Te pariskunnat, jotka "ette salaa toisiltanne mitään"
Vaikka sinulle olisi ok, että kultsipuppelisi tietää kaikki asiasi netti- ja kännykkäviesteistä lähtien, niin minulle se ei ole ok. Jos avaudun henkilökohtaisista asioistani, en halua että sinun seurustelukumppanisi tietää niistä myös.
Todella mukavaa kun tieto siitä, etten voi saada lapsia on levinnyt myös ulkopuolisille. Täällä ei haittaa anonyymina kertoa, mutta voin sanoa että hivenen kirpaisi kun illallispöydässä "ystävän" puoliso yhtäkkiä alkoi ns. lohdutella minua että kai tiedän että nykyään adoptiokin on mahdollinen vaikkei olisi naimisissa. Ja perään lisäys, että hänestä nainen on silti aina nainen, vaikkei voisikaan saada lapsia.
Joo, oli tuhannen päissään mutta paljastipa että tietää asiasta josta en ole kertonut kuin yhdelle ihmiselle ja hän oli vielä vannonut ettei kerro kenellekään. Eli jos ei ole kertonut, on "ystäväni" näyttänyt nämä viestit hänelle.
Aika paska olo juuri nyt.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä asennoidutte niin, että juuri teidän salaisuutenne ovat maailmaa mullistavia ja aivan häikäisevän uniikkeja? Esim. Lapsettomuus, en käsitä miksi sellaista asiaa häpeillään, täh?!? Mistä ihmeestä se häpeä kumpuaa? "En voi saada lapsia, hävettää, apua, KUKAAN EI SAA SAADA TIETOONSA TÄTÄ ASIAA!!11"
Minä olen avautunut aroista asioista netissä, miesystäville, kavereille... Ja tasan tarkkaan tietoinen siitä, että asiat saattavat levitä. Mitä sitten? Alkoholismi perheessä ei liene mikään ainutlaatuinen asia eikä tee minusta epänormaalia ihmistä. Jos ihmiset haluavat juoruilma minusta niin siitä vaan, niitä samoja asioita on about joka toisella ihmisellä maailmassa. Kim K. tuli tunnetuksi seksivideosta, eikä silti piiloutunut maan alle vaan elää normaalia elämää tietäen, että "kaikki tietävät."
En ole asioiden levittelijä vaan päinvastoin luotettavaksi kehuttu, en vain tajua ihmeellistä häpeilyä ja tavallisten asioiden varjelua.
Olen itsekin vähän hämmästynyt tässä ketjussa, miten ihmiset paljon ihmiset pitävät salaisuuksistaan tiukasti kiinni. Toki jokaisella on siihen oikeus niin halutessaan. Itse kuitenkin kannustaisin ihmisiä avoimesti puhumaan kaikista asioista koska ne kuuluvat osaksi ihmisten elämää. Ei niissä todellakaan ole mitään häpeämistä kuten yllä oleva kirjoittikin. Itse olen aiemmin kärsinyt lapsettomuudesta ja puhunut siitä aina avoimesti. En myöskään häiriintynyt koskaan siitä, että ihmiset kyselivät koskas teille tulee lapsi, sanoin vain, että yritetään kovasti mutta kun ei tärppää niin ei tärppää. Hyvin avoimesti kerroin myös lapsettomuushoidoista.
Asioiden salailu on ahdistavaa. Suomalaiset on ehkä liiaksi opetettu siihen, että omat asiat pitää tiukasti pitää sisällään ja että jos asioista kertoo, muut alkavat vain sääliä tai paheksua. Usein asia ei kuitenkaan ole ollenkaan niin.
Asioiden salailu ei ole ahdistavaa. Se, että sä koet avoimuuden olevan sulle ok, on sitten ok, mutta mä ainakin koen paljon helpottavana kun ei tarvitse uteliaille tilittää kaikkea mahdollista ihan senkin takia että ne ei kaikki juoruämmille kuulu. Yksi kaveri vahti aina yökulkemisiani kun olin sinkkuna hetken, ja kielsin kertomasta sille että mistä olen tulossa jos joku tiesi, koska en jaksanut kuunnella sitä nälvintää enkä sitäkään kun se juttu olisi levinnyt ihan tuntemattomillekin asti aivan kummallisessa muodossa - kävin yhden miehen luona, mutta ton puhujan suussa juttu olisi muuttunut kolmenkimpaksi. Tähän taas toinen kaverini oli että miksi pitää salata. "Miksi mun menemiset kuuluisivat sille juoruämmälle?" oli mun vastaus. Mä en myöskään mitään muuta vihaa kuin kyselijöitä, jotka aukovat naamaansa ja antavat puusilmäisiä ohjeita. Mua ei omat asiani hävetä, haluan vaan privacya.
Mua ärsyttää kaveri, mikä näyttää kaikki viestit aina eteenpäin kun raivostuu jollekin. Tiedän ainakin kenelle en voi kirjotella :D
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää levittää tuollaista asiaa, vielä kun selvästi tiesi että aihe on sinulle arka! En enää viestittelisi tuollaisen kanssa muusta kuin säästä.
Ei edes säästä. Kaikki yhteydenpito, ja ystävyys siinä samalla, loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tietää enemmän kuin haluaa, kyllä mä sille höpötän kaiken:D enkä oikeastaan tiedä yhtään paria, jotka eivät juorua keskenään, eivät vain myönnä sitä. Tiedän myös pitkälti kaiken mieheni joukkuueen suhdesolmuista, seksiongelmista jne. Mies ei millään kertoisi, mutta oon oppinut vääntämään siitä asiat ulos väkisin:D tuohan se asioista tietäminen tällaisessa pienessä kaupungissa vallan tunteen. Voi sitten tiputella niitä juttuja omien tarkoitusten mukaan ja vähän hämmentää soppaa.!tässä pelissä vaan pitää olla taitava, niin säilyttää sen luottamuksen ja kuulee mehukkaimmat jutut;)
Vallan tunteen O__o. Mitähän soppaa se sinä niillä tiedoillasi hämmennät? Keksitkö itse jotain "skandaaleja", joita voit sitten "todistaa" noilla tiedoilla jotka eivät sinulle kuulu millään lailla? Voi helvetti, joku sairaushan tuo on. En voi ymmärtää tuollaisia uteliaita ihmisiä.
No mulla ja parhailla ystävillä on sellainen tapa että sanotaan etukäteen että älä nyt kerro tätä kenellekkään! Tai älä nyt kerro tätä sitten varsinkaan "sille"? Koska on asioita joita voi kertoa puolisolle ja sellaisia joita ei kerrota.
Aika selkeet pelisäännöt.