Miten ja millainen terapia toimii? Apua
Olen todella pahasti takussa asioideni, tunteideni ja kaiken kanssa ja ajattelin, että nyt on se hetki elämästä kun ihan oikeasti tarvitsen apua. Mutta.. minulla on kokemusta vuosia sitten jonkinlaisesta terapiasta, en kuitenkaan kokenut sitä kovinkaan tehokkaaksi, paitsi että oli ihan kiva käydä juttelemassa mukavalle psykiatrian sairaanhoitajalle niitä näitä.
Millaisista hoitomuodoista teillä on kokemusta tai tietoa ja miten se käytännössä tapahtuu? Minulla on pitkään jatkunut hankala elämäntilanne, joka on aiheuttanut esimerkiksi paniikkihäiriön oireita, päättämättömyyttä ja pelkotiloja. Onko ideoita tai ehdotuksia millainen apu tähän olisi kokeilemisen arvoista? Tai olisiko kenelläkään suositella etelä-suomen alueelta jotakuta tiettyä ammattilaista?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ei terapia auta.
Kuinka niin??
Vierailija kirjoitti:
Ei terapia auta.
Terapialla on hyvät mahdollisuudet auttaa potilasta jos hän on vastaanottavainen ja ajattelee terapiasta positiivisesti. Vastarannan kiiskiä on vaikeampi auttaa.
"Terapialla on hyvät mahdollisuudet auttaa potilasta jos hän on vastaanottavainen ja ajattelee terapiasta positiivisesti. Vastarannan kiiskiä on vaikeampi auttaa."
Terapeutti taitaa puhua. VIka on aina potilaassa, jos terapeutti ei pysty auttamaan ;)
Kaikilla toimii erilainen.
Ja siihen terapiaan pitää sitoutua, ei sekään ole että kun vaa käy, niin paranet.
Vaan pitää itsekin tehdä töitä, oivalluksia yms.
Okei, onko sitten parempi lampsia johonkin pubiin, vetäistä kännit ja kuunnella, josko Peralla, Annelilla ja Maukalla olisi joku kanta asioihin D:
Mikä terapin tarkoitus sitten on?