Suomenkielinen kappale jossa mielestäsi koskettavimmat lyriikat?
Kommentit (110)
Tiedättekö edes mitä lauluja nämä ovat ennen kuin peukutatte? Kysynpä vaan.
En lukenut koko ketjua että sori jos tulee samoja. Juicen syksyn sävel ja rakkauden ammattilainen on aika diippejä.
Vierailija kirjoitti:
Veikko Lavi - rupsahda rauhassa rakkaani mun
Mikko Alatalo -rikoo on riskillä ruma
Eveliina Kurki - sä osaat sillälailla peppua vemputtaaKaikki löytyy myös youtubesta
Olen luullut ,että rupsahda rauhassa olisi Kari Kuuvan kappale.
Mä oon matkustanu junalla kuuhun ja takasin. Joka kerta rankemmin taivaast alas palasin. Äiti soitti poliisit, ne vei mut pois. Vaikkei mulla suljetulle kuukautta ois. Mun iskä sano, et mä oon kunnos. Lepositeissä sisälläni tunteiden tungos. Mut nää on vaa oloja, antakaa mun mennä. Itse perkeleeni kesytän. Vaik kotona on tapettien kuviotki liian levottomia. Aivotoiminnast ei pidetä lomia. Tein turhaan taas itsarin, siihen suuntaan vihjasin et jättäkää jo rauhaan tai tehkää se lobotomia.
Mä en tienny miten pysähtyy, nauttii hetkestä. Mieli teki omat esteensä. Juoksen karkuun tai juoksen perässä. Aistit tylsinä mut hampaat veressä. Vaikka yritin, ei aika pysähtynyt viisareissa roikkumalla. Nyt on valkeat seinät ja kukat ikkunalla. Voisinpa juoksennella auringon alla. Mä murrun joka kerta sisältä kun. Maapallo pyörähtää ympäri mun. Tässä nyt. Tässä nyt. Tässä hetkessä elämäsi sun.
Mitä minä kuuseen kurkottaja huolin. Turhaan murheet paino mua jo ennen ku mä kuolin. Ne kerkee murehtii ku napsahtaa. Katajaan kapsahtaa, ku potkin alta nurin tuolin. Ihmisparka, mieli vielä tiedolle arka. Maksatko mietteistäni markan? Aamulla asennettiin aivoihin salpa. Ihmishenki on niin halpa. Elämä on puoliks typerii unelmii. Puoliks harmaata vastuuta, tilastolukemii. Mummo toi kukkapuketin. Jos sä viet mut pois mukanas, laitan ympärille rusetin. Lisää vettä myllyyn. Lisää muiden päätöksiä, piikkejä pyllyyn. Mun mieli kyllästyny myrkkyyn. Mä kutsun tohtoritädin mun kans kylkiäiskylpyyn.
Ei ihminen voi tietää tietään. Toiset vie, toiset pois viedään. Anna sataa, tulee sateenkaaria. Laula vaikka kusilaarilla aaria. Sano oma sana, laula oma laulu. Kirjota se kirja, maalaa jo se taulu. Ihan tarpeeks iteltä jo anteeks anottu. Nää kaikki sanat on jo joskus sanottu.
Vierailija kirjoitti:
....Erna Tauron teksti Syyslaulu/ Höstvisa
Syyslaulu, Suomeksi Höstvisa on Erna Tauron sävellys, sanat ovat Tove Janssonin käsialaa.
PMMP - Salla tahtoo siivet. Riipaisee syvältä, koska rakas lapseni on masentunut. Enkä voi auttaa.
" Haluat pois,
et silti tiedä missä hyvä ois,
ja peität kaiken
Mitä mä teen,
jos näkisin ees yhden kyyneleen,
niin kuivaisin sen
Sä kerroit että päivänvalo pelottaa,
ja silti valvot yösi,
etkä unta saa,
en osaa auttaa
Kai ehjin siivin,
me vielä joskus liidetään,
alhaalla jossain,
nukkuu kaikki muut
Kukaan ei löydä
pimeyteen meidät merkitään,
saa salaisuuden
sysimetsän puut
Sisällä on, sinussa vesi raskas,
rannaton,
se tahdotonta
liikuttelee,
kun vuorovesi nousee tai laskee,
vie onnetonta,
kun en saa sua kiinni aina pelkään vaan,
sun satuttavan itseäsi uudestaan,
enkä voi auttaa "
Lähes kaikki Leevi&Leavingsin biisit – nerokasta lyriikkaa ja hienoja tarinoita, jotka itkettää ja naurattaa samaan aikaan.
Mutta tällä hetkellä mua itkettää Chisun Tuu mua vastaan, etenkin videon kera.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin olen kahta lukuun ottamatta tunnistanut jokaisen biisin. Eipä tässä nyt mitään kovin ihmeellisiä ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin olen kahta lukuun ottamatta tunnistanut jokaisen biisin. Eipä tässä nyt mitään kovin ihmeellisiä ole tullut.
Eli tiedät Carolan koko tuotannon lyriikat ja esim tuon Simo vaatehuoneelta -biisin?
Minusta alapeukuttajat voisivat kertoa, mikä noissa lyriikoissa heidän mielestään mättää, vai tuleeko alapeukut pelkästään artistin perusteella. Minä olen laittanut pari biisiä, joiden esittäjät ovat tämän palstan mukaan noloja ja surkeita, mutta veikkaan, että jos nämä biisien lyriikat laitettaisiin jonkun muun artistin esittämäksi, ne olisivat elämää suurempia.
Apulannan Valot pimeyksien reunoilla. Todella lohdullinen biisi mulle nykyisessä elämäntilanteessa. "Valot pimeyksien reunoilla ovat harvassa, mutta olemassa". Tulee vedet silmiin joka kerta tässä kohdassa.
Leevi and the Leavings - kerro terveiset lapsille
Vierailija kirjoitti:
Apulannan Valot pimeyksien reunoilla. Todella lohdullinen biisi mulle nykyisessä elämäntilanteessa. "Valot pimeyksien reunoilla ovat harvassa, mutta olemassa". Tulee vedet silmiin joka kerta tässä kohdassa.
Minulle myös. Itse pidän kohdasta "kaikki suurimmat kauhut on sun toiveittes peilikuva, käännä ne ja kädestäs löydät niihin avaimet".
Uusin ihastus
Jesse Kaikuranta Vielä yksi laulu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tiedät Carolan koko tuotannon lyriikat ja esim tuon Simo vaatehuoneelta -biisin?
Minusta alapeukuttajat voisivat kertoa, mikä noissa lyriikoissa heidän mielestään mättää, vai tuleeko alapeukut pelkästään artistin perusteella. Minä olen laittanut pari biisiä, joiden esittäjät ovat tämän palstan mukaan noloja ja surkeita, mutta veikkaan, että jos nämä biisien lyriikat laitettaisiin jonkun muun artistin esittämäksi, ne olisivat elämää suurempia.
Carolan koko tuotanto ei ole kappale :) Ja kyllä, tiedän myöskin esim. Oranssin paskan Munattoman Prinssin. Toiset meistä nyt kuuntelee paljon musiikkia. Miksi otat tämän niin kovin henkilökohtaisesti? Tykkää mistä tykkäät, mitä väliä jonkun palstan peukutuksilla, jos biisi koskettaa sua itseäsi.
Kun naiseni kuoli tämä biisi meinasi tappaa mut ja kuitenkin lohdutti samalla. Pystyi ajattelemaan, että ainakin on vielä yksi asia minkä voi tehdä jos mikään muu ei auta.
Monessa paikkaa tuo "Shinju" on kuultu "She knew", mutta asiasta on virallista tietoa ja lyriikka on todellakin "Shinju".
---
Nukutaan (Nylon Beat)
Korpin lentävän nään
Salaisuus on ystävänään
Se meille viestiä tuo
Ja odottaa luo
Sun viereen tänään iäksi jään
Vala jonka vannoin nyt lunastetaan
Näin unestani todemman saan
Ja loppuun kulutetun
Nään aikani mun
Mut rakkaus ei tuu katoamaan
Nukutaan
Paha maailma pois kokonaan
Näin unohtamaan sinut saan
Kaikki tää jäädä voi unholaan
Me nukutaan ainiaan
Shinju (Japania, rakastavaisten kaksoisitsemurha)
Shinju
Shinju
Silmiis pala taivasta jää
Silmän räpäys vain pimeää
Meille kaikkeus on
Tuntematon
Sun kanssas ei oo pelättävää
Kovin monta vuotta odotettiin
Mut pikavuoro sai meidät kii
Se enää pysähdy ei
Vaan sydämet vei
Ja valo näytti rakastaviin