Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvin ongelmallinen” vuokrailmoitus julki Hesarissa – ”Tämä ei ole rasismia, vaan riskien minimointia”

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vitun tyhmä tyyppi. Varmaan muutenkin joka paikassa huutelemassa kriittisyyttään vaikkei olisi minkäännäköistä tarvetta. Vuokranantaja saa itse päättää kenet ottaa asumaan vuokralle, eikä siinä tarvitse antaa mitään perusteluja.

Vierailija
42/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan kantasuomalaiseksi? Suomen passi löytyy ja olen Suomessa syntynyt mutta juuret on muualta, sukunimestäkin sen näkee. Suomalaisena kyllä itseni näen, en tunne muuta kulttuuria. Pitäiskö valmistautua seuraavan kerran kun kämppää etsii ettei tälläsille valopäille laita viestiä, leimaa heti mamuksi sukunimen perusteella eikä varmaan edes vastaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan todisti vaan sen että yksityiset vuokraa mielummin suomalaisille kuin ulkomaalaisille... Tuli mieleen se että nyt keväällä alkaa nämä myönteisen päätöksen saanneet pakolaiset muuttaa eteläsuomeen, kaupungeilla on kämpät loppunut niin oli jossain lehdessä että turviksille etsitään yksityisiltä markkinoilta asuntoja. Taitaa olla melkoinen urakka edessä niillä jotka niitä kämppiä etsii :D

Voisin vuokrata turviksille, jos sossu maksaa vuokran viisinkertaisena ja hyväksyy määräaikaisen sopimuksen. 

Vierailija
44/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui kymmenisen vuotta sitten. Rivitalonaapurit lähtivät expateiksi ja vuokrasivat asuntonsa kaupungille. Kaupunki majoitti asuntoon perheen (9 henkeä) lähi-idästä. Alkoi tapahtua kaikenlaista. Kerran koko porukka lukitsi itsensä ulos ilman avainta. Ikkuna rikki ja sitä kautta sisään. Ikkuna pysyi rikkinäisenä kuukausia. Roskapussit aseteltiin ulko-oven viereen. Kesällä jätevuori alkoi tuoksahtaa ja kerätä tuhoeläimiä. Veimme itse pussit taloyhtiön roskalaatikoihin päivää ennen omaa asuntonäyttöämme. Eikä tässä kaikki.

Vierailija
45/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote

Teitä maahanmuuttokriitikoita on noin kymmenen prosenttia väestöstä. Tosin teillehän yksinkertainenkin alakoulumatematiikka lienee turhan haasteellista. En itsekään vuokraisi työttömälle luuserille.[/quote]

Eli et siis vuokraisi turvapaikanhakijoille (työtön/ luuseri). Tosin en itsekään vuokraisi minkäänmaalaiselle työttömälle. Haluaisin vielä suositukset edelliseltä vuokranantajalta ja työnantajalta "työssäolo-todistuksen".

Vierailija
46/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lasketaan kantasuomalaiseksi? Suomen passi löytyy ja olen Suomessa syntynyt mutta juuret on muualta, sukunimestäkin sen näkee. Suomalaisena kyllä itseni näen, en tunne muuta kulttuuria. Pitäiskö valmistautua seuraavan kerran kun kämppää etsii ettei tälläsille valopäille laita viestiä, leimaa heti mamuksi sukunimen perusteella eikä varmaan edes vastaa?

Sä oot syntynyt suomessa joten sun juuret on täällä eikä missään muualla. Vanhempiesi juuret on asia erikseen,  ne ei oo sun juuret.

Vierailija
47/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mie tämmösen ymmärrän! Mie oon kantasuomalainen ja miehä haen tuot asuntoo mielelläin! Suku ja hevoset tulloo siin samas paketis!

T. Haagertti Lunberg

Vierailija
48/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyttää jo kirjoitti:

No mitäs tuosta? Ehdotan että alamme järjestelmällisesti syrjimään maahanmuuttokriitikoita sekä työhönotossa että asuntojen välityksessä. He ainakin ymmärtävät varmasti, että kyse ei ole rasismista tai syrjinnästä vaan ihan vaan riskien minimoinnista 😊

Meitä maahanmuuttokriitikoita vaan on valtaosa väestöstä että se vie aivopierultasi terän pois, pikku su,vakki! :D

Teitä maahanmuuttokriitikoita on noin kymmenen prosenttia väestöstä. Tosin teillehän yksinkertainenkin alakoulumatematiikka lienee turhan haasteellista. En itsekään vuokraisi työttömälle luuserille.

Työttömiä on 500 000. Pitäisikö ne heittää kadulle? Voi olla, ettei olisi enää kovin turvallista ..

Eivätkös persutkin jo myönnä, että työttömyys on oma vika ja valinta?

Vierailija
49/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kämppä vuokralla. Tietenkin aikuisella, normaalin oloisella suomalaisella. Kaikki pinnat on remontoitu halvimmalla, koneet on edulliset mutta siistit jne. Miksi ottaisin riskin, että joku ääliö sotkee ja hajoittaa kaiken, eikä kukaan korvaisi sitä minulle? Mitään valituksia tästä maksukykyisestä vuokralaisestani ei ole koskaan tullut ja pidän vuokran kohtuullisena. Jos hän lähtee, takuulla katselen saman oloisen ihmisen ja hänet voin ihan itse valita. Siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista, kuinka omaisuuttani hoidan.

Vierailija
50/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Miettikää nyt itekin järjellä, jos teillä olis just viimesen päälle remontoitu kämppä, niin otatteko siihen somaliperheen vai suomalaisen. Itse voisin sanoa, että suomalaisen ja tietenkin sellaisen jossa vanhemmat käy töissä. Helpompihan se on heti ilmotuksessa kertoa, niin ei tarvi turhaan puhelimessa sitten selvitellä. Eikö se oo niin, että se omistaja joutuu maksamaan noi korjaustyöt, saako mistään korvauksia, kun vuokralainen pistää kämpän paskaksi ja on p a.

Vierailija
51/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä kovin pitkä aika ole, kun monissa asunto-osakeyhtiöissä oli säänökset siitä, että osakkeita ei saa MYYDÄ ulkomaalasille.

ainakin 90-luvulla vielä näitä oli.

Vierailija
52/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Miettikää nyt itekin järjellä, jos teillä olis just viimesen päälle remontoitu kämppä, niin otatteko siihen somaliperheen vai suomalaisen. Itse voisin sanoa, että suomalaisen ja tietenkin sellaisen jossa vanhemmat käy töissä. Helpompihan se on heti ilmotuksessa kertoa, niin ei tarvi turhaan puhelimessa sitten selvitellä. Eikö se oo niin, että se omistaja joutuu maksamaan noi korjaustyöt, saako mistään korvauksia, kun vuokralainen pistää kämpän paskaksi ja on p a.

Mutta mikä vika on ruotsalaisissa, norjalaisissa, briteissä, saksalaisissa jne? Tämä vuokranantajahan ei halunnut heitäkään vaan hänelle kelpaa ainoastaan kantasuomalaiset.

Miksi esimerkiksi hyvin tienaava ja rehellinen ruotsi-britti-perhe on huonompi vuokralainen kuin alkoholisoitunut satunnaisia hanttihommia silloin tällöin tekevä wt-kantisperhe?

Nyt käsi ylös ensimmäinen ketjun maahanmuuttokriitikoista, joka myöntää että todella epäuskottavalta kuulostaa "riskien minimointi" perusteluna silloin, kun ulos rajataan kaikki ulkomaalaistaustaiset kansallisuuteen ja kulttuuriin katsomatta! Löytyykö palstalta maahanmuuttokriitikkoa, joka pystyy myöntämään tämän?

Vierailija
53/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompi puhua kantasuomalaisista kuin alkaa rajata tiettyjä kansallisuuksia pois. Uskon, että olisi kyllä vuokrannut britille tai ruotsalaiselle.

Vierailija
54/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein

Njet mamul tai matul

Kaikki kantasuomalaiset sen ymmärtävät

Vierailija
55/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl mie tämmösen ymmärrän! Mie oon kantasuomalainen ja miehä haen tuot asuntoo mielelläin! Suku ja hevoset tulloo siin samas paketis!

T. Haagertti Lunberg

Minä vuokrasin asunnon nuorelle romanimiehelle. Vuokra tulee ajallaan (hän opiskelee ja käy töissä) ja asunto on täydellisen siisti. (jouduin käymään siellä huoltomiehen kanssa, koska yläkerran kämpässä oli vesivahinko ja piti mennä tarkistamaan oman asunnon tilanne, etukäteen kerrottiin aika ja sovitusti mentiin)

Vierailija
56/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

probably kirjoitti:

On helpompi puhua kantasuomalaisista kuin alkaa rajata tiettyjä kansallisuuksia pois. Uskon, että olisi kyllä vuokrannut britille tai ruotsalaiselle.

Eli syy rajaukselle ei ole riskien minimointi, vaan rasismi? Se että yhden huonon kokemuksen perusteella ko vuokranantaja on leimannut kaikki muutkin samaan ryhmään kuuluvat huonoiksi.

Mitä tuota ilmeistä rasismia kiistämään? Vai uskotko että hän kieltäytyisi vuokraamasta asuntoa kantasuomalaisille, jos joku sellainen osoittautuisi huonoksi vuokralaiseksi?

Vierailija
57/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tupakoitsija ja minua sorsitaan vuokramarkkinoilla. Monissa ilmoituksissa lukee, että asuntoa ei vuokrata tupakoitsijoille. Saakutin tupakkanatsit, aina kiusaamassa ja vainoamassa muita. Nykyään sanon, etten polta ja poltan sitten salaa, ei sitä vuokranantaja saa tietoonsa.

Vierailija
58/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyttää jo kirjoitti:

No mitäs tuosta? Ehdotan että alamme järjestelmällisesti syrjimään maahanmuuttokriitikoita sekä työhönotossa että asuntojen välityksessä. He ainakin ymmärtävät varmasti, että kyse ei ole rasismista tai syrjinnästä vaan ihan vaan riskien minimoinnista 😊

Meitä maahanmuuttokriitikoita vaan on valtaosa väestöstä että se vie aivopierultasi terän pois, pikku su,vakki! :D

Niinpä, yli 90% viimeisimpien tutkimusten mukaan..

Vierailija
59/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä tässä (aiemmissa huonoissa kokemuksissa) ei edes ole kyse näistä sossuloisista vaan esim. etelänaapurista tulleista työmiehistä, jotka ainakin omien kokemusteni mukaan osaavat olla mm. aika kovaäänisiä. Mutta kuka tosiaan haluaisi tieten tahtoen vuokrata asuntonsa ties kenelle jonka taustoja ei voi tarkistaa, kun suomalaisiakin kunnollisia vuokralaisia on saatavilla yllin kyllin?

Vierailija
60/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikaudet ollut vuokra-asuntovälittäjien tiedossa,

että vuokraamalla ulkomaalaisille, tulee 10 kaveria kortteeraamaan samaan asuntoon.

Helppo olisi ollut tarkistaa, vaan nythän tietää asiasta sadat tuhannet muutkin.

Vielä kun 2kk takuuvuokran + ensimmäisen kuukauden vuokran näkee olevan tilillä ennen kuin avaimet ( kuittausta vastaan ) luovuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän