Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

parhaat vaatekaupat business casual -vaatteiden hankkimiseen?

Vierailija
07.02.2016 |

kertokaa vinkkejä, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle edustavan, mutta ei yliformaalin työvaatekerraston hankkimiseen, joka vastaisi suunnilleen tuota business casual -kategoriaa? mitkä ovat hyviä kauppoja? olen vasta valmistumassa ja aloittamassa työhaastatteluissa käymistä, joten rahaa ei ole ylettömästi, että ei mitään "marssit vaan stockalle / sinne ja sinne luksuskauppaan ja ostat mitä ne neuvoo" :D lisäksi en asu pk-seudulla. mitkä olisivat hyviä nettikauppoja esim.? millainen olisi toimiva perusvarasto - suorat housut, pari kauluspaitaa, kengät, bleiseri? olen maailman laiskin shoppailija eikä liiemin kiinnostaisi perehtyä pukeutumisetikettiin mutta kai se on pakko ettei jää ainakaan huonosta pukeutumisesta kiinni työpaikan saaminen...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin jos joku tietää nettisivuja, joilta löytyisi tietoa naisten klassisesta pukeutumisesta (luulisi löytyvän kun täällä niin usein ja kovasti huudellaan naisten klassisen pukeutumisen perään, kai te olette jostain oppinne saaneet ;)) niin ottaisin ilolla linkkejä vastaan. parhaat sivustot eli keikari ja tyyliniekka ovat keskittyneet miesten klassiseen pukeutumiseen ja aika paljon pitää soveltaa saadakseen niistä vinkkejä naisten pukeutumiseen. -ap

Vierailija
2/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

zalando.Olen sieltä melkein aina ostanut sen tyyliset vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

okei. olenkin selaillut sieltä mutta ollut vaikeaa löytää niitä oikeasti tyylikkään ja laadukkaan oloisia vaatteita. mutta siellä onkin niin valtava valikoima, että läpikäymiseen tarvitsee malttia.

Vierailija
4/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit housut ja/tai hame, niihin sopiva jakku ja 4-5 puseroa (puseroiden määrä riippuu pyykinpesutiheydestä). Neule. Siisti laukku ja kengät. Trenssi ja villakangastakki. Noilla pärjäät. Helsingisdä Kampissa Company's-liike ja ihan Sokos ovat mun ostospaikkani.

Vierailija
5/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisempaa business casualia löytyy ihan vaikka Espritiltä, Mangosta tai S.Oliverilta. Nettkaupoista googlaa Banana Republic, siellä on ihan kivoja kokonaisuuksia.

Vierailija
6/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole ihan sama millainen kerrasto vaatteiden alla on? Olen kuvitellut että nykyisin ei pidetä kuin urheilukerrastoja.

Vierailija
7/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä työhaastatteluissa riitä yksi siisti vaatekerta, ostat sitten lisää kun saat työpaikan.

Vierailija
8/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan Zarasta pääosin.

Vierailija
9/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mango ja Zara tuli ensin mieleen, kohtuuhintaisista toimistovaatteista.

Zarassa paljon "asiallisempaan" tyyliin sopivaa valikoimaa ja Tallinnan Mangosta olen itse löytänyt muutaman bleiserin ja mustat housut huippuun hinta/laatusuhteeseen. Bleisereissä kiva malli, viimeistelty vuori ja muutoinkin asiallisen oloisesti tehty.

Vierailija
10/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eik nuo ole niitä mummokuteita, joita av:n keski-ikäiset naiset vihaa?

Converset ja teinifarkut kunniaan!

Vierailija
11/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat housut ja kauluspaita kuulostaa vähän pahalta, en tiedä mitä tarkoitit, mutta tulee ihan mieleen ne kymmenen vuoden takaiset naisten kireät stretch-kauluspaidat :D Osta mieluummin muutamat kevyet ja mukavan väljästi laskeutuvat siistit paidat sekä kapeat, siistit housut ja kapea, polvimittainen hame.

Tän tyylistä: https://www.google.nl/imgres?imgurl=http://myfashiony.com/wp-content/up…

Ihan peruskaupoista kuten Zara, Mango ja H&M löytyy kyllä.

Vierailija
12/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

okei. olenkin selaillut sieltä mutta ollut vaikeaa löytää niitä oikeasti tyylikkään ja laadukkaan oloisia vaatteita. mutta siellä onkin niin valtava valikoima, että läpikäymiseen tarvitsee malttia.

No kun sitä laatua ei saa halvalla. 

Kokeile vaikka Your Facea. 

Vierailija
13/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan H&M:llakin on tosi kivoja siistejä työvaatteita. Isommissa myymälöissä on iso business-pukeutumisen puoli erikseen. Siellä minä shoppaan ja hyvältä näyttää :)

Vierailija
14/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän Andiataa, tosi laadukkaita ja hyvin käyttöä kestäviä vaatteita. Laitan paljon vähemmän rahaa vaatteisiin kuin useimmat ystäväni. Viime vuonna ostin yhdet housut ja paitapuseron sekä pusero-villatakki setin.

Vierailija
15/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorat housut ja kauluspaita kuulostaa vähän pahalta, en tiedä mitä tarkoitit, mutta tulee ihan mieleen ne kymmenen vuoden takaiset naisten kireät stretch-kauluspaidat :D Osta mieluummin muutamat kevyet ja mukavan väljästi laskeutuvat siistit paidat sekä kapeat, siistit housut ja kapea, polvimittainen hame.

Tän tyylistä: https://www.google.nl/imgres?imgurl=http://myfashiony.com/wp-content/up…

Ihan peruskaupoista kuten Zara, Mango ja H&M löytyy kyllä.

hehe, ei tosiaan ole tarkoitus hankkia sellaisia stretch-kauluspaitoja :D viimeksi kun henkkamaukan toimistovaatteita kattelin niin ne olivat juurikin sen tyylisiä. tai sitten jotain polyester-kammotuksia jotka eivät vaan toimineet  mulla sitten yhtään. tosin kroppani onkin sen verran "outo", että mun päällä 95% henkkiksen vaatteista näyttää joka tapauksessa hirveiltä.mä ainakin jossain määrin uskon erottavani edullisemman ja kalliimman laadun silmämääräisesti, joten uskon, että myös muut siihen pystyvät. siksi haluaisin edes muutamat oikeasti laadukkaat vaatekerrat mieluummin kuin halpaa henkkamaukkaa. ajattelin, et parempi ostaa minimivaatekerrasto kerralla hyvin kuin enemmän noita halvempia (uskon myös että jos sattuu laatua löytämään niin se on kannattava sijoitus). toi esimerkkikuvan kerrasto on kiva mutta ihan pikkaisen formaalimpaa kaipailisin, näkisin, että työhaastatteluun on parempi yli- kuin alipukeutua. niin ja kiitos kaikille vinkeistä, laittakaa vaan lisää! :) -ap

Vierailija
16/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun kannattaa jalkautua ostoksille, jos suinkin pystyt. Saat isommat vaatekappaleet, housut sun muut, kerralla sopivat ja hyvät. Ne kestää sitten hyvänä ja voit ostella paitoja ja muuta pienempää kamaa tilanteesi (lompakon) ja vuodenajan mukaan.

Vierailija
17/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippa K ja Tiger of Sweden on hyviä, jos pystyt investoimaan pikkuisen enemmän pariin-kolmeen laadukkaaseen, useampia sesonkeja varmasti hyvänä pysyvään vaatteeseen. Ne ovat hinnakkaampia H&M ja Zara -akseliin verrattuna, mutta varmasti myös kestävämpiä. 

Oma periaatteeni on, että ostan vähän, mutta laatua, jolloin vaate myös kestää tiuhassakin käytössä pitkään. Jos lähtee noiden edullisten ja trendikkäiden ketjujen kelkkaan, niin vaatekaappi näyttää helposti seuraavana vuonna vanhentuneelta, ja toisaalta myös huonot materiaalit (varsinkin esim. neuleissa) paljastavat "todellisen karvansa". Sitten joutuu taas hankkimaan kerralla enemmän uusia halpoja vaatteita, jotka taas feilaavat, ja oravanpyörä on valmis.

Vierailija
18/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät väärin sanaa "kerrasto", käytä sen sijaan "vaatekerta" tai "asukokonaisuus".

Kerrasto tarkoittaa pitkiä alusvaatteita, siis pitkähihaista aluspaitaa ja pitkiä kalsareita.

Vierailija
19/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filippa K ja Tiger of Sweden on hyviä, jos pystyt investoimaan pikkuisen enemmän pariin-kolmeen laadukkaaseen, useampia sesonkeja varmasti hyvänä pysyvään vaatteeseen. Ne ovat hinnakkaampia H&M ja Zara -akseliin verrattuna, mutta varmasti myös kestävämpiä. 

Oma periaatteeni on, että ostan vähän, mutta laatua, jolloin vaate myös kestää tiuhassakin käytössä pitkään. Jos lähtee noiden edullisten ja trendikkäiden ketjujen kelkkaan, niin vaatekaappi näyttää helposti seuraavana vuonna vanhentuneelta, ja toisaalta myös huonot materiaalit (varsinkin esim. neuleissa) paljastavat "todellisen karvansa". Sitten joutuu taas hankkimaan kerralla enemmän uusia halpoja vaatteita, jotka taas feilaavat, ja oravanpyörä on valmis.

jes, merkkisuosituksia kaipaankin! tosin tiger of swedenista on kauhean moni sanonut, että eivät olisi oikeasti kovin laadukkaita vaan hintalapulla on yritetty rakentaa parempaa brändiä kuin onkaan. ja tosiaan on tarkoitus ostaa nyt kerralla kunnollinen perussetti. olen opiskeluaikana ollut vähän tuossa henkkis-mango-kierteessä, mutta ne vaatteet vaan jotenkin lakkaavat tosi nopeasti näyttämästä hyvältä. pitää etsiskellä filippa k:ta, moni tuntuu kehuvan.

Vierailija
20/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytät väärin sanaa "kerrasto", käytä sen sijaan "vaatekerta" tai "asukokonaisuus".

Kerrasto tarkoittaa pitkiä alusvaatteita, siis pitkähihaista aluspaitaa ja pitkiä kalsareita.

haha, kiitos oikaisusta! :D tästä ilmenee mun vaatteisiin liittyvän tietouden taso... periaatteessa kiinnostaisi ja pidän tyylikkyydestä, laadusta ja estetiikasta mutta käytännössä ei ole perehtyneisyyttä paljoa yhtään. :D -ap