Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäköhän tässä mättää (yliopisto-opinnoista)

Vierailija
13.02.2016 |

Aloitin opiskelun syksyllä ja tähän mennessä oon saanut jokaisesta esseestä 3/5, on kyseessä ollut sitten alimittainen, muutamassa tunnissa kyhätty ja parhaassa tapauksessa vielä dead linen jälkeen palautettu kirjoitelma tai perusteellinen ja laaja, 10 kertaa enemmän aikaa ja paneutumista vienyt tulkinta. Turhauttavaa!!! Sinänsä olen tyytyväinen tohon arvosanaan, mutta se ei ole aina suhteessa nähtyyn vaivaan. Muilla vastaavaa kokemusta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää omaa pohdintaa, niin saat väh. nelosia.

Vierailija
2/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kun kirjoitan mielestäni hyvän esseen ja näen sen eteen paljon vaivaa, niin oon saanut 5. Kun kirjoitan mielestäni huonon, niin saan 4. Kolmosta en ole ikinä saanut, mutta johtunee siitä että käytän jokaiseen esseseen vähintään yhden päivän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sama opettaja on arvostellut kaikkia esseitäsi. Toiset opettajat ovat tiukempia kuin toiset. Mutta käy ihmeessä kysymässä opettajilta palautetta niistä esseistä, joissa ole mielestäsi tehnyt perusteellista työtä. Minusta opiskelijat käyttävät aivan liian vähän mahdollisuutta tutustua arvosteluun.

Yliopistonlehtori

Vierailija
4/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parhaassa tapauksessa vielä dead linen jälkeen palautettu kirjoitelma tai perusteellinen ja laaja, 10 kertaa enemmän aikaa ja paneutumista vienyt tulkinta.

Ainakin meillä alkoi arvosana automaattisesti tippua jos työ palautettiin deadlinen jälkeen.

Vierailija
5/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa neloseen tarvitaan jo tosi hyvin kirjoitettu essee, rakenteen ja sisällön täytyy olla ihan nappiin. Kaikki oma ekstra on hyvä, paitsi jos sortuu epäolennaisuuksiin niin heti lähtee pisteitä. 3 on hyvä arvosana, tarkoittaa että on suorittanut annetun tehtävän hyvin, muttei muuta.

Vierailija
6/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut aina vitosen kun olen ruotinut aihetta syvällisesti omin ajatuksin. Ihme alapeukuttajia taas.

t. 1

Vierailija
7/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut aina vitosen kun olen ruotinut aihetta syvällisesti omin ajatuksin. Ihme alapeukuttajia taas.

t. 1

Aineena arvatenkin kasvatustiede.......

Vierailija
8/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vitosia saaneet saa näköjään alapeukkuja, kateutta :D

Vierailija
9/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opiskelet?

Vierailija
10/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vitosia saaneet saa näköjään alapeukkuja, kateutta :D

Mikä lähdekriittisyys? Kaikki mikä av:lla lukee on totta.

Vierailija
11/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 1

Aineena arvatenkin kasvatustiede.......

Maantiede, geologia, biologia, erityispedagogiikka, opeopinnot yms.

Toki esseen rakenteen täytyy myös olla kunnossa, jotta vitonen irtoaa.

t. 1

Vierailija
12/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yhteiskunta- ja hallintotieteitä ja näitä eritasoisia esseitä on ollut joskus samalla kurssillakin, jolloin sama opettaja on ne arvostellut. ap

Vierailija
13/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (KTK) ainakin annetaan arviointikriteerit etukäteen, ja niin pitäisi olla ihan kaikissa tiedekunnissa. En muista ulkoa, mutta summittain näin:

3 = asiaa käsitelty yhtä lähdettä käyttäen, ei omaa pohdintaa

4 = käytetty useampaa lähdettä ja hieman omaa pohdintaa

5 = käytetty useita eri lähteitä ansiokkaasti, itsenäinen pohdinta laajaa

Olen opettajaopintojeni puitteissa saanut vain yhden kolmosen ja muutaman nelosen, loput on viitosia. Pitää vain noudattaa tuota annettua sabluunaa, ja palauttaa esseet ajoissa.

Vierailija
14/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

parhaassa tapauksessa vielä dead linen jälkeen palautettu kirjoitelma tai perusteellinen ja laaja, 10 kertaa enemmän aikaa ja paneutumista vienyt tulkinta.

Ainakin meillä alkoi arvosana automaattisesti tippua jos työ palautettiin deadlinen jälkeen.

Meillä on joiltakin kursseilta ollut vähintään kyseisen harjoitustyön osalta, mutta joskus jopa koko kurssin arvosanan osalta automaattisesti hylätty arvosana, jos työ on palautettu deadlinen jälkeen ilman hyväksyttävää syytä.

Vierailija
15/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä (KTK) ainakin annetaan arviointikriteerit etukäteen, ja niin pitäisi olla ihan kaikissa tiedekunnissa. En muista ulkoa, mutta summittain näin:

Olen opettajaopintojeni puitteissa saanut vain yhden kolmosen ja muutaman nelosen, loput on viitosia. Pitää vain noudattaa tuota annettua sabluunaa, ja palauttaa esseet ajoissa.

Mihin unohtuivat arvosanat 1 ja 2?

Vierailija
16/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kasviksessa tarvita.

Vierailija
17/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en osaa amk:ssa yhtään arvioida mikä arvosana tulee millonkin.kerran ajattelin että ope kehuu tuotoksen maasta taivaisiin ja sanoikin vain kaikkea negatiivista.joskus vedän kokeen niin ja näin ja saan kolmosen :O

Vierailija
18/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitäkin annetaan, sillä myös KTK:n kursseilta voi pompata. En muista kriteerejä, mutta olettaisin, että:

2 = ei lähdettä, asiaa käsitelty suppeasti

1 = ei lähdettä, asiaa käsitelty puutteellisesti tai virheellisesti

Vierailija
19/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitäkin annetaan, sillä myös KTK:n kursseilta voi pompata. En muista kriteerejä, mutta olettaisin, että:

2 = ei lähdettä, asiaa käsitelty suppeasti

1 = ei lähdettä, asiaa käsitelty puutteellisesti tai virheellisesti

Miten voi saada hyväksytyn arvosanan sillä ettei ole käyttänyt yhtään lähdettä?

Minä opiskelin tutkintoni ulkomailla ja meillä jo ihan perusoletus oli, että kaikissa tehtävissä käytetään kurssikirjallisuutta lähteenä. Ja käytetään siis useampaa kirjaa, ei yhtä kirjaa. Tuo oli siis vaatimus jo sille alimmalle hyväksytylle arvosanalle. 

Deadlinen jälkeen jos palautti tehtävän, opettajat ei edes lukeneet sitä vaan se oli tervetuloa uusintaan. Samoin jos salitentissä kirjoitti yli annetun maksimisivumäärän joka oli varattu jokaiselle kysymykselle, opettajat ei lukeneet sitä osuutta joka meni maksimimäärän yli.

Vierailija
20/26 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kasvatustieteellisessä voi "pompata", jos hylätyn saaminen esseetehtävästä on ilmeisen mahdotonta, kun pelkällä nimellä ja muutaman lauseen mutuilulla saa jo 1-2? Hylätty = ei osallistunut? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä