Onko naisen statuksella väliä miehelle?
Kommentit (51)
Ei tietenkään voi yleistää, mutta minulle on. Olen itse korkeakoulutettu ja hyvin tienaava mies, enkä rehellisesti sanottuna voisi kuvitellakaan seurustelevani matalakoulutetun, esim. pelkän ammattikoulutuksen saaneen, ihmisen kanssa. En usko, että meillä olisi mitään yhteistä, ja vaikka olisikin, niin en vain halua seurustella "perusduunarin" kanssa. Arvostan korkeaa koulutusta ja sivistystä, sekä sitä, että molemmat tienaa itse omat rahansa eikä köyhempi osapuoli hanki varakasta puolisoa kustantamaan omaa elämistään. Tämä on ehkä suurin syy miksi en halua "huonostatuksista" naista; en ole mikään elättäjä vaikka tienaankin hyvin. Minun tuloni ovat minun tulojani, joiden vuoksi olen työskennellyt ja opiskellut helvetisti, enkä ole valmis jakamaan niitä huonopalkkaisen amiksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen status on yleensä hänen ulkonäkönsä, ei koulutuksensa. En usko että miehiä haittaa että keskustelutaidot eivät ole kummoiset jos näyttää ihan missiltä.
No ihan varmasti pitemmissä ja vakavammissa suhteissa luonteella ja älyllä on paljonkin merkitystä, enemmän kuin ulkonäöllä.
Kunhan käy töissä eikä ole mikään elämänhallinnan menettänyt haihattelija.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään voi yleistää, mutta minulle on. Olen itse korkeakoulutettu ja hyvin tienaava mies, enkä rehellisesti sanottuna voisi kuvitellakaan seurustelevani matalakoulutetun, esim. pelkän ammattikoulutuksen saaneen, ihmisen kanssa. En usko, että meillä olisi mitään yhteistä, ja vaikka olisikin, niin en vain halua seurustella "perusduunarin" kanssa. Arvostan korkeaa koulutusta ja sivistystä, sekä sitä, että molemmat tienaa itse omat rahansa eikä köyhempi osapuoli hanki varakasta puolisoa kustantamaan omaa elämistään. Tämä on ehkä suurin syy miksi en halua "huonostatuksista" naista; en ole mikään elättäjä vaikka tienaankin hyvin. Minun tuloni ovat minun tulojani, joiden vuoksi olen työskennellyt ja opiskellut helvetisti, enkä ole valmis jakamaan niitä huonopalkkaisen amiksen kanssa.
Tästä näkee, mitä tuo "statuksen" äkkinäinen nousu saa aikaan ihmisessä. Unohdetaan idioottispäissään se fakta, että rakkaus ei katso ( normaalisti sanotaan että ikää) koulutustaustaa. Itsekin korkeakoulutettuna miehenä rakastuin maailman suloisimpaan naiseen, jolla ei korkeakoulututkintoa (ainakaan vielä) vaan ihan merkonomin paperit taskussa. Silloin kun toinen on sinulle tarkoitettu, et sinäkään varmasti enää mieti niitä suuria tulojasi ja mihin ne käyttäisit vaan olet valmis antamaan omastasi toisen hyvinvoinnin puolesta. Oma vaimoni on vaatimaton eikä odota ylellisyyksiä. Tuloni ovat kaksinkertaiset, mutta me olemme me ja meidän perheessämme ei jokaista penniä lasketa vaan keskitytään olemaan onnellisia toistemme kanssa. Itsekin arvosta korkeaa koulutusta, mutta en näe mitään syytä, miksi keskiasteen tutkinnon suorittanut ihminen ei voisi olla minun elämänkumppanini.
Useimmiten pariskunnilla on samantasoinen koulutusaste. Sitä vaistomaisesti ehkä hakee samankaltaista. Lika barn leka bäst.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti menestyneelle miehelle on merkitystä. Noloa sosiaalisessa kanssakäymisessä, kun vaimolla ei ole kunnon ammattia eikä se osaa keskustella.
Tällaiset vastaukset ja ketjut ovat turhaakin turhempia, koska kyse on KOKONAISUUDESTA. Kauneus on aina aika ylivoimainen valttikortti, kuten tyylikkyyskin. Jos sen lisäksi on mukava ja suht fiksu, tekee jotain työtä, niin kelpaa aika monelle. Ei se pelkkä opiskelu kerro/takaa mitään. Kyse on ihmisestä.
Olen huomannut, että joillekkin korkeasti koulutetuille miehille vaimon korkea asema on myös jonkinlainen status. Eräs korkeasti koulutettu mies, jolla on myös korkeasti koulutettu vaimo, kuitenkin juoksee koko ajan vieraissa, koska tuo vaimo ei nyt ole mikään kaunotar. Juoksisi varmaan vieraissa vaikka vaimo olisi kauniskin, en tiedä. Ottanut tuon naisen selvästi aseman takia, vaimo on vielä paremmassa asemassa kuin mies. Tuo mies vonkasi minuakin kerran sänkyynsä, en mennyt. Itse olen ihan tavallinen toimistotyöntekijä / kotiäiti.
Vierailija kirjoitti:
Naisista olen huomannut, että korkeakoulutetut oikeasti duunia painavat ja uraa luovat naiset ovat fiksuja ja sivistyneitä. Korkeakoulutettu perushommia vuodesta toiseen tekevä nainen on taas suunnilleen samalla tasolla kuin kouluttamattomat. Pissiä on vain enemmän päässä, koska löytyy se diplomi kaapista.
Olen siirtymässä työelämään opiskeluvaiheesta ja ainakin oman ikäisille miesten enemmistölle yliopistolla on ollut ehdotonta, että naisella on yliopistokoulutus. Ja sen lisäksi pitää näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä näkee, mitä tuo "statuksen" äkkinäinen nousu saa aikaan ihmisessä. Unohdetaan idioottispäissään se fakta, että rakkaus ei katso ( normaalisti sanotaan että ikää) koulutustaustaa. Itsekin korkeakoulutettuna miehenä rakastuin maailman suloisimpaan naiseen, jolla ei korkeakoulututkintoa (ainakaan vielä) vaan ihan merkonomin paperit taskussa. Silloin kun toinen on sinulle tarkoitettu, et sinäkään varmasti enää mieti niitä suuria tulojasi ja mihin ne käyttäisit vaan olet valmis antamaan omastasi toisen hyvinvoinnin puolesta. Oma vaimoni on vaatimaton eikä odota ylellisyyksiä. Tuloni ovat kaksinkertaiset, mutta me olemme me ja meidän perheessämme ei jokaista penniä lasketa vaan keskitytään olemaan onnellisia toistemme kanssa. Itsekin arvosta korkeaa koulutusta, mutta en näe mitään syytä, miksi keskiasteen tutkinnon suorittanut ihminen ei voisi olla minun elämänkumppanini.
Täysin samaa mieltä! Minä olen OTM ja mieheni merkonomi, mukava ja fiksu sellainen. Hän ei ole tyhmä (esim. Mensan testissä 128), hän ei vain ole koulutusorientoitunut vaan tekee mieluummin töitä. Kauhee putkikatseisuutta ja valitettavaa tietämättömyyttä arvottaa ihmistä vain koulutuksen perusteella. Samalla se kuvastaa sitä, että ei ole edes sen yliopistotutkinnon aikana sisäistetty, että sosiaaliset odotukset ja arvotukset ovat ajassa liikkuvia ja siten vain oman aikakautemme tuotos. Jokaisen ihmisarvo taas on pyhä.
Vierailija kirjoitti:
Olen siirtymässä työelämään opiskeluvaiheesta ja ainakin oman ikäisille miesten enemmistölle yliopistolla on ollut ehdotonta, että naisella on yliopistokoulutus. Ja sen lisäksi pitää näyttää hyvältä.
Nämäpä miehet kuulostavat sellaisilta, joiden kanssa haluaa olla oma itsensä ja avata heille sielunsa. Mitä jos joutuisit työttömäksi tai synnyttäisit vammaisen lapsen tällaisen miehen kanssa? Täysin maailmasta vieraantuneita arvoja, vaikea käsittää. Oikea elä on täällä jossain muualla.
Kyllä korkeakoulutetut miehet mielellään haluavat myös hyvännäköisiä naisia, mutta omalla kokemuksella kyllä heillä pitää naisen olla korkeakoulutettu ja fiksu. Omassa tuttavapiirisssä (kaikki korkeakoulutettuja, uraa tekeviä korkeassa asemassa olevia) kaikilla kovan statuksen miehillä on myös fiksu, korkeakoulutettu, uraa tekevä nainen. Usein myös varsin kaunis. Ja moni on puhunut, ettei ikimaailmassa ottaisi matalakoulutettua naista, vaan yliopistokoulutus on ihan must. Ja tuntuu naisen koulutustaso olevan vähän statusjuttukin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä korkeakoulutetut miehet mielellään haluavat myös hyvännäköisiä naisia, mutta omalla kokemuksella kyllä heillä pitää naisen olla korkeakoulutettu ja fiksu. Omassa tuttavapiirisssä (kaikki korkeakoulutettuja, uraa tekeviä korkeassa asemassa olevia) kaikilla kovan statuksen miehillä on myös fiksu, korkeakoulutettu, uraa tekevä nainen. Usein myös varsin kaunis. Ja moni on puhunut, ettei ikimaailmassa ottaisi matalakoulutettua naista, vaan yliopistokoulutus on ihan must. Ja tuntuu naisen koulutustaso olevan vähän statusjuttukin.
Olen tällaisten yhtälöiden yhteydessä monesti pistänyt merkille, etteivät suhteet kovin pitkälle kanna, ELLEI suhde ole alkanut opiskeluaikoina. Kyllä sillä korkeakoulutettu kumppani on edellytys- asenteella koitetaan pönkittää suurimmassa osassa tapauksia vaan sitä omaa statusta. Rakkaus taas ei liity tähän mitenkään. Kyllä itsekin haluaisin miehen jolla on Channing Tatumin kroppa ja KTM- paperit, mutta hyvin olen pärjännyt jääkiekkoilevan sähköasentajan kanssa. Vartalo ja koulutus kaukana edellä mainitsemistani. Häntä minä rakastan, enkä hänen tutkintoaan.
T. Kasvatustieteiden maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hemmetti mitä juntteja :D Taisit itse värittää juttua aika paljon? Vaikea uskoa, että kukaan aikuinen ihminen olisi niin yksinkertainen, että kehtaisi brassailla puolison ammatilla saati julistaa, ettei ota jotaim tiettyä alempaa tutkintoa suorittanutta puolisokseen. Oikeasti, kuulostaa joltain teinien puheelta. Tulen suvusta, jossa lähes kaikki tohtoreita/proffia ja tuollainen ajattelumalli, saati että joku kehtaisi suoltaa tuollaista ääneen, on kyllä aivan vieras..
Omassa lähipiirissä myös sankari, joka heti oikiksen alotettuaan on isoon ääneen julistanut, kuinka ei koskaan voisi olla minkäälaisessa romanttisessa suhteessa muun, kuin korkeakoulutetun naisen kanssa. Oma ilmeeni tässä vaiheessa oli varmasti näkemisen arvoinen.
Kyllä näitä riittää.
Kyllä nyt amismammoja itkettää :'(
Tottakai naisen koulutus, status ja älykkyys merkkavat ns. hyville, koulutetuille miehille. Eiväthalua vähempiarvoista naista puolisokseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä erityisesti johtavassa asemassa oleville miehille ainakin tuntuu olevan tärkeää, että vaimokin on korkeakoulutettu ja hyvässä asemassa, osaa keskustella sivistyneesti aiheesta kuin aiheesta jne.
Mutta haluavatko ne miehet sellaisen naisen siksi, kun sellainen nainen lienee sangen sivistynyt ja hyvää seuraa ja ehkä hyvä äitikin vielä, vai siksi että voivat ylpeillä muille että mun muija on muuten "korkeakoulutettu ja hyvässä asemassa"?
olisikohan vladimir putinilla vai angela merkelillä enemmän vientiä sinkkumarkkinoilla :D
Ruma naispuolinen yritysjohtaja saa kenet tahansa rahanhimoisen miehen, jos sellaisen huolii. Ja mitä ihmeen "parisuhdemarkkinoita" sinä tähän sotket? Status ei liity parisuhteisiin. Tai niillä tietysti, joilla ei mitään muuta asemaa ja ylpeyden aihetta ole.