Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut yllättävin asia, jota joku ei ole tiennyt?

Vierailija
13.02.2016 |

Mikä on ollut asia, jota joku tuntemasi henkilö ei ole tiennyt, vaikka voisi olettaa kaikkien sen tietävän? Entä osaisitteko sanoa, mikä todennäköisesti oli syynä siihen, että hän ei tiennyt sitä?

Kommentit (442)

Vierailija
1/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MERI

Vierailija
2/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs henkilö luuli, että Punaisessameressä on punaista vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vuosien varrella on paljonkin tilanteita, missä olen jonkun tietämättömyyttä ihmetellyt. Nyt kun olen jo yli viisikymppinen en ihan kauheasti ihmettele enää mitään, varsinkaan ihmisten tietämättömyyttä, se kun tuntuu olevan kovin yleistä.

Muisto: nauratti kyllä kun yhtenä syksynä kurssikaveri oltuaan kesälääkärinä kertoi potilaastaan, jolle oli joutunut selittämään että ei ole vaarallista, kun käden suonet näkyvät kun käsi on alaspäin ja katoavat kun käsi on ylöspäin. Kun meille kaikille käy samalla lailla (varsinkin helteellä). 

Vierailija
4/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kuusi vuotta asunut viisikymppinen koirkeakoulutettu nainen ei tiennyt Tuomiokirkkoa. 

Eikä oikeastaan ole mitään merkitystä asuuko täällä tai ei, kyseessähän on kansallinen instituutio. Vähän sama kuin ei tietäisi Turun linnaa, jos asuu Tampereella. 

Mutta tällä on muitakin lähes yhtä erikoisia juttuja. Käsittämätön tapaus.... On siis työkaveri. 

Oli hämmentävä tilanne, kun sanoin, että nähdään Senaatintorilla siinä patsaan juurella. 

-Ai missä? 

-Öh... Senaatintorilla 

-Missä se on? 

-Siinä Tuomiokirkon edessä

-En mä tiedä mitään Tuomiokirkkoa, sano osoite... 

Enhän mä mitään osoitetta osaa tuollaisesta paikasta sanoa.. Aleksanterinkatu joku numero, huoh..

Vierailija
5/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku luuli että Luxemburg on luksushiihtokeskus Sveitsissä. :O

Vierailija
6/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiset nuoret eivät tienneet mikä on Stonehenge.

Vierailija
7/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-50-vuotiaat ihmiset, jotka eivät tienneet, että jos tänään haukkuu ja halveksii julkisesti jotain ihmistä, joka on myös paikan päällä kuulemassa, niin se ihminen ei varmasti huomenna eikä ihan äkkiä muutenkaan ole avulias auttamaan ja nöyrä ystävystymään näitten tolvanoiden kanssa.

Vierailija
8/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmetyttää kun joku luulee, että Martti Luther ja Martin Luther King on sama henkilö.

Vierailija
9/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-50-vuotiaat ihmiset, jotka eivät tienneet, että jos tänään haukkuu ja halveksii julkisesti jotain ihmistä, joka on myös paikan päällä kuulemassa, niin se ihminen ei varmasti huomenna eikä ihan äkkiä muutenkaan ole avulias auttamaan ja nöyrä ystävystymään näitten tolvanoiden kanssa.

Halveksunta on ihan omien korvien välissä nyt sinulla. Ihmetystähän nämä kommentit kuvastavat. 

Vierailija
10/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija kirjoitti:

No vuosien varrella on paljonkin tilanteita, missä olen jonkun tietämättömyyttä ihmetellyt. Nyt kun olen jo yli viisikymppinen en ihan kauheasti ihmettele enää mitään, varsinkaan ihmisten tietämättömyyttä, se kun tuntuu olevan kovin yleistä.

Muisto: nauratti kyllä kun yhtenä syksynä kurssikaveri oltuaan kesälääkärinä kertoi potilaastaan, jolle oli joutunut selittämään että ei ole vaarallista, kun käden suonet näkyvät kun käsi on alaspäin ja katoavat kun käsi on ylöspäin. Kun meille kaikille käy samalla lailla (varsinkin helteellä). 

Eipä ole lääkärikään järin fiksu, jos potilaiden tietämättömyydelle naureskelee selän takana.

Vierailija
11/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä kuusi vuotta asunut viisikymppinen koirkeakoulutettu nainen ei tiennyt Tuomiokirkkoa. 

Eikä oikeastaan ole mitään merkitystä asuuko täällä tai ei, kyseessähän on kansallinen instituutio. Vähän sama kuin ei tietäisi Turun linnaa, jos asuu Tampereella. 

Mutta tällä on muitakin lähes yhtä erikoisia juttuja. Käsittämätön tapaus.... On siis työkaveri. 

Oli hämmentävä tilanne, kun sanoin, että nähdään Senaatintorilla siinä patsaan juurella. 

-Ai missä? 

-Öh... Senaatintorilla 

-Missä se on? 

Enhän mä mitään osoitetta osaa tuollaisesta paikasta sanoa.. Aleksanterinkatu joku numero, huoh..

No tuota, Suomessa on kylläkin useita Tuomiokirkkoja, Helsingin tuomiokirkko ei ole missään erityisasemassa muihin nähden. Vai pidätkö kaikki eri Tuomiokirkkoja kansallisina instituutioina? Oikeastaan kirkoista ainoa jolla on erityisasema, on Turun tuomiokirkko, koska se on Suomen ev.lut.kirkon pääpyhättö.

Vierailija
12/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs yli neikymppinen ihminen ajelee iloisesti auton ikkuna raollaan, ilmastointi ja penkinlämmittäjä päällä. Ne kuulemma tasaavat lämpötilan ennen pitkää, kun on niin moderni auto. Hän hämmästyi kovasti siitä, että polttoainetta kuluu enemmän, kun pitää kaikenlaisia lisälaitteita käynnissä. "Kuinka niin kuluu enemmän? Eihän ne bensalla käy."

Vierailija
13/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ohis.

Olen kokenut epämiellyttävää käytöstä muutamalta itseäni vanhemmalta työntekijältä (noin viisikymppisiltä). Olin yrityksessä vuokrafirman kautta eräässä projektissa. Erityisesti pari ihmistä oli palavereissa tai lounaalla ihan ilkeitä. Jos kysyin työhön liittyviä asioita, tuli vastaukseksi esimerkiksi "en mä sua ala näissä opettamaan". Perehdytystähän ei myöskään ollut.

Laskin päiviä projektin loppumiseen. Kas kummaa, noin kuukautta ennen projektin loppumista nämä olivat erittäin mielin kielin ja minua pyydettiin jatkamaan kyseisessä paikassa. Onneksi oli töitä muuallakin ja ei tarvinnut jatkaa.

Olin tuolloin itse päälle kolmikymppinen ja nuo ilkeilijät juurikin noin viisikymppisiä. Nyt jälkikäteenkään en ymmärrä mikä heidän käytöksessään oli syynä. Lisäksi tämä työpaikka oli ollut suunnilleen noina aikoina jossain näissä "parhaat työpaikat" -kisassa ja sijoittunut hyvin.

Vierailija
14/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ai missä? 

-Öh... Senaatintorilla 

-Missä se on? 

No tuota, Suomessa on kylläkin useita Tuomiokirkkoja, Helsingin tuomiokirkko ei ole missään erityisasemassa muihin nähden. Vai pidätkö kaikki eri Tuomiokirkkoja kansallisina instituutioina? Oikeastaan kirkoista ainoa jolla on erityisasema, on Turun tuomiokirkko, koska se on Suomen ev.lut.kirkon pääpyhättö.

Oli nyt itsestään selvää, että näemme Helsingissä emmekä Turussa :) Helsingin Tuomiokirkko on koko Helsingin symboli ja Helsinki on pääkaupunkimme. On outoa, jos sitä ei tiedä, sori nyt vain. Onko Senaatintorikin epäselvä käsite ja Aleksanteri Toisen patsas? 

Kyllä Helsingin historiaa ihan peruskoulutasolla tämän verran käsitellään ja aikuisella ihmisellä luulisi jonkin tason kulttuuritietämystä olevan kertynyt kotikaupungistaan. 

Vierailija
15/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava  oli lomalla Algarvessa ja luuli uineensa Välimeressä. Ei uskonut ennen kuin kartasta näytin. Toinen tuttava matkusti Kyprokseen ja luuli koko matkan ajan olevansa Kreikassa.

Vierailija
16/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on yllättävää, että korkeasti koulutetut eivät ymmärrä verotuksesta. Aika vaativassa tehtävässä oleva tyyppi oli sitä mieltä, että verottaja maksaa suoraan hänen vuokrastaan 250 euroa/kk. Eikä uskonut minua, varsinkin kun olen alemmin koulutettu, että ei se niin mene. Myös uskomus, että lisätyötä verotetaan enemmän, on hyvin yleinen, eikä katso koulutustasoa. Samoin en tajua, miten ihmiset luulee, että työttömyys oikeuttaa kaikenmaailman tukiin pelkkänä statuksena. 

Vierailija
17/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ei ollut kuullutkaan Ku Klux Klanista. Kysyi siis ihan vilpittömästi, että mikä se on. Ihan kuin puhe olisi ollut jostain uudesta elokuvasta mistä kaikki eivät ole vielä kuulleet. Kysyi vielä, että milloin tämä olisi pitänyt peruskoulussa tai lukiossa oppia. Vituttaa kun on ihmisiä, jotka pohjaavat tietonsa esim. lukiokurssien päälle. Sitä paitsi, kyllä KKK:sta ainakin kerran on täytynyt yläasteella kuulla. Raivostuttavaa!

Vierailija
18/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu oli Kööpenhaminassa miehensä kanssa ja puhui Ruotsin matkastaan. 

Mutta nyt on todettava, että hän on varmasti heikkolahjainen, elleipä jopa lievästi kehitysvammainen. Käsittääkseni kuitenkin käynyt peruskoulun. Ilmeisesti sillä pidennetyllä ops:lla. 

Pari on herättänyt aika paljon huomiota tuttavapiirissänne kihlautumisensa jälkeen. Mies on nimittäin DI. 

Vierailija
19/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään meinannut saada yhtä heppua uskomaan, että kun meillä on keskitalvi niin esim. Australiassa ja Etelä-Afrikassa on keskikesä. Kyllä kesä ja talvi on kaikille samat, hän jankutti.

Vierailija
20/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppiset nuoret eivät tienneet mikä on Stonehenge.

No ei sitä nykyään enää soiteta radiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi