Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PRKL kun meni hermot miehen kaveriin!

Vierailija
06.02.2016 |

Uskomatonta draamaa rauhallisen lauantaiaamun ratoksi.

Meillä on iso, lämmin ja hyvinvarusteltu autotalli, jossa mieheni entisöi harrastuksekseen vanhoja autoja. Siellä on keskeneräinen projekti ja aina sellainen autonmentävä rako, mihin on mukava ajaa auto renkaiden, öljyn tai sulakkeiden vaihtoon tms. pikakorjauksiin. On ollut tapana, että miehen muutamat kaveritkin käyttää sitä, just renkaanvaihtoihin tms pikkuhommiin. Aiemmin viikolla mies ilmoitti, että kaverinsa tulee vaihtamaan iskarit autoonsa nyt lauantaina. Sekin on ihan ok.

No, nyt se kaveri sitten ilmestyi. Mukanaan vähän vaille parivuotias taapero. Se toi taaperon mulle ja sanoi "tällä on ruoka-aika klo 11 ja sen jälkeen menee päiväunille" ja kääntyi lähteäkseen. En ole koskaan tavannut ko lasta, kyseessä siis miehen harrastuskaveri, perheinä ei olla tekemisissä. No, sanoin sille että mulla on sovittuna aamupäivälle oma harrastusmeno, kuten onkin, ja meillä syödään viikonloppuisin lounas vasta mun treenien jälkeen joskus yhden aikoihin. Just laitoin padan uuniin eli se ei todellakaan oo valmista vielä. Sanoin kaverille, että hänellä on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko vie lapsensa takaisin kotiin äitinsä hoitoon (asuvat muutaman kilsan päässä eli en kuvittelisi ylipääsemättömäksi ongelmaksi) tai sitten ottaa sen mukaan autotalliin ja vahtii siellä, mutta minulla on meno sovittuna enkä voi sitä tällä varoitusajalla perua.

Se kääntyi lapsen kanssa sanaakaan sanomatta, meni autolleen ja nyt sitten pukkaa viestiä kaveriporukan Faceen siitä, miten "paskantärkeä pirttihirmu" pilasi hänen hyvät suunnitelmansa, ei varmaan saa pilluakaan tänään jne jne. Vaimo on kuulemma herne nenässä kun ei pääsekään luvatusti yksin shoppailemaan jne.

Anteeksi mitä!!! Minusta olis ihan kohteliasta kysyä etukäteen jos suunnittelee jonkun toisen hoitavan lapsensa. Joo, lapsiperhe mekin ollaan, mut omat lapset on jo niin isoja että ne voi jättää tuollaisen parin tunnin keikan ajaksi omilleen. En periaatteessa vastusta sitä etteikö tollaisessa tilanteessa voisi taapero tänne tullakin, mutta en ala perua tunnin varoitusajalla omia menojani, kun multa ei ole kysytty sitä, sopiiko järjestely mulle. Eikä miehenikään tiennyt tästä suunnitelmasta yhtään sen enempää.

Että kiitos ja anteeksi. En edes tiedä mikä tämän kirjoituksen pointti oli, kunhan ärsytystäni puran.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaisin facen seinälle

Lastenhoidot on tapana sopia etukäteen ja tässä ei toimittu niin. Tuolle ajalle oli itselleni sovittu muuta. En syyllisty siitä että et osaa järjestää asioitasi yleisten käytäntöjen ja hyvien tapojen mukaisesti. ps. on ymmärrettävää jos puoliso rajoittaa seksiä ettei näitä kylillä hoidettavia sikiä lisää.

Mahtavaa, melkein voisin lainata. :D 

Vierailija
22/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap, mitä mies sanoi kavereilleen?

Se tässä on nyt oleellisinta, olis ainakin mulle.

Valitse puoles ja valitse varsinkin taistelusi.

Mies oli tallilla, kun tämä kaveri toi lastaan minulle tänne asuintilojen puolelle. Kohta tuli ihmettelemään että missä X on, kun oli kuulevinaan auton tulevan pihaan kun mitään ei näy. Kerroin mitä kävi, minkä seurauksena hän katsoi kännykkäänsä ja huomasi ko faceketjun. Naureskeli että hyvä että mulla on sana hallussa ja onneksi se päätti viedä lapsensa kotiin, kun se taaperon vahtiminen autoremontin aikana on jokseenkin haastavaa. Toivoi, että josko kaveri kerrasta oppisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis nyt se mies on autotallissa mieheni kanssa tekemässä sitä sovittua remonttia. Kävin treeneistä tullessani sitä kautta ja ilmeisesti oli kiukku laskehtinut molemmin puolin kun pystyttiin ihan järkevästi keskustelemaan. Kuulemma vaimonsa on väsynyt ja kaivannut omaa aikaa, mies halusi ilahduttaa tätä ja se meni nyt puihin, mikä ymmärrettävästi vitutti. Pyysi anteeksi pirttihirmutteluaan. Tein kyllä selväksi, että mulla ei ole mitään sitä vastaan että joskus katson (tai annan teinien harjoitella lapsenvahtina olemista) lasta, mutta koska mulla on oma elämä ja omat menot, näistä asioista sovitaan etukäteen. 

Eli asia ap:n puolesta loppuunkäsitelty. 

Vierailija
24/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kyllä todella huonossa kunnossa ne iskarit, kun sitä remonttia ei voinut siirtää vaikka illalle....

Vierailija
25/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerroitko että tilannetta puidaan eräällä suositulla saitilla aika innokkaasti? ;)

Vierailija
26/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis nyt se mies on autotallissa mieheni kanssa tekemässä sitä sovittua remonttia. Kävin treeneistä tullessani sitä kautta ja ilmeisesti oli kiukku laskehtinut molemmin puolin kun pystyttiin ihan järkevästi keskustelemaan. Kuulemma vaimonsa on väsynyt ja kaivannut omaa aikaa, mies halusi ilahduttaa tätä ja se meni nyt puihin, mikä ymmärrettävästi vitutti. Pyysi anteeksi pirttihirmutteluaan. Tein kyllä selväksi, että mulla ei ole mitään sitä vastaan että joskus katson (tai annan teinien harjoitella lapsenvahtina olemista) lasta, mutta koska mulla on oma elämä ja omat menot, näistä asioista sovitaan etukäteen. 

Mun mies ei varmaan olisi päästänyt kaveriaan autotalliimme remonttia tekemään sen jälkeen, jos kaveri olisi seinällään haukkunut minut pirttihirmuksi, kun en suostu perumaan menojani hoitaakseen heidän kakaraansa. 

No miehiä on monenlaisia.

Vierailija
27/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on juurikin tuollainen. Naiset on hänelle vain lasten hoitajia.  Jos vaikka sisareni tulee käymään perheineen( 500km päästä,eli käyvät harvoin) niin sillä välin kun minä valmistan ruokaa, oletan ,että mies hoitaisi meidän omia lapsia, niin mieshän tuuppaa lapsemme sisareni huoleksi ja tekee omia hommiaan. Meillä siis 4 lasta ja siskolla 2. Mies ei koskaan hoida meidän lapsia jos minä olen paikalla. Ja olipa  paikalla kuka tahansa nainen , niin aina mies olettaa,että se nainen hoitaa hänenkin lapset.  Joo tiedän, ihmetelkää vain , miksi tein lapset tuollaiselle miehelle. En ymmärrä itsekään.

Vierailija
28/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei varmaan olisi päästänyt kaveriaan autotalliimme remonttia tekemään sen jälkeen, jos kaveri olisi seinällään haukkunut minut pirttihirmuksi, kun en suostu perumaan menojani hoitaakseen heidän kakaraansa. 

Miehiä on monenlaisia. Kuten vaimojakin. Minä en ole suojelua vaativa prinsessa vaan aikuinen nainen joka käy omat taistonsa. Toki puolustaisi mua jos sen tarpeessa olisin.

Mua on ko porukassa pirttihirmuteltu ennenkin. Ihan vaikka siksi kun mun työ ajoittain häiritsee mieheni osallistumista poikien rientoihin. Joo, eivät oo kaikki fiksuimmasta päästä mut en mä lähtis aikuisena miehenä panemaan lapsuudenystävään välejä poikki tällaisen takia.

Ja hän siis todella pyyti multa anteeksi ( ja kirjoitti myös Fb:ssä asiasta) joten en ajatellut jäädä tätä enempää märehtiä.

Vierailija
29/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä on monenlaisia. Kuten vaimojakin. Minä en ole suojelua vaativa prinsessa vaan aikuinen nainen joka käy omat taistonsa. Toki puolustaisi mua jos sen tarpeessa olisin.

Mua on ko porukassa pirttihirmuteltu ennenkin. Ihan vaikka siksi kun mun työ ajoittain häiritsee mieheni osallistumista poikien rientoihin. Joo, eivät oo kaikki fiksuimmasta päästä mut en mä lähtis aikuisena miehenä panemaan lapsuudenystävään välejä poikki tällaisen takia.

Ja hän siis todella pyyti multa anteeksi ( ja kirjoitti myös Fb:ssä asiasta) joten en ajatellut jäädä tätä enempää märehtiä.

Kerro sinäkin nyt tasapuolisuuden nimissä, että tätä vatvotaan täällä ja ties kuinka pitkään vielä.

Vierailija
30/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaisin facen seinälle

Lastenhoidot on tapana sopia etukäteen ja tässä ei toimittu niin. Tuolle ajalle oli itselleni sovittu muuta. En syyllisty siitä että et osaa järjestää asioitasi yleisten käytäntöjen ja hyvien tapojen mukaisesti. ps. on ymmärrettävää jos puoliso rajoittaa seksiä ettei näitä kylillä hoidettavia sikiä lisää.

Hyvin sanottu!

Vierailija
31/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se kyllä ymmärrettävää ollut, mutta hyvä kun sulle kelpaa, ja mielellään paskantärkeänä pirttihirmuna vielä tarjouduit oma-alotteisesti niitä lapsia hoitamaan.

Vierailija
32/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap, mitä mies sanoi kavereilleen?

Se tässä on nyt oleellisinta, olis ainakin mulle.

Valitse puoles ja valitse varsinkin taistelusi.

Mies oli tallilla, kun tämä kaveri toi lastaan minulle tänne asuintilojen puolelle. Kohta tuli ihmettelemään että missä X on, kun oli kuulevinaan auton tulevan pihaan kun mitään ei näy. Kerroin mitä kävi, minkä seurauksena hän katsoi kännykkäänsä ja huomasi ko faceketjun. Naureskeli että hyvä että mulla on sana hallussa ja onneksi se päätti viedä lapsensa kotiin, kun se taaperon vahtiminen autoremontin aikana on jokseenkin haastavaa. Toivoi, että josko kaveri kerrasta oppisi. 

Eli ei ottanut kantaa sun mollausviesteihin?

Ei kirjoittanut mitään takaisin?

Eli mollaavat sitten porukassa sua, mistä vetoa?

Vierailija
33/33 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä