Miksi bussipysäkillä kaikki viittoo sitä samaa bussia :D
Eikö kukaan ajattele, että siinä pysäkillä sun takana on kenties muitakin. Ääliömäinen näky!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Asun pk-seudulla ja täällä monelta pysäkiltä saattaa mennä 7-8 eri bussia. En kyllä silti viito jos nään että kolme mun eessä viittoo samaa bussia. Kyllä sen erottaa jos ne on viittomassa sitä samaa vaikka tulisi pari bussia peräkkäin,nimittäin ele kielestä huomaa,kannattaa tarkkailla. Esim ne jotka on menossa takana tulevaan alkaa kävelemään "vastaan" bussia pysäkillä ja jotka menee siihen edessä olevaan niin ei pahemmin liiku.
Takana tuleville busseille nostetaan käsi ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joskus luotin, että kyllä siellä takana olevat heiluttelee. Eipä heilutellut ja bussi meni ohi
Miksi heilutat silti, vaikka edessäsi heiluttaa jo 3 muutakin tyyppiä?
Koska se bussikuski todennäköisesti havahtuu koomastaan paremmin useamman ihmisen heilutukseen. Etenkin näin pimeän vaakarännän aikaan.
No tuota kuvailemaani käytöstä tapahtuu vuoden ympäri. En itse käsitä.
Ja ei - en itse viito jos yksi bussi on näkökentässä ja näen edessäni 3-4 muuta ihmistä jo viittomassa. Varmasti pari vielä takanani :D Hullujen hommaa.
Vierailija kirjoitti:
On tullut monesti nähtyä, kun maalaiset viittovat metroa pysähdyksiin. :D
Ei oo totta :D :D
Koska kerran on käynyt niin ettei itse viittonut vaan antoi edessä seisovan hoitaa homman, edessä seisova tajusi että onkin väärä bussi itselleen ja alkoikin samantien huitoa perumisen merkkiä, bussi ajoi ohi. Samoin haluan myös itse osoittaa tulevani kyytiin, jotta kuski osaa ennakoida kyytiläisten määrän eikä sulje ovea naaman edestä. Kuski myös näkee paremmin useamman viittomisen kuin vain yhden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joskus luotin, että kyllä siellä takana olevat heiluttelee. Eipä heilutellut ja bussi meni ohi
Miksi heilutat silti, vaikka edessäsi heiluttaa jo 3 muutakin tyyppiä?
Koska se bussikuski todennäköisesti havahtuu koomastaan paremmin useamman ihmisen heilutukseen. Etenkin näin pimeän vaakarännän aikaan.
No tuota kuvailemaani käytöstä tapahtuu vuoden ympäri. En itse käsitä.
Ja ei - en itse viito jos yksi bussi on näkökentässä ja näen edessäni 3-4 muuta ihmistä jo viittomassa. Varmasti pari vielä takanani :D Hullujen hommaa.
Juuri näin! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pk-seudulla ja täällä monelta pysäkiltä saattaa mennä 7-8 eri bussia. En kyllä silti viito jos nään että kolme mun eessä viittoo samaa bussia. Kyllä sen erottaa jos ne on viittomassa sitä samaa vaikka tulisi pari bussia peräkkäin,nimittäin ele kielestä huomaa,kannattaa tarkkailla. Esim ne jotka on menossa takana tulevaan alkaa kävelemään "vastaan" bussia pysäkillä ja jotka menee siihen edessä olevaan niin ei pahemmin liiku.
Takana tuleville busseille nostetaan käsi ylös.
Näinpä! Ap.
Mun mielestä se kertoo siitä, kuinka itsekeskeisiä ihmiset nykyään on. MINÄ ja MUN bussi, jonka ITSE viiton enkä tajua, että pysäkki on väärällään muitakin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se kertoo siitä, kuinka itsekeskeisiä ihmiset nykyään on. MINÄ ja MUN bussi, jonka ITSE viiton enkä tajua, että pysäkki on väärällään muitakin ihmisiä.
Naurattaa välillä se, kun istun käytävän puoleisella penkillä ja jäämässä seuraavalla pysäkillä pois. Piippaan stop-painiketta ja laitan hanskat käteen ja sellaista, että se ikkunapenkkiläinen on varmasti nähnyt, että olen jäämässä pois. SILTI se vääntyy sieltä ylös pakottaa mut nousemaan ja antamaan sille tilaa. Sit se pasteeraa siinä useita minuutteja käytävällä, ennen kuin ollaan pysäkillä. Haloo!! Sama juttu, kun juna on esim. Pasilassa. Ihmiset nousee jo käytäville ja "eteiseen" pönöttämään, vaikka rautatieasemalle vielä minuutteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa välillä se, kun istun käytävän puoleisella penkillä ja jäämässä seuraavalla pysäkillä pois. Piippaan stop-painiketta ja laitan hanskat käteen ja sellaista, että se ikkunapenkkiläinen on varmasti nähnyt, että olen jäämässä pois. SILTI se vääntyy sieltä ylös pakottaa mut nousemaan ja antamaan sille tilaa. Sit se pasteeraa siinä useita minuutteja käytävällä, ennen kuin ollaan pysäkillä. Haloo!! Sama juttu, kun juna on esim. Pasilassa. Ihmiset nousee jo käytäville ja "eteiseen" pönöttämään, vaikka rautatieasemalle vielä minuutteja.
Kai ne on niin paniikissa, ettei pääsekään ulos. Vaikka seuraava pysäkki olis sellainen, millä jää aina paljon porukkaa pois ja uutta sisään.
Vierailija kirjoitti:
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne on niin paniikissa, ettei pääsekään ulos. Vaikka seuraava pysäkki olis sellainen, millä jää aina paljon porukkaa pois ja uutta sisään.
Khyl.
Haluan bussin pysähtyvän juuri omalle kohdalleni kun kyseinen pysäkki on leveä ja pitkä.
Erittäin hyvä aihe. Olen miettinyt ihan samaa! En viito koskaan jos huomaan että joku muu ehtii jo viittoa. Tietysti jos olen yksin tai seison niin etten huomaa kaikkia muita viittojia viiton bussin. Samaa mieltä, ääliömäistä jos pysäkillä seisoo 10 ihmistä ja 7 viittoo samaa bussia.
Te jotka ette huomaa muita, huomaatteko jos vieressänne tapahtuisi pahoinpitely tai jotain muuta vakavaa mihin pitäisi puuttua? Sehän on nykyisin ihan yleistä että ihmiset eivät puutu mihinkään ikäviin tilanteisiin kaupungilla liikkuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Hesalaiset ja niiden ongelmat.
Mitenköhän Helsinki tähän liittyy?
Tästähän joku koomikko väänsi vitsiäki ku "jokanen on omalla pikku matkallaan".
Kerran en viittonut, kun joku nainen oikein rynni sinne "paalupaikalle", niin ajattelin et se varmaan sit huitoo sen bussin pysähtymään. No bussi oli jo ajamas ohi, niin aloin hullun lailla huitomaan, et älä jätä mua ja jouduin juoksemaan sinne pysäkin ohi ajaneeseen bussiin sisään ja mitä tekee tää muikkeli: no paarustaa perässä sinne bussiin, olin ihan et woot ja kirosin et ei kannata ikinä luottaa muihin ihmisiin vaan vain itseensä, joten täst edes huidon aina, vaikka olis 10 huitojaa, ei haittaa, en välitä mitä SÄ joku nobody musta ajattelet. :D
Sen takia kun ei kehtaa katsoa ja tuijottaa vieraita että viittooko ne. Viitataan varmuuden vuoksi ettei bussi mene sen takia ohi jos ne toiset ei viittaakaan!
t. kokenut, 30 vuotta bussilla arjet kulkenut av-mamma