Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PRKL kun meni hermot miehen kaveriin!

Vierailija
06.02.2016 |

Uskomatonta draamaa rauhallisen lauantaiaamun ratoksi.

Meillä on iso, lämmin ja hyvinvarusteltu autotalli, jossa mieheni entisöi harrastuksekseen vanhoja autoja. Siellä on keskeneräinen projekti ja aina sellainen autonmentävä rako, mihin on mukava ajaa auto renkaiden, öljyn tai sulakkeiden vaihtoon tms. pikakorjauksiin. On ollut tapana, että miehen muutamat kaveritkin käyttää sitä, just renkaanvaihtoihin tms pikkuhommiin. Aiemmin viikolla mies ilmoitti, että kaverinsa tulee vaihtamaan iskarit autoonsa nyt lauantaina. Sekin on ihan ok.

No, nyt se kaveri sitten ilmestyi. Mukanaan vähän vaille parivuotias taapero. Se toi taaperon mulle ja sanoi "tällä on ruoka-aika klo 11 ja sen jälkeen menee päiväunille" ja kääntyi lähteäkseen. En ole koskaan tavannut ko lasta, kyseessä siis miehen harrastuskaveri, perheinä ei olla tekemisissä. No, sanoin sille että mulla on sovittuna aamupäivälle oma harrastusmeno, kuten onkin, ja meillä syödään viikonloppuisin lounas vasta mun treenien jälkeen joskus yhden aikoihin. Just laitoin padan uuniin eli se ei todellakaan oo valmista vielä. Sanoin kaverille, että hänellä on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko vie lapsensa takaisin kotiin äitinsä hoitoon (asuvat muutaman kilsan päässä eli en kuvittelisi ylipääsemättömäksi ongelmaksi) tai sitten ottaa sen mukaan autotalliin ja vahtii siellä, mutta minulla on meno sovittuna enkä voi sitä tällä varoitusajalla perua.

Se kääntyi lapsen kanssa sanaakaan sanomatta, meni autolleen ja nyt sitten pukkaa viestiä kaveriporukan Faceen siitä, miten "paskantärkeä pirttihirmu" pilasi hänen hyvät suunnitelmansa, ei varmaan saa pilluakaan tänään jne jne. Vaimo on kuulemma herne nenässä kun ei pääsekään luvatusti yksin shoppailemaan jne.

Anteeksi mitä!!! Minusta olis ihan kohteliasta kysyä etukäteen jos suunnittelee jonkun toisen hoitavan lapsensa. Joo, lapsiperhe mekin ollaan, mut omat lapset on jo niin isoja että ne voi jättää tuollaisen parin tunnin keikan ajaksi omilleen. En periaatteessa vastusta sitä etteikö tollaisessa tilanteessa voisi taapero tänne tullakin, mutta en ala perua tunnin varoitusajalla omia menojani, kun multa ei ole kysytty sitä, sopiiko järjestely mulle. Eikä miehenikään tiennyt tästä suunnitelmasta yhtään sen enempää.

Että kiitos ja anteeksi. En edes tiedä mikä tämän kirjoituksen pointti oli, kunhan ärsytystäni puran.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisia k-päitä sikiää? Ei oo iso vahinko, jos miehesi ei kaveeraa enää tuon kanssa. I

Vierailija
2/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi sanoi tähän episodiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ensin vastaisin siihen fb ketjuun ja sen jälkeen soittaisin sen ukon vaimolle ja selittäisin tilanteen.

Vierailija
4/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh... joku yritti käyttää sua hyväksi. En olisi muute minäkään ottanut lasta hoitooni.

Vierailija
5/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti mies.

Vierailija
6/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keskustelisin aivan ensimmäisenä mieheni kanssa, että mistä väärinymmärrys on syntynyt, onko mieheni mennyt tällaista lapsenhoitokeikkaa lupaamaan? Koska todennäköisesti ei olisi, niin laittaisin mieheni vastaamaan fb-ketjuun miten homma on mennyt. Mitä ap sun miehesi oli mieltä koko hommasta? 

Vierailija
7/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tiedän mitä oma mieheni vastaisi tuollaiseen paskaan eli kysymys kuuluu mitä miehesi aikoo kaverilleen ja faceen vastata?

Vierailija
8/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1st world problems

Vierailija
9/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aika vaikea uskoa, että joku menisi noin tökerön käytöksen (joka myös aika uskomatonta) jälkeen vielä kirjoittelemaan faceen tuollaista puppua. Mutta koska inhoan provon huutelijoita, en huuda provoa :)

Vierailija
10/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keskustelisin aivan ensimmäisenä mieheni kanssa, että mistä väärinymmärrys on syntynyt, onko mieheni mennyt tällaista lapsenhoitokeikkaa lupaamaan? Koska todennäköisesti ei olisi, niin laittaisin mieheni vastaamaan fb-ketjuun miten homma on mennyt. Mitä ap sun miehesi oli mieltä koko hommasta? 

Ap kertoo jo aloituksessa ettei mies tiennyt tällaisesta suunnitelmasta.

Vierailija
11/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin facen seinälle

Lastenhoidot on tapana sopia etukäteen ja tässä ei toimittu niin. Tuolle ajalle oli itselleni sovittu muuta. En syyllisty siitä että et osaa järjestää asioitasi yleisten käytäntöjen ja hyvien tapojen mukaisesti. ps. on ymmärrettävää jos puoliso rajoittaa seksiä ettei näitä kylillä hoidettavia sikiä lisää.

Vierailija
12/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä vain siksi, koska suurinosa miehistä pitää naisia pelkkinä lapsentekokoneina ja lapsen hoitajina. Eihän sellaisilla voi olla mitään omia menoja. Tässä se taas nähtiin.

Vierailija
13/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekaise kyltti sinne talliin "Täällä ei ole lastenhoitopalvelua". ;) Tuleepa selväksi kerralla kaikille, jotka siellä nuohoavat.

Kylläpä oli pöllö tyyppi, taitaa olla tuulitunneli korvien välissä hänellä. 

Vierailija
14/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että osasit heti avata suusi ja tehdä asian selväksi. (Itse olisin varmaan, varsinkin nuorempana, hämmentynyt tilanteesta niin että en olisi osannut sanoa mitään ja taapero olisi jäänyt jalkoihini...)

Mutta joo, Viestiketjuun voi vastata, ja selvittää tilanteen. Ja vielä voi omalle fb-seinälleen laittaa yleisluontoisen kuvauksen, että miehen remonttialueen käyttöön jotkut näyttää kuuluvan lastenhoitopalvelun, mutta ikävä kyllä näin ei ole, ja että tänään muuan lapsi joutui ikävään tilanteeseen kun häntä tuotiin "meille kylään", mutta suunnitellulla lastenhoitajalla (eli sinulla) olikin muita suunnitelmia ja sitoumuksia, minkä vuoksi ei tämä sitten onnistunutkaan... tai jotain vastaavaa.

Tyhmiä kavereita sun miehellä. Ainakin tää yksi.

Vierailija
15/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mitä mies sanoi kavereilleen?

Se tässä on nyt oleellisinta, olis ainakin mulle.

Valitse puoles ja valitse varsinkin taistelusi.

Vierailija
16/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä miehiä löytyy. Vaimo vihdoin saa vapaan hetken kun mies suostuu hoitamaan (eli vie lapsen omille vanhemmilleen, siskolleen, naapurille tai kaverin puolisolle). Eli eivät ota mitä vastuuta omasta lapsestaan ja halua edes tutustua siihen. Ajattele miten hienoa ettei sun tarvitse olla tuollaisen puoliso! Sääli vaimoa, voi vaan kuvitella miten vaikeaa sillä on vääntää miehen kanssa kaikesta ja pyytää paria tuntia omaa aikaa. Kaduttaa varmaan, että teki ko. miehen kanssa lapsen. Ihan mahtavaa että heti sanoit ja pistit miehelle rajat (mitä ei ilmeisesti ole kotoa oppinut..).

Vierailija
17/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tuli vanha muisto mieleen. Mulle tuupattiin vierasta taaperoo hoitoon, miesten salitreenien ajaksi. Eikös tän taaperon isä seonnut päästään ja tappanut sen lapsen. Vieläkin puistattaa.

Vierailija
18/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehesi sanoi tähän episodiin?

Pyöritteli silmiään ja ihmetteli että miten jotkut kehtaa.

Vierailija
19/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ensin vastaisin siihen fb ketjuun ja sen jälkeen soittaisin sen ukon vaimolle ja selittäisin tilanteen.

Mä en kuulu tähän Fb-ryhmään eli tämä on kuulopuhetta miehen kertomana. Mut mies oli kommentoinut jotakin tyyliin "jos aiot viedä lapsesi hoitoon, varmista että hoitopaikkakin on asiasta tietoinen". 

Vierailija
20/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tiesi asiasta tasan sen, että ko tyyppi on tulossa autoaan remppaamaan. Siitä oli ihan asianmukaisesti sovittu alkuviikosta. Jos hänelle olis kerrottu etukäteen että mulla on lapsenhoitovelvollisuuksia, hän olis tiennyt kertoa että ei onnistu koska vaimolla on treenit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan