Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset laittavat huivin takin hupun ALLE???

Vierailija
12.02.2016 |

En voi ymmärtää. Näyttää typerältä. Mikä tarkoitus sillä huivilla enää silloin on?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin niin muhkea huivi että se nostaa huppua suojaamaan korvia ja kun vetää tiukalle myös kurkkua ja puolta kasvoista :) 

Sama, ja huppu on helppo vetästä päähän. Kovilla pakkasilla minulla oli käytössä tämä tyyli ja lämmitti tosi hyvin.

Vierailija
22/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä ainakin on niin isoja huiveja että pakko laittaa "hupun alle" takaa. Edestä solmittuna kiinni ni kyllä lämmittää ja kylmä ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupusta tulee hyvä tuulensuoja, ja lämmittää paremmin. Osakseen lienee myös tämän hetken trendi.

Vierailija
24/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Muhkea huivi nostaa takin kauluksen ja hupun kivasti korvien ja kasvojen suojaksi.

2) Liru huivi ei suojaa kunnolla ihoa vasten. Tuuli pääsee hupun ja huivin välistä sisään jos huivilla ei "lukitse" huppua paikalleen.

3) Iso huivi ei mahdu kunnolla "ihoa vasten" eikä takki mene kiinni.

Vierailija
25/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun huivit on niin paksuja etteivät ne mahdu takin alle ilman että tulee täyteen sullottu olo. Siksi pidän huivia takin päällä ja nostan hupun huivin päälle. Takissani on kaula-aukossa sen verran väljää, että suojaan kaulaa huivilla, mutta haluan, että niskan puolella saan sitä samaa suojaa hupusta, jonka voi vielä sitten nostaa pään suojaksi jos vaikkapa tuulee tai sataa räntää tai vastaavaa.

Vierailija
26/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mua taas inhotti pitää kaulahuivia takin alla, se painaa ja hiertää ja onnistuin aina jotenkin repimään ne vetoketjuun. Sitten tajusin että nehän voi laittaa siihen takin "ympärille", niin et ne painaa takin kaulaa vasten lämmittämään ja suojaa naamaa tuulelta. :D

Vierailija
27/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaulahuivi vai takin/hupun lämmityshuivi? Joo, ihmetyttää kanssa ne naiset, jotka pitävät huivia, olkoon sitten mikä tahansa, siellä hupun/kauluksen "ulkopuolella", lämmittääkö se sitä takkia??

Eli kun pitää vaikka pitkähihaisen paidan päällä takkia, niin se takki lämmittää sitä paitaa eikä itse henkilöä?

Vierailija
28/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä runnon mun paksun kaulahuivin sinne takin ja kaulan väliin ei takki mene kiinni eikä kaunis huivi näy. Ja kuristaa kun tulee liisn piukka paketti. Mut kun eka laittaa takin ja pyöräyttää huivin siigen päälle niin ei tuu kuristusoloa, huppu on helppo nostaa päähän ja muutenkin ylempänä suojaa korvia yms.

Vierailija
29/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaulahuivi vai takin/hupun lämmityshuivi? Joo, ihmetyttää kanssa ne naiset, jotka pitävät huivia, olkoon sitten mikä tahansa, siellä hupun/kauluksen "ulkopuolella", lämmittääkö se sitä takkia??

Ihmettelet? No onhan tässäkin ketjussa jo moni kertonut että syy on se että huppu nousee ylemmäs lämmittämään kovia. Varsinkin kun nykyään on isommat huivit in niin minusta taas ois typerää tunkea isoa huivia takin alle ja yrittää saada huppu pysymään päässä niin että väliin jää typerä kumpu. Noloa alkaa muiden tapaa mollaamaan. Tapansa kullakin ja jokaisella varmasti oma syy pitää huivia niinkuin parhaakseen katsoo.

Vierailija
30/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän takista, joidenkin kanssa huivi lämmittää paremmin takin sisäpuolella, joidenkin kanssa tai esim. kauheassa viimassa takin päällä, jolloin se kulkee hupun alta ja nostaa hupun ja takin kauluksen korkeammalle ja tiiviisti niskaa ja kaulaa vasten. Oikein kylmään laitetaan sitten yksi kaulaliina tai jonkin sortin buffi takin alle ja toinen päälle kiertämään hupun alta. :D

Vierailija
31/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Siis kyllä mä pidän paksua villahuivia just siellä takin ulkopuolella hupun alla. Ideana on juurikin nostaa huppua vähän korville, koska en ole vieläkään löytänyt pipoa joka pysyisi päässä (aina ne nousee ylöspäin ja saa nyhtää).

Samalla huivi vetää kaula-aukon tiiviimmäksi ja suojaa mun mielestä paremmin tuulelta.

Lisäksi monet huivit kutittaa jos ne laittaa kaulaa vasten.

Vierailija
32/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinkas sitten saa hupun päähän, jos olisi toistepäin? Kun huivi on hupun alla, saa hupun myös päähän. Tästä syystä.

Vierailija
33/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi usein näkee sitä, että huivi on hupullisen takin kanssa sillä tavalla, että näyttää kuin huppu olisi ollut päässä ja siihen päälle sitten kiedottu huivi ja otettu huppu lopuksi pois. mulle tää ei vaan valkene sitten millään! näyttää mielestäni vähän hassulta ja miten se huivi lämmittää yhtään siitä ulkopuolella? 

Vierailija
34/45 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempi parempi. Mulla on ohut huivi kauluksen sisällä ihoa vasten ja paksumpi kauluksen ulkopuolella (ja hyös hupun alla; mulla muuten meni tosi kauan, että tajusin, mihin aloituksessa viitataan). Kummallakin huivilla on oma tehtävänsä. 

Vierailija
35/45 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pukevat paksun ja muhkean huivin takin päälle eli hupun alta siksi, koska se on muotia. On ollut jo useita vuosia, millon lie menee pois muodista. Sitä ennen oli muotia se, että huivi oli järkyttävän pitkä ja roikkui takin päällä "hännät" kohti maata. Eipä lämmittänyt kauheasti sekään.

Jos haluaa sekä näyttää muodikkaalta että lämmittää kaulaansa, kannattaa pukea ensin ohut silkkihuivi kaulaan niin että se oikeasti peittää kaulan, sitten pukea takki, laittaa takin vetskari tai napit kiinni, pistää huppu päähän, kietoa se kaksimetrinen putkilo kaulan ympäri ja pudottaa huppu alas. Silviisiin. Ja jalkaan kannattaa laittaa sellaiset sukat ja kengät, ettei nilkat vilku talvipakkasella tai loskassa. Ei hyödytä paksu huivi, jos jaloista käy tuuli.

Vierailija
36/45 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

huivi on muotia ihna selvästi katsokaapa 2000luvun alun tai 90 luvun naisia ei niillä ollut huiveja eikä varsinkaan sisätiloissa. saati sitten miehillä.

Vierailija
37/45 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella puin aina kaulahuivin niin, että se oli hupun päällä. Siis pelkästään kaulan ympärillä. Luokan trenditietoiset tytöt tulivat valistamaan, että ensin täytyy laittaa huppu päähän ja sitten huivi kaulaan. Sitten huppu alas. Aloin sitten pitämään huivia niin, ja ihan hyvältähän ne näytti. Nykyään mietin että eihän se paljon edes lämmittänyt, siinä mielessä oma tapani olisi toiminut paremmin.

Vierailija
38/45 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen sitä, kun huivi on takin päällä/hupun ympäri...

Jos värikäs huivi, niin esim. mustaa takkia piristävä.

Vierailija
39/45 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huivin tarkoitus lämmittää takkia? En tätä tiennyt niin kai siksi sitä moni käyttää väärin.

Vierailija
40/45 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiveja voi käyttää niin monella eri tavalla. Ja kyllä, toki myös 1990-luvulla ja 2000-luvun alussakin käytettiin huiveja ja jotkut käyttivät sisälläkin, jos se oli oma tyyli. Käytettiinkö sitten 1980-1970-19660-1950 -luvuilla jne. huiveja? Kyllä. Googlettakaapa ja katsokaa kuvia ja/tai menkää kirjastoon ja etsikää käsiinne muodin historiasta kertovia kirjoja. Esim. 1900-luvun alussa ja 1800-luvulla oli naisilla tapana käyttää isoja hartiahuiveja ja myös siällä. Eivät huivit ole vain 2010-ja 2020 -lukujen muotia. Ja miehetkin ovat käyttäneet huiveja vuosikymmeniä, jopa useamman vuosisadan. Katsokaapa vaikka kuvia miehistä 1920-luvulta tai vaikka 1700-luvulta.  Aina välillä kuulee tai lukee, että se ja se on nykyajan ilmiö kuten homoseksuaalisuus tai vaikka tässä tapauksessa huivit. No, kummatkaan eivät ole. Tällaisen asian sanoja ei ole vain perehtynyt historiaan.