Pitkähiuksiset: kuinka usein peset hiuksesi shampoolla?
Minä pesen viikolla joka toinen päivä, viikonloppuna on kahden päivän tauko. Haluaisin pidentää välipäiviä, mutta hiuspohja ja hiukset öljyyntyvät liian nopeasti. En kehtaa olla niin rasvaisessa tukassa.
Jostain syystä kuivashampoo ei toimi minulla.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap kokeillut pelkkää vesipesua siinä välissä? Itse pesen joka päivä pelkällä vedellä hiukset ja kolmen-neljän päivän välein shampoolla. Se tosin ensin vaati sen, että hiukset piti päästää todella likaisiksi (= pari viikkoa ilman shampoota) ja sen jälkeen eivät ole enää rasvottuneet samaa tahtia kuin ennen (sai pestä joka päivä). Mitä enemmän ja useammin pesee hiukset niin sitä nopeammin ne likaantuvat.
Niin ja lisään vielä pienen vinkin: älä ikinä levitä hoitoainetta, tehohoito, hoitosuihkeita tai muita tuotteita ihan hiuspohjaan asti vaan jätä päänahan ja hoitotuotteen väliin muutaman sentin "hajurako". Saa hiukset useimmiten näyttämään nopeammin likaisesta juuresta jos on laittanut hoitoaineet (ja muut mahdolliset tökötit) suoraan hiusten juureen. :)
Olen nyt yrittänyt hieman pidentää väliä eli ma-ilta, ke-ilta, pe-aamu ja la-ilta.
Ennen meni ma-aamu, ti-ilta, ke-ilta, pe-aamu ja la-ilta.
Keskiviikon ja lauantain saunat on vähän niinkuin pakolliset perheellisellä. Jos asuisin yksin, niin kävisin saunassakin siten, että hiukset tulisi pestyä joka toinen päivä.