygienian ilman palstan "neuvojakin".
Samassa iässä mennään, joten ei se ikää katso. Onhan se nyt loogistakin, kun miettii, ettei ihmistä ole tarkoitettu käyttämään mitään kemikaaleja.
Niin, ennenvanhaan, kun ei pesty hiuksia eikä hampaita jne., kuoltiinkin "luonnolliseen" ikään, eli siinä neljänkympin pintaan viimeistään. Ennenvanhaan elettiin luonnollisemmin ja kaikki oli hyvin. Nelikymppiset olivat jo vanhoja mummoja ja taattoja, jotka istuivat tuvannurkassa puulusikka kädessä ja söivät velliä, kun sitä ei tarvinnut ikenillä pureskella. Ihanan luonnollista!
Ennenvanhaan ei ihoa/kehoa pommitettu ilmansaasteilla/kasvintorjunta-aineilla/antibiooteilla/jne.. elettiin puhtaammassa ympäristössä.
Voi tätä ymmärtävyyttä. Vai ei ennen käytetty kasvintorjunta-aineita ja muira myrkkyjä. Ihan oikeasti niitä käytettiin surutta ja nykyisin ne on kieletty. Shampoot ja saippuat tehtiin itse, eikä niiden laadusta ollut aina kehumista.
Mitäs torjuntamyrkkyjä käytettiin 1500-1700-luvulla jotka nyt ovat kiellettyjä? Ja muut saasteet? Voi tätä ymmärtämättömyyttä, ennenvanhaan voi tarkoittaa kauempaakin aikaa kuin 70-lukua.
Silloin laitettiin vähän belladonnaa silmiin ja lyijyä huulipunaan ja kauneimmatkin naiset vei syöpä ja muut tappavat myrkytykset jo ennen keski-ikää! Joku tolkku nyt tähän. Aidosti "ennen vanhaan" vedettiin vaikka mitä aineita eikä ollut tiedettä eikä tutkimuksia - ne eivät kuule ole pahasta vaan päinvastoin.
Oli kuule puhe ilmansaasteista ja kasvinsuojelumyrkyistä jotka aiheuttavat sen että iho/hiukset tarvitsevat pesua, ei siitä mitä ihminen itse kehoonsa laittaa. Lue huolella ennenkuin alat pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kukin tyylillään.
Puhu tolkusta vasta kun vastaat esitettyyn "väitteeseen" etkä ohi sen.
Vierailija kirjoitti:
Kummallisen henkilökohtaisesti ihmiset tämänkin ketjun ottaa.
Se on melko luonnollista jos joku asia esitetään käskyttämällä ja mustavalkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat yksilöllisiä tässäkin asiassa, mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.
Erittäin mielenkiintoista, joku ilmeisesti ajattelee että tässä(kään) asiassa ihmiset eivät ole yksilöllisiä ja sama tapa sopii ihan jokaiselle.
Mulla on lyhyet paksut hiukset, pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa, keskimäärin joka kolmas päivä. Enkä ole käyttänyt hoitoainetta sen jälkeen kun leikkasin hiukset lyhemmäksi, silloin kun oli pitkät laitoin latvoihin hoitoainetta, vaikka ei mulla koskaan ole ollut huonokuntoiset hiukset, värjäämisestä ja joskus aikoinaan permanentista huolimatta.
Miten voi olla noin.. ajattelematon? Mitähän luulet sen ennenvanhaan tarkoittaneen?