Rakastatko omista lapsistasi toista enemmän kuin toista?
Tai rakkaus on ehkä väärä sana, kyllähän minä kaikkia rakastan, mutta tuntuu itsestäkin pahalta, kun pitää oikein tsempata, että muistaisin välillä paapoa, helliä, lässytellä, pitää sylissä meidän vanhinta lasta (eskarilainen). Hän itsekin sanoi minulle eilen, että hänen mielestään minä tykkään enemmän kahdesta nuorimmasta. Onko kenelläkään muilla tällaisia tuntemuksia? Tuntuu tosi kurjalta enkä oikein tiedä miten pitäisi toimia.
Kommentit (22)
Huvittavaa, jos sekin että koen pienen kuopukseni läheisemmäksi kuin isosisaruksensa, tekee minusta oksettavan ja huonon äidin. Sitä en ollut vielä ajatellutkaan.
Onko se ihme jos tuo pienin tuntuu läheisimmältä, hän kun seuraa mua kuin hai laivaa lähes 24/7, istuu sylissä yhteensä tunteja päivän mittaan ja joskus kaivautuu yöllä kainalooni nukkumaan kun pelottaa? Tietenkin isommatkin ovat minulle läheisiä, mutta heille on jo joutunut löysentämään liekaa niin että pääsevät itsenäistymään. Siksi tuntuvat etäisemmiltä välillä.
Mutta kuten jo sanoin, yhtä rakkaita ovat kaikki. :)
18
Minulla on silloin tällöin esikoista kohtaan vihamielisiä tunteita ja tuntuu, että en jaksa häntä. Hän oli vauvana kova itkemään ja muutenkin todella vaativa(vauva ajasta ei jäänyt hyvät muistot) ja taapero iässä todella villi jne, lopetti päiväunet aikaisin alle 2v. lisäksi puri ja töni muista lapsia(se onneksi jäi kun tuli 3v täyteen)..Olen ollut kauhean usein hänen kanssaaan raivonpartaalla. Viimeksi tänään, kun hän ei usko mitään ja koko ajan olisi jotain vailla..siis tuntuu väliin, että olisi nyt vähän aikaa tyytyväinen.
Kuopus on parivuotta nuorempi ja hänelle hermostun harvoin. En ole koskaan vielä kunnolla hermostunut..Hänen vauva aikansa oli ihanaa ja siitä jäi hyvät muistot. Poika on myös rauhallisempi kuin esikoinen ja ollut aina parempi nukkumaan..On aina myös totellut paremmin. Ja viihtyy paljon sylissä ym.
Eli tätä toista on ns. helpompi ollut rakastaa. Mutta ilmanmuuta rakastan molempia yhtäpaljon ..Mutta isompaa kohtaan on useimmin negatiivisiakin tunteita. Yritän kyllä olla näyttämättä niitä. Ja hieno poika hän kuitenkin on!