Oletko sairastanut tänä talvena influenssan?
Iltasanomien lööpissä luki, että vaikea sika- influenssa kaatanut ihmisiä sänkyyn ja siitä syystä jopa junavuoroja ja lentovuoroja olisi peruttu. Oletko siis sairastanut, tai onko läheisesi sairastanut influenssan tänä talvena? Millaisia oireita oli ja oliko niin paha, kuin antavat ymmärtää? Itse en tiedä kenenkään tutun sairastaneen influenssaa tänä talvena ja ihmettelen uutisointia.
Kommentit (22)
28v ja en ole ikinä sairastanut mitään influenssaa
Vierailija kirjoitti:
28v ja en ole ikinä sairastanut mitään influenssaa
Ja en ole ottanut rokotteita niihin
Olen sairastanut kerran, lienee ollut v. 80, kaksi lapsistani on joskus 2003. Koskaan emme ole ottaneet mitään piikkejä, enkä tule koskaan ottamaankaan. Työkaveri lapsensa kanssa sen juuri sairasti.
Ei ole ollut influenssaa ja olen ottanut vuosikausia rokotteen. Työpaikalla ja lähipiirissä on kyllä sairastuneita ollut.
Sairastin influenssan. En ole sairastanut 6:n vuoteen, joten oli aika järkyttävää. Tosin 6vuotta sittenkin oli influenssa, kuulemma tämän vuotinen oli jotenkin sen aikaiseen influenssa-aaltoon liittyvä?
Miltei kaikki tutut ja sukulaiset sairasti sen muutavan viikon aikana, serkut, siskot, melkein koko luokka jne. Yllättävää kyllä, lapsi ja mies säästyi, vaikka minä sairastin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut influenssaa ja olen ottanut vuosikausia rokotteen. Työpaikalla ja lähipiirissä on kyllä sairastuneita ollut.
Tiedätkö onko ollut jotenkin erityisen vaikea oireiden influenssa nyt liikkeellä? Ap
Joo, olen parhaillaan toipumassa influenssasta. Kestänyt puolitoista viikkoa ja nyt vähän helpottaa. Alkoi lihas- ja nivelkivuilla, sitten nousi kuudeksi päiväksi korkea (>39 astetta) kuume, joka sahasi edestakaisin. Jossain vaiheessa tuli kova yskä ja nuhaa. Kävin lääkärissä eilen tarkistuttamassa keuhkot, ettei siis ollut mennyt tauti keuhkokuumeeksi. Lapsilla (2v ja 5v) oli myös influenssa, mutta heillä kuume kesti neljä päivää ja jälkitautina tuli korvatulehdus.
Joo ja rokotus oli tosiaan otettu, ei auttanut tällä kertaa.
Otin rokotteen ja toistaiseksi ainakin olen välttynyt taudilta. Rokotteen ottanut lapseni sairasti influenssan lievänä. Ilmeni päänsärkynä ja lihaskipuina parin-kolmen päivän ajan.
Sairastin. Olin sairaalassa töissä ja kiersi kovasti henkilökunnassa. Oli raju tauti mutta kesti paljon lyhyemmän ajan kuin 2008 sairastamani influessa. Viikon päästä olin kunnossa poislukien yskä joka kesti pitkään. Kuume nousee alussa nopeasti sinne 39 asteen tuntumaan se tuntuu kamalalta.
En ole koskaan sairastanut influenssaa (ainakaan niin että olisin tietoinen siitä) tai ottanut rokotetta sitä vastaan.
En ole varma, että oliko meillä influenssa, mutta pojan oireista epäilen että saattoi olla.
Pienemmällä oli vuorokauden kuumetta ja sen jälkeen pari päivää yskää ja vatsakipua ja ruokahaluttomuutta.
Pojan kanssa sairastuttiin seuraavaksi. Töissä oli jo vähän kipeä olo ja kotona iltapäivällä nousi nopeasti kuume. 39 oli korkeimmillaan. Yskitti ja väsytti. Jalkeilla ollessa huimasi. Nuhaa ei oikeastaan juuri ollut. Olin kolme päivää sairaana ja muutaman päivän vielä puolikuntoisena.
Poika olikin sitten yli viikon pois koulusta. Korkea kuume ja kova yskä jota seurasi vatsakivut ja useamman päivän ruokahaluttomuus. Nenää niisti niin paljon, että pari kertaa tuli ihan reilusti verta. Oli niin kipeä että ei edes telkkaria pystynyt parina ekana päivänä katsomaan ja vaan makasi pimeässä huoneessa peiton alla.
Myös äitini sai kovan kuumeen samoihin aikoihin, oli hoitanut lapsia pari päivää aiemmin. Oli kuumeen jälkeenkin pitkään puolikuntoisena.
Meillä ei rokotusta. Äidilläni on.
Näyttää siltä, että useampi rokotuksen ottanut kun on sairastanut vaikean influenssan. Varmaan sitten on tavallista vaikeampi tautimuoto liikkeellä. Ihmettelen vaan, että onko junavuoroja peruttu, koska ei ole saatu tuuraajana paikalle. Tämä kertoisi siitä, että sairastuneiden määrä olisi iso. Ehkäpä influenssa on vasta sitten tulossa tänne seudulle. Toivon kovasti, että ei sairastuta. Ap
Meidän perheestä sairastui kaksi viidestä ja molemmat kaksi olivat todella kipeitä. Influenssa vahvistettiin labrassa. Ihme kyllä enemmistö meistä säästyi siltä.
En mutta joku vaikea päänkiertotauti (?) Oli. Korvassa painetta ja nielutulehdus
Olen sairastanut sen kerran ja en usko , että enää tulee. olen sarastanut myöskin sairaalabakteerin, mikä ei ollutkauheen kiva kokemus.
kyllä olen ja toista en halua kokea!!
Täällä oli erään vaateketjun myymälä kolme viikkoa kiimni, koska influenssa kaatoi koko henkilöstön sairasvuoteeseen. Olivat erittäin kipeitä. Ei koronaa vaan influenssa. Yksi nuori nainen oli sairaalassa kaksi viikkoa ja palasi töihin vasta keväällä.
Otan joka vuosi influenssa rokotteen ja en edes muista milloin olisin sairastunut.
Nyt oli tutuilla kolme viikkoa influenssa. Keväällä osa heistä oli koronassa mut nyt kuulemma olivat ihan tosi kipeitä joka iikka ja pitkäön. Lapsista isoin ainoa joka pystyi nousemaan sängystä ja huolehtii muista.
Nyt juoksevat lääkärissä jälkitautien takia, kaikenlaista jäänyt.
Ihme että ei ole.meihin vielä iskenyt.
Voit myös kommentoida oletko ottanut influenssa rokotuksen? Meillä ei ole sitä koskaan otettu. Ap