Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttoi sulla finneihin?

Vierailija
13.02.2016 |

Olen 23v, eli teini-ikä pitäisi olla jo takana. Välillä oli iho vähän paremmassa kunnossa, mutta nyt taas puskee finnejä, kipeitä ns.ihon alaisia joita ei pysty edes kunnolla puristaa, varsinkin leukaan, ohimoihin ja kulmakarvojen väliin. Ei siis ole mitään pahaa aknea, mutta häiritsevää kuitenkin. Olen syönyt 2kk sinkki+biotiini -kuurin, kokeillut apteekin Skin Appeal -ihon hoitotuotteita, pelkkää vesipesua + rasvaa, markettituotteista jotain L300 -merkkiä ja jättänyt meikit minimiin. Mikä voisi auttaa? Ihotautilääkärillä en ole vielä ainakaan käynyt, kun vauva on toiveissa ja ilmeisesti niiden reseptilääkkeiden kanssa ei saa tulla raskaaksi. Mikä just sulla auttoi finneihin? Kaikki neuvot on tervetulleita!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli yläasteiässä aknea, mikä kyllä pysyi kurissa ihan perus apteekkituotteilla. Välillä ei ollut, ja nyt taas puskee finnejä. Iho ei punoita ja on muuten melko siisti (paitsi otsassa ja nenässä mustapäitä) nuita paukamia lukuunottamatta. Välillä saattaa mennä muutama päivä että ei ole ollenkaan, mutta sitten taas yön aikana saattaa tulla useampi kipeä finninalku lisää. Inhottavaa, ja itsetuntoa alentavaa! Pyrin syömään mahdollisimman puhdasta ja terveellistä ruokaa, joten ei luulisi senkään olevan syynä. Tiedättekö, pääseekö ihotautilääkärille ihan terveyskeskuksen kautta, vai pitääkö mennä yksityiselle? Ap

Vierailija
22/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle auttoi se happovoide, olikohan bentsyyliperoksidi. Aina jos on paukama tulossa, laitan tuota nokareen yoksi ja se kuivuu aivan kasaan. En kayta ihonpesuaineita tai rasvoja, niilla menee vain huonommaksi iho kuin ilman mitaan. Naaman napeltamisen lopettaminen auttaa myos, itse huomasin etta kun olen niin kiireinen ettei aikaa jaa naaman puristelulle, iho on parhaimmillaan.

22 v/yli kymmenen vuotta finneja ja nyt helpottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini. Minulla ei ole ollut finnien kanssa enää ongelmia vuosien tappelun jälkeen, kun aloin säännöllisesti joka ilta nukkumaan mennessä ottaa yhden melatoniinipillerin.

Heti, jos en muutamaan yöhön ota melatoniinia, alkaa tulla naamaan kipeitä ihonalaisia paiseita. Pistä vaikka Googleen melatoniini & aknenhoito. Ennen säännöllisesti paiseinen naamani on tätä nykyä finnitön.

Vierailija
24/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui finnien tulo ja naaman rasvoittuminen jokin aika sen jälkeen kun lopetin naamapesuaineiden käytön.

Vierailija
25/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen askel on lakata murehtimasta sitä ihoa. Seuraavaksi lakkaat kuivattamasta sitä. Rasvaiseen ihoon auttaa jojobaöljy. Peset hellävaraisella puhdistusaineella iltaisin, aamulla riittää kasvovesi. Kuorinta max. Kerran viikossa. Naamiot samoin kerran viikossa. Näppylöiden päälle voi laittaa teepuuöljyä.

Ulkoile paljon ja syö reilusti kasviksia ja juo sitä vettä. Jos mahdollista, vaihda meikkivoide mineraalimeikkipuuteriin! Ja sitä sinkkiä kannattaa syödä, jossain tutkimuksessa oltiin huomattu, että ihmisillä joilla on akne, on vähemmän sinkkiä elimistössä. Lakkaa stressaamasta ja rakasta ihoasi, älä kiduta sitä. Kyllä se siitä! T. 10-vuotiaasta asti aknesta kärsinyt, iho parani 22-vuotiaana juuri näillä keinoilla.

Vierailija
26/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehittänyt pettämättömän hoidon aknen hoitoon. Ensin sivelet kasvot pumpulitupolla, johon on kastettu Illodin-suuvettä. Tämän jälkeen laitat desinfioivaa voidetta kasvoihin. Itse käytin Valcremaa, mutta sen valmistus on lopetettu, joten sinun keksittävä jokin korvaava voide tilalle. Esim. Helosan. Finnit häviävät yhdessä yössä. Hoito on tehtävä iltaisin, jolloin suuvesi ja voide ehtivät vaikuttaa yön yli. Illodinin jälkeen voi ihoa poltella hieman, mutta se rauhoittuu voiteella.

T:Tohtori M41

Vierailija
27/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan

Vierailija
28/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta poppaskonstit ja kalliit hoitovoiteet ja puhdistusaineet. Pelkkää rahastusta.

Auttoi kun jätin ihoni rauhaan, pesu miedolla puhdistusvaahdolla, kuivaus puhtaalla pyyhkeellä ja kevyt voide. Mahdollisimman paljon meikittä oloa. Kaikenlainen ihon puristelu, hankaaminen, kuoriminen ja myrkyttäminen pois. Mahdollisimman vähän kemikaaleja.

Maitotuotteet mahdollisimman vähäksi, ei ollenkaan kovia juustoja, ei suklaata, ei karkkia, ei raffinaatteja, ei punaista lihaa. Hyvin vähän sokeria, ei makeutusaineita, ei täysin rasvattomia tuotteita. Paljon hedelmiä, marjoja, kasviksia, täysjyvää, kalaa. Ei tupakka/alkoholi.

Stressi pois, paljon unta, paljon raitista ilmaa. Säännöllinen ruokailu ja paljon vettä.

Vierailija
29/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi selvittää,mistä finnit johtuu. Joskus niitä tulee hormonien epätasapainon vuoksi ja tällöin antibiootit (tetrasykliini) ei auta mitään. Hormonaalinen akne tulee usein muualle kuin T-alueelle, eli nimenomaan leukaperiin jne.Roaccutanissa on niin paljon sivuvaikutuksia, että sitäkään en suosittele muille kun sellaisille, jolla ihan oikeasti mikään muu ei toimi. Joku mainitsi Basironin, mutta ehdottomasti paras paikallishoitotuote on Skinorex.

Vierailija
30/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roa ja e-pillerit. Mistään voiteista, ihonhoitotuotteista ja vastaavista ei ole ollut merkittävää hyötyä. Antibiootteja en ole halunnut ihon takia syödä, ja nekin taitavat pitää näpyt pois lähinnä sen aikaa, kun syö kuuria. E-pillereissä toki sama vika.

Vierailija
31/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Olen yli 30 ja edelleen selkään, rintakehään ja leukaan puskee finneja, ihonalaiset paukamat pahimpia. Viimeksi kokeilin suolasaippuaa sekä tea tree -öljyä, mutteivat tepsineet.

Vierailija
32/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Olen kohta vaihdevuosi-iässä ja yhä pukkaa finnejä.

Vierailija
33/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniksi ryhtyminen, enää ei tule finnejä yhtään.

Vierailija
34/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusen säännöllinen juonti

Vierailija
35/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kystiset finnit lähti vehnänsyönnin lopettamisella, eli akne saattaa olla ruoka-allergia oire.

Kannattaa kokeilla pitää ruokapäiväkirjaa, ja tarkkailla josko joinain päivinä naama kukkii pahemmin kuin muulloin, sit on helppoa katsoa ruokapäiväkirjasta että voisko sieltä löytyä selitys

Vierailija
36/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kystiset finnit lähti vehnänsyönnin lopettamisella, eli akne saattaa olla ruoka-allergia oire.

Kannattaa kokeilla pitää ruokapäiväkirjaa, ja tarkkailla josko joinain päivinä naama kukkii pahemmin kuin muulloin, sit on helppoa katsoa ruokapäiväkirjasta että voisko sieltä löytyä selitys

Mulla taas punainen liha, erityisesti moskainen "jauhenliha" sai naamaan ihan hirveäksi. Joku makaronilaatikko (valkoinen vehnä+maito+jauheliha) sai naaman kukkimaan. En syö punasta lihaa enää ollenkaan. Maitotuotteita myös kannattaa varoa.

Vierailija
37/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta poppaskonstit ja kalliit hoitovoiteet ja puhdistusaineet. Pelkkää rahastusta.

Auttoi kun jätin ihoni rauhaan, pesu miedolla puhdistusvaahdolla, kuivaus puhtaalla pyyhkeellä ja kevyt voide. Mahdollisimman paljon meikittä oloa. Kaikenlainen ihon puristelu, hankaaminen, kuoriminen ja myrkyttäminen pois. Mahdollisimman vähän kemikaaleja.

Maitotuotteet mahdollisimman vähäksi, ei ollenkaan kovia juustoja, ei suklaata, ei karkkia, ei raffinaatteja, ei punaista lihaa. Hyvin vähän sokeria, ei makeutusaineita, ei täysin rasvattomia tuotteita. Paljon hedelmiä, marjoja, kasviksia, täysjyvää, kalaa. Ei tupakka/alkoholi.

Stressi pois, paljon unta, paljon raitista ilmaa. Säännöllinen ruokailu ja paljon vettä.

Kaikki edellä mainitut asiat ovat auttaneet minua aknesta eroon pääsemisessä. Lisäisin vielä listaan kalaöljyn (Lysi omega 3!), joka paransi ihoa huomattavasti. Ihonhoidossa käytän ainoastaan Erisan puhdistusgeeliä ja Humektan kosteusvoidetta (+ silmänympäryksille oma voide). Suosittelen lämpimästi :)

Vierailija
38/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistamalla kuona aineet ja myrkyt kehosta

T.magneettimedian lukija

Vierailija
39/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologilla käynti auttaa oikeesti kokemuksesta!

Vierailija
40/41 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chian siemenet ja BM optiretin A vitamiini voide yöksi

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=…