Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on nykyään olla työkkärin asiakkaana?

Vierailija
12.02.2016 |

Millainen käsitys tulee virkailijoista silloin kun niiden puheille pääsee?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen työkkäritäti haluaa nöyryyttää asiakasta ja tehdä tämän elämästä muutenkin mahdollisimman ikävää, jotta asiakas lopettaisi lusmuilun ja menisi töihin.

Vierailija
2/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee yleensä käsitys että se virkailija ei ihan ole laatikon terävämpiä kyniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään edes pääse työkkärin virkailijoiden puheille, kun työttömyyteen liittyvät asiat hoidetaan itse netin kautta. Vaikka omissa tiedoissa on päiväys, jolloin työkkärin pitäisi olla yhteyksissä, sitä siirretään aina vähintään puolella vuodella eteenpäin, ilman ainuttakaan soittoa.

Vierailija
4/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa ja kannustavaa. Hain heti ensimmäiseksi tuettua omaehtoista koulutusta. Nyt olen jo töissä uudessa ammatissa (liiton rahat tuli käytettyä paria kuukautta lukuunottamatta). Koulun edistymisen raportointi jäi joskus hieman myöhään, mutta eivät tästä turhaan hermostuneet, vaan asiat saatiin  oikaistua jälkeenkin päin.

Vierailija
5/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätyy virkailijan luokse, on asiakkaalla havaittu joku selkeä palvelutarve eli puuttuu työkokemusta, ammattitutkinto jne. Ei sinne riviasiakkaat mene.

Vierailija
6/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailijan puheille ei pääse. Joskus soittelevat, tai sitten ei.

Vierailija
7/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin arvioidusta "lusmuiluasteesta" kuinka usein työkkärissä pitää käydä henkilökohtaisesti läksytyksessä/toruttavana. Kouluttamattomalla pitkäaikaistyöttömällä käyntejä voi olla jopa useammin kuin kerran kuussa. Hyvin työllistyvä normaali-ihminen taas ei välttämättä koskaan näe työkkäritätiä IRL.

Vierailija
8/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskevät tekemään netissä sitä ja tätä ja sopivat seuraavan tapaamisajan vuoden päähän. Lähtiessä vielä huikkaavat perään, että vastavalmistuneet maisterit ovat kuumaa kamaa työmarkkinoilla, sinut varmaan revitään töihin hyvin pian.

No ei revitty.

Vierailija
9/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaan päin, harvoin joutuu niiden kanssa tekemisiin. Eppujen biisi työnvälityksestä työtä ei saa on ajankohtaisempi kuin silloin kun tekivät sen biisin. Työkkäri on pilailu kursseja ja syyllistämistä.

Vierailija
10/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä ei ole mitään apua työllistymisen kannalta. Koko lafkan saisi lakkauttaa tarpeettomana.

Vierailija
11/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käskevät tekemään netissä sitä ja tätä ja sopivat seuraavan tapaamisajan vuoden päähän. Lähtiessä vielä huikkaavat perään, että vastavalmistuneet maisterit ovat kuumaa kamaa työmarkkinoilla, sinut varmaan revitään töihin hyvin pian.

No ei revitty.

Tapaamisajoilla (joista ei tunnetusti saa livetä karenssin uhalla) on taipumusta pidentyä, jos työttömyyskin pidentyy. Voi vielä tulla aika, kun käyt siellä tämän tästä ja sinulle harkitaan työnhakukurssia, työkokeilua yms yms.

Vierailija
12/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäristä ei ole mitään apua työllistymisen kannalta. Koko lafkan saisi lakkauttaa tarpeettomana.

Voi sieltä palkkatuetun työpaikan saada jos on pitkäaikaistyötön. Edellyttäen toki, että määrärahoja palkkatuen maksamiseen on jäljellä.

Vierailija
13/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei revitty.

Tapaamisajoilla (joista ei tunnetusti saa livetä karenssin uhalla) on taipumusta pidentyä, jos työttömyyskin pidentyy. Voi vielä tulla aika, kun käyt siellä tämän tästä ja sinulle harkitaan työnhakukurssia, työkokeilua yms yms.

Lisään nyt vielä edelliseen viestiini, että parin kuukauden kulutta hain ja pääsin työvoimakoulutukseen ja sain  sen kautta vakituisen työhön. Voi toki silti vielä tulla aika, kun käyn työkkärissä tämän tästä.

-8

Vierailija
14/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat halusi, että ei tarvitse tulla toimistossa käymään. Luotiin järjestelmä, jossa saa netissä ilmoittautua ja pitää yhteyttä. Ja mitä tekee työtön: valittaa, kun ei saa palvelua!

Vierailija
15/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei revitty.

Ei minua ainakaan ole reiluun kahteen vuoteen häiriköity kertaakaan. Itse olenkin sitten keksinyt itselleni erilaisia työllisyyskursseja ja nyt opiskelen yamk-tutkintoakin työttömyyskorvauksilla. Kaiken tämän olen ihan itse kehitellyt. Työkkäri on ollut täysin passiivinen.

Vierailija
16/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Samalla loppuu ainoa kaikkien käytössä oleva ilmainen työpaikkarekisteri eli te-palvelut.fi. Työnhausta voi tulla sen jälkeen maksullista, sitä henkilöstövuokrayritykset jo nyt suunnittelevat.

Vierailija
17/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla erittäin täsmällinen, ei kannata perua aikoja vaikka olisit sairas (sain itse näin karenssin, vaikka soitin samana aamuna työkkäriin), kannattaa olla hiljaa ja kiltisti, älä vaan kerro omista ongelmistasi (sain karenssin heti sen jälkeen, kun kerroin kysyttäessä sairauksista vaikeasta masennuksestani ja paniikkihäiriöstä). Varmista kaikki asiat useaan otteeseen ja mielellään nauhota puhelut ja ota kopiot kaikista tiedostoista. Puhelimessa saatetaan sanoa aivan toista kuin kasvotusten, ja kohta kolahtaa postiluukusta taas tieto 3kk karenssista.

Itselläni on sellainen käsitys siis, että työkkäri on sinua vastaan ja koettaa tehdä kaikkensa, että saisi sinulle karenssin päälle.

Vierailija
18/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhausta voi tulla sen jälkeen maksullista, sitä henkilöstövuokrayritykset jo nyt suunnittelevat.

En usko, että suunnittelevat, koska se rikkoo rikoslain 47. luvun 6 §:tä "Työnvälityksen maksukiellon rikkominen".  Seurauksena maksun perimisestä on sakkoja tai vankeutta korkeintaan vuodeksi.

Vierailija
19/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä millaisen virkailijan saat. Työnhaussa eivät auta, mitä nyt joskus kerran vuodessa saattaa joku työtarjous tulla, mihin et ole edes sopiva ja sitä sitten täytyy hakea karenssin uhalla. En tiedä kenen etu se on, että työnantajat joutuvat karsimaan ne karenssilla uhkaillut hakemuksista ja työnhakijan täytyy hakea paikkoihin joihin ei riitä työkokemus tai koulutus.

Vierailija
20/31 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kiva "työkkäritäti", hänen puheilleen vain on kauhean vaikea päästä, hän tuntuu olevan aina lomalla tai sitten tapaamisajan saa johonkin 2 kk päähän. Olen monta kuukautta yrittänyt päästä työkokeiluun, hankin jo paikankin ja teimme sopimuksen mutta sitä ei hyväksytty, ja nyt täti on taas lomalla...

Ennen minun piti ilmoittautua puolen vuoden välein mutta nyt sain ilmoituksen että työnhaku on voimassa "toistaiseksi", se kuulostaa vähän pelottavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi