Moniko teistä on rikas, eli tienaa yli 100 000€/vuodessa bruttona?
"Vuonna 2013 pelkkinä palkkatuloina yli 100 000 euroa ansaitsevia henkilöitä oli vain 38 000. Jos palkka- ja yrittäjätulot lasketaan mukaan, määrä on edelleen ainoastaan 46 000 henkilöä.
Laajennetaanpa skaalaa. Jos palkkatulojen lisäksi otetaan huomioon osingot ja myyntivoitot, yli 100 000 euron nousevia vuosituloja oli 70 000 vuonna 2013."
Usein tällä palstalla roikkuvat kertoilevat isoista tuloistaan, ja kehuvat kuinka paljon maksavat veroja ja elättävät kymmeniä köyhiä lusmuja. Suomessa on työssäkäyviä ja työttömiä yhteensä n. 3,5 miljoonaa, ja heistä tosiaan rikkaita vain 70 000. Eräiden mielestä vain tähän 70 000 ihmiseen kuuluvat miehet saavat vaimon, koska naiset etsivät ja huolivat vain rikkaan miehen, jotta voivat saada rikkaan ihmisen elintason.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Hep. En kuitenkaan ole rikas, vaan ainoastaan hyvätuloinen.
Näinhän se periaatteessa on, mutta sitten kuitenkin... Rikas on vain meidän määritelmä jollekin varallisuusrajalle. Mihin se varallisuusraja sitten vedetään, riippuu ihmisestä, kansallisuudesta jne. Olen ihan varma, että suurin osa maailman ihmisistä pitäisi suomalaista 100 000€ vuodessa tienaavaa ihmistä rikkaana. Rikkaus määritellään äärimmäisen köyhyyden mukaan.
Rikas on silloin, kun voi elää huoletonta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni tienaa yli 100 000 vuodessa. Kuten täällä on sanottu, veroihin siitä uppoaa noin puolet. Lisäksi hän tekee vähintään 12 tunnin työpäivää, tekee töitä myös joka viikonloppu, 20 tunnin työpäivä ei ole mikään harvinaisuus. Miettikää, millainen nettotuntipalkka hänelle jää. Työ on erittäin vaativaa ja paineistettua. Olisitteko itse valmis samaan?
Minun miehelleni jää samoilla tunneilla ja vaativassa työssä aika hyvä nettotuntipalkka. Kyllä tulijoita riittäisi, että ilmeisen moni olisi. Olen joskus käynyt yömyöhään miehen toimistolla ja siellä painetaan töitä kuin normaalissa toimistossa klo 10:00.
Tienaan nykyään noin 150 000e vuodessa mutta aion nostaa tulot yli 200 000 e/v
Muistaakseni huipputulovuotenani 140 ke veroihin meni 65 ke joten ei niillä lukemilla pahemmin rikastuta...nyt tulot nippanappa 100kE, ja kyllä tämä puolikommunisti yhteiskunta pitää edelleen huolen ettei pääse isommin rikastumaan.
Vierailija kirjoitti:
Omassa perheessäni on aika lähelle tuota tienaavia ihmisiä, mutta eipä siitä palkasta jää paljoa paskaakaan käteen verojen jälkeen. Nyt on tulossa vielä lisää elätettäviä, joten taitaa olla muutaman vuoden päästä maastamuutto edessä. Hommat on sellaisia että niitä voi tehdä samalla tai paremmalla palkalla muuallakin ja kv-kokemusta on jo.
Mitä sitten jos ei jää överiä käteen verojen jälkeen? Köyhätkin joutuu maksamaan veroa, toki vähemmästä, mut tarpeeksi kuitenkin. Ja heille ei jää juuri mitään käteen. Miksi kenellekään pitäisi jäädä niin sairaasti käteen? Ei kukaan oikeasti ole ansainnut överi-summia.
Mielellämme maksamme paljon veroa mieheni kanssa, ja hyvätuloisia ollaan. Ei nyt heittäydyttäis ahneiksi, jotain kohtuutta sentäs!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni tienaa yli 100 000 vuodessa. Kuten täällä on sanottu, veroihin siitä uppoaa noin puolet. Lisäksi hän tekee vähintään 12 tunnin työpäivää, tekee töitä myös joka viikonloppu, 20 tunnin työpäivä ei ole mikään harvinaisuus. Miettikää, millainen nettotuntipalkka hänelle jää. Työ on erittäin vaativaa ja paineistettua. Olisitteko itse valmis samaan?
Minun miehelleni jää samoilla tunneilla ja vaativassa työssä aika hyvä nettotuntipalkka. Kyllä tulijoita riittäisi, että ilmeisen moni olisi. Olen joskus käynyt yömyöhään miehen toimistolla ja siellä painetaan töitä kuin normaalissa toimistossa klo 10:00.
Sitten voi myös miettiä, että miksi työ on oikeasti joillekin noin tärkeä. Että sille uhraa lähes koko aikansa elämästä. Jääkö paukkuja perheelle, harrastuksiin, ystäville?
Kukin tavallaan. Itse rakastan työtäni, mutta olen onnellinen, ettei sitä ole kuin n. 20h viikossa. Ehdin pysähtyä miettimään monia muitakin asioita.
Vanhempani tienaavat yhteensä noin 250 000€ bruttona. Voin silti sanoa, että ei se elämä hirveän paljoa eroa normaali tuloisen elämästä. Ehkä muutama lomamatka enemmän, mutta ei sen enempää. Verot vievät aika lailla kaikki rahat.
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen samoin täällä, mieheni tienaa myös yli tuon joten meillä on reilusti yli 200.000 vuositulot yhteensä. Hyvätuloisia olemme ja vallan mainiosti pärjätään. Rikkaita, no ei todellakaan.
Vanha lanka jo, mutta näin yksin elävänä on jännä nähdä, kuinka paljon asunnot, autot ja lapset vie rahaa. Tienaan 25k bruttona, mutta vuokralla, autottomana ja lapsettomana - ja yksinasuvana myös - jää noin 500e per kk käteen kaiken muun kulutuksen jälkeen. Riittää aivan mainiosti itselle. Pääsee kerran tai kaksi kertaa ulkomaille ja voi syödä ulkona muutaman kerran kuukaudessa ja pariin harrastukseenkin jää rahaa.
Ootan jo innolla, et kunhan ura lähtee nousuun ja palkka kasvaa, niin kuinka paljon saa silloin säästöön. Lapset ei ole lähitulevaisuuden suunnitelmissa, asunto kyllä, mutta sitä voi lyhennellä pienemmällä summalla kuin vuokra on ja autolle ei ole tarvetta. Prätkä löytyy pienenä rahareikänä.
Kuvittelit sitten täältä saavasi aidon oikean tuloksen/vastauksen 👀😂
Tienasin viime vuonna 105 000 euroa ansiotuloa. Ensi vuonna pitäisi mennä toivottavasti 150 000 rikki, mutta pienemmällä veroprosentilla kun oma yritys on nyt perustettu ja asiakkuudet siirretty sinne. Työpäivät tällä tulotasolla alkaa omalla kohdallani klo 8 aamulla ja loppuu 10 aikaan illalla. Teen töitä 6 pv/viikko. Minkäs sille voi kun työ tuntuu samalta kuin todella koukuttava harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette siitä, jos tienaa vähän alle 100t kuukaudessa, eli vuodessa noin miljoonan palkkana.
Onko se suomen mittakaavassa kuinka rikas sitten.
Että suostuu töihin jossain Saudi-Arabiassa. Voihan se myös harvoissa tapauksissa olla niin, että on ihan omalla nerokkuudellaan päässyt niin hyviin hommiin.
Palkkani n. 115.000. Olen 42 v ja DI. Autoni 18v VW. Asun omakotitalossa. Isäni on yrittäjä, 76v, ja tienaa n. samanverran. Eläke päälle. Tuntuu nyt, että rahaa alkaa olla hyvin.
Kovin moni noistakaan 1% jäsenistä jotka tienaa yli 100 000€ vuodessa ei ole "rikkaita" koska vaikka tulot kasvaa niin menotkin kasvaa, se on ihan sama tienaatko 15 000€ kuukaudessa vai 1500€ laskemalla pakolliset menot ja vähentämällä siitä tulot saat säästöön rahaa. Kaikki säästöt voit sijoittaa ja kasvattaa varallisuuttasi. Toki isommalla pääomalla saat sijoitettua enemmän ja kasvatat varallisuuttasi nopeammin. Mutta mihin sitten tarvitset sitä rahaa tolkuttomasti? Ei se raha sulle onnea tuo...
100 000€ vuodessa tarkoittaa 274€ päivässä, eli jokaisena päivänä tulisi saada 274€ jotta sulla on vuodessa 100 000€ tulot. Myy 10kpl 27,40€ tuotetta 24 tunnissa niin sulla on vuodessa 100 000 tulot :)
Vuosituloni on 130k ja veroprosenttini 12, en siis asu suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Rikkaus on huomattavasti kertynyttä varallisuutta.
Palkkani on 200 000 ja veroprosentti 5, en asu Suomessa. Aiemmin sain Suomessa vastaavasta työstä 70 000 ja veroprosentti oli varmaan 35. Kannatti lähteä.
Mun mies saa tuon verran, mutta on kyllä lähellä eläkeikää, kaksi kertaa eronnut, ja auttaa aikuisia lapsiaan. Joten ei ole rikas. Mukavasti toimeen tuleva, että ei tarvitse olla myymässä asuntoa ensimmäisen sähkölaskun takia.
Ei niin. Asun New Yorkissa ja mieheni on finanssialalla, josta lähinnä puhuin. Naapuritkin valikoituneet melko varakkaiksi talon asuntojen hintojen takia.