Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkea verensokeri ja pitkät ruokailuvälit

Vierailija
10.02.2016 |

Onko epänormaalia, ettei koskaan tule huono olo? Olen ymmärtänyt, että kun on pitkään syömättä, pitäisi alkaa heikottaa tms?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat pitkällä? Kuinka monta tuntia?

Vierailija
2/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat pitkällä? Kuinka monta tuntia?

Tunteja. En pysty syömään aamuisin, joten syön ensimmäisen kerran lounasaikaan ja silloinkin jotain kevyttä. Sitten päivällisen joskus viiden jälkeen, iltapalaa kahdeksan-yhdeksän aikaan. Juon aamulla kupin kahvia, samoin iltapäivällä. En syö mitään kahvin kanssa enkä harrasta välipaloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sopivaa ihmistyyppiä, ei sinua ala koskaan heikottaa. Nopeiden hiilareiden syöminen saa aikaan heikotuksen.

Syön itse kaksi tai kolme kertaa vuorokokaudessa, eikä heikota. Verensokeri on tasainen ja olo on hyvä.

Vierailija
4/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua heikottaa mutta olenkin diabeetikko..

Vierailija
5/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla kakksotyypin diabetes vaikka ei heikottaisi?

Vierailija
6/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen verensokerihan se pahalta tuntuu, väsyttää ja vapisuttaa ja itkettää. Minulla ainakin korkea verensokeri tuntuu hyvältä, olen kylläinen ja tyytyväinen. Tosin ei minulta kauhean korkeita lukemia ole mitattu, jotain 12 tai 13 muistaakseni. Mutta korkea verensokeri vahingoittaa verisuonia, varsinkin jaloissa ja silmissä.

Vierailija
7/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon just tommonen myös, tuntuu että ikinä ei tuu semmosta heikotusta vaikka olis puoli päivää syömättä.

Vierailija
8/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat korkealla verensokerilla? Tai siis joo, korkeaa verensokeria..., Mutta, oletko diabeetikko, ja jos olet niin kumpaa tyyppiä?

Itse olen ykköstyyppi enkä huomaa korkeita sokereita muuten kuin janosta ja pissaamisen tarpeesta. Paitsi sitten kun on liian myöhässä, ketoaineet on nousseet ja istun vessassa oksentamassa ja parhaassa tapauksessa sairaalassa ketoasidoosin vuoksi.

Vierailija
9/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat korkealla verensokerilla? Tai siis joo, korkeaa verensokeria..., Mutta, oletko diabeetikko, ja jos olet niin kumpaa tyyppiä?

Itse olen ykköstyyppi enkä huomaa korkeita sokereita muuten kuin janosta ja pissaamisen tarpeesta. Paitsi sitten kun on liian myöhässä, ketoaineet on nousseet ja istun vessassa oksentamassa ja parhaassa tapauksessa sairaalassa ketoasidoosin vuoksi.

Paastosokeri hipoo seitsemää. Ei mikään ihannetilanne, tiedetään. Mutta siis olen ymmärtänyt, että tällä ruokarytmillä pitäisi tuntua heikotusta ja huonoa oloa, jos diabeteksesta olisi kyse. Vai olenko ymmärtänyt äärin?

Vierailija
10/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paastosokeri hipoo seitsemää. Ei mikään ihannetilanne, tiedetään. Mutta siis olen ymmärtänyt, että tällä ruokarytmillä pitäisi tuntua heikotusta ja huonoa oloa, jos diabeteksesta olisi kyse. Vai olenko ymmärtänyt äärin?

Jos paastosokeri on seitsemän tuntumassa, niin aterian jälkeinen sokeri on paljon korkeampi (ja nousee sitä enemmän, mitä harvemmin syöt, koska silloin syöt kerralla paljon). Se vahingoittaa elimistöäsi salakavalasti, vaikka ei välttämättä tunnu miltään.

Vierailija
11/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos paastosokeri on seitsemän tuntumassa, niin aterian jälkeinen sokeri on paljon korkeampi (ja nousee sitä enemmän, mitä harvemmin syöt, koska silloin syöt kerralla paljon). Se vahingoittaa elimistöäsi salakavalasti, vaikka ei välttämättä tunnu miltään.

Eli sen lisäksi että saisin verensokerin laskemaan, pitäisi ilmeisesti pystyä syömään useammin? Päivällä se varmaan onnistuisi, mutta aamuisin ei vaan mene alas mitään... :/

Vierailija
12/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikotus ja huono olo tulee alhaisesta verensokerista. Jos sinulla ei ole diabetesdiagnoosia eikä tabletti/insuliinihoitoa, verensokerisi ei mene niin alas että siitä tulisi huono olo.

Vierailija
13/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla kakksotyypin diabetes vaikka ei heikottaisi?

voi koska korkea verensokeri aiheuttaa jokaiselle diabeetikolle omanlaisensa oireet.Yleisimmät ovat väsymys,jano,pissahätä ja voi olla päänsärkyä,jalkasärkyä jne. Mittaa verensokerisi jos askaruttaa.

Vierailija
14/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sen lisäksi että saisin verensokerin laskemaan, pitäisi ilmeisesti pystyä syömään useammin? Päivällä se varmaan onnistuisi, mutta aamuisin ei vaan mene alas mitään... :/

Jep, jos verensokerisi on koholla, sinun pitäisi syödä pieniä aterioita usein, niin verensokeri pysyisi tasaisempana. Lisäksi pitäisi kiinnittää huomiota hiilihydraattien laatuun (ns. glykeeminen indeksi). Jos paastosokeri on koholla, olisi erityisen tärkeää syödä aamulla edes jotain, koska se katkaisee "aamunkoittoilmiön". Jos et voi syödä, voisitko juoda vaikka lasin maitoa tai smoothien?

Vierailija
15/15 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille tule huono olo, yksilöitä tässä ollan.  Itse 2-tyypin diabeetikko ja mulla tuntuu olossa heti jos vähänkin heittää sokerit, tunnen diabeetikkoja joille ei tule huono olo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme