Voinko mennä naapuriin parille viinilasilliselle näiden lääkkeiden jälkeen?
Ystävä asuu naapurissa ja pyysi käymään, jotain sydänsuruja. Haluaisi avata viinipullon, muttei juo sitä yksinään. Olisi avannut jonkun kanssa puoliksi, eli minun.
No, ennen kuin kaveri soitti, olin ottanut 3mg melatoniinia ja yhden Duactin. Olen siis tukossa ja nukkunut huonosti.
Googlailin, että joillain henkilöillä Duact tehostaa alkoholin vaikutusta ja melatoniinia ei suositella alkoholin kanssa. Että sanonko, että sori, en nyt tule avaamaan viinipulloa, tulen juomaan vettä ja kuuntelemaan?
Ei ole lapsia, eikä huomenna ole töitä. Olen sinkku, joten en ole vastuussa kenestäkään ja voin nukkua vaikka huomisen päivän.
Menenkö?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Joo viisainta olla juomatta noitten kanssa. Kai hän nyt voi puolikkaan pullon pistää jääkaappiinkin?
Mikäli itkusta ymmärsin, niin ei voi. Ilmeisesti olisi maailman tärkeintä nyt mennä sinne juomaan viiniä. Sen mielestä näillä lääkkeillä ei ole merkitystä.
No ehken sitten ota.
ap
Ei oikein viisasta. Tulee huono olo. Molemmat väsyttää, melatoniini ja Duactikin vähän, lisäksi sulla on flunssa. Parista viinilasillisesta tulet väsyneeksi etkä kyllä ole mitään hyvää seuraa sydänsuruiselle kaverille. Lisäksi nokkasi menee uudestaan tukkoon (se viini) ja unesi laatu heikkenee; vaikka uni ja väsy tulee, heräät kahdelta, olet väsynyt ja vihainen etkä saa unta.
Mä olen tänään ottanut Pronaxenia, kaksi Duactia, kortisoniampullin ja yhden Lyrica 75 mg. Ja yhden kunnon gintonicin.
No voit kyllä mennä, jos pidät määrän siinä puolessa viinipullollisessa. Ei tule vaarallisia yhteisvaikutusia.
T. Lääkäri
Todellakin voit.
T. Lääkäri myöskin
Voit, olin minäkin tulossa sanomaan. Jos alkoholi väsyttää sinua muutenkin niin varaudu vain siihen, että saattaa alkaa väsyttää enemmän. Toisaalta duactissa on pseudoefdriiniä, joka on piriste, että voimistuuko sen vaikutus, vaikea sanoa :) Alkoholihan lisää sitten yöheräilyä, mutta jos nyt kerran ystävän vuoksi...
t. Farmaseutti
Jaa. Kaveri on nyt suihkussa ja pyysi tulemaan varttia yli. Kaksi lääkäriä ja farmaseutti kannattaa viinin avaamista (kuten myös kaveri) ja minä ja pari muuta ovat joko vastaan tai epäileviä. Yksi sekakäyttäjäkin (?) on eksynyt vastaamaan..
Lääkeputeleissa alkoholia ei suositella, kuten lääkkeiden kanssa muutenkaan, muttei ole ehdottomasti kiellettykään.
ap
Yksikään laillistettu lääkäri ei anna täällä neuvoja näillä lähtötiedoilla.
Aattelin kans, että pöhköä uskoa kun joku laittaa viestin alle, että terveisin lääkäri
Puolikas viinipullo?
Eihän se ole mitään, pari lasia. Ei todellakaan mitään ongelmaa.
No ainoa vaara tuossa on alkoholin vaikutusten voimistuminen, herääminen aamuyöllä koska juominen ja se, ettei kykene keskittymään niin terävästi siihen mitä kaveri sanoo. En tosin tiedä, onko viimeksi mainittu pahakaan haitta. Melatoniini on ihmisen omaa ainetta, ei mikään tainnuttaja ja Duact on käytännössä piriste. Eli missä se vaara voisi olla? Lääkkeiden kanssa ei suositella alkoholia, mutta tämä myös siksi, että mahaärsytys saattaa pahentua ja esim. masennus syventyä alkoholin takia. Toki väsymys varsinkin alkoholille herkillä pahenee unettaviin lääkkeisiin yhdistettynä. Harvan lääkkeen kanssa kertaluontoinen alkoholi on erityisen vaarallinen, siis 1-2 lasia esimerkiksi.
7
Sekakäyttäjä:-). Joudun syömään krooniseen kipuun lääkkeitä, joten niihin tottuu myös elimistö. Lusäksi minulla on flunssan jälkitautina poskiontelon tulehdus. Gintonic tässä säässä piristi kummasti, jotta jaksan aamulla aikaisin töihin.
No ei mitään hätää noiden lääkkeiden kanssa. Pari lasia viiniä ei sun Duactiin vaikuta suuntaan tai toiseen. Yhtä vaarallista kuin juoda olutta samana päivänä kun on syönyt kurkkupastilleja.
Ei ole haittaa noista lääkkeistä. Voit ottaa viiniä hyvällä omatunnolla :)
Joo viisainta olla juomatta noitten kanssa. Kai hän nyt voi puolikkaan pullon pistää jääkaappiinkin?