Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun myy lapsen pieneksi jääneitä vaatteita, vanhoja lelyja yms, annetaanko rahat lapselle?t.ammattivalittaja

Vierailija
15.02.2016 |

Siis annetaanko myynnistä saadut tulot lapselle?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitänyt itse sellaiset rahat, jotka tulevat itse hankkimistani tavaroista. Ne kerrat kun lapsi on halunnut myydä jonkun lahjaksi saamansa lelun, ovat rahat tietenkin menneet lapselle.

Vierailija
2/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitänyt itse sellaiset rahat, jotka tulevat itse hankkimistani tavaroista. Ne kerrat kun lapsi on halunnut myydä jonkun lahjaksi saamansa lelun, ovat rahat tietenkin menneet lapselle.

Ok. Meillä lapsi haluaa rahat itselleen koska laittaa kaiken rahan minkä saa tarkkaan säästöön. Ehkä annan hänen pitää tavaroistaan ja vaatteistaan saadut rahat.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, miksi ei voisi antaa rahoja lapselle. Meillä näillä rahoilla ostetaan uudet vaatteet, urheiluvälineet ja muut. Mutta jos lapsi haluaa myydä lelujaan pois, hän voi ostaa jotain uutta tilalle myynnistä saaduilla rahoilla tai säästää johonkin isompaan toiveleluunsa. Suurin osa leluista on meidän ostamiamme, mutta jotenkin se on eri asia, kun niistä lapsi päättää itse luopua. 

Vierailija
4/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa, miksi ei voisi antaa rahoja lapselle. Meillä näillä rahoilla ostetaan uudet vaatteet, urheiluvälineet ja muut. Mutta jos lapsi haluaa myydä lelujaan pois, hän voi ostaa jotain uutta tilalle myynnistä saaduilla rahoilla tai säästää johonkin isompaan toiveleluunsa. Suurin osa leluista on meidän ostamiamme, mutta jotenkin se on eri asia, kun niistä lapsi päättää itse luopua. 

Ei mulla paljoa rahaa ole mutta haluan tukea hänen säästämistään.ap

Vierailija
5/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että tähän on joku sääntö tai laki olemassa?

Vierailija
6/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luullut. Kunhan kyselin mielipiteitä miten muut tekevät asian suhteen.ap

Vierailija
7/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olen ne ostanut (ja myynyt), niin pidän rahat ja ostan uusia (isompia, kasvava lapsi) vaatteita. Sama lelujen suhteen.

Jos poika itse saa myytyä jotain esim. kaverilleen, niin saa pitää rahat.

Vierailija
8/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten annat lapselle rahat ainakin leluista. Vaatteita joudut kuitenkin ostamaan pieneksi jääneiden tilalle, ne rahat voit käyttää lapsen kanssa vaateostoksilla. 

Vierailija
9/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään anneta lepselle rahoja jotka on saatu vaatteita myymällä? Ei lapsi ole näitä omilla rahoillaan ostanut alunperinkään. Niillä rahoilla ostetaan ehkä uusia vaatteita.

Mikäli myydään jotakin lelua, tavaraa jonka hän on omilla rahoillaan ostanut niin toki hän saa niistä myös rahat, että voi ostaa taas jotakin kiva.

Vierailija
10/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten annat lapselle rahat ainakin leluista. Vaatteita joudut kuitenkin ostamaan pieneksi jääneiden tilalle, ne rahat voit käyttää lapsen kanssa vaateostoksilla. 

Ajattelin että mies senverran rahoittaa vaatehankintoja että antaisin nekin rahat lapselle. Pyörän tuossa syksyllä myin ja annoin rahat lapselle.ap

Vierailija
11/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on. Lapsen omaisuus - eli lapsen lahjaksi saamat tavarat, vaikka miten halvat - ovat lapsen eikä vanhempi saa niitä myydä ilman lapsen lupaa. Käyttövaatteet tms. eivät ole samalla tavalla lapsen omaisuutta, mutta esim. joululahjaksi saatu kampauspää on.

Vierailija
12/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Meillä lapsi haluaa rahat itselleen koska laittaa kaiken rahan minkä saa tarkkaan säästöön. Ehkä annan hänen pitää tavaroistaan ja vaatteistaan saadut rahat.ap

suosittelen tätä koska lapsella ne rahat pysyy säästössä ja voi sitten itse ostaa jotain mitä haluaa

Vierailija
13/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itse....tai siis ostan isompaa vaatetta tilalle ja lelumakukin muuttuu. Ollaan serkulta saatu niin paljon romua, että osaa leluista lapsi ei ole edes nähnyt...ihme kaatopaikaksi kuvittelevat meidät....mutta surutta myyntiin ja käytännöllisempää tilalle.

Ainoa mistä laitoin rahat lapsen tilille oli mummon ostamien vaunujen hinta, vaikka meille vanhemmille hän ne kai osti. Mutta mummon dementia oli tuossa vaiheessa diagnosoitu ja aattelin että voi sitten lapsen kanssa joskus lukea pankkikirjaa, että tuossa on ne vaunut jotka mummo osti.

Toisaalta lapsella on jo lahjoittamaani pesämunaa odottamassa autokoulua/opiskelua/ensiasuntoa/tms ihan kivasti, eli ei ole jäämässä tyhjätaskuksi ilman kirppisrahoja.

Vierailija
14/14 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on. Lapsen omaisuus - eli lapsen lahjaksi saamat tavarat, vaikka miten halvat - ovat lapsen eikä vanhempi saa niitä myydä ilman lapsen lupaa. Käyttövaatteet tms. eivät ole samalla tavalla lapsen omaisuutta, mutta esim. joululahjaksi saatu kampauspää on.

Lapsi varmaan sitten itse maksaa varaston vuokran jos ei kampauspäistään luovu kun leikit on ohi....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän