Ärsyttää, kun ihmiset luulee mieheni ostaneen tän auton mulle, vaikka ihan itse hommasin omilla rahoilla..
Monelle saanut jo mies sanoa, että ei ole mulla osaa eikä arpaa emännän autohommiin. Luuleevat automaattisesti että on se helppoa kun ukko kustantaa, MUTTA KUN EI KUSTANNA!!! :D koska en halua, haluan olla itsenäinen, enkä kuulla vittuilua ukolta vahingossakaan kuinka hän on maksanut.... Itse kustannan myös lasten asiat. Mies hoitaa kyllä sitten asumisen kustannukset kokonaan ja ruuasta puolet.
Eipä tuota kehtaa laittaa ilmoitustakaan lehteen että tämä uusi autoni on minun hankkima, joten pakko vaan tyytyä siihen että suurin osa luulee minun pitävän lystiä ukon rahoilla :(
Kommentit (25)
Aika outoa. Olen itse jo lähes 50v ikäinen, ostanut ja maksanut kaikki autoni (suunnilleen 10 kpl tässä vuosien aikana) eikä kukaan ole koskaan sanonut miehelleni, että ostit sitten muijallesi auton. Kaikki on aina olettaneet, että ostan autoni itse. Asun maalla, täällä on näköjään tavallisempaa tämä taloudellinen tasa-arvo kuin kaupungeissa.
Kyl mä vaan aina korjaan, että "mun auto ja mun rahat". Ja meillä ihan itsestäänselvyys, että vaikka yhteidessä taloudessa eletäänkin, niin tällaiset asiat on omia, ei yhteisiä.
Ihan relevantti oletus, jos kerran muuten siipeilet miehesi kustannuksella lähes täysin. Mieshän siis käytännössä maksaa elämisesi ja lastenkin, jos et osallistu asumiskuluihin ja mies maksaa yli oman osuutensa ruokakuluistakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan relevantti oletus, jos kerran muuten siipeilet miehesi kustannuksella lähes täysin. Mieshän siis käytännössä maksaa elämisesi ja lastenkin, jos et osallistu asumiskuluihin ja mies maksaa yli oman osuutensa ruokakuluistakin.
Miten saat miehen maksamaan yli oman osuutensa perheen ruokakuluista, jos hän maksaa puolet? Aatteletko, että lasten ruoka ja muut kulut kuuluu automaattisesti äidin vastuulle vai miten tää menee?
Taas joku lapseton ja vaimoton peräkammarinpoika pätemässä, huoh... Tee palvelus maailmalle äläkä ikinä lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa. Olen itse jo lähes 50v ikäinen, ostanut ja maksanut kaikki autoni (suunnilleen 10 kpl tässä vuosien aikana) eikä kukaan ole koskaan sanonut miehelleni, että ostit sitten muijallesi auton. Kaikki on aina olettaneet, että ostan autoni itse. Asun maalla, täällä on näköjään tavallisempaa tämä taloudellinen tasa-arvo kuin kaupungeissa.
Olen minäkin aina ostanut autoni itse, mutta nyt ekan kerran hommasi aika hienon. Mä oon vasta 26v kotiäiti... ni se tekee sen epäilyn.. Ap
Itse haaveilen tienaavani enemmän kuin mies. Ja niin olen aina tienannutkin. Tosin vain muutaman tonnin erolla vuosituloissa, mutta kuitenkin.. :) En osaisi elää niin, että mies elättäisi ja ostaisi mitään joululahjakorua kalliimpaa. Pärjännyt jo 16-vuotiaasta asti tuloillani ja on ollut pakko pärjätäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä rahat?
Olen säästänyt ja säästän joka kuukausi edelleen ja voitin vähän rahaa veikkauksesta.
Olen todella pieni kulutuksinen :) Suunnittelen ja mietin rahan käyttöni tarkkaan. Silti en koen eläväni nuukuudessa. Olen aika vaatimaton, mutten auton suhteen. Ulkonäköönkään ei mene rahaa oikein yhtään, kun on vielä nuori ja nätti :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse haaveilen tienaavani enemmän kuin mies. Ja niin olen aina tienannutkin. Tosin vain muutaman tonnin erolla vuosituloissa, mutta kuitenkin.. :) En osaisi elää niin, että mies elättäisi ja ostaisi mitään joululahjakorua kalliimpaa. Pärjännyt jo 16-vuotiaasta asti tuloillani ja on ollut pakko pärjätäkin.
Mä olen myös 16 vuotiaasta lähtien huolehtinut taloudestani. Se oli hyvä juttu, vaikka silloin teininä tuntui karulta kun vanhemmat päätti näin. Ap
No voi hyvänen aika, on sulla murheet! Meillä on yhteiset rahat, enkä ole koskan törmännyt siihen, että joku olisi kysynyt, kuka on autoni maksanut. Täysin absurdi ajatus. Ketä sellainen kiinnostaa?
Jospa ap:n mies antaa ymmärtää ostaneensa auton.
Minä en ole saanut koskaan mieheltä senttiäkään, mutta ihan toista olen muualta kuullut. Mies marisee ystävilleen rahapulaa, mikä johtuu siitä, että joutuu auttamaan minua.
Jospa teilläkin näin?
Auton oveen tarra "Mun auto, mun rahat" kuten tuolla edellä jo osuvasti.
Kukaan ei tiedä miksi mies osti minulle auton.... se on nimittäin osa rikoksen sovittelua. Ei saanut sakkoja eikä muuta korvausvelvollisuutta, kun hänen rikoksensa minua kohtaan soviteltiin kolmella teolla. Yksi niistä oli auton hankkiminen.
Anoppikin autuaan tietämätön.
Olisitko pystynyt ostamaan auton jos asuisit yksin? Jos et, niin silloin mies on epäsuorasti tuon auton sinulle maksanut.
Ihme juttu. Luulin Suomen olevan sellainen maa, jossa ei liiemmin ajatella miesten kustantavan vaimojensa juttuja.
Mies on ostanut mulle yhtä lukuunottamatta kaikki autoni (maksanut siis suurimman osan, ellei kaiken aina), moottoripyörän ja tämän talonkin meille ja kukaan ei taas ole ikinä sanonut asiasta halaistua sanaakaan. Tai sitten emme tee asiasta minkään valtakunnan numeroa tai ongelmaa.
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa edes miten/kuka on jonkun auton maksanut?
Mitä auto edes kertoo toisen varallisuudesta? Ei mitään.
Uuden näköisen auton omistaja voi olla yhtä hyvin köyhä kuin kirkonrotta tai kroisos.
Ihan hölmöä tehdä yhtään mitään päätelmiä jonkun auton perusteella...
Vierailija kirjoitti:
Mies on ostanut mulle yhtä lukuunottamatta kaikki autoni (maksanut siis suurimman osan, ellei kaiken aina), moottoripyörän ja tämän talonkin meille ja kukaan ei taas ole ikinä sanonut asiasta halaistua sanaakaan. Tai sitten emme tee asiasta minkään valtakunnan numeroa tai ongelmaa.
Lisäkysymys:
AVIOmies?
Omistatko sinä nuo myös paperilla?
Jos vastaat molempiin ei, niin olisin minäkin miehenäsi iiiiiihan hiljaa asiasta......
Minullekin mies on ostanut kaiken vähänkään kalliimman, oli sitten kyse polkupyörästä, kultakoruista, urheiluvaatteista, autosta tai ihan vaan ravintolalaskusta. Talolaina on kylläbmolempien nimissä.
Hän sanoo tuntevansa hyvää mieltä siitä, kun voi antaa jotakin ja kun voi pitää perhettä pystyssä.
Itsekin arvostan todella hänen jaksamistaan töissä ja suoraselkäistä "miehekkyyttä". Minä taas hoidan kodin ja lasten asiat, meillä on siis vähän vanhahtava ja perinteinen työnjako ja perhemalli. Sopii meille.
Mitäs ostit. Et ois ni ei ois kateellisiakaan :D