Löysin vihdoin avun ahmimishäiriööni, luulin vuosia että tälle ei mahda mitään muuta...
...kuin vaan se vertaistuki ja opetella syömään oikein, plaaaahhh.. ei ois ikinä onnistunut kun ei ole aikaa ja rahaa suurperheen äitinä juosta terapiassa, ja mulla aivan sairas ruokahalu. Olin todella epätoivoinen jo ja perheenjäsenetkin ovat kärsineet kauheasti minun tuskailusta painon suhteen, elämäni ollut yhtä laihduttamista, masennusta nyt viime aikoina, vitutusta, hermot loppu....
Vain yksi pilleri päivässä. Ja mä sain normaalin elämän. On ollut aika outoa olla ilman syömishäiriöö, ja sitä, että mun ei tee mieli paljoa syödä ja ettei se ruoka ole koko ajan mielessä!!!! Mieletöntä.
Kommentit (18)
Mikä pilleri? Itse en muista milloin olisin pystynyt syömään normaalisti. Joko laihdutan tai ahmin kuin hullu. Tämä alkoi jo joskus 12-vuotiaana. Nyt olen 22.
Mä niin uskon tuon, mitä ap sanoi. Olen välillä syönyt mirtatsapiinia unettomuuteen ja se saa minusta aivan ruokahimoamishullun sivuvaikutuksena. Uskon, että joillan on kyseinen tilanne biologisesti. Onneksi sen voi näemmä kumota jollain ainakin jos hyvin käy.
Minä myös! Venlafaksiini antoi minulle elämäni takaisin.
Mulla voxra, tosin kaksi tablettia eli 300mg.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pilleri?
Voxra.
Vierailija kirjoitti:
Kunnes yrität päästä eroon tuosta lääkkeestä. Tunnen useita joilla tuo lääke ollut minä itse mukaan lukien ja tuo lääke on hankalin vieroittaa. Yhtä hankala kuin huumeet.
Nii mullaki Voxra autto alkuun.. Ei enää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes yrität päästä eroon tuosta lääkkeestä. Tunnen useita joilla tuo lääke ollut minä itse mukaan lukien ja tuo lääke on hankalin vieroittaa. Yhtä hankala kuin huumeet.
Mua venlafaksiini paisutti 15kg kahdessa kuukaudessa.... tekipä oikein hyvää mielenterveydelle kun lääke aloitettiin juuri päinvastaisen vaikutuksen toivossa..... :( no kilot sain pois ja kaikki loputkin kilot, nyt kaikki hyvin, mut oli helevettiä vierottua lääkkeestä vaikka söin vain 3kk..
Mikäese Voxra on? Mä pysyn normaalipainossa ainoastaan vetämällä välillä hulluja kitudieettejä, alle 800 kcal/pvä. Ja ei, se ahmiminen ei johdu noista kuureista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio lopettaa. Minulla on paha toistuva masennus ja tämä pitää sen loitolla. Lisänä menee Voxran maksimiannos joka ei vienyt ruokahalua kuin aivan aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikäese Voxra on? Mä pysyn normaalipainossa ainoastaan vetämällä välillä hulluja kitudieettejä, alle 800 kcal/pvä. Ja ei, se ahmiminen ei johdu noista kuureista.
Voxra on amfetamiinijohdannainen. Tarkoitus olisi piristää ja yleensä vie ruokahalua.
Hyvät sulle, minulle kun määrättiin Voxraa syömishäiriön päälle niin oksensin viikon aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
http://www.syomishairioliitto.fi/syomishairiot/
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50101
Apua ei saa ahmimishäiriöön kuin yksityiseltä. Anoreksiaankin vasta kun on vaarallisen alipainoinen, silloin laitetaan hetkeksi osastolle letkuihin ja heti kun pakkosyötöllä on saatu painoa rajoille, potkitaan ulos. Käsittämätöntä, että vielä vuonna 2016 syömishäiriöitä ei hoideta asiallisesti. Onneksi itselläni on lääkitys joka toimii omaan häiriööni. Syömishäiriö tappaa liian monta joka vuosi, niin nääntymykseen kuin ylipainon komplikaatioihin.
Ni ? Mikä pilleri?