Vela nainen ei ole normaali
Hän pakoilee vastuuta ja on narsistisen hedonisti. Turhaa velat länkyttää muuta, koska näin lyhyt termi määrittää sen mistä on kysymys.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Aiotteko velat ehtiä säästämään riittävästi vanhuuden päiviksi? Onko huoltosuhde tuttu sana? Toivottavasti ette odota valtiolta esim. eläkkeitänne, niitä pitää riittää ensisijaisesti niille, jotka ovat hankkineet jäljeläisiä veronmaksajiksi. Velat ovat yhteiskunnan vapaa-matkustajia, loisia, jotka odottavat saavansa rusinat pullasta.
Lol. Oot vähän pihalla nyt. Luuletko, että kukaan vela ei käy töissä? Tiedoksi, että eläkettä kerrytetään työnteolla ja nykyään hieman opiskelullakin, ei lapsia synnyttämällä. Et saa suurempaa eläkettä siitä, että synnytät ja kasvatat. Entä jos omasta lapsestasi tulee vela? Ajatteletko hänen olevan loinen?
Vierailija kirjoitti:
-M36 kirjoitti:
Ai näitä taas? (päästään) lapsellisella naisella ei ole mitään tarjottavaa maailmalle, joten hän yrittää epätoivoisesti raskautua uudestaan ja uudestaan jotta voi sitten lapsiensa kautta luoda itsellensä "tarkoituksen". Sitten projisoidaan lapsiin niitä itsekunnioituksen viimeisiä rippeitä jotta voidaan tuudittautua siihen kauniiseen fantasiaan;
"minusta oli tänäänkin hyötyä"
Sä olet niin pihalla naisten ajatuksista. T. Kahden äiti ja akateeminen nainen
Jos sinä olet akateeminen, niin minä olen joulupukki.
Vierailija kirjoitti:
-M36 kirjoitti:
Ai näitä taas? (päästään) lapsellisella naisella ei ole mitään tarjottavaa maailmalle, joten hän yrittää epätoivoisesti raskautua uudestaan ja uudestaan jotta voi sitten lapsiensa kautta luoda itsellensä "tarkoituksen". Sitten projisoidaan lapsiin niitä itsekunnioituksen viimeisiä rippeitä jotta voidaan tuudittautua siihen kauniiseen fantasiaan;
"minusta oli tänäänkin hyötyä"
Sä olet niin pihalla naisten ajatuksista. T. Kahden äiti ja akateeminen nainen
Ihan hyvin hän minun mielestäni tajusi aloittajan järjenjuoksua. Mutta ehkä en vain ymmärrä, koska en ole "akateeminen nainen".
Onko joku syy, miksi pitäisi olla "normaali"? Voiko edes olla joka asiassa normaali?
Kenen kanssa naiset edes tekevät lapsia, kun miehet eivät halua lapsia lähes senkään vertaa kuin naiset? Helpompi olla vela nyky yhteiskunnassa kaikin puolin. Eikä vain itsensä kannalta vaan lapset voivat joutua ties millaisen kaaoksen keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä velat ovat säälittäviä:) Onko teidän isä-äitisuhde mennyt päin peetä. Velat ovat tutkimuksen mukaan narsisteja.
Tutkimuksen mukaan olet idiootti.
Juu, no hedonisti kyllä olen, ja ylimääräisiä vastuita ja velvollisuuksia välttelen parhaani mukaan. On minussa narsistisiakiakin piirteitä hieman keskinääräistä enemmän ainakin nettitestin mukaan mutta ei todellakaan tautiluokitukseen asti. (Narsismi on hyvin harvinainen persoonallisuuden häiriö mutta narsistisuus normaali omunaisuus.) Kaikki nämä piirteet ovat minusta oikein positiivisia piirteitä, paljon positiivisempia kuin vaikka äidillisyys tai uhrautuvaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Aiotteko velat ehtiä säästämään riittävästi vanhuuden päiviksi? Onko huoltosuhde tuttu sana? Toivottavasti ette odota valtiolta esim. eläkkeitänne, niitä pitää riittää ensisijaisesti niille, jotka ovat hankkineet jäljeläisiä veronmaksajiksi. Velat ovat yhteiskunnan vapaa-matkustajia, loisia, jotka odottavat saavansa rusinat pullasta.
Oletko miettinyt, kuka sen maksaa, kun loisit kotona poikimisen jälkeen? Kuka maksaa räkänokkiesi päivähoidon? Pikemminkin voisi sanoa, että pentutehtailijan eläkerahat meni siinä. Sen sijaan voisin pistää extraa omistani, että te räikeimmät mt-tapaukset saisitte hoitoa suljetuissa laitoksissa. Ja jos nyt totta puhutaan, arvostan äitejä, jokainen ihminen on arvokas.
Avaus on kyllä melko provosoiva mutta ikävä kyllä totta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä velat ovat säälittäviä:) Onko teidän isä-äitisuhde mennyt päin peetä. Velat ovat tutkimuksen mukaan narsisteja.
Miksi sinulla on tarve haukkua henkilöitä, jotka eivät lapsia halua? Haluatko puolustella omia valintojasi lastenteon suhteen? Teitkö lapsia paljon, huonoon aikaan tai huonoon parisuhteeseen? Oletko yksinhuoltaja, joka ei pärjää omillaan? Vai miksi? Kehottaisin miettimään asiaa.
Minua kiinnostaisi nähdä tuo tutkimus/tutkimukset. Todellako sellaisia on? Olisitko ystävällinen ja linkittäisit nuo tutkimukset tähän, jotta niitä pääsisi tarkastelemaan? Sinänsä aivan ensimmäisenä logiikka ei tue sitä, että velat olisivat narsisteja, vaan päinvastoin. Itse olen ajatellut hankkivani lapsia siksi, että saan OMAT biologiset jälkeläiset ja saan OMAA tyydytystä kaikesta, mikä heihin liittyy. Adoptiota en voisi ajatella, koska en edes pidä yleisesti muiden lapsista. Haluan vain omat biologiset jatkeeni. Minusta ajattelutapani on itsekäs noin objektiivisesti ajateltuna.
Oikeasti olisi kyllä tarpeen että fiksut ihmiset tekisivät lapsia. En tarkoita mitään tehtailua vaan 1-2 lasta. On todennäköisempää että fiksujen koulutettujen ihmisten lapsistakin tulee fiksuja ja koulutettuja.
Kun lukee noista sosiaalituilla elävistä 5 lapsen perheistä, niin kyllä kieltämättä kauhistuttaa että millaiset geenit ja elämisen mallit nämä lapset saavat? Se onni on syntyä suomeen, että koulut ovat ilmaisia ja rahan puute ei ole este hyvälle koulutukselle. Mutta tuo elämisen malli, lapsia vaan tulee, eikä välitetä siitä onko varaa siihen tai edes kykyjä kasvattaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tahattomasti lapsettomana koen loukkaavana kaikki keskustelut ja kommentit, joissa
-pidetään automaattisena oletusarvona lasten hankkimista
-ruoditaan, onko lapseton vela vai tahattomasti lapseton
-ylipäätänsä ruoditaan toisten ihmisten lapsiasioita. Ne eivät muille kuulu.
Jotkut ne vain eivät opi käytöstapoja ikinä, eivätkö ajattelemaan asioita toisen henkilön näkökulmasta.
Hear hear! En ole vela, vaan tahattomasti lapseton ja nykyään sinut asian kanssa.
Hoidan kaikki joulupyhien, koulujen talvilomien, kesälomien ja syyslomien työvuorot, olen säästänyt eläkettä varten nätin summan, johon harva perheellinen pystyy. Toimin veljenpoikien ja kummilasten vahtijana ja viihdyttäjänä. Teen vapaaehtoistyötä ry:ssä. Käytän hyvin vähän julkisia palveluja ja verovaroja. Uskallan väittää, että panokseni yhteiskunnan hyväksi huomataan.
Vierailija kirjoitti:
Olen humanisti, joka pitää suvun jatkuvuutta normaalina. Evoluution näkökulmasta velat tarpeettomia.
Evoluutiota en kommentoi, mutta koko ihmissuvun säilymisen kannalta lapsettomilla on myös oma hyvä osansa, sillä he ovat yhtä lailla tehneet työtä, huolehtimeet tarvitsevista, jotkut kehittäneet uusia asioita kaikkien hyväksi ja sitten jättäneet perintönsä suvun, ystäviensä, tieteiden jne. hyväksi, esim. monet säätiöt ja arvokkaat lahjoitukset ovat lapsettomien yksilöiden, sisarusten ja pariskuntien antamia - toki moni heistä oli tahtomattaan lapsettomia, mutta ei kai se tee heidän työstään ja lahjoituksistaan siksi parempia?
Jos joku tietää, että ei todennäköisesti olisi kelvollinen vanhempi, miksi se tekisi hänestä kelvottoman ihmisen? Minäkin huolehdin ajoittain sisarusteni lapsenlapsista, autan omia vanhempieni, teen työtä (ja annan työkaverien pitää parhaat loma-ajat) ja elän ihmisittäin. Hyväksyn myös erttäin mielelläni sen, että vanhempia tuotaan, myös taloudellisesti, arvokkaassa työssään. Mikä sinä siis luulet olevasi viemään minulta ihmisarvoa? Näköjään minä ajattelen enemmän lasten ja nuorten etua kuin sinä!
Vierailija kirjoitti:
Hän pakoilee vastuuta ja on narsistisen hedonisti. Turhaa velat länkyttää muuta, koska näin lyhyt termi määrittää sen mistä on kysymys.
Mitä sulla on meitä hedonisteja vastaan?
Miten voisi tuntea vastuuta olemattomasta asiasta? Näkymättömästä vauvelista? Onko sulla muitakin harhoja siellä Porvoossa?
Vierailija kirjoitti:
Joo, Porvoon setämies-instituutin viimeisin tutkimus.
Kun tietäis ensin, mikä on VELA? Miksi kaikki pitää vääntää, miksi ei asioista voi puhua niiden oikeilla nimillä?
Vierailija kirjoitti:
Olen humanisti, joka pitää suvun jatkuvuutta normaalina. Evoluution näkökulmasta velat tarpeettomia.
Ihmiset elävät yli vaihdevuosi-iän ja evoluutio on sen kehittänyt. Sille on syynsä. Kaikki naiset ovat tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Avaus on kyllä melko provosoiva mutta ikävä kyllä totta.
Kommenttisi on passiivis-agressiivinen ja ikävä kyllä typerä.
Älykkäät naiset ovat todennäköisemmin lapsettomia. Tutkimuksen mukaan lapsentekohalu vähenee, mitä älykkäämpi nainen on. Tulotaso tai koulutus eivät vaikuttaneet tuloksiin. Tosin oppineissa on enemmän lapsettomia, luonnollisesti fiksut tykkää opiskella enemmän. Meidän suvussa on paljon korkeastikoulutettuja ja nais veloja. On tuo suvunjatkaminen jäänyt enemmän miesten harteille.
Eihän se lisääntyminen olekaan kovin fiksua ylikansoittuneessa tilanteessa. Itsekästä se on ja tyhmää. Mutta ehkä on parempi olla keskinkertainen pärjätäkseen elämässä.
Toivottavasti olet varautunut siihen, että elämäsi loppuu kun lapset lähtevät kotoa. Olet elänyt vain lapsiesi kautta ja he tuntevat tukehtuvansa seurassasi, kun heidän olisi annettava tarkoitus muuten turhalle elämällesi. Kun olet vanha, he tapaavat sinua niin harvoin kuin suinkin kehtaavat, jouluna ja juhannuksena. Silloinkin vain sosiaalisen paineen vuoksi, ei siksi että itse haluaisivat.
Oletko kertonut lapsillesi, että he ovat olemassa vain koska halusit tehtailla lisää veronmaksajia? Olet oikein isänmaanystävä.