Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kamalan mielikuvitukseton kokki :(

Vierailija
13.02.2016 |

Osaan tehdä ruokaa ja se on kelvannut muillekin, mutta aina kun pitäisi keksiä päivän ruoka menen ihan jäihin. En ikinä keksi mitään! Odotan itseltäni paljon, en halua mennä sieltä mistä aita on matalin: makaronilaatikko, salaatit, keitot. Tuntuu, että kaikki on liian helppoa enkä haasta itseäni jos teen hyvää mutta helppoa. Haluaisin tehdä hyvää ja haastavaa, ilman että kaappini ovat täynnä liian eksoottisia mausteita ja ainesosia, joille ei ole käyttöä maun takia. Nytkin ostin lohta, sen kanssa perunaa ja salaattia :/ Onpa tosi hieno ruoka taas... Kärsin tästä!!!!!!!!! Kuka jakaa kokkaustuskan kanssani?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaan:)

Vierailija
2/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lievität ahdistusta ? Lievität... Lievi.... Häiritsevä sana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele viikon ruokalista etukäteen ja käy kaupassa sen mukaan. Hyvä ruoka ei välttämättä ole monimutkaista, eikä sen kokkaamiseenkaan mene paljon aikaa. Itse teen joka ilta kolmen ruokalajin päivällisen. Eli alkuun on joku salaatti tai keitto ja sitten pääruoka ja jälkkäri. Teen hyvin vaihtelevaa ruokaa ja ostan lähinnä vain sen mitä tarvin juuri sillä viikolla, lukuunottamatta mausteita, jauhoja yms. Ja jälkkäriksi käy esim. juustot ja hillo tai hedelmät, hedelmäsalaatti, marjakiisseli. Tai ateria voi olla esim. tällainen: alkuun salaatti, pääruuaksi täytetyt letut ja jälkkäriksi letut + hillo + kermavaahto. Eilen syötiin alkuun Caesar-salaatti, pääruuaksi jauheliha-pekoni-perunalaatikko ja jälkkäriksi vesimelonia. Tänään alkuun salaattilautanen, sitten pizzaa ja jälkkäriksi eilen illalla itsetekemääni jätskiä (todella helppo ohje, eikä tarvitse edes konetta) ja marjoja.

Ruokablogeista ja keittokirjoista saa hyviä ideoita ja niitä voi vähän muokata oman mielen mukaiseksi. Ranskalaisesta keittiöstä löytyy paljon yksinkertaisia herkkuja, esim. bouillabaisse (kalakeitto) ja ratatouille.

Vierailija
4/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihaa ja makaroonia se olla pitää :) Lisukkeeksi keesuppia niin saa vitamiineja

Vierailija
5/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinlaiset kasvis sose keittot on hyviä ja ravitsekkaita

Vierailija
6/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lievität ahdistusta ? Lievität... Lievi.... Häiritsevä sana.

Jaa. Ideoita huomiselle?

Mitä ruoaksi??

Vierailija
7/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soseutettua broilerihedelmäkasviskeittoa. eräästä blogista löysin repsetin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi