Miksi naiset laittavat huivin takin hupun ALLE???
En voi ymmärtää. Näyttää typerältä. Mikä tarkoitus sillä huivilla enää silloin on?
Kommentit (45)
Lämmittää parhaiten kun on ihoa vasten.
Pitää huppua ylempänä ja pään suojana
Siis milloin huivi on hupun alla? Onko se sisä- vai ulkopuolella?
Jos sisä, suojaa se takkia likaantumiselta, jos ulkopuolella se on tyylikysymys. Mä käytän usein paremman talvitakin kanss kahta huivia, ohutta silkkistä sisäpuolella ja villaista ulkopuolella.
Mä ihmettelen sitä, kun huivi on takin päällä/hupun ympäri...
Mitä tarkoitat "alla"? Siis hupun sisäpuolella vai selässä roikkuvan hupun alla? Et ole kovin selkeäsanainen.
Hahah käytän aina hupun alla ja nyt kun mietin on kai se vähän typerää enkä tiedä miksi oon alkanut pitämään juuri niin. Ei se erityisemmin lämmittäkkään.
Mulla on ainakin niin muhkea huivi että se nostaa huppua suojaamaan korvia ja kun vetää tiukalle myös kurkkua ja puolta kasvoista :)
Huivin on tarkoitus lämmittää kaulaa ja/tai päätä. Itse kiedon huivin kaulan ympärille ennen kuin puen takin ylleni. En kyllä yleensä käytä hupullisia takkeja, vaan hattua/myssyä.
Vierailija kirjoitti:
Hahah käytän aina hupun alla ja nyt kun mietin on kai se vähän typerää enkä tiedä miksi oon alkanut pitämään juuri niin. Ei se erityisemmin lämmittäkkään.
Siis just silleen että on takin päällä, jos huppu päässä huivi menee siitä ympäri. Nyt nolottaa jos muut aina katsoneet kieroon :(
Mä en nyt oikein ymmärtänyt.
Mä käytän ohutta hartiahuivia hartioilla ja kaulalla. En hupun sisällä, enkä päällä. Joskus on paksumpi huivi ollut, takin päällä hartioilla, silleen taiteilijamaisen huolimattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Mutta musta se näyttää paremmalta. :)
Itsellä ei oo huppua, mutta jos huivi kiertää hupun alta, hupun voi tarvittaessa nostaa korville.
Kaulahuivi vai takin/hupun lämmityshuivi? Joo, ihmetyttää kanssa ne naiset, jotka pitävät huivia, olkoon sitten mikä tahansa, siellä hupun/kauluksen "ulkopuolella", lämmittääkö se sitä takkia??
Jos ap nyt ensin määrittelisi missä se huivi on jos se on "hupun alla". Tuon voi ymmärtää kahdella eri tavalla.
Siksi että hupun saa päähän tarvittaessa. Muutenhan se painaisi siellä alla niskaan jos on joku muhkea huivi niinkuin ne kaikki nykyään on.
Mää oon ihmetelly ihan samaa! Täällä (Turussa) ainakin lähes kaikilla nuorilla naisilla huivit on aseteltu niin, että ne on hupun alla. Mä tykkään laittaa huivin takin alle, niin että se lämmittää kunnolla kaulaa, kun se on tiiviisti ihoa vasten. Yks iso huivi mulla myös on, sen jätän roikkumaan takin kaulusten päälle ja vedän niskasta tiukalle kaulaa lämmittämään. Monesti näkee niitä massiivisia "lörppöhuiveja", jotka on takana hupun alla ja edessä lörpöttää löysänä. Eihän semmonen ees lämmitä.
Itse käytän huivia just tuolleen "typerästi" Pidän isoista huiveista, mutta en käytä pipoja vaan vedän tarvittaessa hupun päähän. Huivi ei mahdu hupun sisäpuolelle. Huivi myös nostaa huppua niskan suojaksi ja muhkea huivi kyllä suojaa kylmältä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap nyt ensin määrittelisi missä se huivi on jos se on "hupun alla". Tuon voi ymmärtää kahdella eri tavalla.
Ai miten kahdella tavalla? Siis huivi on takin ulkopuolella, tiukasti selässä roikkuvan hupun alla. Huppu roikkuu siis sen huivin päällä.
Mua se ainakin lämmittää paremmin silloin, kun on ihoa vasten.