Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisinä lapsenne alkoi käydä yksin saunassa?

Vierailija
13.02.2016 |

Tyttö 13 ei meillä ole millänsäkään, mutta veli 11 v ei halua saunoa enää perheen kesken.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 11 kun sisko sanoi, että miten voin käydä porukoitten kanssa saunassa kun ne kattoo vartalon kehittymistä. Itelle ei olis tollanen tullu mieleenkään ja asia olis ollu ok, siskon äänensävy oli iljettävä ja se sitten upposi meikäläiseen. Surku, sillä tykkäsin saunoa porukalla ja välit vanhempiin on aina ollu tosi hyvät. Eipä ollut lauantait enää samanlaisia ku ennen...

Vierailija
2/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän Jami, tais olla 2 wee, ja hyvin on pärjännyt, löylynheitto oli hieman haastavaa kiuassuojan takia, mutta nyt, hjuva hjuva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme saunassa vähän miten sattuu. Joskus minä menen jo lämmitysvaiheessa ja lisäilen samalla puita, joskus taas mieheni, lapset siinä välissä ja aika usein minä jään jälkilämpöihin yhden tai kahden lapsen kanssa höpöttelemään. Lapset 9, 12 ja 14 vuotiaat. Kukaan lapsista ei ole yksin halunnut vielä saunoa, mutta tytöillä saunominen on enemmän jälkipainoitteista kun taas perheen miehet ovat usein heti alkuun saunassa. Järjestelykysymys siis vain jos joku rauhassa haluaa kylpeä.

Vierailija
4/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla 15. Hänellä alkoi murrosikä myöhään. Minä itse en ole kokenut oikeastaan ikinä vieraaksi saunoa vanhempieni kanssa. Meillä on saunomista aina pidetty luonnollisena asiana, eikä tullut sellaista murrosiän kuohua,joka olisi tämän estänyt.

Vierailija
5/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mennyt enää neljännellä luokalla saunaan porukoitten kanssa.

Oma 11 vuotias poika kyllä vielä käy saunassa meidän kanssa.

Eilen kyllä suihkussa kääntyi ympäri kun tulin kylppärissä käymään. Totesin vaan että niin monta kertaa sunkin vehkeet on nähty että ihan kuule lepo vaan.

Meillä on aina suhtauduttu alastomuuteen rennommin kuin lapsuudenkodissani ja me voidaan puhua luonnollisesti sukupuoliasioista.

Toki saa rauhassa olla ja hääräillä suihkussa rauhassa ovi lukossa eikä saunaankaan kukaan pakota.

Toivoisin kyllä että voitaisiin saunoa vielä pitkään perheen kesken ilman että lapset kuvittelee että me vanhemmat niitä sillä silmällä kytätään :D

Vierailija
6/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat 16 ja 17 v, eivätkä ole vielä alkaneet. Joten en osaa vielä vastata!

Vierailija
7/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo meillä vielä ajankohtaista kun lapset pieniä vielä.

Ite aloin saunomaan yksin joskus varhaisteini-iässä. Sanoisin et ehkä n. 12-vuotiaana. Äiti ei oo oikein koskaan saunonut (atoopikko). Iskän kanssa saunottiin pienenä ja sit varmaan siskon kanssa kahdestaan jonkun aikaa. Teininä muistan halunneeni saunoa yksin. Toki vartalon muutosten takia mutta tykkäsin myös siitä rauhallisuudesta kun sai olla ihan yksin.

Nykyään en juuri sauno. Yksin saattaisin hetken viihtyä, mutta en oo mikään porukkasaunoja. En ees miehen kanssa kahdestaan välitä siellä istuskella.

Mies saunoo yhä isänsä ja veljiensä kanssa yhdessä, aina kun näkevät. Sinne paukkaa mukaan sit kaiken ikäiset lapset (2-9-v) ja veljien puolisot myös. Kaikki syntymäasussaan, tässä porukassa ihan luonnollista. Kyllä mäkin mukaan menisin ihan ongelmitta, ei se alastomuus häiritse lainkaan mutta jotenkin kuumaan kosteaan huoneeseen ahtautuminen isolla porukalla ja kaikkien puhuminen toistensa päälle ei hotsita. :D

Vierailija
8/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pervoa olivat sitten tyttöjä tai poikia. Toivottavasti sentään edes samaa sukupuolta. Jos sisko ja veli tuossa iässä esittelisivät sukupuolielimiään toisilleen, niin veisin psykiatrille. 

Toivottavasti olet äiti ja kaksi tyttöä tai isä ja kaksi poikaa.... sitten tilanne on normaali. 

Vierailija
9/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pervoa olivat sitten tyttöjä tai poikia. Toivottavasti sentään edes samaa sukupuolta. Jos sisko ja veli tuossa iässä esittelisivät sukupuolielimiään toisilleen, niin veisin psykiatrille. 

Toivottavasti olet äiti ja kaksi tyttöä tai isä ja kaksi poikaa.... sitten tilanne on normaali. 

Poikia ovat ja meidän molempien vanhempien kanssa saunovat. Mitähän pervoa siinäkin on?

Vierailija
10/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei koskaan käyty koko perheen voimin saunassa. Meitä on 3 tyttöä. Saunottiin aina äidin kanssa. Isä saunoi yksin. En ole koskaan nähnyt isääni alasti.

Vierailija
11/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15 v poika käy samaan aikaan meidän kanssamme. Kerran kysyin että haluatteko mennä iskän kanssa ensin kahdestaan saunaan niin kysyi "miks?" Eli ei tunnu haittaavan.