Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko voi ottaa maksua kolmen kk:n koiranhoidosta?

Vierailija
08.02.2016 |

Olen hoitanut naapuruston koiria silloin tällöin pikkupalkkioita vastaan -- hoidot ovat olleet korkeintaan viikon mittaisia ja ihmiset ovat omantunnon mukaan maksaneet. Mitään varsinaisia taksoja minulla ei ole.

Nyt kuitenkin sana on kiirinyt ja sain puhelinsoiton minulle entuudestaan tuntemattomalta ihmiseltä, joka tarvitsisi koiralleen työkomennuksen ajaksi näin pitkän hoidon. Sinänsä se sopii minulle mainiosti, mutten osaa hinnoitella itseäni nyt yhtään, kun ennen on vähän ikään kuin naapuriapua vain annettu.

Hoitoon kuuluisi siis normaali koiran kanssa lenkkeily pari kertaa päivässä ja pari pissatusta lisäksi, ruuan toisi mukanaan.

Onko mitään kokemusta tai muuten vain näppituntumaa tähän tilanteeseen? Koirahoitolat ovat bisnestä, jossa on bisneksen kulut. Joten niihin ei suoraan voi lähteä vertaamaan. Eikä kukaan veisi koirahoitolaan kolmeksi kuukaudeksi koiraansa muutoin kuin äärimmäisessä hätätilanteessa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirarakkaana ihmisenä minä pyytäisin vain sen verran mitä ruokiin menee <3

Koiranomistajana kokisin olevan arvostavaa (sekä koiraani että sen hoitajaa kohtaan) maksaa muutakin kuin ruokien (jotka vien mennessäni) hinnan.

Just joo... Koirat ole teill muuta kuin rahantekovälineitä? Mitkä vitun muut kustannukset...?

Ajattelen samoin. Mielelläni maksan sille joka huolehtii rakaasta koirastani ja osoitan arvostusta. Arvostusta myös koiralleni; en ajattele että mhdollisimman halvalla pitää päästä vaan olen valmis maksamaan hyvästä hoidosta. Samoin aikanaan maksoin lastenhoitajille kunnon palkan lasteni hoidosta.

En ymmärrä vihamielistä kommenttiasi, mistä luit tai miksi oletit että koirat ovat vain rahantekovälineitä?

Arvostusta (sekä sen koiran että ihmisen) on maksaa siitä että joku ottaa kotiinsa niinkin pitkäksi aikaa kuin 3 kk vieraan koiran ja hoitaa sen kunnolla.

Siis mä ottasin ihan mielelläni seuraksi koiran 3 kuukaudeksi jos kustannetaan eväät sille. En ymmärrä miksi mun pitäisi siitä pyytää vielä rahaa päälle kun se ei mitenkään riesana täällä olis. Tuntuu vaan että alapeukut kielivät vain rahan tarpeesta. Mut jokainen tyylillään. Älkää sit ottako koiria jos tuntuu että niistä on riesaa. =)

Vierailija
22/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiranomistajana kokisin olevan arvostavaa (sekä koiraani että sen hoitajaa kohtaan) maksaa muutakin kuin ruokien (jotka vien mennessäni) hinnan.

Just joo... Koirat ole teill muuta kuin rahantekovälineitä? Mitkä vitun muut kustannukset...?

Ajattelen samoin. Mielelläni maksan sille joka huolehtii rakaasta koirastani ja osoitan arvostusta. Arvostusta myös koiralleni; en ajattele että mhdollisimman halvalla pitää päästä vaan olen valmis maksamaan hyvästä hoidosta. Samoin aikanaan maksoin lastenhoitajille kunnon palkan lasteni hoidosta.

En ymmärrä vihamielistä kommenttiasi, mistä luit tai miksi oletit että koirat ovat vain rahantekovälineitä?

Arvostusta (sekä sen koiran että ihmisen) on maksaa siitä että joku ottaa kotiinsa niinkin pitkäksi aikaa kuin 3 kk vieraan koiran ja hoitaa sen kunnolla.

Siis mä ottasin ihan mielelläni seuraksi koiran 3 kuukaudeksi jos kustannetaan eväät sille. En ymmärrä miksi mun pitäisi siitä pyytää vielä rahaa päälle kun se ei mitenkään riesana täällä olis. Tuntuu vaan että alapeukut kielivät vain rahan tarpeesta. Mut jokainen tyylillään. Älkää sit ottako koiria jos tuntuu että niistä on riesaa. =)

En ole kommentoimut koiranhoitajan ominaisuudessa vaan omistajan joka on valmis maksamaan hyvästä ja vastuullisesta hoidosta. Koita ymmärtää. Ottaisin itsekin ilmaiseksi hoitoon ihan siitä ilosta että saan koiran kotiini mutta en hyväksikäyttäisi toisen avuliaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 voit hyvin pyytää. 

Jos viihdyt koirien kanssa, niin ehkä haarukassa 150 - 300.

50 - 100 /kk ei ole paha pyynti.

Vierailija
24/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltuani koiravahtina näillä kurakeleillä niin en kovin halvalla alkais. Aknakin 100e oer viikko et oesen koiran vatsan ja jalat monta kettaa päivässä ja koti sotkeentuu karvoista ja kurasta ja lisäksi se haju... joo. Satku viikossa hyvä. Siihen hintaan ostaisin sapuskatkin koiralle.

Vierailija
25/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

asfasdfasdfd kirjoitti:

Jos kolme kuukautta niin laitappa hintaa vaikkapa 5-8€ päivä. Tuohon hintaan todella halpaa hupaa. Muista sanoa päivä taksa ja jätä laskutehtävä asiakkaalle.

Muista sinäkin ilmoittaa tulosi sossuun ja verottajalle.

Vierailija
26/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläunhoitola ottaa noin 15-20e per päivä, tosin sisältää ruuat ja vakuutukset. Eli 10e per päivä on ihan kohtuullinen.

Ei todellakaan ole. Saa vakuudun ulkoilutuksista ja osaavasta ammattitaidosta. 

Lisäksi varmasti maksavat tilojen vuokraa, sekä veronsa asiassa säntillisesti. Jos taas joku hoitaa koiria ammatikseen kotona niin 10 pvä ok.

Vierailija
27/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ihan tajuta? Siis koiranomistajana hän halusi maksaa hoitajalle rahaa hoidosta, ei pelkkää ruuan hintaa!

Vierailija
28/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 € / kk olisi mun mielestä hyvä. Tekee sen n. 5 € päivässä ja yhteensä kolmesta kuukaudesta 450 € eli ei mitenkään valtavasti. Ei ainakaan yhtään vähempää!

Vierailija
29/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin yhdelle tutulle kahden pienen seurakoiran hoidosta 100 euroa/ 6 vrk ja sen lisäksi sai käyttää autoani (maksoin myös bensat siis). Koirilla oli omat ruoat mukana. Minusta tuo oli minimi.

Vierailija
30/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ihan tajuta? Siis koiranomistajana hän halusi maksaa hoitajalle rahaa hoidosta, ei pelkkää ruuan hintaa!

Kyllä mä tajusin ihan liian hyvin että rahanhimo on suurin himo.

Vierailija
31/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e päivä ja armealiaasti suostut 500e.

Vierailija
32/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä koiranomistajan haluaisin koiralleni ilmaista hoitoa tai korkeintaan ruokien hinnan olisin valmis maksamaan olisin ahne ja rahanhimoinen enkä paljoa antaisi arvoa koiralleni. Jos olen halukas maksamaan hyvästä ja vastuullisesta hoidosta kuinka ihmeessä se tekee minusta rahanhimoisen ihmisen?

Jos et yritä trollata olet erinomaisen yksinkertainen ihminen.

Vierailija
33/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4H:n dogsitterit näyttävät pyytävän nykyään parisataa euroa viikolta, en sitten tiedä kuinka ammattimaista touhua tuo nykyään on. Silloin kun minä sitä tein se oli harrastelijapohjalta ja se raha mitä siitä sai oli enemmän pikku korvaus kuin mikään oikea palkka. Siihen verrattuna tuo 200+€ on aika hapokas. Itse tällähetkellä pyytäisin suurinpiirtein sen 50€ viikko.

Vierailija
34/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asfasdfasdfd kirjoitti:

Jos kolme kuukautta niin laitappa hintaa vaikkapa 5-8€ päivä. Tuohon hintaan todella halpaa hupaa. Muista sanoa päivä taksa ja jätä laskutehtävä asiakkaalle.

Vittua sitä tarttee missään ilmoitella, jos summa lyödään puhtaana käteen.

Vierailija
35/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä koiranomistajan haluaisin koiralleni ilmaista hoitoa tai korkeintaan ruokien hinnan olisin valmis maksamaan olisin ahne ja rahanhimoinen enkä paljoa antaisi arvoa koiralleni. Jos olen halukas maksamaan hyvästä ja vastuullisesta hoidosta kuinka ihmeessä se tekee minusta rahanhimoisen ihmisen?

Kuinka vinsahtaneita te olette kun rahalla mitataan miten paljon koiraansa rakastaa? En mä kyllä ymmärrä nyt yhtään, jos joku hyvää hyvyyttään ottaa koiran hoitoon ja ruokkii niin mitä helvettiä siitä tarvitsee erikseen maksaa. Voittehan te toki maksaa ja tuhlailla kaikki rahanne. Ihmisllä ole enää muuta kuin tienaaminen ja maksaminen mielessä. Tsiisus.

Vierailija
36/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asfasdfasdfd kirjoitti:

Turha sitten laskea ja vertailla sellaisiin, jotka maksavat kaikki kulut ja vakuutukset.

Vierailija
37/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asfasdfasdfd kirjoitti:

Turha sitten laskea ja vertailla sellaisiin, jotka maksavat kaikki kulut ja vakuutukset.

Mitä tässä tarvitsee keneenkään alkaa vertaamaan mitään? Mulle on ihan sama miten tiukalla teidän taloutenne on.

Vierailija
38/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutatteko siksi kun en pyydä mitään maksua vai siksi kun teillä on jotkut vitun krapulapuolukat?

Vierailija
39/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vinsahtaneita te olette kun rahalla mitataan miten paljon koiraansa rakastaa? En mä kyllä ymmärrä nyt yhtään, jos joku hyvää hyvyyttään ottaa koiran hoitoon ja ruokkii niin mitä helvettiä siitä tarvitsee erikseen maksaa. Voittehan te toki maksaa ja tuhlailla kaikki rahanne. Ihmisllä ole enää muuta kuin tienaaminen ja maksaminen mielessä. Tsiisus.

Raha nyt on sellainen jota suurin osa ihmisistä tarvitsee ja jolla voi hankkia itselleen jotain kivaa/hyödyllistä. Voin toki ylistää ko hoitajaa maasta taivaaseen mutta lulenpa että lisäksi korvaus/palkkio ilahduttaisi kyllä vaikkä hän ei sitä itse pyytäisi. Rahaa maksamalla osoittaisin että koirani ja sen hyvinvointi on minulle tärkeää ja haluan "palkita" hoitajan, etkö todellakaan ymmärrä tätä?

Minusta tuntuu että sinulle en uskaltaisi enkä haluaisi antaa koiraani hoitoon vaikka et ottaisi senttiäkään tai suorastaan maksaisist siitä, senverran epämiellyttävältä ja epäluotettavalta vaikutat.

Ja kolmessa kuukaudessa tulee hoitajalle jo sellaisia "kuluja" joita ei fyysisin määrein voi mitata, on enemmän kuin kohtuullista korvata niitä.

Vierailija
40/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 euroa kuukaudessa