Anoppi-purkaus!!!
Olenko minä ihan kontrollifriikki vai tunteeko joku muukin samoin? Anoppi, eli 3-kuisen vauvamme mummo ärsyttää niin vietävästi.
Kun vauva on päiväunilla ja isovanhemmat ovat tulleet kylään, vauvan herätessä anoppi RYNTÄÄ nostamaan vauvan sängystä/vaunuista, vaikka minä tai lapsen isä haluaisimme "olla vauvaa vastassa" unilta herätessään, jottei hän säikähdä suotta. Pari kertaa olemme anopin kanssa juosseet kilpaa vauvan luo, ja arvatenkin anoppi voittaa aina... Ristiäisten etiketti meni kesken juhlien täysin uusiksi anopin toimesta, kaikista hankinnoista pitää kommentoida, että eikö nyt kirpputorilta olisi löytynyt, ja että eihän tuo ja tuo tavara ole edes anopin mielestä nätti... siis voi elämä. Miten opin sietämään tuota ihmistä?
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin sanon, täällä on ainakin yksi iso paskakasa ja monta pienempää. Mä sanon paskakasa jos haluan. Olen yli 40 ja tiedän mistä puhun. Paskakasat.
Tämä ei ollut minä, jolla alunperin meni hermot. Mutta mustamaalaa sä vaan iiihan rauhassa, jos se auttaa. <3
Tietenkään se ollut sinä,koska se olin minä. Kuka väittää,et se olit sinä ? Älä rupee matkimaan mua paskakasa.
Ai niin ja alas jäi ampumatta vielä väite, että anopin voi olla vaikea tulla hoitamaan vauvaa, kun ap on häntä haukkunut. Kun nimenomaan ap:han EI sanonut mitään anopille, yhtenä syynä varmastikin juuri se, ettei aiheuta mitään draamaa, vaan että välit säilyisivät ja anopin olisi jatkossakin mahdollista luoda suhdetta lapsenlapseensa.
181
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin sanon, täällä on ainakin yksi iso paskakasa ja monta pienempää. Mä sanon paskakasa jos haluan. Olen yli 40 ja tiedän mistä puhun. Paskakasat.
Tämä ei ollut minä, jolla alunperin meni hermot. Mutta mustamaalaa sä vaan iiihan rauhassa, jos se auttaa. <3
Tietenkään se ollut sinä,koska se olin minä. Kuka väittää,et se olit sinä ? Älä rupee matkimaan mua paskakasa.
Joo, mutta sä yritit esiintyä minuna, että ihmiset luulevat, etten ole vieläkään lopettanut huutamistani sulle. Siksi oikaisin asian, koska lepyin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei tosiaankaan minunkaan 3-kuistani saisi joku anoppi rynnätä ottamaan sängystä kysymättä lupaa. Aivan törkeää käytöstä anopilta.
Miksi täällä syyllistetään sanomisesta epävarmaa aloittajaa? HÄVETKÄÄ SENKIN PASKAKASAT!Voi kultapieni, kylläpä ne tuoreet äidit käyvät kuumana. Tasapainoisia, nuoria naisia. Otappa reippaasti puheeksi neuvolassa mielenterveysongelmat. Niissä ei ole mitään hävettävää. Apua saa pyytää,ettei sitä tulla kohta antamaan pyytämättä.
Ota ihan itse sinne yhteyttä, paskakasa, olen 42-vuotias pikkukoululaisten äiti, ja saan sanoa sulle just miltä sä minusta tunnut. Paskakasalta.
Oletkin vanha :D Aina vaan enemmän kehoitan hakemaan apua. Kyse ei ole edes nuoruuden kokemattomuudesta. Voit haukkua muita ihmisiä sydämesi kyllyydestä. Se ei kuitenkaan poista sinun ongelmiasi. Surullinen tapaus olet :(
Niin että sinä olet paskakasa ja sun on turha uskoakaan itsestäsi muuta. Näkihän sen jo "aloituksestasi". (Eka viestisi minulle, niin dissaava).
En oo tuon viestin kirjoittaja, mut tosiaan, ei 42v. ja tuollaista alatyylistä keskustelua kirjoittaja ja täysin kontrollinsa menettänyt tyyppi ole ihan kunnossa. Hyi.
Meni vain hermot kun aloittaja sai niin hirveitä syyttelyviestejä joiltain vaikkei ole tehnyt mitään pahaa ja sitten tämä yksi alkaa dissata minua, ja puolustaa niitä syyttäviä kirjoittajia. Pitää hänenkin ymmärtää, että haukkui väärää puuta. Vaikka saahan sitä ihmiset tietysti eri mieltä olla, mutta mitä ihmeen pahaa ap muka on tehnyt?
Kohta joku sanoo, ettei se anoppikaan pahalla, jaa, jos ei niin miten hänelle ei muka sanoa voi, kyllä mä uskon, että ap j hänen miehensä ovat ihan oikein vaistonneet, että sanomisesta seuraa sellaista jota he eivät hallitse.Älä selitä. Yli 40 v. ihmisen pitää pystyä hillitsemään itsensä. Joku haukkui mielestäsi väärää puuta ja sinun piti saada hänet ymmärtämään. jep jep. Sä oot toosi pelottava tyyppi noine paskakasa purkauksiesi kanssa. Rauhoitu ja ymmärrä,että sinä et välttämättä ole oikeassa. Jotkut ihmiset tahallaan provosoivat sinua ja sinä poljet jalkaa kuin pikkuvauva :D
No toi nyt oli se selitys hyväksytään sitä tai ei. Suutun jos siltä tuntuu ja anonyymillä palstalla se käy päinsä toisin kuin irl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei tosiaankaan minunkaan 3-kuistani saisi joku anoppi rynnätä ottamaan sängystä kysymättä lupaa. Aivan törkeää käytöstä anopilta.
Miksi täällä syyllistetään sanomisesta epävarmaa aloittajaa? HÄVETKÄÄ SENKIN PASKAKASAT!Voi kultapieni, kylläpä ne tuoreet äidit käyvät kuumana. Tasapainoisia, nuoria naisia. Otappa reippaasti puheeksi neuvolassa mielenterveysongelmat. Niissä ei ole mitään hävettävää. Apua saa pyytää,ettei sitä tulla kohta antamaan pyytämättä.
Ota ihan itse sinne yhteyttä, paskakasa, olen 42-vuotias pikkukoululaisten äiti, ja saan sanoa sulle just miltä sä minusta tunnut. Paskakasalta.
Oletkin vanha :D Aina vaan enemmän kehoitan hakemaan apua. Kyse ei ole edes nuoruuden kokemattomuudesta. Voit haukkua muita ihmisiä sydämesi kyllyydestä. Se ei kuitenkaan poista sinun ongelmiasi. Surullinen tapaus olet :(
Niin että sinä olet paskakasa ja sun on turha uskoakaan itsestäsi muuta. Näkihän sen jo "aloituksestasi". (Eka viestisi minulle, niin dissaava).
En oo tuon viestin kirjoittaja, mut tosiaan, ei 42v. ja tuollaista alatyylistä keskustelua kirjoittaja ja täysin kontrollinsa menettänyt tyyppi ole ihan kunnossa. Hyi.
Meni vain hermot kun aloittaja sai niin hirveitä syyttelyviestejä joiltain vaikkei ole tehnyt mitään pahaa ja sitten tämä yksi alkaa dissata minua, ja puolustaa niitä syyttäviä kirjoittajia. Pitää hänenkin ymmärtää, että haukkui väärää puuta. Vaikka saahan sitä ihmiset tietysti eri mieltä olla, mutta mitä ihmeen pahaa ap muka on tehnyt?
Kohta joku sanoo, ettei se anoppikaan pahalla, jaa, jos ei niin miten hänelle ei muka sanoa voi, kyllä mä uskon, että ap j hänen miehensä ovat ihan oikein vaistonneet, että sanomisesta seuraa sellaista jota he eivät hallitse.Älä selitä. Yli 40 v. ihmisen pitää pystyä hillitsemään itsensä. Joku haukkui mielestäsi väärää puuta ja sinun piti saada hänet ymmärtämään. jep jep. Sä oot toosi pelottava tyyppi noine paskakasa purkauksiesi kanssa. Rauhoitu ja ymmärrä,että sinä et välttämättä ole oikeassa. Jotkut ihmiset tahallaan provosoivat sinua ja sinä poljet jalkaa kuin pikkuvauva :D
Niin ja sekin helpotti rauhoittumista kun ketjun mielipideilmasto on sittemmin kääntynyt aloittajaa ymmärtäväksi, kuten kuuluukin. Se, että on epävarma äiti eikä uskalla sanoa anopille käytöstavoista (tavallaan nolata aikuista ja itseään vanhempaa ihmistä) ei oikeuta syyttämään tunteistaan, jotka ovat täysin ymmärrettäviä. Toivon, että aloittaja saa miehensä ymmärtämään äitinsä käytöksen puutteet ja että mies saa jatkossa suunsa auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ees jaksa lukea läheskään kaikkia vastauksia, joten joku on varmaan voinut kommentoida samaa...
Ensinnäkin, vauva kun on sun ensimmäinen, niin suhtaudut häneen todella ripustautuvasti. Toisaalta ymmärrettävää, toisaalta ei tervettä pidemmän päälle. Sillä:
A. Opetat vauvan tuolla tyylillä roikkumaan sussa ja myöhemmin kun jatkaa, niin sä haluaisitkin omaa tilaa, mutta muksu ei anna.
B. Kun tarvisit lastenhoitajaa, on hirveen vaikee yhtäkkiä anopin tulla auttamaan, kun kokee, ettei mitään osaa tehdä oikein, kun olet nyt oikein moittinut.
Toiseksi, musta tuntuu, et sua on ärsyttänyt joku anopissas jo paljon ennen vauvaa, mistä johtuen nyt:
A. Käytät vauvaa välineenä näyttämään anopille anopin paikan
B. Vaikka miehes peesaa sua, niin oletko varma, että on oikeasti sun kanssa samaa mieltä asioista eikä vaan sano sun mieliks, että pääsee helpommalla? Siis jos miestäs häiritsi myös tuo ristiäistarjottavien siirtely oikeasti, niin kyllähän hän olis silloin ollut se, joka äidilleen asiasta sanoo. (ja vielä jatkaisin, että sinä aikuinen ihminen laitat anopille viestin, etkä puhu kasvotusten tai edes puhelimessa?!)
Tää menee nyt psykologian puolelle, mutta tiedätkö, että yksi syy, miksi sä ärsyynnyt sun anoppiin (tai ylipäätään ihmiset ärsyyntyy toisiinsa) on se, että näet anopissa sellaisia piirteitä, mistä et pidä, mutta jollaisia myös sinulla on, mutta et halua tätä myöntää.
Mulla on joskus aikanaan ollut myös huonot välit anoppiini, mutta tänä päivänä ollaan todella läheisiä ja voin melkein, mistä tahansa (pl mun ja miehen seksielämä) puhua hänelle. Ja ei, anoppi ei ole muuttunut, vaan minä! Olen opetellut hyväksymään itsessäni huonoja piirteitä, toki koittanut niitä parantaa, mutta ratkaisu on loppupelissä jokaisella itsellään. Vain skitsofreenikko voi tapella peilin kanssa, muuten riitelyyn tarvitaan 2 henkilöä. Kyllähän mua joskus joku anopissa ärsyttää, mutta tiedätkö mikä auttaa? Mietin kaikkia asioita, mistä olen anopista kiitollinen ja ne ärsyttävät piirteet ei enää olekaan niin ärsyttäviä. Ja koska meillä on hyvät välit, voin ihan kasvotusten sanoa anopille, jos en jostain hänen tekemisestään pidä ja yleensä anoppi muuttaa käytöstään, sillä ei hän ole ajatustenlukija, joten ilman pyyntöäni, ei varmasti olisi muutostakaan.
Sun täytyy nyt kasvaa ihmisenä ja vauva onneks vähän kasvattaa jokaista vanhempaa. Mutta mitä täydellisempi oot omasta mielestäs, sitä vaikeempi sun on ihmisenä kasvaa.
Oikeesti toivoisin, et voisit ottaa rennosti ja nauttia vauva-ajasta, se on kuitenkin lopulta hyvin lyhyt.
t. kolmen äiti
Se ei ole mitään roikkumisen opettamista, jos kotona on sellaiset säännöt, että vieras ihminen ei syöksy lupaa kysymättä nostamaan vauvaa yhtään mistään.
En nähnyt aloittajalla mitään tarvetta näyttää anopille tämän paikkaa? Mistä sä sellaisn käsityksn sait? Ap vain toivoi, että hänen kodissaan kunnioitettaisiin sitä hänen kotinaan, kuten jokainen ihminen ajattelisi.
En usko miehen peesaavaan aloittajaa ettei tämä suutu, koska mies on voinut tottua siihen, että äiti tekee kaiken, eikä vain tajua, että nyt viimeistään tämän on muututtava.
Kuulostaa sille, että sinussa on edelleen vikaa, kun näet asiat noin kierosti ja kertakaikkiaan ihan pieleen. Sinä sinä sinä olet oikeassa, eikös niin. Se on sinun tyylisi.
Hah ha :D liippasko liian läheltä omaa tilannetta? Luetun ymmärtämisessä jotain vikaa? Enkös ollut kirjoittanut, että anopille voi puhua? Mutta ihmettelin tuota tekstiviestillä lähestymistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta sä yritit esiintyä minuna, että ihmiset luulevat, etten ole vieläkään lopettanut huutamistani sulle. Siksi oikaisin asian, koska lepyin jo.
Mikä sä oikein olet? Lopettanut huutamistani mulle ? öö mitähän sä olet mulle huutanut ?
Olen yrittänyt esiintyä sinuna? Empä usko kuule. Minä yritin aisallisesti kertoa,etten ole tuo yksi kommentoija. Ihme sekoilija olet ? Eikö sinua saa kritisoida ?
Vai haluaako joku tosiaan vielä anoppi-iässä tulla miniänsä taholta koulutetuksi? Että ei haittaa? Meinaan kun niin moni on sanonut täällä, että aloittajan pitää sanoa anopille. Että onpas se kivaa kun Jaana 32v. kertoo Raijalle 62v. että haluan, että kunnioitat täällä meillä meitä ja meidän kotia ja että se tarkoittaa sitä, että kysyt saatko osallistua vauvan hoitoon ja tarjoilupöydän järjestelemiseen.
Tällälaillako te aikuiset ihmiset haluatte tulla kohdelluiksi, että KAIKKI näkee, miniäkin, ettei teille ole opetettu tapoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sä oikein olet? Lopettanut huutamistani mulle ? öö mitähän sä olet mulle huutanut ?
Olen yrittänyt esiintyä sinuna? Empä usko kuule. Minä yritin aisallisesti kertoa,etten ole tuo yksi kommentoija. Ihme sekoilija olet ? Eikö sinua saa kritisoida ?
Niin, sinä kirjoitit "Edelleenkin sanon, täällä on ainakin yksi iso paskakasa ja monta pienempää. Mä sanon paskakasa jos haluan. Olen yli 40 ja tiedän mistä puhun. Paskakasat."
Vastasin siihen, että tuo en ollut minä, koska sitä sä yritit saada ihmisiä luulemaan. Sitten sä vastasit:
"Tietenkään se ollut sinä,koska se olin minä. Kuka väittää,et se olit sinä ? Älä rupee matkimaan mua paskakasa."
Joten yritit esiintyä minuna. Siitä, ettet ole "tuo yksi kommentoija" et puhunut mitään. Vaan sanoit: "koska se olin minä. Kuka väittää,et se olit sinä ?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on: enpä usko, kuule. Kantasana on " en".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ees jaksa lukea läheskään kaikkia vastauksia, joten joku on varmaan voinut kommentoida samaa...
Ensinnäkin, vauva kun on sun ensimmäinen, niin suhtaudut häneen todella ripustautuvasti. Toisaalta ymmärrettävää, toisaalta ei tervettä pidemmän päälle. Sillä:
A. Opetat vauvan tuolla tyylillä roikkumaan sussa ja myöhemmin kun jatkaa, niin sä haluaisitkin omaa tilaa, mutta muksu ei anna.
B. Kun tarvisit lastenhoitajaa, on hirveen vaikee yhtäkkiä anopin tulla auttamaan, kun kokee, ettei mitään osaa tehdä oikein, kun olet nyt oikein moittinut.
Toiseksi, musta tuntuu, et sua on ärsyttänyt joku anopissas jo paljon ennen vauvaa, mistä johtuen nyt:
B. Vaikka miehes peesaa sua, niin oletko varma, että on oikeasti sun kanssa samaa mieltä asioista eikä vaan sano sun mieliks, että pääsee helpommalla? Siis jos miestäs häiritsi myös tuo ristiäistarjottavien siirtely oikeasti, niin kyllähän hän olis silloin ollut se, joka äidilleen asiasta sanoo. (ja vielä jatkaisin, että sinä aikuinen ihminen laitat anopille viestin, etkä puhu kasvotusten tai edes puhelimessa?!)
Tää menee nyt psykologian puolelle, mutta tiedätkö, että yksi syy, miksi sä ärsyynnyt sun anoppiin (tai ylipäätään ihmiset ärsyyntyy toisiinsa) on se, että näet anopissa sellaisia piirteitä, mistä et pidä, mutta jollaisia myös sinulla on, mutta et halua tätä myöntää.
Mulla on joskus aikanaan ollut myös huonot välit anoppiini, mutta tänä päivänä ollaan todella läheisiä ja voin melkein, mistä tahansa (pl mun ja miehen seksielämä) puhua hänelle. Ja ei, anoppi ei ole muuttunut, vaan minä! Olen opetellut hyväksymään itsessäni huonoja piirteitä, toki koittanut niitä parantaa, mutta ratkaisu on loppupelissä jokaisella itsellään. Vain skitsofreenikko voi tapella peilin kanssa, muuten riitelyyn tarvitaan 2 henkilöä. Kyllähän mua joskus joku anopissa ärsyttää, mutta tiedätkö mikä auttaa? Mietin kaikkia asioita, mistä olen anopista kiitollinen ja ne ärsyttävät piirteet ei enää olekaan niin ärsyttäviä. Ja koska meillä on hyvät välit, voin ihan kasvotusten sanoa anopille, jos en jostain hänen tekemisestään pidä ja yleensä anoppi muuttaa käytöstään, sillä ei hän ole ajatustenlukija, joten ilman pyyntöäni, ei varmasti olisi muutostakaan.
Sun täytyy nyt kasvaa ihmisenä ja vauva onneks vähän kasvattaa jokaista vanhempaa. Mutta mitä täydellisempi oot omasta mielestäs, sitä vaikeempi sun on ihmisenä kasvaa.
Oikeesti toivoisin, et voisit ottaa rennosti ja nauttia vauva-ajasta, se on kuitenkin lopulta hyvin lyhyt.
t. kolmen äiti
Se ei ole mitään roikkumisen opettamista, jos kotona on sellaiset säännöt, että vieras ihminen ei syöksy lupaa kysymättä nostamaan vauvaa yhtään mistään.
En nähnyt aloittajalla mitään tarvetta näyttää anopille tämän paikkaa? Mistä sä sellaisn käsityksn sait? Ap vain toivoi, että hänen kodissaan kunnioitettaisiin sitä hänen kotinaan, kuten jokainen ihminen ajattelisi.
En usko miehen peesaavaan aloittajaa ettei tämä suutu, koska mies on voinut tottua siihen, että äiti tekee kaiken, eikä vain tajua, että nyt viimeistään tämän on muututtava.
Kuulostaa sille, että sinussa on edelleen vikaa, kun näet asiat noin kierosti ja kertakaikkiaan ihan pieleen. Sinä sinä sinä olet oikeassa, eikös niin. Se on sinun tyylisi.
Hah ha :D liippasko liian läheltä omaa tilannetta? Luetun ymmärtämisessä jotain vikaa? Enkös ollut kirjoittanut, että anopille voi puhua? Mutta ihmettelin tuota tekstiviestillä lähestymistä...
Ethän sä puhunut mistään tekstiviestillä lähestymisestä sanaakaan. Jaa niin ap laittoi sen. No eikö se ole anopille puhumista? Miksi sä luulet, että siinä haukuttiin anoppia? Se, ettei anoppi vastannut ei kerro mitään viestin sisällöstä. Saattaa olla henkilö, joka ei osaa ottaa vastaan kritiikkiä itseään nuoremmalta henkilöltä (sopisi hyvin kuvaan). Ja mä ammuin alas kaikki sun väitteesi, etpä osannut väittää vastaan niihin. Reagointisi pikemmin kertoo, että mä osuin.
Mulla ei ole anoppia.
Ja siis ap ei sanonut, että se oli tekstiviesti, vaan "viesti". On voinut olla sähköposti.
193
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä kirjoitit "Edelleenkin sanon, täällä on ainakin yksi iso paskakasa ja monta pienempää. Mä sanon paskakasa jos haluan. Olen yli 40 ja tiedän mistä puhun. Paskakasat."
Vastasin siihen, että tuo en ollut minä, koska sitä sä yritit saada ihmisiä luulemaan. Sitten sä vastasit:
"Tietenkään se ollut sinä,koska se olin minä. Kuka väittää,et se olit sinä ? Älä rupee matkimaan mua paskakasa."
Joten yritit esiintyä minuna. Siitä, ettet ole "tuo yksi kommentoija" et puhunut mitään. Vaan sanoit: "koska se olin minä. Kuka väittää,et se olit sinä ?"
Mikä yksi kommentoija ? Eikö sulla ole ollut täällä aika monta roolia ja aika monta kommentoijaa. Kukaan ei pysy perässä, kuka sä olet ja missä hengessä milloinkin kirjoitat. Puolesta vastaan, haukkuen vai tykäten. Ilmoitin vain,että mua et oo haukkunu, jos niin kuvittelit. Sinänsä mitään välii.
Mut joo nyt minä en jaksa kommentoida sinulle enää. Ainakaan tälle nykyiselle persoonallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. kolmen äiti
Niin. Luultavasti sinun tapauksessa välisi anoppiisi on pelastanut anoppisi hyväluonteisuus. Hän on jaksanut katsella aivottomuuttasi pahoittamatta mieltään, vaikka syytä olisi ollut. Tätähän sä yritit sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa:
Vauva on alkanut jo osoittaa merkkejä vierastamisesta: anopin ottaessa hänet nopeasti syliin, on huuli mennyt rullalle, aivan kuin ei kuitenkaan uskaltaisi kunnolla näyttää, ettei nyt ole hyvä, kun ei kuitenkaan huutamaan ala :(
Saatan olla vähän ylisuojelevainen, onhan lapsi saanut alkunsa hedelmöityshoidoilla. Anopin tulisi kuitenkin mielestäni sitäkin kunnioittaa, kun tietää asiasta.
Ristiäisten etiketti meni uusiksi siinä mielessä, että anoppi päätti muuttaa koko tarjoiluasetelman jo vieraiden saavuttua (seisovasta pöydästä tarjoiltavat pöytään, jolloin kaikki ei edes mahtunut pöytään). Emme viitsineet järjestää mitään kohtausta kesken juhlien, joten nieleskelimme vaan kummatkin mieheni kanssa. Juhlien jälkeen lähetin anopille viestin, johon hän ei koskaan reagoinut mitenkään.
Anoppi on taatusti huomannut, että minä tai mieheni olemme jo olleet menossa hakemaan vauvaa sängystä/vaunuista, miksi ei voi odottaa rauhassa, eikä höntyillä itse sinne nopeammin? Voisinhan sanoa tämän kaiken anopille, ja toivottavasti saankin rohkeutta ja neuvoja, miten, mutta kuten otsikko kertoo, tämä nyt on tällainen tunteenpurkaus.
Minä ymmärrän sinua ja vauvaanne. Älä päästä sitä anoppia teille.
Ap, olet lapsellinen ja itsekäs nillittäjä. Katsokin ettet halua anopin hoito-apua myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten yritit esiintyä minuna. Siitä, ettet ole "tuo yksi kommentoija" et puhunut mitään. Vaan sanoit: "koska se olin minä. Kuka väittää,et se olit sinä ?"Mikä yksi kommentoija ? Eikö sulla ole ollut täällä aika monta roolia ja aika monta kommentoijaa. Kukaan ei pysy perässä, kuka sä olet ja missä hengessä milloinkin kirjoitat. Puolesta vastaan, haukkuen vai tykäten. Ilmoitin vain,että mua et oo haukkunu, jos niin kuvittelit. Sinänsä mitään välii.
Mut joo nyt minä en jaksa kommentoida sinulle enää. Ainakaan tälle nykyiselle persoonallesi.
Minulla on vain yksi persoona täällä ja koko tässä ketjussa, jonka aivan hyvin käsität. Mutta hyvä ettet jatka enempää, en jää kaipaamaan jatkamisiasi.
Olen nuorena äitinä ollut hyvin epävarma ja ehkä senkin takia anopistani oli hauska arvostella minua äitinä ja miniänä. Anoppi muutenkin on ihmisenä sellainen, että hän kokee oikeudekseen sanoa, mitä sylki suuhun tuo. Tiedätte varmaan tyypin. Ainoa mikä on auttanut tuohon ihmiseen on se, että olen alkanut olla välittämättä hänen loukkauksistaan. (Vaikeaahan se kyllä on) Myös se, että en tapaa häntä kuin harvoin, auttaa. En pysty häntä muuttamaan, mutta pystyn muuttamaan omaa suhtautumistani häneen.
"Kyllähän mua joskus joku anopissa ärsyttää, mutta tiedätkö mikä auttaa? Mietin kaikkia asioita, mistä olen anopista kiitollinen ja ne ärsyttävät piirteet ei enää olekaan niin ärsyttäviä."
Saatkin olla aivan helvetin kiitollinen, kun anoppi on kestänyt sua epänormaalin ystävällisesti.
Meikäläisellä edessä tänään anopin ja apen yhdistetyt 140-vee päivät. Rouva ja anoppi höösännyt isot kemut, appiukon kanssa oltais mieluiten aika helkutin kaukana pilkillä. Appiukko on muutenkin viimeisen päälle ujo äijä jolle on suoranaista tuskaa olla huomion keskipiste.
Minkä ihmeen takia akkaväki tekee miesten elämän vaikeaksi kaikenlaisilla kissanristiäisilllä joihin on pakko osallistua?