Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut yllättävin asia, jota joku ei ole tiennyt?

Vierailija
13.02.2016 |

Mikä on ollut asia, jota joku tuntemasi henkilö ei ole tiennyt, vaikka voisi olettaa kaikkien sen tietävän? Entä osaisitteko sanoa, mikä todennäköisesti oli syynä siihen, että hän ei tiennyt sitä?

Kommentit (442)

Vierailija
121/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, alkiollahan on kidukset ennen keuhkoja. Miten täällä voi olla ihmiset noin tietämättömiä asiasta? Tuon pitäs tietää jokainen joka on peruskoulun käynyt..

Vierailija
122/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaveri ei tiennyt, että on olemassa Unikeonpäivä. Asutaan niin lähellä Naantalia, että luulisi hänen edes kuulleen asiasta joskus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu oli Kööpenhaminassa miehensä kanssa ja puhui Ruotsin matkastaan. 

Mutta nyt on todettava, että hän on varmasti heikkolahjainen, elleipä jopa lievästi kehitysvammainen. Käsittääkseni kuitenkin käynyt peruskoulun. Ilmeisesti sillä pidennetyllä ops:lla. 

Pari on herättänyt aika paljon huomiota tuttavapiirissänne kihlautumisensa jälkeen. Mies on nimittäin DI. 

Voi ei! pakko kysyä että onko tuo pari käynyt myös aruballa ja onko nainen ylipainoinen? tuli mieleen yks tyyppi jonka tiedän :)

Vierailija
124/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha työkaveri ei tiennyt mitä tarkoittaa holokausti

Vierailija
125/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin oltu parikymmentä vuotta miehen kanssa naimisissa, kun oltiin autolla ajelemassa ja minulla alkoi kuukautiset. Pyysin pysäyttämään läheiselle huoltikalle, jotta voin käydä vessassa. Mies siihen: Etkö voi pidätellä Seinäjoelle asti (20 km).

Pyystikö miestä vain pysäyttämään jotta voit käydä vessassa? Vai sanoitko, että sinulla alkoi kuukautiset ja sen takia pitää päästä heti vessaan?

Sanoin toki, että menkat alkoi.

Hän siis ajatteli, että veren tuloa voi pidätellä samalla tavalla kuin pissan? No just, ei ollu ihan penaalin terävin kynä tää mies.

Vierailija
126/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tuttavani ei tiedä, että käviä, näkiä ja kokia eivät ole suomen kielen sanoja.

Vierailija
127/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava  oli lomalla Algarvessa ja luuli uineensa Välimeressä. Ei uskonut ennen kuin kartasta näytin. Toinen tuttava matkusti Kyprokseen ja luuli koko matkan ajan olevansa Kreikassa.

Mjaa, ja sinä luulet edelleen, että se on Kyprokseen?

Vierailija
128/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen nainen kertoi, että oli luullut yli 20-vuotiaaksi saakka, että kaikki tähdet, jotka näkyvät taivaalla, ovat meidän aurinkokunnassamme.

Vierailija
129/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tajua, vaikka selittäisi, mitä tarkoittaa jouluaatto, joulupäivä ja Tapaninpäivä ("enhän minä kaikkien nimipäiviä tiedä"), vaikka hänenkin kotonaan on joulua vietetty hyvinkin perinteisesti. Joka kerta pitää sanoa päivämäärän kanssa, esim. "mennäänkö me mummolaan 24. päivä, kun tulee joulupukki".

Vierailija
130/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E

Vierailija kirjoitti:

No vuosien varrella on paljonkin tilanteita, missä olen jonkun tietämättömyyttä ihmetellyt. Nyt kun olen jo yli viisikymppinen en ihan kauheasti ihmettele enää mitään, varsinkaan ihmisten tietämättömyyttä, se kun tuntuu olevan kovin yleistä.

Muisto: nauratti kyllä kun yhtenä syksynä kurssikaveri oltuaan kesälääkärinä kertoi potilaastaan, jolle oli joutunut selittämään että ei ole vaarallista, kun käden suonet näkyvät kun käsi on alaspäin ja katoavat kun käsi on ylöspäin. Kun meille kaikille käy samalla lailla (varsinkin helteellä). 

Eipä ole lääkärikään järin fiksu, jos potilaiden tietämättömyydelle naureskelee selän takana.

Eipä se vielä lääkäri ollutkaan, olipahan pahainen vähän päälle parikymppinen kandi kesälääkärinä.

Kyllä ne ensimmäiset potilaat hämmentää. Myös nuoria lääkärinplanttuja ja lääkäriopiskelijoita. Ei me lääkärit katsos ihmistä kummempia olla, yllättävää kyllä. Missään ei ole semmoista yli-ihmismunahautomoa josta tulee yli-ihmislääkäreitä. Sorry.

No, ette todellakaan ole. Eikä ole näemmä lukutaitoakaan; missä ihmeessä sanoin olettavani, että lääkärit ovat jotakin yli-ihmisiä...?! Herrajestas...

Vierailija
131/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen, etteivät ihmiset tosiaan tiedä, että ihmisalkiolla ON kidusaihiot varhaisessa vaiheessa...

(Vaikka kreationistit sen tahtovatkin kieltää.)

Vierailija
132/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajana olen silloin tällöin törmännyt siihen, että ihmiset luulevat normaalia tyvikasvua värin haalistumiseksi pois tyveltä ja kysyvät syytä siihen, miksi näin käy... Eräskin iäkkäämpi rouva ei millään meinannut uskoa, että hiukset ihan tosiaan kasvavat tyvestä eivätkä latvasta ja vaati korjausta ilmaiseksi, kun oli "väri haalistunut pois tyveltä" kolmessa viikossa. Ihan normaali n. 1cm tyvikasvu oli rouvalla. Ihmetteli, kun nykyajan kampaajat eivät osaa värjätä niin että väri pysyisi tyvellä... Haluaisin tavata ne "vanhojen hyvien aikojen" ammattilaiset, jotka ovat osanneet sen taian. :D

Vierailija
133/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen tuttava luuli, että tamponikoko valitaan emättimen väljyyden mukaan. Olisi toivonut, että hän työnsä puolesta olisi ollut vähän perehtyneempi asiaan.

Vierailija
134/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunikaverillani on ruotsalainen sukunimi, hän ei kuitenkaan tiennyt mitä se on suomeksi. En tiennyt minäkään, mutta ihmettelin ettei itse ollut koskaan moista miettinyt.

Vierailija
135/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieheni ei tiennyt, että taajamassa ja 60 km/h alueella pysäkiltä lähtevää bussia pitää väistää. Rupesi vielä väittämään, ettei sellaista sääntöä ollut hänen autokouluaikanaan. No olihan, sillä samanikäisenä olen käynyt autokoulun samana vuonna ja jotkut asiat mun autokoulun ope sai todellakin jäämään päähän, tämä oli yksi niistä. 

Vierailija
136/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:lla moni alkoi väittä vastaan, kun kirjoitin, että juhannusaatto on yleinen vapaapäivä. No sehän on, eri asia jos on töissä paikoissa, missä silloin yleensäkin ollaan töissä, mutta lomapäiväksi se pitää noteerata silti. 

Vierailija
137/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei tiennyt mikä Machu Picchu on

Vierailija
138/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä, ellei.. kirjoitti:

Tuttava ei tiennyt, että dinosauruksia on oikeasti ollut olemassa. Luuli niitä lapsille keksityksi tarinaksi. Oli kovasti innoissaan, kun totuus selvisi😀

Alkaako tuttavasi nimi A:lla? :D

Vierailija
139/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin illallisella yleisellä tasolla USAN tapahtumista ja tragedioista. Yksi ei ollut ikinä kuullut mitään Coloradossa tapahtuneesta elokuvateatteri ampumisesta eikä Bostonin maratonin pommi-iskusta. Suurella osalla nämä muistuvat ainakin hämärästi mieleen kun uutisoinnit olivat suuret myös suomessa ja tapahtumista ei ole kymmeniä vuosia.

9/11 tapahtumista luuli että vain yksi torni sortui.

Yleisesti ei ehkä niin tunnettua tietoa mutta näistä tapahtumista melkein jokaisella on kyllä edes pieni haju että mistä puhutaan.

Vierailija
140/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni ei tiennyt mikä Machu Picchu on

Olen ehkä samaa ikäluokkaa isäsi kanssa, kun en minäkään tiedä. 

En googlaa nyt, mutta tulee mieleen jokin animaatiohahmo?