Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomenkielinen kappale jossa mielestäsi koskettavimmat lyriikat?

Vierailija
08.02.2016 |

kertokaaaa

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Kurkela - Prinsessalle

Anna Eriksson - Kesällä kerran

Emma Salokoski - Veden alla

Vierailija
62/110 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö edes mitä lauluja nämä ovat ennen kuin peukutatte? Kysynpä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulanta - Päivästä toiseen

Vierailija
64/110 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua että sori jos tulee samoja. Juicen syksyn sävel ja rakkauden ammattilainen on aika diippejä.

Vierailija
65/110 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikko Lavi - rupsahda rauhassa rakkaani mun

Mikko Alatalo -rikoo on riskillä ruma

Eveliina Kurki - sä osaat sillälailla peppua vemputtaa

Kaikki löytyy myös youtubesta

Olen luullut ,että rupsahda rauhassa olisi Kari Kuuvan kappale.

Vierailija
66/110 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon matkustanu junalla kuuhun ja takasin. Joka kerta rankemmin taivaast alas palasin. Äiti soitti poliisit, ne vei mut pois. Vaikkei mulla suljetulle kuukautta ois. Mun iskä sano, et mä oon kunnos. Lepositeissä sisälläni tunteiden tungos. Mut nää on vaa oloja, antakaa mun mennä. Itse perkeleeni kesytän. Vaik kotona on tapettien kuviotki liian levottomia. Aivotoiminnast ei pidetä lomia. Tein turhaan taas itsarin, siihen suuntaan vihjasin et jättäkää jo rauhaan tai tehkää se lobotomia.

Mä en tienny miten pysähtyy, nauttii hetkestä. Mieli teki omat esteensä. Juoksen karkuun tai juoksen perässä. Aistit tylsinä mut hampaat veressä. Vaikka yritin, ei aika pysähtynyt viisareissa roikkumalla. Nyt on valkeat seinät ja kukat ikkunalla. Voisinpa juoksennella auringon alla. Mä murrun joka kerta sisältä kun. Maapallo pyörähtää ympäri mun. Tässä nyt. Tässä nyt. Tässä hetkessä elämäsi sun.

Mitä minä kuuseen kurkottaja huolin. Turhaan murheet paino mua jo ennen ku mä kuolin. Ne kerkee murehtii ku napsahtaa. Katajaan kapsahtaa, ku potkin alta nurin tuolin. Ihmisparka, mieli vielä tiedolle arka. Maksatko mietteistäni markan? Aamulla asennettiin aivoihin salpa. Ihmishenki on niin halpa. Elämä on puoliks typerii unelmii. Puoliks harmaata vastuuta, tilastolukemii. Mummo toi kukkapuketin. Jos sä viet mut pois mukanas, laitan ympärille rusetin. Lisää vettä myllyyn. Lisää muiden päätöksiä, piikkejä pyllyyn. Mun mieli kyllästyny myrkkyyn. Mä kutsun tohtoritädin mun kans kylkiäiskylpyyn.

Ei ihminen voi tietää tietään. Toiset vie, toiset pois viedään. Anna sataa, tulee sateenkaaria. Laula vaikka kusilaarilla aaria. Sano oma sana, laula oma laulu. Kirjota se kirja, maalaa jo se taulu. Ihan tarpeeks iteltä jo anteeks anottu. Nää kaikki sanat on jo joskus sanottu.

Vierailija
67/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpunen jouluaamuna

Vierailija
68/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rölli: Usvametsän neito

Vierailija
69/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....Erna Tauron teksti Syyslaulu/ Höstvisa

Syyslaulu, Suomeksi Höstvisa on Erna Tauron sävellys, sanat ovat Tove Janssonin käsialaa.

Vierailija
70/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMMP - Salla tahtoo siivet. Riipaisee syvältä, koska rakas lapseni on masentunut. Enkä voi auttaa.

" Haluat pois,

et silti tiedä missä hyvä ois,

ja peität kaiken

Mitä mä teen,

jos näkisin ees yhden kyyneleen,

niin kuivaisin sen

Sä kerroit että päivänvalo pelottaa,

ja silti valvot yösi,

etkä unta saa,

en osaa auttaa

Kai ehjin siivin,

me vielä joskus liidetään,

alhaalla jossain,

nukkuu kaikki muut

Kukaan ei löydä

pimeyteen meidät merkitään,

saa salaisuuden

sysimetsän puut

Sisällä on, sinussa vesi raskas,

rannaton,

se tahdotonta

liikuttelee,

kun vuorovesi nousee tai laskee,

vie onnetonta,

kun en saa sua kiinni aina pelkään vaan,

sun satuttavan itseäsi uudestaan,

enkä voi auttaa "

Vierailija
71/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki Leevi&Leavingsin biisit – nerokasta lyriikkaa ja hienoja tarinoita, jotka itkettää ja naurattaa samaan aikaan.

Mutta tällä hetkellä mua itkettää Chisun Tuu mua vastaan, etenkin videon kera.

Vierailija
72/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin olen kahta lukuun ottamatta tunnistanut jokaisen biisin. Eipä tässä nyt mitään kovin ihmeellisiä ole tullut.

Vierailija
73/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin olen kahta lukuun ottamatta tunnistanut jokaisen biisin. Eipä tässä nyt mitään kovin ihmeellisiä ole tullut.

Eli tiedät Carolan koko tuotannon lyriikat ja esim tuon Simo vaatehuoneelta -biisin?

Minusta alapeukuttajat voisivat kertoa, mikä noissa lyriikoissa heidän mielestään mättää, vai tuleeko alapeukut pelkästään artistin perusteella. Minä olen laittanut pari biisiä, joiden esittäjät ovat tämän palstan mukaan noloja ja surkeita, mutta veikkaan, että jos nämä biisien lyriikat laitettaisiin jonkun muun artistin esittämäksi, ne olisivat elämää suurempia.

Vierailija
74/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulannan Valot pimeyksien reunoilla. Todella lohdullinen biisi mulle nykyisessä elämäntilanteessa. "Valot pimeyksien reunoilla ovat harvassa, mutta olemassa". Tulee vedet silmiin joka kerta tässä kohdassa.

Vierailija
75/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevi and the Leavings - kerro terveiset lapsille

Vierailija
76/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Kurkelan Prinsessalle ❤

Vierailija
77/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apulannan Valot pimeyksien reunoilla. Todella lohdullinen biisi mulle nykyisessä elämäntilanteessa. "Valot pimeyksien reunoilla ovat harvassa, mutta olemassa". Tulee vedet silmiin joka kerta tässä kohdassa.

Minulle myös. Itse pidän kohdasta "kaikki suurimmat kauhut on sun toiveittes peilikuva, käännä ne ja kädestäs löydät niihin avaimet".

Vierailija
78/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin ihastus

Jesse Kaikuranta Vielä yksi laulu

Vierailija
79/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tiedät Carolan koko tuotannon lyriikat ja esim tuon Simo vaatehuoneelta -biisin?

Minusta alapeukuttajat voisivat kertoa, mikä noissa lyriikoissa heidän mielestään mättää, vai tuleeko alapeukut pelkästään artistin perusteella. Minä olen laittanut pari biisiä, joiden esittäjät ovat tämän palstan mukaan noloja ja surkeita, mutta veikkaan, että jos nämä biisien lyriikat laitettaisiin jonkun muun artistin esittämäksi, ne olisivat elämää suurempia.

Carolan koko tuotanto ei ole kappale :) Ja kyllä, tiedän myöskin esim. Oranssin paskan Munattoman Prinssin. Toiset meistä nyt kuuntelee paljon musiikkia. Miksi otat tämän niin kovin henkilökohtaisesti? Tykkää mistä tykkäät, mitä väliä jonkun palstan peukutuksilla, jos biisi koskettaa sua itseäsi.

Vierailija
80/110 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naiseni kuoli tämä biisi meinasi tappaa mut ja kuitenkin lohdutti samalla. Pystyi ajattelemaan, että ainakin on vielä yksi asia minkä voi tehdä jos mikään muu ei auta. 

Monessa paikkaa tuo "Shinju" on kuultu "She knew", mutta asiasta on virallista tietoa ja lyriikka on todellakin "Shinju".

---

Nukutaan (Nylon Beat)

Korpin lentävän nään

Salaisuus on ystävänään

Se meille viestiä tuo

Ja odottaa luo

Sun viereen tänään iäksi jään

Vala jonka vannoin nyt lunastetaan

Näin unestani todemman saan

Ja loppuun kulutetun

Nään aikani mun

Mut rakkaus ei tuu katoamaan

Nukutaan

Paha maailma pois kokonaan

Näin unohtamaan sinut saan

Kaikki tää jäädä voi unholaan

Me nukutaan ainiaan

Shinju (Japania, rakastavaisten kaksoisitsemurha)

Shinju

Shinju

Silmiis pala taivasta jää

Silmän räpäys vain pimeää

Meille kaikkeus on

Tuntematon

Sun kanssas ei oo pelättävää

Kovin monta vuotta odotettiin

Mut pikavuoro sai meidät kii

Se enää pysähdy ei

Vaan sydämet vei

Ja valo näytti rakastaviin