Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä noilla tyhmillä "Minun nuoruudesssani.." päivityksillä facessa ajetaan takaa?

Vierailija
13.02.2016 |

Siis noilla kuvilla missä on kynä ja terotin, siiten lukee my first ccomputer yms. "Kun olin nuori minun piti nousta vaihtamaan kanavaa" Kuva jostakin lankapuhelimesta tyyliin "nykyajan nuoriso ei tiedä mikä tämä on"...

Siis mihin nämä perustuu? Käyttävätkö tämmöisten kuvien levittäjät vielä itse lankapuhelinta ja sammalta terveyssiteen tilalla? Maailmaa muuttuu eikä heillekkään ole kukaan laittamassa kivikirveestä kuvia "ettepäs tiiä mitä tällä tehtiin 1902.

Mua jotenkin vituttaa noi kuvat. Onko niillä jotenkin tarkoitus mollata nykynuoria vai mikä? Ja joo olen it 82 vuosimallia eli lankapuhelin ja c-kasetti on tosi tuttuja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kai sillä on tarkoitus korostaa omaa paremmuuttaan, että on sattunut syntymään aiemmin kuin joku toinen.

Kerran näin muuten, kun eräs noin kolmekymppinen nainen laittoi kuvan VHS-kasetista ja siinä luki jotain, että nykynuoriso ei tiedä mikä tämä on tms. Sai aika tulikivenkatkuisia kommentteja "nykynuorisolta", jotka ilmoittivat että he saattavat olla nuoria, mutta eivät sentään imbesillejä. :DD

Vierailija
2/12 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sinä, miltä haisi spriikopio? Onko sinulle koulussa opetettu käyttämään laskutikkua? Katsottiinko sinun koulussasi opetusfilmejä filmikelalta? Oletko käynyt ruokakaupassa maitoa ostamassa maitokannun kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää vaan, kun nykynuoret pitää sitä lankapuhelimen kierteistä johtoa hiusponnarina nykyään. Katsokaa vaikka, joka toinen kävelee tukka sidottuna kiinni puhelimen johdolla.

Vierailija
4/12 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen on tarkoitus olla ihan vain huumoria. Samalla naureskellaan omalle ikääntymiselle ja sille että omaan lapsuuteen tai teini-ikään kuuluneet jutut ovat jo ihan historiaa ja unohdettuja antiikkiesineitä. Siitä nuoruudesta kun on jo niin kauan.

Omaa lähihistoriaa, omaa kulttuuria, oman ajan ilmiöiden muistelua jopa kaihoisalla nostalgialla.

Vierailija
5/12 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kai sillä on tarkoitus korostaa omaa paremmuuttaan, että on sattunut syntymään aiemmin kuin joku toinen.

Kerran näin muuten, kun eräs noin kolmekymppinen nainen laittoi kuvan VHS-kasetista ja siinä luki jotain, että nykynuoriso ei tiedä mikä tämä on tms. Sai aika tulikivenkatkuisia kommentteja "nykynuorisolta", jotka ilmoittivat että he saattavat olla nuoria, mutta eivät sentään imbesillejä. :DD

Meillä olikin beetavideokasettaja. Kyllähän nyt VHS:t kaikki muistaa-

Vierailija
6/12 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä kaikinpuolin, mutta mikäpä facessa ei olisi? Aina löytyy vanhempi sukupolvi, joka on elänyt niukemmin kuin häntä nuoremmat. Minä esim. en osaa karstata ja kehrätä, vaikka äitini osaa. Ja itsehän olen syntynyt -69.

Vierailija
7/12 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä olikin beetavideokasettaja. Kyllähän nyt VHS:t kaikki muistaa-

No eipä välttämättä, minun 14-vuotias sukulaistyttöni selitti tohkeissaan miten oli nähnyt elokuvan, joka oli " melkein niinku normaali, mut vaan sellanen musta ja paksu".

Vierailija
8/12 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen on tarkoitus olla ihan vain huumoria. Samalla naureskellaan omalle ikääntymiselle ja sille että omaan lapsuuteen tai teini-ikään kuuluneet jutut ovat jo ihan historiaa ja unohdettuja antiikkiesineitä. Siitä nuoruudesta kun on jo niin kauan.

Omaa lähihistoriaa, omaa kulttuuria, oman ajan ilmiöiden muistelua jopa kaihoisalla nostalgialla.

Just tää! Musta noi jutut on ihania, tuntuu että aika on mennytja kehittynyt hurjaa vauhtia eteenpäin. On outoa ajatella että lapsuudenkodissani oli mustavalkotelkkari josta näkyi kaksi kanavaa. Ei se ole mitään oman itsensä korostamista vaan hyväntuulista naureskelua oman lapsuuden cooleille jutuille, jotka ovat nyt niiin historiaa :D

Vierailija
9/12 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevien selitysten lisäksi väittäisin, että kys. kuvilla rakennetaan yhteenkuuluvuuden tunnetta. Että yhdessä kuulutaan aikakauteen, ryhmään.

Vierailija
10/12 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: nostalgiankaipuu yhdistettynä ikäkriiseilyyn ja tietoisuuteen elämän rajallisuudesta.

Vierailija
11/12 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöä kaikinpuolin, mutta mikäpä facessa ei olisi? Aina löytyy vanhempi sukupolvi, joka on elänyt niukemmin kuin häntä nuoremmat. Minä esim. en osaa karstata ja kehrätä, vaikka äitini osaa. Ja itsehän olen syntynyt -69.

Sekin taito on tulossa takaisin. Minä osaan karstata, kehrätä ja värjätä luonnonväreillä langat. Synnyin loppuvuodesta -94.

Vierailija
12/12 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sinun pitää vain oma ikäisiä nettikavereinasi, jos noin ärsyttää vanhempien ihmisten päivitykset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme