Onko Finlaysonin laatu kärsinyt?
Sain joululahjaksi 80 euron satiinipussilakanasetin ja tuo on aivan hiekkapaperia! Älyttömän karheaa, vaikka eikö puuvillasatiinin pitäisi olla just sitä pehmeää? Ei pysty käyttämään, kun pistelee ihoa niin paljon.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin pari vuotta sitten Finlaysonin satiinipussilakanat ja aluslakanan. Punaiset. Ja ne päästävät väriä 60 asteen pesussa! Lisäksi ovat koppuraisia.
En uskalla enää käyttää punaista aluslakanaa, jotta ei värjää uutta vslkopintaista petaria.
En osta enää ikinä Finlaysonia. Hemtexin lakanat ovat hyviä ja edullisia. Parempia kun Finlaysonit ja halvempia.
Voisit yrittää kiinnittää värin etikalla.
Kaada ämpäriin 2 dl 24% etikkaa ja sopiva määrä 40 asteista vettä. Upota lakana ämpäriin noin tunniksi. Pese sen jälkeen ohjeen mukaan. Tällä konstilla pitäisi värin pysyä. Joudut ehkä toistamaan tämän kerran vuodessa.
Laatu on huonontunut selvästi. Kaapissa on monta Finlaysonin lakanaa 2000-luvun alusta jotka ovat yhä pehmeitä, uusimmat hankitut ovat vain korppuja vaikka kuinka pesisi ja huuhteluainetta käyttäisi.
Finlaysonin tarjouslakanat ja nämä kauppojen "kerää leimoja"-kampanjoiden lakanat ovat halvempaa peruspuuvillaa, eivät puuvillasatiinia, vaikka alkuperäinen hinta on muka ollut korkea josta alennus laskettu. Tästä ei tietenkään mitään kerrota, kuluttaja vain ihmettelee kovia lakanoita, kunnes käy ilmi että olivatkin kampaanjaa varten teetätettyjä halpatuotteita. Tosin satiinisetkaan eivät ole häävejä nykyisin.
On huonontunut, viime keväänä ostin puuvilla lakanoita ja pussilakanoita. Ja hinta on kuitenkin kova, eli ei kannata ostaa. Kun joku vielä kertoisi, mitä kannattaa? Lakanoista siis.
Turkissa kreikkalaisesta kankaasta luin jostakin sivustolta. 😔
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee enemmän satiinilakanoitten sähköisyys. Miten puuvilla voi olla niin sähköistä, että tuntuu kiskovan ohi kulkevasta kissastakin kaikki irtokarvat - ja niitä on paljon!
Tämä! Ostin Hemtexin puuvillasatiiniset pussilakanat, joiden toinen puoli on musta. Tosi kivalta näyttävät parin päivän jälkeen, meillä on valkoinen koira 😁 Se ei kyllä käy sängyssä, mutta lakanat keräävät silti karvat.
Finlaysonin laatu alkoi heiketä jo ennen omistajanvaihdosta.
Parhammat Finlaysonin pussilakanani olen ostanut Ekamarketin leimakeräilykampanjan aikana joskus 2000-luvun alkupuolella. Aivan ihanaa puuvillasatiinia, ja ovat käytössä edelleen. Toiset "puuvillasatiiniset" ostin ko. vuosikymmenen loppupuolella finlaysonin verkkokaupasta ja voin sanoa, että ne pussilakanat eivät ole puuvillasatiinia nähneetkään. Vaikka ovat merkintöjen mukaan puuvillaa, niin nyppyyntyivät jo ensimmäisen pesun jälkeen. Tosi huonoa laatua! Sen jälkeen en ole Finlaysonia harkinnutkaan.
Nyt olen ajatellut ostaa Marimekon Lokki-lakanat K-supermarketin keräilykampanjan etuna. Ovatko parempia kuin Finlaysonin lakanat? Tietääkö kukaan?
Lopetin Finlaysonin tuotteiden ostamisen jokunen vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Finlaysonin se kallein valikoima eli Kiseleff on pehmeää ja hyvälaatuista. Mutta pussilakana ja tyynyliina x 2 eli parisänkyyn molemmille maksaa yhteensä 300 euroa. Ne "edullisemmat" eli 65 euron setit on kovaa, koppuraa ja huonoa.
Kiseleff on todella hyvää laatua. Ostin kolme vuotta sitten, ei ole mennyt miksikään. Joka kerta kun nukun niissä lakanoissa onnittelen itseäni hyvästä ostoksista.
Vierailija kirjoitti:
Finlaysonin laatu alkoi heiketä jo ennen omistajanvaihdosta.
Parhammat Finlaysonin pussilakanani olen ostanut Ekamarketin leimakeräilykampanjan aikana joskus 2000-luvun alkupuolella. Aivan ihanaa puuvillasatiinia, ja ovat käytössä edelleen. Toiset "puuvillasatiiniset" ostin ko. vuosikymmenen loppupuolella finlaysonin verkkokaupasta ja voin sanoa, että ne pussilakanat eivät ole puuvillasatiinia nähneetkään. Vaikka ovat merkintöjen mukaan puuvillaa, niin nyppyyntyivät jo ensimmäisen pesun jälkeen. Tosi huonoa laatua! Sen jälkeen en ole Finlaysonia harkinnutkaan.
Nyt olen ajatellut ostaa Marimekon Lokki-lakanat K-supermarketin keräilykampanjan etuna. Ovatko parempia kuin Finlaysonin lakanat? Tietääkö kukaan?
Marimekko tekee keräilykampanjoihin heikompaa laatua kuin mitä myydään omissa myymälöissä. Syytä en tiedä mutta tuntuvat erilaisilta.
Itse vaihdoin pentikin lakanoihin, ne on ihanan pehmeät, ja hinta ei paha :)
Löytyykö Suomessa ommeltuja lakanoita miltään toimittajalta?
Otin juuri käyttöön uuden Finlaysonin puuvillapussilakanan. Ostin sen, kun kerrankin löysin miellyttävän NÄKÖISEN. Nyt makaan tässä ja kärsin, ihoa pistelee ihan hulluna. Uskomattoman karheaa materiaalia! Tämän ketjun sitten löysin, ja tämähän selittääkin paljon. Onpa tosiaan p*aa laatua nykyään!
Luulin että olen ainoa! Olen ostanut Finlayson lakanoita ennen ja ne on olleet hyviä, vuoden vaihteessa ostin puuvillaiset ja ne oli niin karheat että raapi kipeästi poskea kun vähänkin liikahdin. reklamoin tuotteen ja tilalle satiiniset, ne ovat vähän paremmat mutta pistelevät nekin! Kaupassa myyjä sanoi että mitään muutoksia tuotantoon ei ole tehty, paitsi siirrytty luomu-puuvillaan. veikkaan että on hankittu halvin mahdollinen luomu jolloin laatu kärsii.
Laittakaa Finlaysonille viestiä asiasta jos ette aiemmin ole! ehkä siellä mietitään asiat uusiksi jos riittävän moni ottaa yhteyttä.
Finlaysonin verkkokaupasta ostin tuotteen, viiden viikon kuluttua sain tiedon, että he peruuttavat kaupan, koska heillä ei olekaan tuotetta. Älytöntä. Huonompi palvelu kuin kiinalaisilla verkkokaupoilla.
Minullakin on täällä mainittu rakkausmuumi pussilakanasetti. Ei ole kovat tai muuten ongelmia, mutta saumat revenneet molemmista useasta paikkaa ja ikää alle 2v. Ikeankin lakanat kestää paremmin.
Annot on ollut parhaita aikoinaan. Lidlistä ostin pehmeät valkoiset puuvillasatiini-pussilakanat, en ole vielä käyttänyt, voi olla liiankin pehmeä laatu, vähän sellaiselle käteen tuntuvat.
Finlaysonin graafinen suunnittelu on kammittavaa. Näyttää kibalta sirllä kaupassa ne limen vöriset karhut, mutta kotona ruttusessa sängyssä ei näytäkkään.. sinahan ne on jossain alennuksessa ja joka toinen kauppa on Outlet”. En osta enää ikinä. Hemtexin perkaali on ihanaa ja tyynyliinat sopivan kokoisia, ri liian isoja säkkejä. Jumaleysson!
Onko iso ihme jos firman tj on sadomasohomo että lakanat on hiekkapaperia.