Harrastaako 16v seurustelevat yleensä jo seksiä?
Mulla on 16-vuotias tyttö, joka on oikein kunnollinen ja ihana. Hänellä on nyt ollut ensimmäinen vähän vakavampi seurustelusuhde erään reippaan ja oikein mukavan pojan kanssa. Ei siinä mitään, mutta tavallaan toivoisin että eivät harrastaisi vielä seksiä. Tytölle on tästä asiasta ihan turhaa sanoa, sillä ei tuon ikäiset taida noissa jutuissa paljon vanhempien toiveita ja mielipiteitä kuunnella. Kysyn siis ihan yleisellä tasolla teiltä, että tekeekö 16-vuotiaat jo yleensä sellaista?
Kommentit (34)
"Luultavasti harrastavat. Itse ensimmäinen vakava suhde 14-veenä, neitsyys meni hieman ennen 16-vuotispäivää." On päiviä (tai iltoja) jolloin koen, että olen kyllä harvinaisen hitaasti kypynyt. Minulla meni yli yli kymmenen vuotta kauemmin, että saatoin puhua, jostain oikeasti vakavammasta parisuhteesta. Ja ensimmäinen seksikertakin oli ainakin viisi vuotta myöhemmin. En tiedä olenko menettänyt jotain, mutta naiviuteni varmaankin estää minua ymmärtämästä mitä.
Minun ensimmäinen vakava suhde alkoi 15-vuotiaana. Neitsyt en ollut. Vakavalla suhteella tarkoitan tässä tapauksessa sitä, että mm. muutimme yhteen aika pian (muutin kotoa 15-vuotiaana). Seurusteluamme kesti 12 vuotta. Ja ette usko sitä naimisen määrää :O Ei ollut ollenkaan omituista harrastaa seksiä kymmenen kertaa päivässä. Olisi pitänyt joskus laskea, ennätyslukemat päivässä olivat varmasti huikeat. Olihan se ihanaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöni 14-v luokkakaveri on jo kihloissa.
Hyvin kasvatetut ja kouluttautumaan suuntautuvat eivät kyllä aloita seksiä alaikäisenä kuin harvoin.
Hahhaa justiinsaa juu. Minä yläasteella täydellinen kympin tyttö, nykyään yliopisto-opiskelija. Neitsyys meni vajaa 15-vuotiaana pitkäaikaiselle poikaystävälle, eikä kaduta yhtään. Onneksi fiksut tytöt osaa hoitaa teininä myös ehkäisypuolen.
Vierailija kirjoitti:
Minun ensimmäinen vakava suhde alkoi 15-vuotiaana. Neitsyt en ollut. Vakavalla suhteella tarkoitan tässä tapauksessa sitä, että mm. muutimme yhteen aika pian (muutin kotoa 15-vuotiaana). Seurusteluamme kesti 12 vuotta. Ja ette usko sitä naimisen määrää :O Ei ollut ollenkaan omituista harrastaa seksiä kymmenen kertaa päivässä. Olisi pitänyt joskus laskea, ennätyslukemat päivässä olivat varmasti huikeat. Olihan se ihanaa aikaa.
Ja nykyään mies ei enää anna ja elät puutteessa.
Ei välttämättä, ainakaan mun omani ei kyllä tietääkseni harrastanut...
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, ainakaan mun omani ei kyllä tietääkseni harrastanut...
Miten voit tietää?
Voi sitä nussimisen määrää teininä. Eihän sitä päässyt baariinkaan vielä eikä viitsinyt aina haettaa viinaa muilla. Sitten vietettiin viikonloppu kuunnellen kasetteja ja nussien.
t. m-50
Oon itse nyt 26. Kun olin 15 niin n. puolet meidän luokalta harrasti jo seksiä. Menetin itsekin silloin neitsyyteni. Neitsyyden menetyksen keski-ikä menee kokoajan alemmas, joten väittäisin suurimman osan 16 vuotiaista seurustelevista harrastavan seksiä keskenään. Omana yläaste aikanani 10 vuotta sitten oikeastaan kaikki yläasteella olevat seurustelevat harrastivat seksiä suhteessaan. Tai ainakin väittivät niin. Myös ne 13 vuotiaat.
Kamalan aikaiseen aloittavat nykynuoret. Kyllä 16-vuotias on vielä ihan lapsi. Mutta kai se sitten on tätä nykypäivää. Ei minun nuoruudessa kyllä mutta siitäpä onkin aikaa. :D
No tottakai ne harrastaa. Miten voi edes kuvitella muuta? Vai luuleeko joku että ne kahdestaan ollessaan istuu sohvalla vierekkäin vaatteet päällä? Todella naiivia.
T. Ystävän tytär 15v tuli juuri joulukuussa äidiksi
Vierailija kirjoitti:
No tottakai ne harrastaa. Miten voi edes kuvitella muuta? Vai luuleeko joku että ne kahdestaan ollessaan istuu sohvalla vierekkäin vaatteet päällä? Todella naiivia.
T. Ystävän tytär 15v tuli juuri joulukuussa äidiksi
Sehan on hieno juttu että lapsi tulee äidiksi. Varmasti täysin suunniteltu asia ja on valmis siihen.
Itse aloitin seksin harrastamisen n14 v ja kumppanit oli vanhempia kuin minä
mitään en kadu mitä olen tehnyt osa oli hyviä ja osa huonoja kokemuksia mutta niistä oppii,
Vaikka nuorena aloitin niin mitään traumoja en saanut :)
Tyttöni 14-v luokkakaveri on jo kihloissa.
Hyvin kasvatetut ja kouluttautumaan suuntautuvat eivät kyllä aloita seksiä alaikäisenä kuin harvoin.