Lastenne hassuja sanoja/ilmauksia+ selityksiä
Onko teidän lapsenne sanoneet jonkin sanan väärin tai keksineet uuden sanan jollekkin asialle?
Jaetaan lapsien hupsuja sanoja ja niiden selityksiä.
Meidän lapsi tänään autossa ollessa huusi PUMPPA sellaisen alaspäin menevän montun kohdalla. Oli siis koko kaistan levyinen kapea kuoppa. Selitti sitten, että kerta se ei ollut pomppu niin sentäytyi olla pumppa, koska U on montun näköinen. Pientä repeilyä etupenkillä kyllä aiheutti iloisesti huudettu PUMPPA!
Kommentit (26)
tomaatti =mottimatti
kaukosäädin =kaukain
pahvinen putkilo = putkihotelo
Tuttavan poika alle parivuotiaana huuteli rautatieasemalla "jumalauta", niin että minullakin jo korvat punoittivat, vaikken vastuussa ollutkaan.
Ilmeni, että sana kuitenkin oli juna-auto. Jokin kehittämänsä yhdistelmä kaikesta liikkuvasta. Kuulemma saatoi huudella tätä moottoripyörillekin.
Namnamnam = tosi hyvää syötävää / minun on nälkä / sinä syöt jotain anna mullekin / täällä tuoksuu omena tahdon syödä sitä
Tätä lapsi hokenut 6 kk iästä lähtien.
Auau = koira
Muistan tämän, koska pikkusiskollani ja minulla on suurehko isoero. Vanhempamme tupakoivat, ja pienellä siskolla oli usein tapana puuttua sauhutteluun käskemään tuohtuneena: "PUTAKKA POIS!!"
Harmi, kun ilmettä ja äänensävyä ei voi kirjoittaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Muistan tämän, koska pikkusiskollani ja minulla on suurehko isoero. Vanhempamme tupakoivat, ja pienellä siskolla oli usein tapana puuttua sauhutteluun käskemään tuohtuneena: "PUTAKKA POIS!!"
Harmi, kun ilmettä ja äänensävyä ei voi kirjoittaa. :)
Riisuivatko pusakan?
Poikamme tykkää käydä metsässä paappansa kanssa ja on oppinut valtavasti yhteisillä metsäreissuillaan.
Hertatta= Herkkutatti
Mäymäys= Mäyrä
Suonäkö= Suonsilmä
Napaparta= Naava
Tanttalelli= Kanttarelli
Tiktak= Tikka