Vela nainen ei ole normaali
Hän pakoilee vastuuta ja on narsistisen hedonisti. Turhaa velat länkyttää muuta, koska näin lyhyt termi määrittää sen mistä on kysymys.
Kommentit (91)
En ole narsistinen hedonisti enkä pakoile vastuuta. Olen kuolevat läheiset saatellut rajalle, kun "lapsellisten" mielestä se oli liian rankkaa.
Mä olen 40 + leski ja vela. Olen
- hoitanut aviomiestäni kun hän sairasti syöpää.
- hoitanut hänen hautajaisjärjestelynsä, perunkirjoituksiin ja perinnönjakoon liittyvät asiat.
- hoitanut isääni kun hän sairasti ja auttanut äitiäni monenlaisissa askareissa hänen sitä tarvitessa.
- autellut appivanhempiani heidän niin tarvitessa.
- huolehtinut nykyisen mieheni iäkkäästä anopista (leskimies, anoppi = edesmenneen puolison äiti) hänen tarvitessa apua.
Älkää kukaan tulko mulle koskaan sanomaan miten itsekäs olen. Saatte muuten täyslaidallisen tosielämää josta teillä mammoilla ei ole mitään käsitystä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kuitenkin kaikkein sairainta ja itsekkäintä ole suoltaa tällaiseen maailmaan kakaroita.
Minulla ei ole mitään vapaaehtoista lapsettomuusta vastaan ja olen varma, että se on hyväkin valinta monessa tapauksessa.
Sen sijaan nämä "kakaroista" puhuvat vieät pohjan asialliselta keskustelulta. Kyse on lapsista.
Miksi tämä halventava ja tosi loukkaava ilmaus puolustuskyvyttömiä pieniä ihmisiä kohtaan? Osaatteko selittää?
Ei anna aivan tervettä kuvaa teistä.
Velat maksaa teidänkin pentujen koulutukset ja sairaanhoidot!
nimim. Vela ja veroprosentti 43%
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 40 + leski ja vela. Olen
- hoitanut aviomiestäni kun hän sairasti syöpää.
- hoitanut hänen hautajaisjärjestelynsä, perunkirjoituksiin ja perinnönjakoon liittyvät asiat.
- hoitanut isääni kun hän sairasti ja auttanut äitiäni monenlaisissa askareissa hänen sitä tarvitessa.
- autellut appivanhempiani heidän niin tarvitessa.
- huolehtinut nykyisen mieheni iäkkäästä anopista (leskimies, anoppi = edesmenneen puolison äiti) hänen tarvitessa apua.
Älkää kukaan tulko mulle koskaan sanomaan miten itsekäs olen. Saatte muuten täyslaidallisen tosielämää josta teillä mammoilla ei ole mitään käsitystä.
Monet tekevät tämän luettelemasi, vaikka olisi lapsia.
Mitään marttyyrikruunua en ole pääsi päälle asettamassa. Ihan tavallista elämää kuvailemasi oli lapsia tai ei.
Mutta uskon siis, ettet ole itsekäs ja en näin ajattele muistakaan veloista.
Vierailija kirjoitti:
Velat maksaa teidänkin pentujen koulutukset ja sairaanhoidot!
nimim. Vela ja veroprosentti 43%
Ne "pennut" maksaa eläkkeesi, vaikka ilmeisen hyvätuloinen oletkin. Silti itse et ole sitä kerryttänyt, vaan seuraava sukupolvi maksaa eläkkeet pääosin.
Tutustu kansantalouden kiertokulun alkeisiin.
Tämä vela hoitaa työkseen muiden lapsia. En vain halua töitä kotiin :)
Minulla on perinnöllinen helvetin kivulias sairaus. Eli jos teen lapsia olen itsekäs paskiainen. Olen myöskin itsekäs paska jos jätän ne tekemättä 😁 Ei ole helppoa!
Sama juttu. Maksan korkeampaa veroprosenttia ja tienaan suhteellisen hyvin, mutta en halua/kykene hankkimaan lapsia. Mulla on rahaa, muttei aikaa jos mulla olisi enemmän tunteja niin rahat hupenisivat kankkulan kaivoon. Uutisten mukaan pitäisi alkaa säästämään eläkepäiviä varten eikä vain tyytyä siihen, että joku hoitaa/maksaa eläkkeet (ei maksa)
Vihaanko lapsia? En. Mulla vain on tärkempää tekemistä kuin monistaa itseäni.
Hah säälittävää kirjoitti:
Velat ovat äkäisimpiä miinustajia/ rinki runc caajia= heillä on kovimmat defenssit = he oikeasti haluavat lapsia, mutta kukaan ei niitä heidän kanssaan halua/ he ovat liian laiskoja kasvattamaan, thus he kehittävät tekosyyn aka vela ja iskevät tuhannen downvoten voimalla niitä kohtaan, jotka ovat heitä vastaan rikkoneet ja plussaavat niitä, jotka heidän puolellaan ovat aurinko armaan lämmöllä.
Myönnän auliisti, että olen nimenomaan liian laiska hankkiakseni lapsia. Jotta niistä kasvaisi muuta kuin vi**umaisia luusereita, pitäisi nähdä aivan tolkuttomasti vaivaa, eikä siitä kasvatustyöstä ole hetkenkään taukoa. Yöunet, ruokahetket jne ovat pilalla pahimmassa tapauksessa vuosikausia, eikä lopputulos sittenkään ole taattu. Ihan liian huonot kertoimet, jotta siihen uhkapeliin lähtisin.
En ole kyllä ketään plussaillut tai miinustellut täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vela=hedelmätön
Olen todistetusti hedelmällinen, mutta kiitos lääketieteen, olen onnellisesti vela.
Sehän se niin mukavaa onkin, kun tämä vastuunpakoilu ja narsistinen hedonismi ei haittaa itseäni yhtään, ainoastaan aloittajaa :)
Vai lapset hoitaa teitä vanhana.. Miehelläni on veli jolla on lapsi ei ikinä kerkiä minnekkään, me hoidamme miehen mummoa 98% ja avustamme miehen äitiä 90% enemmän kuin miehen veli. Itselläni on kaksi sisarusta kummallakin lapsia, minä huolehdin vanhemmistamme ja heidän tarpeista.
Ja me olemme vapaaehtoisesti lapsettomia. Me kummatkin olemme säästäneet jo kauan eläkepäiviä varten koska emme usko että mitään eläkkeitä enään edes maksetaan kun siinä iässä olemme.
Pakoilee vastuuta?
Anteeksi nyt vaan, mutta tiettävästi täällä maapallolla ei ole mikään pakko lisääntyä.
Se on valinta, siinä missä lapsen hankkiminenkin on valinta, tai naimisiin meno.
Se että jos on tyytymätön omaan valintaansa, niin sitten saa katsoa peiliin.
Jessus että alottaja on stupido!
Sanoisin sen vastuun pakoilemisen olevan tavallisempaa miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Hän pakoilee vastuuta ja on narsistisen hedonisti. Turhaa velat länkyttää muuta, koska näin lyhyt termi määrittää sen mistä on kysymys.
Totta. Lisäksi täydenkuun aikaan lennän luutaharjalla Pitkänsillan yli manaamaan ihmisille peräpukamia.
Vierailija kirjoitti:
Aiotteko velat ehtiä säästämään riittävästi vanhuuden päiviksi? Onko huoltosuhde tuttu sana? Toivottavasti ette odota valtiolta esim. eläkkeitänne, niitä pitää riittää ensisijaisesti niille, jotka ovat hankkineet jäljeläisiä veronmaksajiksi. Velat ovat yhteiskunnan vapaa-matkustajia, loisia, jotka odottavat saavansa rusinat pullasta.
Useimmat velat on tekemässä verotuloja sillä aikaa kun lapsellinen jää kotiin eikä ehkä enää pääse työelämään kiinni.
Eikö narsistit just nimenomaan tee lapsia?
Harmi ettei sun vanhemmat pohtineet sitä, olis jääny tämäkin viisaus kuulematta.
ps. Onko Vela perinnöllistä`?