Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelija, millaisia kokemuksia vuokratyöfirmoista?

Vierailija
09.02.2016 |

Opiskelen alaa, jossa on läsnäoloa neljänä tai viitenä päivänä viikossa ja lisäksi paljon pitää tehdä vapaa-ajallakin kouluhommia. Päivät kestävät usein neljään saakka.

Olen keikkatyöläisenä kahdessa eri vuokrafirmassa, joihin molempiin olen selväsanaisesti kertonut heti alussa, että pystyn tekemään vain viikonlopputöitä ja satunnaisesti iltavuoroja, jotka alkavat aikaisintaan klo 16. On luvattu, että viikonloppukeikkoja riittäisi ja iltaakin ihan mukavasti. Minulle on kuitenkin tarjottu enimmäkseen arkiaamuvuoroja, joita en tietenkään ole voinut ottaa. Muutaman hassun lauantaikeikan olen saanut ja nekin vain neljän tai viiden tunnin pätkiä. Olen itse ollut aktiivisesti yhteydessä vuokrafirmoihin ja kysellyt sopivien keikkojen perään. Silti mitään sellaista keikkaa ei tunnu löytyvän, mistä työhaastatteluissa on ollut puhetta. Ei viikonloppuja, eikä iltaa. Mikseivät voi suoraan sanoa, jos sopivia keikkoja ei ole? Eräs opiskelijatoveri valitti samasta ongelmasta. Kuulemma nämä firmat palkkaavat listoilleen aivan liikaa työntekijöitä siihen nähden, paljonko vuoroja sitten todellisuudessa on. Onko tämä yleistäkin? Kokemuksia? Oletteko saaneet jostain opiskelujen oheen sopivaa työtä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista. Minua ei ole edes kukaan haastatellut vuokrafirmasta, parissa haastattelussa olen käynyt niissä isäntäyrityksissä ja siellä saanut kummastuneita katseita kun ilmoitan, että pääsen vain tiettyinä päivinä töihin. Kun etsivät aina arkiaamujen tuuraajia ja ns. oma väki ottaa viikonlopputyöt.

Vierailija
2/4 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vuokrafirmat tekevät tätä? En keksi mitään järkevää syytä eli pystyykö joku valaisemaan? Eihän tuosta hyödy kukaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ainakin on riittänyt ihan hyvin vkoloppukeikkaa. Mulla tosin kävi aika hyvä mäihä, että pääsin ensimmäiselle keikalle ac-tarjoilijaksi melko tunnettuun raflaan, ja sieltä mua oli sitten helppo tyrkyttää toisiinkin paikkoihin. Monia hyviäkin työntekijöitä pompotellaan paikasta toiseen kuukausitolkulla, koska näitä tunnetuimpia vuokratyöfirmoja ei ihan kamalasti kiinnosta, millaisella taitotasolla laitetaan porukkaa eteenpäin. Saati sitten, että minne. Kunhan saadaan listat täyteen.

Vierailija
4/4 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon extraajilla, ja ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Monesti menee vuoroja "nenän ohi", mutta niitä on kuitenkin niin paljon tarjolla että ilman ei kuitenkaan jää, ellei halua :)

Ja mitään epäsopivia vuoroja ei edes tarjota kunhan pitää kalenterinsa ajantasalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme