Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhetuskaa... taas yksi tarina

Vierailija
10.02.2016 |

En edes tiedä miksi kirjoitan, ei täältä mitään rakentavaa kuitenkaan irtoa, mutta jonnekin on vaan pakko purkaa.

Olen elänyt uusperheessä 12 vuotta, miehellä yksi lapsi, itsellä kaksi. Omat jo aikuisia, miehen lapsi nyt 16.

Miehen lapsi on aina asunut meillä, käynyt joka toinen vkl äidillään ja kaikki on ollut ok. Omilla oli sama rytmi, kun vielä kotona asuivat, eli saimme miehen kanssa mukavasti yhteistäkin aikaa ja jaksoimme hyvin arkea.

Vaan nyt teini-ikäinen ei enää halua äidilleen... syitä, pidempi matka kavereille (ei olennaisesti, bussilla pääsee), tylsää, huonompi ruoka, äidillä pari nuorempaa "ärsyttävää" lasta uuden miehen kanssa. Kuitenkin äidin koti on omasta mielestäni ihan normaali, ei siellä ainakaan mitään näkyvästi huonosti ole.

Ja tämä syö parisuhdetta. Vietäpä siinä parisuhdeaikaa, kun kolmiossa pyörii teini-ikäinen ja monesti muutama kaverikin. Ulos syömään/leffaan/hotelliin tms meillä ei kauhean usein ole varaa mennä, joten se ei toimi ratkaisuna kuin satunnaisesti. Teini ei käy yökylässä kavereilla kuin hyvin harvoin, eikä halua isovanhemmillekaan.

Teini on ihan mukava, mutta jos vielä 2-4 vuotta menee näin, eipä meillä ole parisuhdetta nimeksikään jäljellä. Isä ei halua pakottaa äidille, äiti ei halua myöskään pakottaa ja minä sitten vaan mietin omassa kodissani, että olisipa elämä.

Kommentit (279)

Vierailija
81/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole kyllä ollenkaan sama, että ydinperheessä ne omat lapset pyörii kotona vs että katselet puolison lasta jatkuvasti. Uusperheen toimivuuden kannalta on ihan oleellista, että välillä saa "lomaa" toisen lapsista, olkoot mukavia tai ei. Ja lapsen tulee - jos kaikki osapuolet ovat täyspäisiä - käydä siellä tylsemmälläkin vanhemmalla.

Olen samaa mieltä tämän vastaajan kanssa. Omien kanssa on rennommin itse, vaikka miehenkin lapsesta pitäisi. Omani myös aina huolehdin, että kävivät isällään, ellei ollut jotain oikeaa syytä olla menemättä.

t. ap

Mielestäni teillä tai oikeammin sinulla on nyt ongelmana, että olet vuosien varrella tottunut säännöllisiin vapaisiin viikonloppuihin. Eli sulla on nyt asenneongelma.

Meillä myös uusperhe, jossa alussa oli jatkuvasti vain minun lapseni ja miehen lapsi kävi joka toinen viikonloppu. Sitten syntyi yhteinen ja lopulta miehen lapsikin muutti meille. Eli koskaan ei ole ollut lapsivapaata viikonloppua ja viimeiset neljä vuotta kotona oli kolme teiniä. Nyt enää yksi, kun isommat muutti omilleen. Silti olemme onnistuneet ylläpitämään parisuhdetta. Se on vain tahtokysymys.

Varmasti saatte kahdenkeskistä aikaa vaikka ette koko viikonloppua voikaan kahdestaan viettää. Ei se 16 v niin hirmu monta vuotta enää kotona asu, eikä tuon ikäistä enää pakoteta äidin luo viikonlopuksi.

Eli nyt vaan ottamaan niitä kahdenkeskisiä hetkiä. Niitä varmasti löytyy ellei kyseessä ole esim. pahasta kehityksen viivästymästä kärsivä lapsi, joka tarvitsee jatkuvaa valvontaa.

Vierailija
82/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ajattelit, että teinit ydinperheessä laitetaan? Ymmärrän kyllä, että harmittaa, kun periaatteessa olisi mahdollisuus lapsivapaaseen.

Ydinperheessä ne teinit on kuitenkin omia lapsia. Vaikka olisi kuinka hyvät välit toisen lapseen, ei se ole täysin sama. 

ei-ap

Eli te stressaatte niitä puolison lapsia jotenkin ja huokaisette helpotuksesta kun pääsette niistä välillä eroon??

En minä ainakaan puolison lasta komenna niinkuin omaani, omalleni saatan sanoa että nyt lähdetään mökille kamat kasaan. Mutta puolison lasta pyydän, joskus hän sanoo ettei tule niin ei minulla ole valtuuksia häntä pakottaa.

Samoin saatan omalleni sanoa että te menette nyt mummolaan hoitoon (puolison lasta en voi sinne laittaa) tai jos sanon omilleni lapsilleni että nyt Anni-täti hoitaa teitä viikonlopun niin en voi pakottaa miehen lasta menemään ihan vieraalle tyypille jota on nähnyt tyyliin juhlissa.

Että ei se puolison lapsi ole sama kuin oma. Vaikka hirveästi hänestä tykkäänkin, ja voisin jopa sanoa että jännon meidän perheen lellikki kun käy vain joka toinen viikko ja silloin haluan että tehdään kaikkea kivaa yhdessä.

Juuri näin. Miehen lapsen kanssa itse viime kädessä joutuu aina neuvottelemaan. Omien kanssa saattoi aina todeta, että nyt asia on näin.

t. ap

Ja kakat. Me ollaan asuttu nyt kuusi vuotta saman katon alla. Minä, mies, miehen lapsi ja minun lapsi. Miehen lapsi on äitinsä luona joka toinen viikko.

Ja he molemmat ovat meidän lapsia joita hellitään ja komennetaan samallalailla. Mä en rupea toista käskemään ja toisen kanssa neuvottelemaan.

Meidän kotona kun ollaan, tehdään niinkuin meidän kotona sanotaan.

Yhteistä aikaa ei meilläkään ole, lapset ovat esiteinejä ja vauva syntyy maaliskuussa.

Sellaista se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikesta pitää tehdä ongelma. Ei se ole teinin vika että miehesi ei halaa sinua, se on miehesi vika. Niitä teinejä voi käskeä olla hiljempaa, ei ne siitä kuole. Sille teinille voi ihan hyvin sanoa, että tänään me halutaan katsoa elokuvaa rauhassa, eli tänään ei sovi vieraita. Jolloin teini käy jossain muualla. Anna teinille elokuva liput ja rahaa ruokaan. Siinä on ilta vapaana.

Käytä nyt hyvä ihminen mielikuvitusta. Pari kymppiä niin teini on illan pois.

Just näin ! Näin me tehdään ihan omankin teinin kanssa, että joskus olisi kahdenkeskeistä aikaa. Kaikesta voi tehdä kauhean hankalaa kun niin haluaa.

Vierailija
84/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ette voi sekstailla vapaasti vai mikä on se ydinongelma? Ei kai se teini nyhjää siinä teidän kyljessä kiinni koko ajan? Kai te viettää kahdestaan aikaan ihan normaalisti? Jos toi seksi on se juttu, niin kyllä te sen 2-4 vuotta kestätte hieman pienemmälläkin liekillä. Ainakin, jos rakastatte toisianne ja etenkin, kun on nimenomaan miehen valinta, että teini saa olla teillä. Mut joo, hiukan näin ydinperheen äitinä, jolla kaksi kotona nyhjäävää teiniä, hieman naurattaa sun ongelma. Elämä on :D

Melko uutena uusperheellisenä täytyy sanoa ettei uusperhettä voi koskaan verrata ydinperheeseen.  Hyvässä eikä pahassa. Uusperheen dynamiikka on ihan erilainen kuin ydinperheen. Eikä niitä toisen lapsia ole tähän maailmaan valinnut, toisin kuin omansa. Ja mitä tulee seksiin, seksuaalisesti aktiiviset ihmiset tarvitsevat seksi-elämän. Jos sulla on hyvä elellä säästöliekillä niin siitä vain. Naurettava ehdotus viriileille ihmisille. Seksuaalisuus on koko ajan läsnä. Sinuna en yhtään naureskelis toisten ongelmille, omiakin näyttää olevan.

Ne toisen lapset on valinnut omaan maailmaansa siinä kohtaa kun on mennyt näiden isän/äidin kanssa yhteen.

Vierailija
85/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mun vaimon lapset eivät ole käyneet kymmeneen vuoteen biol. isänsä luona joten ovat aina meidän kanssa kotona. Ei minulle ainakaan ole koskaan tullut mieleen että minun pitäisi saada lapset johonkin "pois" kotoa että voisimme elää laatuaikaa. Elämme ihan samanlaista elämää kuin ydinperheissäkin, eli lapset ovat kotona niinkuin aikuisetkin.

Tää on sinänsä eri tilanne, koska susta ajan myötä tullut lapsille ns. Isä ja kasvattaja mutta meidän tilanteessa jos vaikka suunnittelen matkaa minulle ja vaimolle mun pitää neuvotella siitä lapsen isän kanssa mihin lapsi menee siksi aikaa.

Tuli vain siitä mieleen kun varasin kylpylälomal minulle ja vaimolle ja olin pyytänyt että lapset menevät siskoni luokse niin teini-iän sanoi ettei sinne korpeen mene, omalleni en antanut vaihtoehtoja mutta vaimoni teiniä en voinut sinne pakottaa ja menikin sitten isälleen.

Vierailija
86/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juuri luin? ? Ei voi olla noin uusavutonta. Makkarin oveen lukko, pe-illaksi teinille 20€ kouraan ja leffaan/pizzalle lähetys, kävelylenkki vaikka lähipubiin tai metsäretkelle, autoretki naapurikaupunkiin, Kyläilyä kaveripariskunnan luona ja kovaäänistä irstailua varten vaikka kerran kuussa joku halpa hotelli jos teini on oikeasti aina kotona.

Vierailija
87/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaisi parisuhdeaikaa niin varmasti järjestäisi sitä. Ottaisi tosissaan ap:n rakentavat keskustelut ja tarpeen saada parisuhdeaikaa. Kertomuksen perusteella ei siltä vaikuta, että nyt olisi niin. Ongelmahan ei sinänsä lapsen poissaololla ratkea, koska ongelman ydin on muualla.

Vierailija
88/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mun vaimon lapset eivät ole käyneet kymmeneen vuoteen biol. isänsä luona joten ovat aina meidän kanssa kotona. Ei minulle ainakaan ole koskaan tullut mieleen että minun pitäisi saada lapset johonkin "pois" kotoa että voisimme elää laatuaikaa. Elämme ihan samanlaista elämää kuin ydinperheissäkin, eli lapset ovat kotona niinkuin aikuisetkin.

Tää on sinänsä eri tilanne, koska susta ajan myötä tullut lapsille ns. Isä ja kasvattaja mutta meidän tilanteessa jos vaikka suunnittelen matkaa minulle ja vaimolle mun pitää neuvotella siitä lapsen isän kanssa mihin lapsi menee siksi aikaa.

Tuli vain siitä mieleen kun varasin kylpylälomal minulle ja vaimolle ja olin pyytänyt että lapset menevät siskoni luokse niin teini-iän sanoi ettei sinne korpeen mene, omalleni en antanut vaihtoehtoja mutta vaimoni teiniä en voinut sinne pakottaa ja menikin sitten isälleen.

Joo sinänsä tilanne on eri että mä en voi toistaiseksi suunnitella vaimon kanssa kahdenkeskisiä reissuja kun ei ole paikkaa mihin lapset menisivät. Nyt mennään näin, aikansa kutakin.

Vierailija
89/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap. Meillä samankaltainen tilanne, joskin niin, että teini-ikäisen tytön äiti ei huoli enää uuden miehen löydettyään tyttöä luokseen. Muutos siihen, että hän oli melkein 10 vuotta viikko-viikko on aivan hurja. Ja ei ole mennyt kipuilematta.

Kyllä perheessä pitää kunnioittaa kaikkia. Lasta ja aikuisia. Myös niitä äiti- ja isäpuolia. Me olemme nyt sopineet, että tyttö menee kerran kuussa isovanhemmilleen viikonlopuksi. Aluksi kitisi vastaan, mutta onneksi isä oli tiukkana. Isovanhemmat siis mielellään hänet haluavat ja nyt kun rytmi on löytynyt, tyttökin ihan nauttii. Pääsee kuitenkin sieltäkin kavereita moikkaamaan, ulos jne.

Täytyy muistaa, että aikuisten parisuhde on asia, jonka tulisi ainakin mennä kaiken edelle. Kohtuudella luonnollisesti, ei mitään totaalihylkäämisiä vaan tasapainossa. Vain hyvässä parisuhteessa lapsetkin voivat voida hyvin.

Vierailija
90/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä on vain ja ainoastaan kyse siitä, että kun johonkin asiaan on totuttu niin on alettu pitää sitä itsestäänselvyytenä. Toki se kirpaisee, kun nyt ei olekaan sitä tutuksi tullutta parisuhdeaikaa, mutta ap ajattele mielummin niin, että tää on nyt se normaalitilanne ja se, mistä saitte nauttia ennen, oli poikkeuksellista luksusta.

Entäpä jos se olisikin ollut oma biologinen lapsi, jota ei kiinnostaisi lähteä viikonlopuksi etävanhemmalleen? (eikö yli 12v lasten ääntä pidä "lainkin mukaan" kuunnella näissä asioissa). Olisiko oman lapsen läsnäolo haitannut parisuhdeaikaa?

Ap kyllä taisi kertoa, että oli omia lapsiaan aina isälle patistanut, kun vielä asuivat kotona? Voisitte ihmiset lukea kommentit.

Vierailija
91/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ette voi sekstailla vapaasti vai mikä on se ydinongelma? Ei kai se teini nyhjää siinä teidän kyljessä kiinni koko ajan? Kai te viettää kahdestaan aikaan ihan normaalisti? Jos toi seksi on se juttu, niin kyllä te sen 2-4 vuotta kestätte hieman pienemmälläkin liekillä. Ainakin, jos rakastatte toisianne ja etenkin, kun on nimenomaan miehen valinta, että teini saa olla teillä. Mut joo, hiukan näin ydinperheen äitinä, jolla kaksi kotona nyhjäävää teiniä, hieman naurattaa sun ongelma. Elämä on :D

Melko uutena uusperheellisenä täytyy sanoa ettei uusperhettä voi koskaan verrata ydinperheeseen.  Hyvässä eikä pahassa. Uusperheen dynamiikka on ihan erilainen kuin ydinperheen. Eikä niitä toisen lapsia ole tähän maailmaan valinnut, toisin kuin omansa. Ja mitä tulee seksiin, seksuaalisesti aktiiviset ihmiset tarvitsevat seksi-elämän. Jos sulla on hyvä elellä säästöliekillä niin siitä vain. Naurettava ehdotus viriileille ihmisille. Seksuaalisuus on koko ajan läsnä. Sinuna en yhtään naureskelis toisten ongelmille, omiakin näyttää olevan.

Mua nauratti myös tuo säästöliekki... oikeasti?

Vierailija
92/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näh kirjoitti:

Oli fiksusti kommentoitu joltain, että ongelmat ovat miehesi syytä ei teinin. Kaikki esimerkit mitä annoit (haluamattomuus, meteli) ovat jämäkkyydellä kuntoon laitettavia. Hellyys teinin nähden ei ole muuta kuin hyväksi, kyllä minäkin vielä tuossa iässä menin isän kainaloon, äiti ei juuri malttanut istuskella.

Tuon ikäinen on vielä hyvin haavoittuva lapsi ja on kamala ajatus että haluat hänestä eroon, tuntuu varmaan ettei haluta mihinkään. Itse en noin itsekästä puolisoa katselisi. Nyt on aika rakentaa eväät lapsen omalle aikuiselämälle, olla tukena ja saada hänet tuntemaan itsensä hyväksytyksi.

Menkää nyt vaikka johonkin reissuun edes kerran ja paneskelkaa sen verran että osaat olla kunnolla. Lastenhoitajan saa rahalla jos parisuhde sen vaatii, vaikka miten olisi rahat tiukalla. Osaahan 16 v olla jo lapsenvahtina.

Mitäpä jos sopisit puolisosi kanssa pelisäännöt hänen lapsensa komentamiseen koska epämääräisyys selvästi stressaa sinua.

Tässä kommentissasi on paljon hyvää, mutta itse en allekirjoita, että olisin itsekäs. Paljon enemmän minä teen miehen lapsen hyväksi kuin tämän oma äiti, noin esimerkiksi. Olosuhteiden takia kyllä, mutta kuitenkin.

Onko yleensä aikuisen itsekästä vaalia parisuhdetta?

t. ap

Ei ole vaan järkevää. Miehesi on nyt ongelman ydin...

Vierailija
93/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa ap. Meillä samankaltainen tilanne, joskin niin, että teini-ikäisen tytön äiti ei huoli enää uuden miehen löydettyään tyttöä luokseen. Muutos siihen, että hän oli melkein 10 vuotta viikko-viikko on aivan hurja. Ja ei ole mennyt kipuilematta.

Kyllä perheessä pitää kunnioittaa kaikkia. Lasta ja aikuisia. Myös niitä äiti- ja isäpuolia. Me olemme nyt sopineet, että tyttö menee kerran kuussa isovanhemmilleen viikonlopuksi. Aluksi kitisi vastaan, mutta onneksi isä oli tiukkana. Isovanhemmat siis mielellään hänet haluavat ja nyt kun rytmi on löytynyt, tyttökin ihan nauttii. Pääsee kuitenkin sieltäkin kavereita moikkaamaan, ulos jne.

Täytyy muistaa, että aikuisten parisuhde on asia, jonka tulisi ainakin mennä kaiken edelle. Kohtuudella luonnollisesti, ei mitään totaalihylkäämisiä vaan tasapainossa. Vain hyvässä parisuhteessa lapsetkin voivat voida hyvin.

Täytyy muistaa, että osalla niitä parisuhteita on useita, jossain välissä voisi miettiä sitä lastakin 😳

Vierailija
94/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikesta pitää tehdä ongelma. Ei se ole teinin vika että miehesi ei halaa sinua, se on miehesi vika. Niitä teinejä voi käskeä olla hiljempaa, ei ne siitä kuole. Sille teinille voi ihan hyvin sanoa, että tänään me halutaan katsoa elokuvaa rauhassa, eli tänään ei sovi vieraita. Jolloin teini käy jossain muualla. Anna teinille elokuva liput ja rahaa ruokaan. Siinä on ilta vapaana.

Just näin ! Näin me tehdään ihan omankin teinin kanssa, että joskus olisi kahdenkeskeistä aikaa. Kaikesta voi tehdä kauhean hankalaa kun niin haluaa.

Ikävä totuus vain on ettei joka paikkakunnalla ole leffateatteria tai edes uimahallia/keilahallia jne. mihin teinit voisivat mennä. :) Meillä ei esim. ole vaikka asumme 45 min. ajomatkan päässä Helsingistä.

Vierailija
95/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taidettu lukea jotain oppaita vähän liikaa. "Perhedynamiikka rakentuu ihan eri tavalla"

Eiköhän totuus ole se, että 12 vuodessa olet tottunut säännölliseen vapaaviikonloppuun ja sen puuttuminen syö naista (miehestähän et puhunut, eikä ilmeisesti häntä häiritse, hänen lapsestahan on kyse). Teidän perhedynamiikkannehan pitää muuttua muutenkin entisestä, kun sinun lapset ovat muuttaneet pois, joten halutessasi varmasti onnistut opettelemaan muutamaksi vuodeksi enemmän ydinperhemallisen dynamiikan.

Ongelma onkin siinä, etten halua. Haluan olla ensisijaisesti kumppani tässä vaiheessa elämää. Toissijaisesti äitipuoli, ja voin sen roolin hoitaa kuten tähän saakka, mutta en enää tiiviimmin sitoutua.

t. ap

Aika törkeää miestäsi ja teiniä  kohtaan, niin kauan jaksoit kun oli omat lehmät ojassa, mutta kun omat lähti, ei tarvi enään jaksaa. Mieti jos miehen teini olisi muuttanut pois ja sinun teinisi olisi teillä, ja miehesi ei enään jaksakkaan olla isäpuolen roolissa.

Mutta tilanne on ihan eri. Ennen kaikki lapset, myös apn omat, olivat edes melko säännöllisesti poissa. Nyt yhtäkkiä on yksi lapsi koko ajan.

Ei ap ole muuttanut asennettaan vaan tekee saman kuin ennenkin. Olosuhteet ovat muuttuneet ja pitäisi keksiä ratkaisut kaikkien hyvän olon varmistamiseksi: teinin ja parisuhteen.

Minä varmaan itse vaatisin miestä selvittämään asian pohjamutia myöten sekä teinin että exän kanssa. Kyseessä on kaikkien koti, jossa ei voi yhtä jättää kuulematta.

Äh, äitipuolihan on alinta ihmissaastaa, jonka pitää olla aina valmiina uhrautumaan. Parisuhteella ei merkitystä.

Vierailija
96/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa, että osalla niitä parisuhteita on useita, jossain välissä voisi miettiä sitä lastakin 😳

Ja jos suhdetta on takana yli kymmenen vuotta, varmaan missään välissä ei ole lasta ajateltu?

Vierailija
97/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihmiset? Mitäänkö ei ole siinä välissä, että ollaan totaalisen pullantuoksuinen äitipuoli, joka laittaa lapsipuolen kaiken edelle ja lasta kiusaava ihmishirviö? Kyllä ap:n toiveet kuulostavat minulta aivan perustelluilta eikä vaikuta, että teiniä hyljeksitään.

Eri asia sitten mitä asialle voi tehdä. Isä ja äiti tietysti nyt avainasemassa. Ja kompromissit. Ja keskustelu.

Vierailija
98/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä totuus vain on ettei joka paikkakunnalla ole leffateatteria tai edes uimahallia/keilahallia jne. mihin teinit voisivat mennä. :) Meillä ei esim. ole vaikka asumme 45 min. ajomatkan päässä Helsingistä.

Ja edelleen, jos tiukilla talous, ei sitä teiniä viikottain lähetetä huvittelemaan.

Vierailija
99/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ihmiset? Mitäänkö ei ole siinä välissä, että ollaan totaalisen pullantuoksuinen äitipuoli, joka laittaa lapsipuolen kaiken edelle ja lasta kiusaava ihmishirviö? Kyllä ap:n toiveet kuulostavat minulta aivan perustelluilta eikä vaikuta, että teiniä hyljeksitään.

Eri asia sitten mitä asialle voi tehdä. Isä ja äiti tietysti nyt avainasemassa. Ja kompromissit. Ja keskustelu.

No ei meitä lapsia omasa lapsuudessani pistetty mäkeen vanhempien koko talon vievän laatuajan nimissä.

Ilmeisesti tämän nykypäivän erokulttuurin myötä totutaan tilanteeseen, jossa lapset eivät ole omalla vastuulla koko ajan ja sitten kun näin on kuten monessa ydinperheessä normaalistikin, niin tilanne on ihan kaamea.

Vierailija
100/279 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei meitä lapsia omasa lapsuudessani pistetty mäkeen vanhempien koko talon vievän laatuajan nimissä.

Ilmeisesti tämän nykypäivän erokulttuurin myötä totutaan tilanteeseen, jossa lapset eivät ole omalla vastuulla koko ajan ja sitten kun näin on kuten monessa ydinperheessä normaalistikin, niin tilanne on ihan kaamea.

Pistetty mäkeen = lapsi vierailee toisenkin vanhemman luona ja ylläpitää suhdetta kumpaankin vanhempaan?

Pientä suhteellisuudentajua, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä