Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elintasosurffarit

Vierailija
07.02.2016 |

Harmittaa nuo elintasosurffarit. Ei ainoastaan turvapaikanhakijat, vaan myös meidän omat kantasuomalaiset elintasosurffarit. Olen opiskelija ja elän kädestä suuhun. Minun on pakko ollut tehdä muutoksia vanhaan elämääni, jotta selviän kuukauden kerrallaan. En käy ulkona syömässä tai juhlimassa, en värjää hiuksiani, en osta vaatteita, säännöstelen meikin käyttöäni ettei niitä kuluisi, lopetin tupakoinnin, muutin halvempaan asuntoon, kuljen vain kävellen tai pyörällä, otin opintolainan itselleni jonka sitten joskus saan toivottavasti maksettua takaisin ettei minun tarvitse hakea toimeentulotukea, teen aina kuin mahdollista osa-aika työtä siivoojana jotta saan kuluni hoidettua moitteettomasti. Joka kuukausi ei kuitenkaan ole töitä.
Kulujani on mm. vuokra+vesi, sähkölasku, kotivakuutus, puhelinlasku sekä ruoka ja muut talouskulut. Ei minua haittaa, että olen karsinut menojani huomattavasti, osa karsinnoista on jopa parantanut elämänlaatuani. Mutta nuudeli ruokavalio ei ole niinkään parantanut sitä. Loppukuusta menee pari viimeistä päivää syömättä, sillä en enää tiedä minkä kulun sitä karsisi elämästään. Vuokrani on kova vaikka olen muuttanut juuri halvempaan, mutta kaupunki missä asun on aika kallis.

Mutta siihen asiaan mikä harmittaa. Harmittaa kuunnella näitä suomalaisia toivoja jotka valittavat kun ei ole rahaa elää. Saadaan työttömyystukea, asumistukea, toimeentulotukea ja kaikkia mahdollisia tukia mitä voi saada. Osalla on lapsia, jolloinka saadaan myös lapsille kuuluvia tukia, mitä niitä nyt onkaan. Toki kulut ovat suuremmat kun on lapsia, 1 tai useampi. Mutta kun näillä valittavilla sossussa kävijöillä on jostain kumman syystä itsellään aina ripset kunnossa, kampaajalla käydään ja vaatteita ostellaan. Viihteellä käydään ja kotia sisustetaan.

Mikäs siinä, jos käyt töissä. Silloinhan saat tehdä rahoillasi mitä haluat. Ja lapsiperheille kuuluvat tuet on minusta hyvä juttu, sillä lapsella on oikeus harrastaa ja kulkea ehjissä vaatteissä ja syödä monipuolisesti. Yhden ihmisen palkka ei tähän välttämättä riitä.

Mutta ne, jotka elävät vain eri tuilla tekemättä mitään... Tukia haetaan sieltä täältä ja ne poltetaan turhaan ja sitten haetaan ruokarahat sossusta tai jopa kirkolta.
Kyllä minäkin saisin enemmän rahaa jos olisin työtön enkä opiskelisi. Mutta ei minua kiinnosta olla työtön.

Elintasosurffareita on siis monen värisiä ja taustaisia. Osa on näitä jotka ovat tulleet tänne "avun tarpeessa", osa on niitä jotka kaatavat sossun rahat alas kurkusta, toiset piikittää, toiset kirjottelee äityleihin. Herätkää ja opetelkaa käyttämään rahanne jotka teille ilmaiseksi annetaan.

Ja kai minäkin olen periaatteessa sellainen, kun nautin siitä edusta että minun opiskeluni edes yritetään rahoittaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Todella suurella osalla on todellisuus hämärtynyt muutaman vuoden takaisen nousukauden myötä. En pidä itseäni mitenkään kovin vanhana, mutta kyllä silloin kun lähdin opiskelemaan, pidin itsestäänselvyytenä, että elän kädestä suuhun, erittäin köyhästi. Ei sillä että perheessäni olisi koskaan mitenkään leveästi elettykään. No, eipä se elintaso edelleenkään lähimäinkaan vastaa koulutustani. Mutta se on hämmästyttävää, kuinka sellaiset, jotka eivät maksa elämästään mitään, pitävät itsestäänselvyytenä että heillekin kuuluu kaikki ylellisyys jne. mitä muillekin; pitää saada käydä silloiin tällöin matkoilla, olla kaikki aina uutta, käydä syömässä ravintoloissa ja kahviloissa jne.jne.jne. Suomen valtiohan, tai sen tarjoama sosiaalitoimi tämän on hölmöydellään mahdollistanut (viime vuonna Kelan tutkija sanoi uutisissa että TOIMEENTULOtukeen maksetaan mm. laskennallisesti yksi ravintolaillallinen kuussa jne.). Ja siinä syy miksi tänne nyt tullaan mistä maailmankolkasta tahansa taikasanan turvin elämään hulppeaa, ilmaista loppuelämää. Tottakai tulijat vaativat samaa mitä maanmiehensä ovat täällä vuosia saaneet (ja näemmä onnistuvatkin vaatimuksissaan, osoittakaa yksikin esim. afrikansarvelainen joka elää köyhyydessä Suomessa). Ainoat köyhät ovat täällä ne suomalaiset, jotka ovat ikänsä puurtaneet ja veronsa tunnnollisesti tähän maahan maksaneet. Asunto on maksettu, mutta rahaa ei sitten ole enää ruokaan eikä lääkkeisiin. Mutta kun se asunto on, niin tukea on turha odottaa saavansa. Ensin on hankkiuduttava eroon kaikesta omaisuudesta ennenkuin mitään tukea voi saada, sittenkin se tuki voidaan evätä, tai ainakaan ei ole millään lailla samalla tasolla kuin muualta tulleilla. Ulkomaalaiset taas asuvat lähes poikkeuksetta vuokra-asunnoissa, niin näiden tuilla ostettua omaisuutta (autoista jne. lähtien) ei "ulosmitata". Reilua. No, eiköhän tähänkin kohta tule muutos kun (laina)rahaa vaan yksinkertaisesti ei enää ole yhtään

Vierailija
2/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa nuo elintasosurffarit. Ei ainoastaan turvapaikanhakijat, vaan myös meidän omat kantasuomalaiset elintasosurffarit. Olen opiskelija ja elän kädestä suuhun. Minun on pakko ollut tehdä muutoksia vanhaan elämääni, jotta selviän kuukauden kerrallaan. En käy ulkona syömässä tai juhlimassa, en värjää hiuksiani, en osta vaatteita, säännöstelen meikin käyttöäni ettei niitä kuluisi, lopetin tupakoinnin, muutin halvempaan asuntoon, kuljen vain kävellen tai pyörällä, otin opintolainan itselleni jonka sitten joskus saan toivottavasti maksettua takaisin ettei minun tarvitse hakea toimeentulotukea, teen aina kuin mahdollista osa-aika työtä siivoojana jotta saan kuluni hoidettua moitteettomasti. Joka kuukausi ei kuitenkaan ole töitä.

Kulujani on mm. vuokra+vesi, sähkölasku, kotivakuutus, puhelinlasku sekä ruoka ja muut talouskulut. Ei minua haittaa, että olen karsinut menojani huomattavasti, osa karsinnoista on jopa parantanut elämänlaatuani. Mutta nuudeli ruokavalio ei ole niinkään parantanut sitä. Loppukuusta menee pari viimeistä päivää syömättä, sillä en enää tiedä minkä kulun sitä karsisi elämästään. Vuokrani on kova vaikka olen muuttanut juuri halvempaan, mutta kaupunki missä asun on aika kallis.

Mutta siihen asiaan mikä harmittaa. Harmittaa kuunnella näitä suomalaisia toivoja jotka valittavat kun ei ole rahaa elää. Saadaan työttömyystukea, asumistukea, toimeentulotukea ja kaikkia mahdollisia tukia mitä voi saada. Osalla on lapsia, jolloinka saadaan myös lapsille kuuluvia tukia, mitä niitä nyt onkaan. Toki kulut ovat suuremmat kun on lapsia, 1 tai useampi. Mutta kun näillä valittavilla sossussa kävijöillä on jostain kumman syystä itsellään aina ripset kunnossa, kampaajalla käydään ja vaatteita ostellaan. Viihteellä käydään ja kotia sisustetaan.

Mikäs siinä, jos käyt töissä. Silloinhan saat tehdä rahoillasi mitä haluat. Ja lapsiperheille kuuluvat tuet on minusta hyvä juttu, sillä lapsella on oikeus harrastaa ja kulkea ehjissä vaatteissä ja syödä monipuolisesti. Yhden ihmisen palkka ei tähän välttämättä riitä.

Mutta ne, jotka elävät vain eri tuilla tekemättä mitään... Tukia haetaan sieltä täältä ja ne poltetaan turhaan ja sitten haetaan ruokarahat sossusta tai jopa kirkolta.

Kyllä minäkin saisin enemmän rahaa jos olisin työtön enkä opiskelisi. Mutta ei minua kiinnosta olla työtön.

Elintasosurffareita on siis monen värisiä ja taustaisia. Osa on näitä jotka ovat tulleet tänne "avun tarpeessa", osa on niitä jotka kaatavat sossun rahat alas kurkusta, toiset piikittää, toiset kirjottelee äityleihin. Herätkää ja opetelkaa käyttämään rahanne jotka teille ilmaiseksi annetaan.

Ja kai minäkin olen periaatteessa sellainen, kun nautin siitä edusta että minun opiskeluni edes yritetään rahoittaa.

Vau, tässä on tuleva ja ehkäpä jo oleva kokoomuksen kannattaja. Toivottavasti saat paljon muksuja ja paskaduunia, jotta pääset testaamaan teorioitasi käytännössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriaani? Teoriaani, että rahansa pitää osata käyttää? Sitähän minä tässä jo olen koko elämäni testannut :D

Jos paskaduunillani pystyn elättämään paljon jälkikasvua niin hankin sitä paljon. Jos en pysty elättämään niin en hanki, aika yksinkertaista :)

Onko sinulla sitten paljon muksuja ja paskaduuni? Miksi on jos et tule toimeen? Jos olet hyvin tienaava, miksei sinua harmita se, että joku elää yhtä hulppeasti kuin sinä, tekemättä mitään?  Ei minusta ainakaan työtön ja työssäkäyvä ole oikeutettuja tienaamaan yhtä paljon.

Niin ja mikä edes on paskaduunia?

Vierailija
4/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta että toimeentuloon lasketaan mukaan yksi ravintolaillallinen :O

Vierailija
5/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta, siihen lasketaan illallisen sijaan vain keskiolut kuppiloiden juomat parilta viikolta.

Vierailija
6/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta, siihen lasketaan illallisen sijaan vain keskiolut kuppiloiden juomat parilta viikolta.

Valitettavan totta

Vierailija
7/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki pitää saada heti ja vain pinnalla on väliä. Ei otetuilla pikavipeillä ja ulosotolla ole väliä. Ei sitä pidä maksaa takaisin eihän

Säälittävää.

Vierailija
8/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin siellä Ylen uutisissa sanottiin ja siitä kyllä täälläkin keskusteltiin. Mut ai niin joo, eihän tästä saa keskustella koska hyshys, suomalaisethan saattavat suuttua jos kuulevat mihin kaikkeen "tarpeelliseen" meidän alati korotettavat verot menevät. Älä siis puhu tästä muille ja minä en sit kertonut tätä sulle

Vierailija
9/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan totta

Liian usein näkee kuinka juuri ne köyhimmät laskevat viimeisiä rahojaan kaljoja ostaessaan kaupan kassalla. Ja köyhänoloiset perheet ostavat hirveitä mäyräkoiria mutta lasten kinuamisille sähähdetään - ei oo rahaa...

Vierailija
10/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuule suomi on sairas maa missä työtä tekevällä ja opiskelevalla ei ole mitään arvoa.niinhän se menee!ja sitten vielä ihmetellään kun nuoria muuttaa joukolla pois.Kaikintavoin yritetään että opiskelijan olisi mahd.paha olla kun on itse tilanteensa valinnut,tosin kuin työtön :D noin mulle kelalla sanottiin,että itehän oot sen aiheuttanut,työtön ei voi mitään sille ettei töitä ole :D siis onhan toi ihan sairasta kun miettii miten paljon just nää pakolaiset sun muut saa.niil on rahaa istuu kahviloissa ja bilettää...mulla menee kaikki rahat ja lainaakin toki joudun ottaa.hyi ällöttävää tää hyvinvointivaltio.

Vierailija
11/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9: tuo on todella kurjaa ja vastuuntuntoisena aikuisena voisit kyllä avatakin sanaisen arkkusi tuollaisessa tilanteessa ja sanoa vanhemmille "no näitä ette sitten tarvitsekaan, osta tälläkin rahalla lapsellesi ruokaa". Itse tarkoitin todella köyhiä eläkeläisiä ja työssäkäyviä suomalaisperheitä, joiden vähäisistä tuloista leijonanosuus menee kotona loisijoille, jotka elävät samalla aikaa hulppeaa elämää täysin ilmaiseksi.

Vierailija
12/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kuule suomi on sairas maa missä työtä tekevällä ja opiskelevalla ei ole mitään arvoa.niinhän se menee!ja sitten vielä ihmetellään kun nuoria muuttaa joukolla pois.Kaikintavoin yritetään että opiskelijan olisi mahd.paha olla kun on itse tilanteensa valinnut,tosin kuin työtön :D noin mulle kelalla sanottiin,että itehän oot sen aiheuttanut,työtön ei voi mitään sille ettei töitä ole :D siis onhan toi ihan sairasta kun miettii miten paljon just nää pakolaiset sun muut saa.niil on rahaa istuu kahviloissa ja bilettää...mulla menee kaikki rahat ja lainaakin toki joudun ottaa.hyi ällöttävää tää hyvinvointivaltio.

Juurikin niin! Oikein ärsyttää.... mutta koitan olla kohottamatta verepainettani :D Juu, nyt on varmasti enemmän työttömiä kuin työpaikkoja, en sitä kiellä. Mutta juuri siksi minäkin tämän opiskelun aloitin. Edellisessä ammatissani on todella huonosti töitä tarjolla, ja enhän minä oikein tuollaista edes miettinyt silloin ysiluokalla kun tulevaisuus piti päättää. Ja kun meitä taloudellisista syistä alettiin pistämään pois, niin hain samantien kouluun sekä silloisen alani töitä ja kouluun pääsin. Nyt opiskelen alaa, jossa on enemmän työmahdollisuuksia.

Nooh, ei muutakun nuudeleita ostamaan ja hampaat irvessä koulu loppuun ja sitten taas työelämään kiinni kokopäiväisesti :) Veroja maksaessa voin sitten hymyillä, että toivottavasti näistä rahoista menisi edes vähän opiskelijoille, jotka ne oikeasti ansaitsevat.

Vierailija
13/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö kuinka paljon opiskelija maksaa yhteiskunnalle? Ja en puhu nyt pelkästään opintotuesta ja kelan ruokaedusta ym.

Vaan mitä se opiskelupaikka maksaa. Ketä maksaa opettajien palkat? Opiskelupaikkojen ylläpidon? Ym?

Valtio maksaa opiskelijoille, jotta nämä voivat parantaa omaa tulevaisuuttaan.

Muissa maissa opiskelijat maksavat huikeita lukukausimaksuja. Ottavat isoja lainoja. Ja te valitatte...

Työtön, syrjäytynyt, sairas tai lapsi ei voi tilanteelleen mitään. Ja onneksi minä en tunne lapsiperheitä, jotka hakevat rahat sossusta ja ostavat niillä rahoilla alkoa ja tupakkaa ja lapset jäävät ilman ruokaa. Onneksi. Voisiko näissä tapauksissa olla ihmisillä ongelmia? Muitakin kuin l"iian suuret" tuet?

Kannattaisiko keskittyä omaan elämäänsä ja tulevaisuutensa?

Löytyy varmasti paljon niitä opiskelijoita, jotka opiskelevat turhaan ja näin kuluttavat turhaan valtion rahoja. Eivät valmistu koskaan tai eivät työllisty valmistuttuaan tai... Leimataanko nyt koko opintotukiststeemi turhaksi niiden takia?

Vierailija
14/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13. Miten niin työtön ei voi tilanteelleen mitään??? Syrjäytynyt?? Mikä ihmeen syy on se että on jotenkin syrjäytynyt? Uskomatonta soopaa. Taidat olla yh. Onks paljonki ulosottoo? Mee töihin loinen.

Vierailija
15/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukea 0€ käteen, tarpeelliset laskut maksetaan ja sitten jotain vain ruokaan tarkotettuja lipukkeita.

Alle 2000€ tienaavilta lapsienteko-oikeus pois. Jos teet, niin ei mitään tukia. Huostaanotto jos lapsella ei ole kaikki hyvin.

Ketään ei päästetä maahan loisimaan ennenkuin on satavarma että on hädänalainen. Ei siis mitään Suomen mamuviraston "oho se olikin terroristi" mokia enää ikinä. Ollaan ottamatta niinkauan kunnes systeemi on lähes erehtymätön.

Näillä eväillä loisiminen loppuu ja säästetyillä 7-12 miljardilla saadaan jopa Suomikin nousuun.

Sitten kun vielä lakkaisitte äänestämästä kokoomusta joka antaa rahat Himasille ja palkkiopestit Kataisille ja sähkönsiirtoverkot ulkomaalaisille.

Mut sori, ootte tyhmiä ja tyydytte odottaan et tää kaikki tapahtuu pakosta.

Vierailija
16/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö kuinka paljon opiskelija maksaa yhteiskunnalle? Ja en puhu nyt pelkästään opintotuesta ja kelan ruokaedusta ym.

Vaan mitä se opiskelupaikka maksaa. Ketä maksaa opettajien palkat? Opiskelupaikkojen ylläpidon? Ym?

Valtio maksaa opiskelijoille, jotta nämä voivat parantaa omaa tulevaisuuttaan.

Muissa maissa opiskelijat maksavat huikeita lukukausimaksuja. Ottavat isoja lainoja. Ja te valitatte...

Työtön, syrjäytynyt, sairas tai lapsi ei voi tilanteelleen mitään. Ja onneksi minä en tunne lapsiperheitä, jotka hakevat rahat sossusta ja ostavat niillä rahoilla alkoa ja tupakkaa ja lapset jäävät ilman ruokaa. Onneksi. Voisiko näissä tapauksissa olla ihmisillä ongelmia? Muitakin kuin l"iian suuret" tuet?

Kannattaisiko keskittyä omaan elämäänsä ja tulevaisuutensa?

Löytyy varmasti paljon niitä opiskelijoita, jotka opiskelevat turhaan ja näin kuluttavat turhaan valtion rahoja. Eivät valmistu koskaan tai eivät työllisty valmistuttuaan tai... Leimataanko nyt koko opintotukiststeemi turhaksi niiden takia?

Sitähän tässä yritinkin kuuluttaa, kun tekstin kirjoitin, että ne rahat mitä annetaan tulisi osata käyttää... Harmi että tekstiäni et tuntunut ymmärtävän. Puhuin "turhuuksista" lähinnä, itseensä rahan laittamisesta materiaalisesti niin paljon, että tilanne kärjistyy siihen, että ruoka rahat haetaan esim.kirkolta. Alkoholiongelmat perheissä onkin sitten erikseen. Että elintasosurffareita on monenlaisia ja huomasitko että lopuksi kutsuin itseänikin sellaiseksi?

Ja ei. Minä en saa mitään kelan ruokaetuja. Jos nyt haluat tietää, niin kelalta minä saan yhteensä 426.86€/kk. Työttömyyspäiväraha on n. 32€ (laskin kelan laskurilla)+asumistuki. Ja tämä on rahaa mitä ei pidä maksaa takaisin, toisin kuin opintolaina (joojoo, veroja maksaessa periaatteessa maksaa takas). Otin siksi opintolainaa, ihan niinku "siä sun jenkkilässä". Laskeppa kumpi on kannattavampaa, opiskella vai olla työtön? Mutta kummasta on tulevaisuudessa enemmän hyötyä?

Pärjäisitkö itse 426,86€.llä kuukaudessa? Kerro toki miten, niin ei tarvitse enempää lainaa ottaa. Nii joo, vuokra on 500€/kk.

Vierailija
17/17 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän