Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen 36-vuotias enkä ole koskaan ollut määräaikaisessa työsuhteessa

Vierailija
08.02.2016 |

Ainoastaan kesätyöt ovat aluksi olleet luonnollisesti määräaikaisia mutta niihinkin olen jäänyt syksyn tullen osa-aikaiseksi vakituiseksi. Myös työharjoittelupaikkaan jäin vakituiseksi valmistuttuani. Nyt olen 3. työsuhteessa tuon paikan jälkeen. Olen hyvä työntekijä ja olen ollut myös onnekas toki. Silti kannattaa muistaa että omalla toiminnalla voi vaikuttaa asioihin todella paljon.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna 41 v ja määräaikaisuuksia on vain kesätyöt. Vuodesta 1998 lähtien olen ollut vakituisissa työsuhteissa ilman katkoja (perhevapaat toki välissä, mutta nehän ei katkaise työsopimusta). Mulla on ollut tuuria, vaikka IT-alalla työskentelenkin.

Vierailija
2/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

42v ja yhden kerran ollut määräaikaisessa työsuhteessa.

Ja voit varmaan kertoa, miten hyvä työntekijä pitää olla taatakseen työpaikkansa siinä vaiheessa, kun työnantaja kavaltaa kassasta 1,5 miljoonaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mikä saavutus tuo nyt on? 35v enkä mäkään ole koskaan ollut määräaikaisessa työsuhteessa. En vaan tiennyt sen olevan joku ylpeyden aihe.

Vierailija
4/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minä, täytän 37. Elämäni aikana olen ollut kahdessa vakituisessa työpaikassa, ekassa reilun vuoden ja toisessa on kolmastoista vuosi menossa. Olen täysin leipääntynyt, mutta ymmärrän sen tuurin mikä kohdalle on osunut, vielä 2000-luvun alussa käveltiin paperit kainalossa kysymään töitä ja niitä oli. Toista on nykyään...

Vierailija
5/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v ja määräaikaisena samassa työpaikassa jo 10 vuotta. Onnea ap, olet varmasti parempi työntekijä kuin minä.

Vierailija
6/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut ylpeillä vaan lähinnä avata keskustelun aiheesta. Paljon puhutaan siitä että nykyään on vain pätkätöitä niin vaihteeksi tätäkin puolta. Haluan kannustaa muita tekemään järkevää urasuunnittelua ja olemaan haluttavia työntekijöitä eikä alistumaan pätkätöihin. Moneen asiaan voi itse vaikuttaa.

ap

Vierailija
7/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten ja muidenkin työllistymistilanne 10-15v sitten oli jokseenkin erilainen kuin nyt.

Itsekin 35v ja aikanaan vakituiseksi suoraan koulunpenkiltä - tuskin olisi onnistunut tänä päivänä.

Vierailija
8/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: oikeasti todennäköisesti sulla on vain käynyt tuuri ja olet ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Mitä tama järkevä urasuunnittelu osaltasi oli, jonka avulla olet välttänyt määräaikaiset työsuhteet?

T: 8,5 vuotta (laillisissa) määräaikaisissa työsuhteissa katkotta samalla työnantajalla. Työkavereissa (25 henkilöä) 2 vakituista ja 23 määräaikaista sopimusta.

Vierailija
9/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen vakityöni sain v. 2013 oltuani kotona lasten kanssa 5,5 vuotta. Paikkaan oli yli 300 hakijaa.

ap

Vierailija
10/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, ainoastaan kesätyöni olleet määräaikaisia. Nykyiseen työpaikkaani tulin vuonna 1995. Tuskin vaihdan enää työpaikkaa.

Vierailija
11/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes halua vakityötä, rahaa on muutenkin.

Vierailija
12/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon kans 36v enkä minäkään ole ollut ikinä määräaikaisessa työsuhteessa.

Tosin en ole ollut missään muussakaan työsuhteessa.

Vierailija
13/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 45v. ja olen ollut kerran määräaikaisessa suhteessa. Sain vakipaikan 19v.

Vierailija
14/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kerrotko AP siitä järkevästä urasuunnittelustasi, niin joku voi sitten ottaa siitä opikseen.

Vierailija
15/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-vuotias, työuraa takana reilut neljäkymmentä vuotta. Kesätyön koululaisena ja opiskelijana sai aina, kun vain haki, usein oli valita asti.

Nykyisellä työnantajan palveluksessa vuodesta 1979, sitä ennen muutama vuosi työkokemusta. Pientä eläkettä pääsen, jos elää saan, nauttimaan neljän-viiden vuoden kuluttua. Nainen olen, noin vuoden olin poissa lasten synnyttyä, minut valittiin virkaan viimeisilläni raskaana.

Vierailija
16/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 ja pätkätöinä ollut 7 firmassa. Aina puolet vuodessa työtön, puolet töissä. Jatkuvaa töiden hakemista, mutta se on osa tätä päivää meidän ikäluokalle, ei enää kiinnosta.

Vierailija
17/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä urasuunnittelu oli osaltani sitä että ensinnäkin olen aina ollut aktiivinen ja oma-aloitteinen. En ole karsastanut mitään töitä. Jo parikymppisenä minulla oli pitkä ja monipuolinen cv ja hyvät suositukset. Työntekijänä olen ollut ahkera ja tunnollinen, minusta ei yksinkertaisesti ole haluttu eroon. Kaikenlaista on tullut nähtyä vuosien mittaan, tarjoilijan työssä istuskeltiin pöydillä "kun jalkoja särkee" ja kesätöihin tulleet alkoivat ensi töikseen vaatia vapaita viikonloppuja reissujaan varten.

Lisäksi opiskelin tradenomiksi jotta työmahdollisuudet olisivat mahdollisimman monipuoliset. Tiedän kyllä että se ei kaikille käy mutta on yksi salaisista aseistani. Työpaikkoja on aina avoimena ja hyvällä cv:llä ja etenkin vakuuttavalla esiintymisellä haastatteluissa olen vahvoilla.

Nyt siihen ei tarvetta koska olen loppuelämän työssä erittäin vakavaraisessa firmassa.

ap

Vierailija
18/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15/15 lisää;

suren nykynuorten ja varsinkin nuorten naisten asemaa työmarkkinoilla. Aina ei auta, vaikka kuinka olisi opiskellut, vakipaikkaa ei löydy.

En kirjoittanut kehuakseni, vaan tuodakseni julki, miten työelämä on muuttunut.

Vierailija
19/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä alapeukkujen määrää.

ap

Vierailija
20/46 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä urasuunnittelu oli osaltani sitä että ensinnäkin olen aina ollut aktiivinen ja oma-aloitteinen. En ole karsastanut mitään töitä. Jo parikymppisenä minulla oli pitkä ja monipuolinen cv ja hyvät suositukset. Työntekijänä olen ollut ahkera ja tunnollinen, minusta ei yksinkertaisesti ole haluttu eroon. Kaikenlaista on tullut nähtyä vuosien mittaan, tarjoilijan työssä istuskeltiin pöydillä "kun jalkoja särkee" ja kesätöihin tulleet alkoivat ensi töikseen vaatia vapaita viikonloppuja reissujaan varten.

Lisäksi opiskelin tradenomiksi jotta työmahdollisuudet olisivat mahdollisimman monipuoliset. Tiedän kyllä että se ei kaikille käy mutta on yksi salaisista aseistani. Työpaikkoja on aina avoimena ja hyvällä cv:llä ja etenkin vakuuttavalla esiintymisellä haastatteluissa olen vahvoilla.

Nyt siihen ei tarvetta koska olen loppuelämän työssä erittäin vakavaraisessa firmassa.

ap

Eihän tuo ole urasuunnittelua. Kuvailit ainoastaan normaalin työntekijän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä