Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kymmenen pisteen kysymys! Miten paikata 20 vuoden aukko cv:ssä?

Vierailija
09.02.2016 |

Aika mahdotonta, mutta vastaanotetaan hyviä ehdotuksia, jos sellaisia on mahdollista ollakaan :D.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että olet hoitanut lapsiasi kotona 20 vuoden ajan. Mainitse ajan positiivisista puolista, esimerkiksi organisointikyvyn kehittymisestä kolmen lapsen kanssa. Lisää it-opiskelusi, perehtymisesti ammattia koskeviin kirjalllisuuteen jne. Selitä, että päivitit osaamistasi kotiäitivuosiesi aikana.

Arvostan kotiäitinä toiminutta henkilöä, koska monien lasten kanssa on haasteellista pärjätä.

Vierailija
42/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se kannattaa kertoa että on hoitanut lapsia.

Jos jätät vain tyhjäksi aukoksi, niin työnantaja saattaa epäillä aukon syyksi vankeusrangaistuksia.

Monilla työpaikoilla äiteihin suhtaudutaan myönteisesti. Monia äiti-taitoja tarvitaan myös niillä työpaikoilla.

Kärsivällisyyttä, pitkäjänteisyyttä, empaattisuutta jne.

Tsempit työnhakuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on, että 20 vuoden poissaolo työmarkkinoilta tarkoittaa sitä, että olet samalla viivalla kuin juuri valmistuneet ilman työkokemusta. Eli cv:tä älä kaunistele, mutta mieti realistisesti mihin sinulla kannattaa hakea ja mihin voit päästä. Nyt sulla on sitä työkokemusta alettava keräämään, ei hinkua paikkoja jossa sitä oikeasti tarvitaan.

Ei ole edes samalla viivalla niiden vastavalmistuneiden kanssa, niillä on tuoreempi osaaminen, osaavat uusia välineitä ja usea ala menee valtavasti eteenpäin 20 vuoden aikana.

Minäkin olen palkannut ihmisiä ja 20 vuotta kotona ollut tuskin pääsisi edes haastatteluun.

Vierailija
44/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta pois työelämästä!?! Kuullostaa uskomattomalta.. Minkä ikäisiä lapsesi ap ovat?

Vierailija
45/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan valehtelisin voittaneeni lotossa ja elelleeni vapaaherrana, kunnes alkanut pitkästyttään ja huvittas mennä töihin. Mitään suuria en työltä odottais, että lähtisin aika matalalta hakeen paikkaa. Esim aikasemmin kirjanpitäjä -> nyt assistentti tms.

Vierailija
46/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, että kotiäitinä viimeiset 20 vuotta. Mielenkiintoa alaa kohtaan ja osaamista olen ylläpitänyt lukemalla alan kirjallisuutta, osallistumalla siihen ja tuohon jne. Nyt haluan palata takaisin työelämään, jossa voin päivittää osaamistani ja kehittää ammattiosaamistani. Minulla on korkea motivaatio, hyvä organisointikyky ja itseluottamusta, näitä ominaisuuksiani aion käyttää hyväkseni tulevassa työelämässä paikatakseno työkokemuken puutetta.

Jotakin tollasta?

Vierailija
47/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde opiskelemaan lähihoitajaksi suuntautumisena lapset. Silloin kotiäitiytesi voidaan ainakin osittain katsoa työkokemukseksi. Kaverini oli 18 vuotta pois työelämästä, opiskeli lähihoitajaksi ja sai heti töitä päiväkodista.

Tämä ei ole totta, omien lasten hoitamista ei katsota työkokemukseksi. Koulusta ei saa yhtään "vapautusta" tai hyväksilukua tähän vedoten.

Tietysti voi olla, että päiväkodin johtaja/muu rekrytoija tätä aikanaan tuleekin arvostamaan. Mutta enemmän työpaikan saamiseen vaikuttaa kemiat ja menestyminen harjoitteluissa.

Vierailija
48/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti, että kotiäitinä viimeiset 20 vuotta. Mielenkiintoa alaa kohtaan ja osaamista olen ylläpitänyt lukemalla alan kirjallisuutta, osallistumalla siihen ja tuohon jne. Nyt haluan palata takaisin työelämään, jossa voin päivittää osaamistani ja kehittää ammattiosaamistani. Minulla on korkea motivaatio, hyvä organisointikyky ja itseluottamusta, näitä ominaisuuksiani aion käyttää hyväkseni tulevassa työelämässä paikatakseno työkokemuken puutetta.

Jotakin tollasta?

Kyllä, rehellinen aion tottakai olla. Paitsi nyt kyllä varastan näitä ehdottamiasi lauseita hakemuksiin, tosi hyvin sanottu :), ihan hirveän osuvia!

Lisäkoulutusta etsiskelen, sopivia odotellessa toivon, että osuu kohdalle työnantaja, jonka ajatusmaailma onkin nykyajasta poikkeava eli tuollainen, kuin # 30 :). ap

Vierailija
49/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä kouluttauduin oikeastikin sen verran kuin kykenin. Yleensä koulutuksista kysellään todistuksia, ei välttämättä vielä haastattelussa, mutta ainakin itseltä on sitten työnaloittamisvaiheessa pyydettu todistamaan, että olen se, mikä sanon olevani. 

Vierailija
50/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi ap kertoa minkä ikäisiä lapsesi ovat ja kuinka monta heitä on?

Vierailija
51/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi ap kertoa minkä ikäisiä lapsesi ovat ja kuinka monta heitä on?

Voisinhan kertoakin, jos haluaisin ketjusta tietyntyyppisen. Usko pois, taivastelut on nähty, eikä syiden tai lapsiluvun avaaminen tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Märehtimistä on riittänyt, miten eteenpäin, on oleellisinta minulle. Ja pari tosi hyvää juttua on tarttunutkin jo kommenteista, kiitos näistä :) .

Vierailija
52/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kkkkkkk kirjoitti:

Olit 20 vuotta kotona? Eli nuorin on alle 3-vuotias? Vai "hoiditko" lapsia siihen asti että muuttivat omaan kotiin? Eli sluibasit kotona....

En ole AP, mutta se on hyvä jos ihminen joka voi olla kotona myös on kotona. Vapautuu työpaikka sellaiselle joka sen tarvitsee. 

Samaa mieltä. Ja eläkerahat sille, joka on tehnyt työtä sen ansaitakseen.

Vierailija
53/54 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotakin tollasta?

Vinkkejäsi käytetty nyt hakemuksen Oma esittely -osiossa :). Kiitos vielä! ap

Vierailija
54/54 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset