Syömään Turussa
Hiihtolomareissu suunnitteilla ja ruokapaikkaa olen miettinyt. Syöjiä siis isä ja äiti sekä kaksi lasta (4&6). Mikä olisi kiva paikka keskustassa? Ei mikään hampparimättölä vaan ns. kunnon ravintola josta saisi hyvää ruokaa niin vanhemmille kuin lapsillekin. Lapset suht kaikkiruokaisia, mutta lastenlista (tai kokemukset annosten puolittamisesta tms.) plussaa. Turussa on tullut käytyä fiinimmissä paikoissa miehen kanssa kaksin, mutta lapsiystävälliset perheravintolat vieraampia. Kiitos siis jo etukäteen vinkeistä. :)
Kommentit (37)
Joo Pikkutorre ei ehkä ole sellainen paikka mihin oltaisiin menossa. Ja Kaskis ja muut fine dining- paikat jätetään sitten kahdenkeskisille treffireissuille. :)
Ja kuten aloitusviestissä totesin, lapset ovat melko kaikkiruokaisia. Mediumpihvit, merenelävät ja esim. mozzarellapizzat uppoavat kyllä. Nakkeja ja lihapullia ei tarvitse listalta löytyä. Ehkä enemmänkin haen tunnelmaltaan ja asiakaspalvelustaan lapsiystävällisiä paikkoja, ei niinkään listan. Foija vaikutti kivalta, onko viimeaikaisia käytännön kokemuksia?
Ap
Rantakertusta ja Denniksestä myös kiitos. Vaikuttavat siltä ettei lapsiasiakkaille ainakaan tuhahdeltaisi. :)
Ap
Rantakerttu on kiva ja lapset ja nuoriso tykkäävät valtavasti. Itselle vähän meluisa, juuri suosionsa vuoksi. Ruoka kyllä hyvä.
Saakutin ap, kun laitoit tällaisen aloituksen tänne. Mulle tuli kauhea nälkä, nyt tekee mieli kovasti pitsaa...
Rantakerttu on tosiaan kiva, siellä on kesällä lapsille terassilla oma "leikkipihakin", eli hiekkalaatikko, keinu yms. Se tosin ei hiihtolomalla paljoa varmaan lohduta :D. Rantakerttu on myös ehkä vähän kaukana keskustasta. Dennis on tosiaan perinteinen turkulainen ravintola. Edullinen ja lista on aika monipuolinen. Siellä otetaan lapset hyvin huomioon :)
Sergio's jokirannassa. Italialaista ruokaa, viihtyisä sijainti ja lastenlista löytyy.
Menkää hiukan keskustan ulkopuolelle (kilometrin tai ehkä vielä allekin sen, Vanhan Tampereentien alkuun: Masan Baariin.
Siinä on hieno ruokaravintola, oikein sellainen paremman väen paikka.
Kerttuja on toinenkin, Läntisellä Pitkälläkadulla(bataattiranut,namnam). Jos intialainen innostaa niin ehdottomasti Delhi Darbar Hämeenkadulla. Turun kasvisravintolassa ja Pure Foodinissa on hyvää lounasruokaa. Kauppahallissa on hyvää sushia ja Roots Kitchenissä on ihanaa ruokaa. Hiilessä oli muistaakseni ihan jees purilaiset.
Pub Niskassa on kyl todella hyvät peltileivät, joten sinne tai Tintån ehdottomasti jos pizzaa tekee mieli.
-29
Vierailija kirjoitti:
Saakutin ap, kun laitoit tällaisen aloituksen tänne. Mulle tuli kauhea nälkä, nyt tekee mieli kovasti pitsaa...
Haha, anteeksi. :D Itsellänikin kyllä vesi nousee kielelle kun ruokalistoja olen käynyt läpi.
Sushiin voisi olla kiva, siitä kun lapset tykkäävät myös. Tosin ilman wasabia, muuten on kuulemma liian tulista. Mutta kaipa niitä saa niinkin tilattua. Sergio's myös kivan oloinen paikka. Kiitos näistä vinkeistä, tulee jo runsaudenpula kun miettii mihin sitä menisi. :)
Ap
Mä suosittelen myös sergiosta, mahtava italialainen, kelpaa myös valkoisten pöytäliinojen illallisiin mutta myös lapsiperheiden suosima ja lapset ovat oikein tervetulleita sinne. Ruoka on ihanaa!
Lounaaksi lapset tykkäis varmasti forum-korttelin sivussa, oisko lähellä haraldia, olevasta meksikolaisesta ruokapaikasta josta saa myös mukaan. Tekevät kai kaiken ite ja hyvää on. En muista nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Samoin.
Panini ja Golden grill saa mun äänet. :)
Kauppahallissa on kyllä tunnelmaa ja ihan sikana eri vaihtoehtoja.
Mex Mex on kanssa huippu.
Kiitos kaikille kommentoijille. Näillä näkymin ruokapaikka tulee olemaan Panini, Sergio's tai Niska. :) Eiköhän me kiva reissu saada aikaiseksi.
Ap
Siskoni 6-vuotias poika rakastaa pitsaa, hänen mielestään Turun keskustan top3 pitsapaikkaa ovat Tintå, Panini ja Dennis. Jostain syystä hän pitää Tintån pitsoista vaikka ne ovat hieman erikoisia.